İçeriğe Yönlendir

Benzinli Focusa turbo takılır mı ?


Sadullah Gündüz

Recommended Posts

Mustafa Tüfekçi

durateclerde 2 tane değil mi :good1: hatta zeteclerin se lerinde bile 2 tane

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Sensör iki tane ama uğraşman gereken bir tane.. Katalitikten sonraki önemli değil.

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin
Daha iyi.. Uğraşman gereken sadece bir tane o2 sensörün var:)

Mertol bey bu işlere uzak biri olarak ordan anladığım sadece bir harf (o) ve bir rakam (2) sizden ricam sade bir dille biraz daha açabilirmisiniz? Yani halk dilinde diyeyim. Kusura bakmayın bilgim yok ama meraklıyım ve siz daha iyi filan deyince hafiften yeşillenmeye başladım.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Egzost çıkışınızda iki tane oksijen (o2) sensörünüz var. Bunlardan birisi katalitik konvertörden önce ve görevi karışım oranını kontrol etmek, diğeri ise katalitikten sonra ve görevi emisyonu kontrol etmek. Aşırı beslemeden sonra 14 AFR (yakır hava karışım oranı) ile yürüyemeyeceğiniz için katalitikten önce konumlanmış olan o2 sensöründen gelen veriyi manuple etmeniz lazım. Uğraşacağınız daha doğrusu takan adamın uğraşacağı şey bu. Katalitikten sonrakini bırakın dursun durduğu yerde.. Onunle ilgili bi rişiniz yok zaten.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

2. de yakmıyor mu lambayı yoksa . sorun lamba değil başka bir sorun mu. çünkü katı iptal edince 2. si lambayı yakıyor

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

yok edilince diyorum lamba yanıyor. e bu 2. sensör emisyonu ölçtüğüne göre turbodan sonra belirlenen değerleri aşmıyor mu. yani 2. sensör turbo takılınc bunu kabullenecek değerde mi çalışıyor

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin

Çok sormaya başladım ama bir sorum daha var. Hazır sizi bulmuşken 80 nm'lik bir artış bize neye maal olur?

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
(düzenlendi)
yok edilince diyorum lamba yanıyor. e bu 2. sensör emisyonu ölçtüğüne göre turbodan sonra belirlenen değerleri aşmıyor mu. yani 2. sensör turbo takılınc bunu kabullenecek değerde mi çalışıyor

Katalitik konvertör eğer uygulamadan önce sağlamsa ve lambası yanmıyorsa turbodan sornada yanmaz. Turbo taktin diye arabanın emisyon değerleri değişmiyorki.. He abuk subuk bir uygulama ile 10 AFR yürürsen o zaman katalitik değil ne takarsan tak zaten kurtulamazsın.

Kaldı ki varsayalım katalitiğide söktün. O durumda bile sorun yok zira o sensörün kablosuna sabit gerilim bölücü takarsın olur biter..

Çok sormaya başladım ama bir sorum daha var. Hazır sizi bulmuşken 80 nm'lik bir artış bize neye maal olur?

Bu soruya beyni olan kimse şudur diyemez. Ben hiç diyemem. Ama şu kadarını söyleyebilirim. Arabanız için hazır intercooler var. 1.6 tdci lerin intercoolerları direk uyuyor (mondeoya bile uydu) Sıfır 300 lira falan... Turbo deseniz 800-900 lira civarı, piggyback 800 lira, boruydu flanştı tornacıydı işçilikti carttı curttu rahat bin lira paranız gider. 500 lirada akıla gelmeyen ıvır zıvırlar için düşünürseniz toplam maliyeti 3500 lira civarında olur. Yok bunu ben kendim yapmayacağım uğraşamam bunlarla hiç derseniz o zaman 5 bin lira :good1:..

focusun motorunu küçümsemeyin. Gayet sağlam bir motoru var. Ayılık var benim hamurumda modunda asılmazsanız saçma sapan bir basınç değerine hiçbirşey olmaz.

tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

cheater mı ne diyorlar o sanırım :good1: o zaman turbo tüketimde eskisine göre fark yaratmıyacak. yani yakıtı daha verimli mi yakacaz yoksa oran sabit diye ne kadar hava basarsak o kadar benzin tüketecez ama emisyon değeri orana göre sabit olacak

Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce

Valla bana bunu tak yap derseniz takarlar ama turboyu değil :good1: artık bu kadar söyleyeyim de ban yemeyeyim sevgili adminimden.

