Mustafa Demirci 12 Kasım 2009 Paylaş 12 Kasım 2009 LPG li araclar konusunda ülkemizde yanlış bilinen konular var LPG güvenlik olarak benzinden daha güvenlidir LPG saglık olarak benzin yada dizelden daha saglıklıdır LPG yakıt maliyeti konusunda benzin ve dizelden daha ekonomiktir fakat ülkemizde LPG araçlara sonradan monte edildiği için montajı yapan firmanın kesinlikle TSE standardında olması ve işçiliğinin çok kaliteli olması gerekiyor eger gazda çalışıp benzinde çalışmıyorsa sanırın sizin aracınızda gaz kelebegi ile ilgili sorun var demektir bazı araclarda uzun zaman gazda kullanıldıgı zaman benzinde çalışma konusunda sıkıntı yaratabiliyo sorunun çözümü ise akünün kutup başını söküp yaklasık 10 dakika bekledikten sonra tekrar yerine takarsanız sorun gider eger gitmiyorsa gaz kelebegi kontrolu için bir yetkili servise gidin Yorum bağlantısı
Korhan Orkun 12 Kasım 2009 Paylaş 12 Kasım 2009 Bence de aracınız dizel'le değiştirin. Kaça mal olmuştu, kredi çekmişmiydiniz, faiz masraf ödedeniz mi bilemiyorum ama yıl sonu arac fiyatlarının ucuzlayacağı aşikar. Bence değiştirin. Yorum bağlantısı
V.Ceyhun Emir 12 Kasım 2009 Paylaş 12 Kasım 2009 Her şeyini anlıyorum da ben bagajı açıp o tankı görürsem moralim bozulur Keşke Avrupa'daki gibi standart donanımında LPG olan araçlar üretilse. LPG li araclar konusunda ülkemizde yanlış bilinen konular var LPG güvenlik olarak benzinden daha güvenlidir LPG saglık olarak benzin yada dizelden daha saglıklıdır LPG yakıt maliyeti konusunda benzin ve dizelden daha ekonomiktir fakat ülkemizde LPG araçlara sonradan monte edildiği için montajı yapan firmanın kesinlikle TSE standardında olması ve işçiliğinin çok kaliteli olması gerekiyor eger gazda çalışıp benzinde çalışmıyorsa sanırın sizin aracınızda gaz kelebegi ile ilgili sorun var demektir bazı araclarda uzun zaman gazda kullanıldıgı zaman benzinde çalışma konusunda sıkıntı yaratabiliyo sorunun çözümü ise akünün kutup başını söküp yaklasık 10 dakika bekledikten sonra tekrar yerine takarsanız sorun gider eger gitmiyorsa gaz kelebegi kontrolu için bir yetkili servise gidin Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 12 Kasım 2009 Paylaş 12 Kasım 2009 Yapılan hatalı bir montaj uzun vadede elektronik aksamlarda sorun oluşturabili. Yorum bağlantısı
Turhan Mehmet Özyer 12 Kasım 2009 Yazar Paylaş 12 Kasım 2009 Bence de aracınız dizel'le değiştirin. Kaça mal olmuştu, kredi çekmişmiydiniz, faiz masraf ödedeniz mi bilemiyorum ama yıl sonu arac fiyatlarının ucuzlayacağı aşikar. Bence değiştirin. Aracı 30 bin TL ya almıştım. Kredisi 1.40 tı. Şimdi kredi 1.09 a düşmüş, aynı miktarda kredi faizinden 2,5-3 arası karım oluyor. Dizel 90 ps trende 36,8 bin TL dediler 20 kasımdan sonra ucuzlayacakmış. Ama dizel alacaksam 110 ps alayım diyorum onunda trendi artık üretilmeyecekmiş titanyumuna da 42 bin TL dediler. Aracı 30 bin TL ya iade etmeye çalışıyorum üzerinde tüple beraber zararım tüp olsun diyorum haklı bahanemde aracın arızalı olması ve arızanın tespit edilememesi. İnternette araç 28,5-33 aralığında. Chevroletle cruzela takas için görüştüm 29 bin TL ya aracı alırız dediler ama cruze 37 bin TL olmuş mantıklı gelmedi. Fordun kendisinin chevroletten daha çok vermesi gerekir diye düşünüyorum. 