İçeriğe Yönlendir

Benzinden LPG'ye geçişte titreme


Gökhan Bora Yıldız

Recommended Posts

Gökhan Bora Yıldız

Merhabalar gaz taktırdığım yere gittim ve motor derecesi düşük ondandır dediler 30 derece idi 35 e çıkardılar ama sabahları inatla benzinden gaza geçtikten sonra bi kerk me oluyor forumdan okuduklarıma göre bobin,buji,ve buji kablosundandır deniliyo,bobin ve bujiler değişti sonçare kabloları kaldı acaba değiştirisem kesilirmi,birde hangi marka buji kablosu öneririsiniz,fordun taktığı hangi marka saygılar.....

Yorum bağlantısı
Faruk Yener

Buji + kablo + bobin :D

buji kablosu orjinali motorcraft diye bir markadır ki tanesi 70 liradan 4 tane almak işime gelmedi :D 4 kabloyu 70 liraya yan sanayi aldım gayet güzel bir sorunum yok.

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik
Buji + kablo + bobin :D

buji kablosu orjinali motorcraft diye bir markadır ki tanesi 70 liradan 4 tane almak işime gelmedi :D 4 kabloyu 70 liraya yan sanayi aldım gayet güzel bir sorunum yok.

Bende 3 kez yan sanayi aldım 40 tl - 50 tl gibi ama motorcraft gibi olmadı kimi kısa ,kimi uzun doğru dürüst ne bujilere nede bobine oturuyor bir defasında birini çıkartayım dedim sıyrıldı geldi, ama kendi orjinal motorcraftları takdığında bujilere tam oturuyor bobine otururken 2 defa çıt çıt sesi geliyor tam oturuyor hala üzerinde biraz hasarlı motorcraft var yan sanayiden daha iyi, değiştirmek istiyorum ama çok pahalı takımı serviste 250 tl gibi yanına yaklaşamıyorum.

Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce

Kerkmeyi biraz daha açarsanız belki yardımcı olabiliriz. Kerkme nasıl bişey? Nasıl oluyor? Bu arada ateşleme, bobin kablosu, buji falan uğraşmayın önce bakın LPG nin kontak ceryanı nereden alınmış, ateşleme bobinin ortadaki kablosundan alındıysa derhal gidip onu iyi bir elektrikçiye (LPG takan yere değil) sigorta kutusunun içerisine ana kontak ceryanı kablosuna aldırın. Ateşleme bobini yanma hikayesi olmayacaktır. Her nekadar ne farkedecek ha oranın 12 si ha buranın 12 si dense de elektrikte voltaj kadar amper de önemlidir ve iki cihaz aynı telden elektrik alırsa cihaz başına amper düşer buda bobinin dolma boşalma karakteristiğini değiştirir.

Kerkmeyi bekiyorum bu arada.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

lpgli arçlarda bobin arızası ondan mı oluyor yoksa?

Yorum bağlantısı
Gökhan Bora Yıldız
Kerkmeyi biraz daha açarsanız belki yardımcı olabiliriz. Kerkme nasıl bişey? Nasıl oluyor? Bu arada ateşleme, bobin kablosu, buji falan uğraşmayın önce bakın LPG nin kontak ceryanı nereden alınmış, ateşleme bobinin ortadaki kablosundan alındıysa derhal gidip onu iyi bir elektrikçiye (LPG takan yere değil) sigorta kutusunun içerisine ana kontak ceryanı kablosuna aldırın. Ateşleme bobini yanma hikayesi olmayacaktır. Her nekadar ne farkedecek ha oranın 12 si ha buranın 12 si dense de elektrikte voltaj kadar amper de önemlidir ve iki cihaz aynı telden elektrik alırsa cihaz başına amper düşer buda bobinin dolma boşalma karakteristiğini değiştirir.