Her arabaya turbo takılır, bikere buna olur buna olmaz diye bişey yok. Ama her arabanın bir dayanımı var onu bilmek ona göre davranmak istekleri o seviyede tutmak gerekli. Parayı veririm düdüğü çalarım bu işde çok da geçerli değil. Altın kaplama düdük alıp üflerken yutan ve çıkaramayan da var, çoban düdüğüyle 100k km yapanda var.

Doğru malzeme, çok araştırma, biraz zeka (cidden biraz yetiyor, trigonometri ve geometri bilmeyen sanayi ustalarının arabalara avans yaptığını turbo taktığını düşünürseniz hak vereceksiniz) ile turbonuzu takar paşa paşada binersiniz. Dediğim gibi arabayı bilip, isteklerin seviyesini doğru belirleyip doğru malzeme kullanılırsa herşey yapılabilir. Doğru malzeme ne diye sormayaın çünkü Mertol'la söz verdik kimsenin günahına girmeyeceğiz diye, ama araştırırsanız dünynın bilgisi klavyenizin ucunda onu bilin ve çok okuyun. İlk okuduğunuz kaynakda ben bunu kotardım demeyin.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Tekrar yazayım. Katalitiği sökmen şart değil.

Almadan vermek Allah'a mahsus. Eğer turbom var diye basarsan gaza yakarsın. Ama yok fazla sapıtmadan efendi efendi kullanırsan yakıtın artmaz. Hatta göreceli olarak düşebilir bile. Zira artık düşük devirlerde daha yüksek güç elde edeceğin için daha az gaza basacaksın. Ama yok ben eskisi ile aynı şekilde kullanmaya devam edeceğim 4 bin devirden önce vites büyütmem dersen her şartta tüketimin artar.

Mustafa emisyona neden takıldın bilmiyorum ama gereksiz birşeye takılın :good1: Oran sabit değil ayrıca.. Eskiden 14/1 oran ile hızlanırken artık 12/1 belki 11/1 gibi bir oran ile hızlanacaksın. Sadece araban 14 oranla hızlanıyor sanacak kendisini..

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

abi şu fordun çıkarmasını beklediğimz küçük hacimli turbo motorlu araca vereceğimiz tonlarca paranın 4de birine eldekini o seviyeye çekebiliyorsak ve ömrüde aracın normal ömrüne yakın oluyorsa ne ala. bu güne kadar bi sürü foruma baktım bu işi yaptım yaparım diyenler fordun motorlarına olmaz diyor.

elin yunanistanında manyak tunnerlar 1.4 focusa turbo takıp 160-180 beygir alıyor. hondacılar deli gibi yükelniyor. bizim istediğimiz sadece %30 artış.

Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce
abi şu fordun çıkarmasını beklediğimz küçük hacimli turbo motorlu araca vereceğimiz tonlarca paranın 4de birine eldekini o seviyeye çekebiliyorsak ve ömrüde aracın normal ömrüne yakın oluyorsa ne ala. bu güne kadar bi sürü foruma baktım bu işi yaptım yaparım diyenler fordun motorlarına olmaz diyor.

elin yunanistanında manyak tunnerlar 1.4 focusa turbo takıp 160-180 beygir alıyor. hondacılar deli gibi yükelniyor. bizim istediğimiz sadece %30 artış.