30 a olmadı 29 a geri verebilir 20 kasımdan sonra titanyum 110 ps i 39 a alırsam kredideki karı düşünce cebimden 7 bin TL daha çıkmış olacak. Bunda da bir hayır vardır diye düşünüyorum bakalım sonu nereye varacak ... Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 12 Kasım 2009 Paylaş 12 Kasım 2009 bencede sorun araçtan kaynaklanan bir sorun değil tüpü taktıktırdığınız serviste bi sorun var benzinle kullanırken böyle bi problem var mıydı ben kimseden böle bişey duymadım ne yazık ki tüpten veya servisten kaynaklanan birsürü sorun oluyor...yok abicim en kralı gene dizel Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz 12 Kasım 2009 Paylaş 12 Kasım 2009 Geçmiş olsun. Umarım probleminiz çözülür. LPG firması nasıl bir hata yaptı da araç bu hale geldi merak ediyorum doğrusu. Çünkü söylediklerinize göre aynı araçtan onlarca kez montaj yapmış olmaları gerekir. Hepimiz bir şekilde araçlarımza LPG kiti taktırdık. Ben şahsen memnunum, rahatça kullanıyorum ama bugün 0 km araç alsam hemen taktırırmıyım? Taktırmazdım çünkü 0 km araç almanın amacı zaten kafanın rahat olması, belli bir süre garantili ve sorunsuz kullanmak. LPG taktırdığın anda bunlardan vazgeçmiş oluyorsun. Herhangi bir sorunda, LPG'cinin hatası dahi olmasa, artık ona yorulabiliyor. Garanti süresi bittikten sonra taktırmak daha mantıklı geliyor bana. Yorum bağlantısı
Turhan Mehmet Özyer 12 Kasım 2009 Yazar Paylaş 12 Kasım 2009 bencede sorun araçtan kayanklanan bi sorun değil tüpü taktıktırdığınız serviste bi sorun war benzinle kullanırken böyle bi proplem warmıydı ben kimseden böle bişey duymadım ne yazık ki tüpten veta servisten kaynaklanan birsürü sorun oluyor...yok abicim en kralı gene dieseel benzinle 3-4 ay kullandım sorun yoktu, sonra tüpe geçtim 2 ay kadar onda da sorun yoktu. Sonra çıkan bir şey bu bilemiyorum sorun neyden, kimden .... Yorum bağlantısı
Turhan Mehmet Özyer 13 Kasım 2009 Yazar Paylaş 13 Kasım 2009 Son durum şu; Aracın siboplarından ikisinde tıkanıklık tespit edilmiş. Hava alıp vermelerinde sorun varmış bugün tedaviye başlayacaklarmış. Babam oto elektrik ustasıdır ve onun dediği bunun tüple ilgisi yoktur, serviste tamir edip görüşelim dedi garantiye sokacaklar sanırım ama ben hala rahat değilim.... Yorum bağlantısı
Can Karacaer 13 Kasım 2009 Paylaş 13 Kasım 2009 Dizel sorunlu masraf çıkarır derler ama 3-5 kuruşluk arızalar dışında dizelle problem yaşayanı görmedim daha... Ama LPGsi en sorunsuz olan bile 4-5 kez ayara vs. gitmiştir en azından.... Yorum bağlantısı
Adem Cengiz 13 Kasım 2009 Paylaş 13 Kasım 2009 Son durum şu;Aracın siboplarından ikisinde tıkanıklık tespit edilmiş. Hava alıp vermelerinde sorun varmış bugün tedaviye başlayacaklarmış. Babam oto elektrik ustasıdır ve onun dediği bunun tüple ilgisi yoktur, serviste tamir edip görüşelim dedi garantiye sokacaklar sanırım ama ben hala rahat değilim.... Gene Zengin Karışım sorunu galiba, LPG'den gözüm çok korktu, Benzin'e devam... Yorum bağlantısı
