Hilmi Eser 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 Arkadaşlar yakıt deposunun tam dolu olmasının ya da çeyrek olmasının yakıt sarfiyatına etkisi nedir?Tam dolu bir depo ile yakıt ışığı yandıkça yapılan takviyenin arasındaki fark nedir?Mesela kimisi tam dolu depoda yazın buharlaşamadan kaynaklanan eksilmenin daha az olacağını savunuyor.Görüşleriniz... Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 Sadece daha sık yakıt alırsınız,benzinliğe gidip geldiğiniz yol kadar zararınız olur bence. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 Depoda boşluk çok olursa mazotun içinde su birikmesi o kadar çok olur. Su filtresi o kadar çabuk kirlenir. Taşınan ağırlık önemlidir. bir de benzinci yol üzeri değilse oraya gidiş ve bekleyiş. Yorum bağlantısı
İlker Kadılar 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 depo tam doluyken yakıtın bitmesine yönelik çeyrek deponun altına kesinlikle inmem...hesaplamadım ama az benzin almak tasarruflu değil düşüncesindeyim... ve deponun içerisindeki yakıt pompası benzinin depodaki doluluk oranına göre soğuyor diyorlar.. yani boş deponun yakıt pompası olduğundan fazla ısınır ve ömrü azalır anlamına geliyor ve boş deponun dibe çökmüş pis tortularıda özellikle dizel araçlara daha çok zarar verdiğini çok duydum..deponuz dolu yolunuz açık olsun Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 Şahsen bu konuda hiçbir test okuduğumu hatırlamıyorum, meraklı melahat modeli olarak , olsa idi okurdum diye düşünüyorum. Yani tüketime etkisi olmayacaktır. Olsa idi, yakıtı şişelere böler kullanırdık Yorum bağlantısı
Okan Balcı 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 Tam da üzerinde düşündüğüm bir konunun başlığını açmışsın. Hiç yapmadığım halde geçenlerde 50 liralık aldım ve yakıtım tahminimden erken bitti. Olay psikolojik boyutu aşıyor bence. Her zaman ışık yanınca benzinliğe giderim, ağzına kadar fulletirim. Full depo ile 750-800 km yapar, bitince tekrar fulletirim. TDCI ı aldım alalı bu böyle. Ara sıra (kendi benzinliğimden farklı bir yerden yakıt almak durumunda kaldığımda) 40-50 liralık alırım ve 150-200 km anca giderim. Deponun 120 liraya dolduğunu düşünürsek, 50şer liralık yakıt alımlarında hep zararda olduğumu farkettim. Az yakıtta mazot terlemesi olayını daha arabayı alırken servis söylemişti. (Sanırım) Depo çalkalana çalkalana mazottaki su ayrışıyor ve buharlaşıyor (veya mazot buharlaşıyor). 120 TL=750 km iken, 50 TL=neden 200 km? Bunun bilimsel bir açıklaması olmalı. Yaklaşık 2 sene önceki, Ocak 2008 tarihli bir iletim. ben ışık yandıgında 50 liralık alırım(malum öğrenci bütçesi) yol bilgisayarı 370 gider der ve genelde 350 rahat giderim arife günü fulledim 820 gider dedi bakalım kaç km gidicek Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 Tam dolu depo her zaman ekstra ağırlık demek. Mantık olarak daha fazla tüketim olmalı? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 (düzenlendi) ..Az yakıtta mazot terlemesi olayını daha arabayı alırken servis söylemişti. (Sanırım) Depo çalkalana çalkalana mazottaki su ayrışıyor ve buharlaşıyor (veya mazot buharlaşıyor). 