E Mustafa o zaman turboyla neden uğraşıyosun git omex yada megasquirt beyin al tak arabana %20'ni al. Focus ve Mondeo (1.6) motorları ciddi fakir çalışan makinalar tam gazda 13,5 AFR yi lütfen görüyor araba, tak beyni ver 12,5AFR'yi birazda (1-2 derece) avansı ver bitsin işin.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip
(düzenlendi)

Ya fordun motoruna o olmaz bu olmaz. E be kardeşim bugüne ne yapmayı denedinde olmadı? Tısss. Herkes atıp tutuyor birşeyler ama iş çıkartan yok. Vakti zamanında fordun motoru akıllı her değişikliği anlıyor diyenler şimdi o da olur bu da olur diye makaleler yazıyorlar. HEr okuduğunuzu ciddiye almayın. 1.6 focusun piston kollarını yapan firma hondanın piston kollarını yapan firma ile aynı şirket. Ve her ikisininde piston kolları standart olarak forged. Yani milletin değiştirdiği tipte kolu adamlar standart olarak veriyor. Kaldıki standart forged te değil. Özel bir üretim şekli olan ve forged diye satılan kollardan daha sağlam ve dayanıklı ve bir o kadarda hafif. Adam dışarıdan bakıp aa bu kol çok ince bu turboya dayanmaz deyip çıkıyor işin içinden.

%30 için turbo takılmaz o doğru. Zaten sadece %30 alıp bırakamazsında. ama herhangibir focus 1.6 yı 150 hp / 200 nm torka çekmek o kadarda uzaymekiği teknolojisi gerektiren bir iş değil. Sabır araştırma emek ve zaman ve pek tabii para işi..

tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce
(düzenlendi)

Şimdi bide şuna takılıyor insanlar, doğru para işi ama ölçülebilir mi? Tabiki 150Bg 200Nm için gidip Vw passat 1,8T de alabilirsin ama kaç model?? 2004 model arabanı turbolamak 2004 model passat almakdan daha ucuza çıkar, hatta arabanı satıp insignia falan almaktan kat kat ucuza çıkar ama şaşmazda dedikleri gibi ver 1500 lira yarın gel al kadar basit ve ucuz da değil.

Yazılanların hepsini okudum emınki burda yazan herkes benden daha bilgili ama biz niye binek arabaya para harcayıp turbo takmaya çalıyoruz ki sonuçta onlar günlük kullanım için üretilen seri imalat birer makina ve de bu makinalar o kadar güç vermiyorda mı motorları kısık şekilde geliyor..Adamlar bişeyler biliyor ki o kadar yükleme yapmamışlar.Onlar da bilirdi motoru chiplemeyi dimi?

Fabrikasyon üretimde çiplemek diye bir terim yoktur, bunu yapmamalarının nedeni emisyon ve tüketim kaygıları,. Bu kaygıları sizin nekadar taşıdığınız önemli, ne kadar standart kullanıcısınız ve arabadan ne bekliyorsunuz. Bu noktada ben takarım, siz takmazsınız, kimi de arabaya binmez toplu taşıma kullanımını daha ucuz ve uygun bulur. Yani zevkler ve renkler olayı.

tarihinde Kemal Murat ?nce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metehan Şahin
Yazılanların hepsini okudum emınki burda yazan herkes benden daha bilgili ama biz niye binek arabaya para harcayıp turbo takmaya çalıyoruz ki sonuçta onlar günlük kullanım için üretilen seri imalat birer makina ve de bu makinalar o kadar güç vermiyorda mı motorları kısık şekilde geliyor..Adamlar bişeyler biliyor ki o kadar yükleme yapmamışlar.Onlar da bilirdi motoru chiplemeyi dimi?

Şimdi şöyle oluyor. Kimse binek standart bir araca bindiğini inkar etmiyor. Ama insanın içindeki o perçinlenemeyen duygu bir şekilde insanı dürtüyor. İnsanı koltuğa yapıştıran o duygu bambaşka. E bu özellikler standart donanımlı araçlardada mevcut. Fakat almaya paramız yetmiyor.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Neyi yapmak kolay?