Turhan Mehmet Özyer 13 Kasım 2009 Yazar Paylaş 13 Kasım 2009 Gene Zengin Karışım sorunu galiba, LPG'den gözüm çok korktu, Benzin'e devam... Zengin karışım nedir bilmiyorum ama sorun ondan kaynaklansın kaynaklanmasın LPG den bende yıldım hem de daha iki ayda. Dizelle değiştirmeye karar verdim gibi 20 kasımda açıklanacak indirimli fiyatları bekliyorum.... Yorum bağlantısı
Adem Cengiz 13 Kasım 2009 Paylaş 13 Kasım 2009 Zengin karışım nedir bilmiyorum ama sorun ondan kaynaklansın kaynaklanmasın LPG den bende yıldım hem de daha iki ayda. Dizelle değiştirmeye karar verdim gibi 20 kasımda açıklanacak indirimli fiyatları bekliyorum.... Az daha sabretseydiniz tahminen 2010 Martta yeni kasa geliyor... Yorum bağlantısı
Guest Fuat 13 Kasım 2009 Paylaş 13 Kasım 2009 37 dediler dizelin trendine bunu 26 ya alırız dediler. Kontak çevirince araba bu değeri kaybedermiş, dedimfocus bu değeri kaybetmez diye tercih ettik, 35 e verin 30 a bunu alın gelin görüşelim dediler. Kabul ederlerse değiştirme yanlısıyım, 3 ayda beyni sulanan bir arabayla bir ömür geçmezzzz... 30 a sıfır alınıp 27 ye satılıyorsa değer kaybetmemiş bence. Malesef bu gibi durumlarda hala anti lpg'yi savunuyorum. Benim kendime göre iki nedenim var:1- Kapalı alanlara girip çıkma özgürlüğü, evimin karşısı kapalı otopark. 2- Yakıt düşünüyorsam sorunsuz olmak adına 3-5kuruş daha verip dizel almayı tercih ederim. 3-5 kuruş mu? Aynı donanımda tam 6 bin lira fark var.kredi ile alınırsa 9 bine kadar çıkar bu fark.6 bini peşin ver sonra km de 10-12 kuruş geri topla. İnternette araç 28,5-33 aralığında. Chevroletle cruzela takas için görüştüm 29 bin TL ya aracı alırız dediler ama cruze 37 bin TL olmuş mantıklı gelmedi. Fordun kendisinin chevroletten daha çok vermesi gerekir diye düşünüyorum. 30 a olmadı 29 a geri verebilir 20 kasımdan sonra titanyum 110 ps i 39 a alırsam kredideki karı düşünce cebimden 7 bin TL daha çıkmış olacak. Bunda da bir hayır vardır diye düşünüyorum bakalım sonu nereye varacak ... cruze az mı yakıyor ? Yorum bağlantısı
Turhan Mehmet Özyer 13 Kasım 2009 Yazar Paylaş 13 Kasım 2009 30 a sıfır alınıp 27 ye satılıyorsa değer kaybetmemiş bence.3-5 kuruş mu? Aynı donanımda tam 6 bin lira fark var.kredi ile alınırsa 9 bine kadar çıkar bu fark.6 bini peşin ver sonra km de 10-12 kuruş geri topla. cruze az mı yakıyor ? Hocam LPG ile dizel arasında da yakıtta tasarruf farkı var, zamana bıraksan bir kısmı da ordan çıkacak. Keşke LPG paranoya yaratmasaydı da devam edebilseydik ya neyse ... Yorum bağlantısı
Tuna Aksu 18 Kasım 2009 Paylaş 18 Kasım 2009 bu foruma bir tane lpg ci lazım.var mı? Yorum bağlantısı