Kerkmeyi bekiyorum bu arada.

kerke me dediğim araba benzinde çalışıyor gaza geçtikten sonra titreme yapıyoır gaza basınca 2 ve 3. viteste yapıyoır bunu hatta bazen 4 attığım zamanda 2-3 saniye bazaende daha fazla titreme yapıyor araç ama biraz zaman geçtikten sonra örneğin 5- 10 km geçtikten sonra araç düzeliyor sallanıyor gaz yemem gibi bişi ama benzinde böle bişi yok kesinlikle yok,birde bu bobin olayına gelelim gaz taktırdıktan sonra bobin yandı benim yeni değiştirdim daha serviste 320 tl ye değiştirdiler bobini,şayet bobinden alsaydı bobin değiştiğine göre servis söylemezmiydi gaz elektiriği bujradan alıyo diye benim yanımda değiştirdiler çünki ben başındaydım sanırım benim elektiriği sizin dediğiniz yerden alıyor..

lpgli arçlarda bobin arızası ondan mı oluyor yoksa?

sanırım öle benimki gazdan sonra yandı ve değiştirdim ama bobine bağlı olduğunu sanmıyorum...

kerke me dediğim araba benzinde çalışıyor gaza geçtikten sonra titreme yapıyoır gaza basınca 2 ve 3. viteste yapıyoır bunu hatta bazen 4 attığım zamanda 2-3 saniye bazaende daha fazla titreme yapıyor araç ama biraz zaman geçtikten sonra örneğin 5- 10 km geçtikten sonra araç düzeliyor sallanıyor gaz yemem gibi bişi ama benzinde böle bişi yok kesinlikle yok,birde bu bobin olayına gelelim gaz taktırdıktan sonra bobin yandı benim yeni değiştirdim daha serviste 320 tl ye değiştirdiler bobini,şayet bobinden alsaydı bobin değiştiğine göre servis söylemezmiydi gaz elektiriği bujradan alıyo diye benim yanımda değiştirdiler çünki ben başındaydım sanırım benim elektiriği sizin dediğiniz yerden alıyor..

sanırım öle benimki gazdan sonra yandı ve değiştirdim ama bobine bağlı olduğunu sanmıyorum...

lpg taktırdığım yre telefon açaıp soracağım bakalım gaz için lektiriği nerden alıyosunuz diye ben gazı bursada taktırmıştım kendim bandırmadayım 1,5 saaatlik bir yol ii bir usta diye gittim oaraya

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik
(düzenlendi)

Bu 2001 lerde mi bilmiyorum lpg de geçen yıl benimde bobin yanmıştı kendimi servise zor atmıştım.100tl lik bobini 250 tl ye bize takıvermişlerdi

aklıma geldikçe hala kafam zonkluyor, saydıracağım bu servise ama yeri değil

tarihinde Sadettin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce
kerke me dediğim araba benzinde çalışıyor gaza geçtikten sonra titreme yapıyoır gaza basınca 2 ve 3. viteste yapıyoır bunu hatta bazen 4 attığım zamanda 2-3 saniye bazaende daha fazla titreme yapıyor araç ama biraz zaman geçtikten sonra örneğin 5- 10 km geçtikten sonra araç düzeliyor sallanıyor gaz yemem gibi bişi ama benzinde böle bişi yok kesinlikle yok,birde bu bobin olayına gelelim gaz taktırdıktan sonra bobin yandı benim yeni değiştirdim daha serviste 320 tl ye değiştirdiler bobini,şayet bobinden alsaydı bobin değiştiğine göre servis söylemezmiydi gaz elektiriği bujradan alıyo diye benim yanımda değiştirdiler çünki ben başındaydım sanırım benim elektiriği sizin dediğiniz yerden alıyor..

sanırım öle benimki gazdan sonra yandı ve değiştirdim ama bobine bağlı olduğunu sanmıyorum...

lpg taktırdığım yre telefon açaıp soracağım bakalım gaz için lektiriği nerden alıyosunuz diye ben gazı bursada taktırmıştım kendim bandırmadayım 1,5 saaatlik bir yol ii bir usta diye gittim oaraya

Mi acaba?? Bence servisdeki arkadaş bobinin kablo demetini kontrol etmemiştir, çünkü tüm işi bobinle neyse benden söylemesi sizden yapıp yapmaması dediğim gibi bir elektrikçiye gidip nerden almışlar deseniz zaten söyler size.