Fordta çeşit çeşit motor var. Kaç tanesi geliyor? Distribütörün satış politikaları ile üreticileri karıştırmayın. Mondeo için 1.6 110 hp , 1.6 123 hp. 2.0 145 hp, 2.3 160 hp ve 2.5 225 hp benzinli motorlar var. Kaç tanesi geliyor? sadece bir..

Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce
Kemal bunu yapmak kolay bakınız volkswagen bir motorda kaç çeşit versiyon var peki ya ford?Hiç bişe iki motor tamam....

Ben sizinle birinci tekil şahıs kullanarak konuşmamışım değil mi? Şimdi sorun arzın ne olacağını talep belirler, eğerki fordun pazar satış rakkamları bu seviyedeyse bu adamlara yanlış yapıyorsun dyemeyiz yada o firm şunu yapmış sizde bunu yapında diyemeyiz. Toyotada şu anda akıllara zarar bir motor çıkartıyor gaz kelebeği olmayacak havayı subaplarla kontrol ediyor. Önemli olan burda arabanızın sizi ne kadar tatmin ettiği bu işin LPG den bi farkı yok, yani ihtiyacınız ve olayın maddi boyutunun ne olacağıyla ilgili sadece. Turbo takıp takmamak kişinin öz ve ihtiycına bağlı kararı.

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin

Ford araçlarına turbo taksa kesin passat parası ister. Bende gider direk onu alırım. Şimdiden elindeki araçlara istediği paralara bakınca bu sonuca ulaşmak pekte zor olmasa gerek.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Ticari beklentileri farklı demekki. Ancak aşırı beslemeden artık hiçbir firmanın kaçamayacağıda gerçek. Buna direnirse bi honda direnir. Zira onlar hala dizelede direniyor zaten..

Ford araçlarına turbo taksa kesin passat parası ister. Bende gider direk onu alırım. Şimdiden elindeki araçlara istediği paralara bakınca bu sonuca ulaşmak pekte zor olmasa gerek.

Şimdide passat parası istiyorki zaten :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
E Mustafa o zaman turboyla neden uğraşıyosun git omex yada megasquirt beyin al tak arabana %20'ni al. Focus ve Mondeo (1.6) motorları ciddi fakir çalışan makinalar tam gazda 13,5 AFR yi lütfen görüyor araba, tak beyni ver 12,5AFR'yi birazda (1-2 derece) avansı ver bitsin işin.

abi sadece beyin mi :) ebayda şöyle bir şey var sanırım bunun içinde fazladan bir şeyler daha var :)

http://cgi.ebay.co.uk/Omex-Throttle-body-k...926148001r14202

Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce

Yok bu ayrı bişey. Benim dediğim sadece Ecu montajı ile yakıt ve ateşlemenin maximize edilmesi idi. Burda emme tüm sistemi değişiyor bu sistemle orijinal kam millerini kullanarak 160Bg lere kadar alabiliyosun, kam mili modifikasyonuyla shawnspeed firması Dikkat! 1,6 zetec 100Bg lik motordan atmosferik 8500 d/d civarlarında 220Bg ve 200Nm tork alıyor.

Zetec SE motorun kapağını Yamaha tasarladı, piston kol ve krank tip ve yapısınıda onlar tasarladı. Devirlenme isteği iyi bir motor. Tabi bunu forda verisen ne yapar, içine eder çıkar tabiki :) takar uzun şanzımanı, çeker ateşlemeyi rötara, kısar yakıtı işlem tamam canına okundu işte. Tam bir motorsiklet motoru aslında, tüm donanımı üzerinde 87 Kg ve çok rahat devir çevirebiliyor, piston hızı yüksek torkunu çok dengeli dağıtabilen bir motor. 9000 devirleri rahat rahat çeviriyor.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...