Turhan Mehmet Özyer 19 Kasım 2009 Yazar Paylaş 19 Kasım 2009 Bugün arabayı verecekler, telefonla aldığım bilgiye göre manifold gibi bir şeyde bir delik oluşmuş, siboplardan ikisi tam olarak faaliyette değilmiş, conta filan bişiler değiştirmişler, garantiye sokacaklarmış gibi birşey. Akşam tam olarak arızası neymiş ne değilmiş yazarım. 11 günde tam teşekküllü bir serviste çözüldüğü öne sürülen sorun için şükreden biri olacağımı hiç düşünmemiştim. Nerde o daoğn görünümlü şahinler Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip 19 Kasım 2009 Paylaş 19 Kasım 2009 (düzenlendi) Turhan bey, bahsettiğiniz arıza gaz kelebeğinden falan olmaz. O çok uzak ihtimal. Eğer doğru şekilde arıza tespiti yaptırırsanız LPG si ile arabanıza sorunsuz uzun yıllar binebilirsiniz. Arabanızda drive by wire var. Dolayısı ile arabanızın gaz kelebeği motorlu. (nasıl bir tanımlama ise artık) Yani arabanızın gaz kelebeğinin ne kadar açık kalacağına arabanızın kendi beyni karar veriyor. Ama bunu nasıl ve ne kadar yaptığını herhangi bir OBD okuyucu ile gözlemleyebilirsiniz. Araba neden benzinde çalışmaz?? 1- Benzin yoktur, 2- Ateşleme yoktur. 3- Benzini kontrol eden düzenekte sorun vardır. Hadi adım adım kontrol edelim. 1- Arabada benzinin depoda durması demek motorun içine de gitmedi demek değildir. Dolayısı ile enjektörlere benzin geldiğinden emin olmamız lazım. Bunu nasıl yapacağız? Sanayidekilerin enjektör takozu diye tabir ettikleri "fuel rail" yakıt borusunun hemen sağ tarafındaki benzin hortumunun ucuna bir manometre bağlamak kaydı ile yakıtın basıncını ölçün. Normalde 2.5-3 bar civarında bir basınç olması gerekir. O değerlerde olduğundan emin olun. Eğer bu değerlerden düşükse benzin pompanızı değiştirtin. Eğer bunu yapacak olan "usta" enjektör takozunun ne olduğunu bilmiyorsa ona size arabanızın enjektörlerini göstermesini isteyin, enjektörlerin yanından kablolar çıkar. Siz kabloları göremezsiniz çünkü dikdörtgen siyah plastik bir kutunun içine girer kablolar. Enjektörlerin direk arkasındaki borunun adı "fuel rail" Arabaya önden bakarken o borunun sağ tarafında ona giren boruyu göreceksiniz zaten. O arabanızın deposundan gelen benzin borusu. Normalde araba çalışırken orada 2.5-3 bar basınçlı benzin bulunur. İşte o araya benzinin basıncını ölçmek için manometre (basınç ölçen alet) takacaksınız. 2- Eğer benzin geliyorsa ve basıncıda doğruysa bu durumda arabanızın yakıt sisteminde elektronik bir sorun var demektir. Bu ne anlama gelir? Arabanızın LPG ayarları doğru yapılmamıştır, dolayısı ile LTFT değeri ECU nun öngördüğü range in dışına çıktığı için araba rölantide çalışamıyordur. Bu bir donanım hatasımıdır? Hayır.. Eee bunu nasıl anlayacağız? Elinde STFT ve LTFT değerlerini ölçebilen bir arıza tespit cihazı olan bir atolyeye gidin. IDS te bunları göremiyorsunuz. Dolayısı ile ford yetkili servisi bu bağlamda sorununuza çözüm olmaz. Eğer çevrenizde bu tip bir atolye yoksa gittigidiyor yada ebay den elm327 okuyucu alın. Bu okuyucu yardımı ile arabanızın sensörlerinden gelen tüm verileri gözlemleyebileceksiniz. Normal şartlarda LTFT 0 yada max + - %10 luk bir değeri aşmaması gerekir. Eğer aşıyor ise LPG nizi ayarlayan "usta" işini