Şimdi gelelim o titreme meselesine, o titremenin nedeni yakıt hava karışımı ve avans tablonuzun fabrikada 95RON oktanlı yakıta göre haritalanmış olması ve ayarlanamaz olmasından kaynaklanıyor. LPG aldığınız yere göre değişmekle birlikte 100 - 105RON oktanlı bir yakıt ve karakteri gereği tüm yüksek oktanlı yakıtlar gibi daha geç tutuşur. Araba üreticileri arabanın pistonun, patlama sonrası oluşan alev ve basınç dalgsıyla ilk buluşmasını istediği yere göre avans ayarı yaparlar. Yani buji ateşlendiğinde hava yakıt karışımını yakabilmesi için bir süreye, yanmaya başlayan bu gaz kütlesinin yanmayı genişletmesi içn (patlama) bir süreye, yayılan bu dalganın pistonun üzerine ulaşması içinde bir süreye ihtiyacı var yani patlama ve buna bağlı pistonun hareketi anlık değildir, devire göre 0,5 ile 8 milisaniye gibi sürelere ihtiyaç duyar. Genelde tüm motorlar için bir genelleme yaparsak pistonun ilk dalgayı yaklaşık üst ölü noktayı geçtikten (ATDC) 15 ile 20 derece arasında alması istenir. Mesela focusta 15 derecede piston üst ölü noktadan 1,7mm aşağı inmiştir. bu noktada alevle buluşması için patlamanın bu mesafeyi katedeceği süre kadar önce (BTDC) buji ateşlenir işte buda avans değeri dediğimiz üst ölü noktadan önceki derecedir. Örneğin focus da rölantide buji 14 derece BTDC de ateşler ve ilk dalga pistonu 15 derece ATDC de karşılar gibi. Şimdi LPG daha geç tutuşur dedik demekki normalde lpg kullanırken sizin pistonunuz ilk dalgayı daha geç alacak mesela 25 - 30 derece ATDC de buda performans kaybını arabanın tepkisizliğini, ses değişikliği, titreme gibi etkileri de beraberinde getiriyor. Buna bide sizin ben bunu süper kalibre ettim diyen LPGcinizin hava yakıt karışımını da doğru ayarlayamadığını işin içine katarsak arabanız kerkinmesinde kimler kerkinsin.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

abi öyle yazıyorsun ki :D

şimdi anladığım şey oktan değeri düşük ayarlanmış aracın oktanı fazla geldiği için mi . ayarlanamaz demişsin ama serviste 97-98 oktan için değişim yapıyorlar diye biliyordum

Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce
(düzenlendi)

Eğer yakıt oktanı IDS'den ayarlanabiliyorsa 100 oktana ayrlatın o sıkıntıyı büyük oranda bertaraf edersiniz, yanlız dikkat bu seferde benzinle yürümeyin sakın rölantide gaza basmadan ısıtıp, gaza geçtikten sonra hareket edin aksi taktirde 95RON a göre aşırı avansdan istenmeyen zararlar verebilirsiniz motora.

tarihinde Kemal Murat ?nce tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

benzini 100 oktan mı almak gerekecek. yada ayarı 100 değilde 97 yapıp benzinide 97 alsak daha mı iyi

Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce
şimdi anladığım şey oktan değeri düşük ayarlanmış aracın oktanı fazla geldiği için mi .

Tam cümle şu aslında daha düşük oktana göre hazıranmış avans haritasının yüksek oktana uyum sağlamaması.

benzini 100 oktan mı almak gerekecek. yada ayarı 100 değilde 97 yapıp benzinide 97 alsak daha mı iyi

Ben olsam 100 e ayarlatır, 97 oktan benzin alır, ısınıp gaza geçene kadar bekler gaza geçince kullanırdım. Diyeceksinki abi sende de gaz var, ama ben beyni değiştirdim bende tüm yakıt ve avans haritaları elle tek tek oluşturulabiliyor.

Yorum bağlantısı
Gökhan Bora Yıldız

sizn dediğiniz mantıklı ama çok tefarruatlı bir iş diyelimki yolda lpg bitti benzinle gideceğiz bu seferde benzinle gideyim derken arabayı bozacağız,daha kısa yolu olanı varmı bu titremeyi kesmek içik forumda üç başlık atmışlar bobin,buji ve buji kabloları diye,,,,,?

Yorum bağlantısı
Engin Ünal
sizn dediğiniz mantıklı ama çok tefarruatlı bir iş diyelimki yolda lpg bitti benzinle gideceğiz bu seferde benzinle gideyim derken arabayı bozacağız,daha kısa yolu olanı varmı bu titremeyi kesmek içik forumda üç başlık atmışlar bobin,buji ve buji kabloları diye,,,,,?