becerememiş demektir. Eğer bu değerler %10 dan daha fazla sapmış ise, özellikle eksi (-) değerlere düşmüş ise; Arabanıza LPG takılırken enjektör kabloları kesildi. Normalde sadece (-) ucları kesmeleri yeterli. Zira benzin enjektörlerinde sürekli 12V olur. ECU - ucu kontrol ederek enjektörleri açar ve kapatır. Ancak bizim ustacıklar bunu bilmedikleri için ikisini birden kesmekte herhangibir sakınca görmezler. Şimdi, emin olmak için o kesilip ek yapılan yerdeki bağlantıyı iptal edip tekrar eski haline getirtin. Babanız oto elektrikcisiymiş zaten o yapabilir bunu. Kablolar renklerine göre ayırılmıştır. Sizi ilgilendirenler siyah renkli olup üzerinde farklı renkte ince çizgiler olur. Onları aynı renkteki kabloları aynı yere gidecek şekilde eski haline getirin ve arabanızın akü kutup başını söküp biraz beklemek kaydı ile ECU nuzu resetleyin. Tekrar marşa basmadan önce kontağı açıp LTFT değerinin 0 yada yakını birşey olduğunu görmelisiniz. Eğer sıfır yada yakını bir değerdeyse, basın marşa ve arabanız çalışsın... Araba çalışmaya başladıktan sonra kelebek pozisyon sensöründen gelen veriyi kontrol edin. Gaza basmadığınız sürece ani iniş çıkışlar yapmaması lazım. Ufak ufak oynar sadece. Eğer enjektörlerin açık kalma süresini gösterebilen bir OBD okuyucusu var ise, motor ısındığında enjektörlerin açık kalma süresi 3-3.5 ms civarında olması gerekir. Oradan ECU nun normal çalışıp çalışmadığınıda gözlemleyebilirsiniz. Araba benzinle normal çalışmaya başladıktan sonra LPG yi takan "usta" ya gidip paranızın iadesini isteyin ve gerçekten LPG takmayı bilen bir ustaya montaj yaptırın. 19 Kasım 2009 tarihinde Mertol Kip tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip 19 Kasım 2009 Paylaş 19 Kasım 2009 Bugün arabayı verecekler, telefonla aldığım bilgiye göre manifold gibi bir şeyde bir delik oluşmuş, siboplardan ikisi tam olarak faaliyette değilmiş, conta filan bişiler değiştirmişler, garantiye sokacaklarmış gibi birşey. Akşam tam olarak arızası neymiş ne değilmiş yazarım. 11 günde tam teşekküllü bir serviste çözüldüğü öne sürülen sorun için şükreden biri olacağımı hiç düşünmemiştim. Nerde o daoğn görünümlü şahinler Ben yazana kadar siz ikinci aşamaya geçmişsiniz bilem.. O bilgiyi size veren adam sallamış.. Manifoltta en ufak bir kaçak olsa arabanız benzinde çalışsa bile LPG de çalışmaz. Süpaplardan ikisinin devrede olmaması için egzantrik milini kırmış olmanız lazım.. Yetkili servisler komiktir. Karşısındakini salak sanırlar genelde. Bunun temel nedenide genelde karşılarındakinin araba ile sürücü olmak dışında bir bilgisinin olmamasıdır. Araba çalışmıyor diye kapak açan sonra toplayıp gene çalıştıramayınca tekrar kapak açan iki günlük uğraşının sonunda sorunun ateşleme bobinin kablosunun takılmamış olması olduğunu keşfeden yetkili servis tanıyorum.. Dolayısı ile onların yetkili olmalarını pek fazla ciddiye almasanız iyi olur.. Yorum bağlantısı
Turhan Mehmet Özyer 20 Kasım 2009 Yazar Paylaş 20 Kasım 2009 Ben yazana kadar siz ikinci aşamaya geçmişsiniz bilem.. O bilgiyi size veren adam sallamış.. Manifoltta en ufak bir kaçak olsa arabanız benzinde çalışsa bile LPG de çalışmaz. Süpaplardan ikisinin devrede olmaması için egzantrik milini kırmış olmanız lazım.. Yetkili servisler komiktir. Karşısındakini salak sanırlar genelde. Bunun temel nedenide genelde karşılarındakinin araba ile sürücü olmak dışında bir bilgisinin olmamasıdır. Araba çalışmıyor diye kapak açan sonra toplayıp gene çalıştıramayınca tekrar kapak açan iki günlük uğraşının sonunda sorunun ateşleme bobinin kablosunun takılmamış olması olduğunu keşfeden yetkili servis tanıyorum.. Dolayısı ile onların yetkili olmalarını pek fazla ciddiye almasanız iyi olur.. Bilmeyince mecbur ciddiye almak zorunda kalıyoruz işte, yorumlarınız için sağolun... Arabayı dün akşam aldım, bir hafta benzinde binmem tavsiye edildi ve şimdilik bir sorun görünmüyor. Aracın yol bilgisayarı yine ukraynaca olmuş gerçi ama üç aşağı beş yukarı ilk günkü gibi çalışmakta. Yine de arabadan soğumak farklı birşey işte sanki yabancı bir arabaya binmişim gibi geldi yarın kapı kapı gezip fiyat çıkartacak ve sanırım focus ya da fluence in dizeli ile değiştireceğim... Yorum bağlantısı
Bora Akbaş 25 Kasım 2009 Paylaş 25 Kasım 2009 Mayıs ayında stil paketli 100 PS aldığım focusa Ağustos ayında KME sıralı tüp taktırdım. Eylül sonundaki testlerimde hala 64 TL lık gaz ile 300 km. gidince tüpçüye durumu anlattım bir ayar yaptılar sanırım memeyi kıstılar sonraki günlerde seyir halinde araç yavaşlayınca istop etmeye başladı ki üç defa kaza tehlikesi yaşattı bu durum bana. Günde 2-3 defa tekrarlayınca götürdüm memeleri eski haline getirdiler ama istop etmesi azalmadı. Sonra KME nin yeni bir modeli çıkmış dediler emjektör hatası olabilir uğraşmayalım yenisi ile değiştirelim dediler tmm dedim değiştirdiler. Sonra önceleri ilk çalıştığında istop sorunu sonra aynı zamanda seyir halinde de istop sorunu yaşamaya devam ettim. Tüp servisine götürdüm test ederken benzine geçince araba gazdan kesince istop etmeye başladı. Araba tüpte çalışıp benzinde çalışmaz hale geldi. Servise götürdüm üç gün önce ilk gün tüptendir diye bakmamışlar, ikinci gün tüpçüyü gönderip tüpü iptal ettirdim ama arızayı yine bulamamışlar. Bugün tekrar bakacaklar ama hem arabadan soğuttular hem servisten soğuttular, sıfır aldığım bir araç içinde kendimi güvende hissedememek kötü. Alırsın ford olursun lord dedik ama yazık yani. Sizce sorun ne olabilir zararı göze alıp değiştirsem mi acaba? Focusu alıp Lord olursunda lpg'yi taktırırsan ne Lordluk kalır ne de Krallık. LPG sistemlerinin en çok arıza verdiği markaların başında Ford Focus 2,5 olduğunu duymuştum bir yerde. Bence ya gidip TDCI alacaksın yada benim gibi büyük hata yapıp 1.6 115 Ps alıp sonrada benzincileri zengin edip kaderine razı olacksın....Şaka tabii. LPG aklıllıca bir iş ama şans işi aynı zamanda. Umarım sorununuz en kısa zamanda çözülür ve arabanıza keyifle binmeye devam edersiniz. Yorum bağlantısı
Recommended Posts