LPG yi nezaman taktırdınız kaç depo bitirdiniz , yeni taktırdınız ise 3-4 depo sonra tekrar ayar olması gerekir.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

murat abi peki 100 oktana ayarladık avansı 100 oktan benzinide depoya doldurduk. beyin değişmeden yine elimize bir şey geçmez mi lpg ile benzinin arasında ayarlanmsı gerek başka ne fark olacak. mesela lpgli araçlarda buji tırnak aralığınıda değişiyorlar. ben değişmedim orjinal neyse o takılı. bazısı kısıyor fark ne oluyor. kalibrasyonuda 100 oktan benzine ayarlanmış araçta kaça kaç olmsı gerekiyor. şu an tahmini 1 e 1.25 lpg kalibrasyonu var gibi bizim arabada. yüketimde bir depo (34-36 litre gazla) 330-370 arası değişiyor. tabi her lpg aldığımda 10 liralık kadar benzinde almış oluyorum (şehir içi kullanımda) benim yakıt tüketimi hesabıma göre ortalama 9 litre benzin yaktığı koşulda ortalama 10 litre lpg + 1 litre benzin tüketiyor

çekişte fark yok denecek kadar az. 0-100 ve son hızı yakın. sadece 6000 devire doğru lpgde bir duraksama oluyor gibiydi. bobin son nefesini verdi şimdi o da yok gibi. bakımlar 15 binden evvel yapıyorum arda hava filitresini erken değiştim de oluyor.

Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce
murat abi peki 100 oktana ayarladık avansı 100 oktan benzinide depoya doldurduk. beyin değişmeden yine elimize bir şey geçmez mi lpg ile benzinin arasında ayarlanmsı gerek başka ne fark olacak. mesela lpgli araçlarda buji tırnak aralığınıda değişiyorlar. ben değişmedim orjinal neyse o takılı. bazısı kısıyor fark ne oluyor. kalibrasyonuda 100 oktan benzine ayarlanmış araçta kaça kaç olmsı gerekiyor. şu an tahmini 1 e 1.25 lpg kalibrasyonu var gibi bizim arabada. yüketimde bir depo (34-36 litre gazla) 330-370 arası değişiyor. tabi her lpg aldığımda 10 liralık kadar benzinde almış oluyorum (şehir içi kullanımda) benim yakıt tüketimi hesabıma göre ortalama 9 litre benzin yaktığı koşulda ortalama 10 litre lpg + 1 litre benzin tüketiyor

çekişte fark yok denecek kadar az. 0-100 ve son hızı yakın. sadece 6000 devire doğru lpgde bir duraksama oluyor gibiydi. bobin son nefesini verdi şimdi o da yok gibi. bakımlar 15 binden evvel yapıyorum arda hava filitresini erken değiştim de oluyor.

Bendeki beyin değişimi daha doğrusu ikinci beyinin ilavesi farklı, onun bu konuyla alakası yok. Avansını LPG'ye göre arttırdığın zaman eline ne geçer, benzinli gibi giden bi araba geçer. Performans için avans haritası oluşturulması ayrı bişey bu konuya karıştırma Mustafa o konu bambaşka bişey. Buji tırnak aralığını neden kısaltıyorlar çünkü kısa tırnak aralığında buji ısınması daha az olur, atlama daha çabuk olur ama bununla birlikte kıvılcım gücüde daha az olur. Yani bujyi soğutmak için yapıyorlar. Fabrikanın değeri neyse o korunmalı. Eğer benzinden bir farkını hisetmiyorsan zaten ortada bir sorun yok, eğer hissediyoran nedeni oktan, avans ve AFR üçlüsünün birinin yada topluca doğru olmaması. Avans tablosuyla oynamak istemeyenler için ne yapılabilir, şu yapılabilir lpg karışımı biraz fakirleştirilebilir. Bu gücü biraz azaltır ancak fakir karışım zengin karışıma göre daha çabuk yanar ve benzin lpg yanma farkı daha az görülür ama buda senin dediğin gibi üst devirlerde biraz güç kaybına ve arabanın biraz daha sıcak (hararetli) çalışmasına neden olur. Tabi fakirleştir derken gözünü çıkar demiyorum normalde benzinin sitochiometric karışım oranı 14.7, lpg'ninkiyse 15.7. LPG için alt devirleri 15,7 ye üst devirleri de 13,5 civarına ayarlamak daha kolay yanmasını sağlayacaktır. Ama bu oldukça kapsamlı bir iş WB lambda takıp kalibrasyonu ona göre yapmak lazım, yani kafadan yapılabilecek bi iş değil. Zaten lpg takmak bu lpgcilerin sandığı kadar basit bir iş değil. Arabayı çok dinlemeyin, kullanın :lol2: rahatsız kişilik olmayın bak ben hala çekiyorum.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...