120 TL=750 km iken, 50 TL=neden 200 km? Bunun bilimsel bir açıklaması olmalı. Yaklaşık 2 sene önceki, Ocak 2008 tarihli bir iletim. Mazotun içindeki su hemen dibine geçer en dipte bekler. bir daha yukarı çıkamaz. bilimsel açıklama ise şöyle iyi okuyun: ışık yandığında hemen mazot alamıyorsunuz. benzinciye gidene kadar "k" para kadar tüketiyorsunuz. sonra 50 liralık aldığınızda lamba yanma noktasından 50-k kadar yukarıda benzininiz oluyor. yani T1=50-k zaman sonra ışık yine yanıyor. Bu k yı etkileyen ayrıca ışığın yanma noktası ile sönme noktası arasında fark olması da etken. yani geç yanar geç söner. göz kırpma yapmaması için. 120 liralık aldığınızda ışığın yanma zamanı yine benzer şekilde T2=120-k şimdi siz 50-k ile 200 km giderken 120-k ile neden 750 gittiğinizi soruyorsunuz. k=5 derseniz mesela 45 ile 200 giderken 115 ile 750 gidiyorsunuz. 108 ile gitmiş gibi olan beklentiniz gerçekleşmiyor. 28 Kasım 2009 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 Tam da üzerinde düşündüğüm bir konunun başlığını açmışsın. Hiç yapmadığım halde geçenlerde 50 liralık aldım ve yakıtım tahminimden erken bitti. Olay psikolojik boyutu aşıyor bence. Her zaman ışık yanınca benzinliğe giderim, ağzına kadar fulletirim. Full depo ile 750-800 km yapar, bitince tekrar fulletirim. TDCI ı aldım alalı bu böyle. Ara sıra (kendi benzinliğimden farklı bir yerden yakıt almak durumunda kaldığımda) 40-50 liralık alırım ve 150-200 km anca giderim. Deponun 120 liraya dolduğunu düşünürsek, 50şer liralık yakıt alımlarında hep zararda olduğumu farkettim. Az yakıtta mazot terlemesi olayını daha arabayı alırken servis söylemişti. (Sanırım) Depo çalkalana çalkalana mazottaki su ayrışıyor ve buharlaşıyor (veya mazot buharlaşıyor). 120 TL=750 km iken, 50 TL=neden 200 km? Bunun bilimsel bir açıklaması olmalı. Yaklaşık 2 sene önceki, Ocak 2008 tarihli bir iletim. Bu durum deponun şekli ve şamandıranın konumuna göre değişir. Focus'lar ilk yarım depoda yaptıkları km'yi ikinci yarım depoda yapamazlar. Mesela Corolla dizelin göstergesine göre ilk yarım depo 400 km yapıyor. İkinci yarım deponun da 400 km yapmasını beklerken 250 km'de lamba yanıyor. O da yapsa yapsa 300 km yapsın. Focuslarda da bu durum benzer. Önemli olan tam depoda yapılan total km.... Gelelim konuya, tam depo gereksiz ağırlık yapabilir yanlız pompanın hava üflemesini de hesaba katmalıyız. Her benzin alışımızda pompa ortalama 2-3 TL'lik hava üfler. (Bazı pompalarda bu artabilir) Basit bir mantık hesabı yaparsak 100 TL'ye dolan depoyu 1 defada doldurursak 2 TL'lik hava basılmış olur. Aynı depoyu 50-50 şeklinde iki defa doldurursak 2+2=4 TL'lik hava basılmış olur. İşin bu yönünü de hesaba katmak lazım... Yorum bağlantısı
Abdullah Ercan 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 Psikolojik mi değil mi bilmiyorum ama hakikaten 50 TL lik yakıt aldığım da hep bereketsiz oluyor. Ve daha az km yaptığımı zannetmekteyim. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 Bu durum deponun şekli ve şamandıranın konumuna göre değişir. Focus'lar ilk yarım depoda yaptıkları km'yi ikinci yarım depoda yapamazlar. Mesela Corolla dizelin göstergesine göre ilk yarım depo 400 km yapıyor. İkinci yarım deponun da 400 km yapmasını beklerken 250 km'de lamba yanıyor. O da yapsa yapsa 300 km yapsın. Focuslarda da bu durum benzer. Önemli olan tam depoda yapılan total km....Gelelim konuya, tam depo gereksiz ağırlık yapabilir yanlız pompanın hava üflemesini de hesaba katmalıyız. Her benzin alışımızda pompa ortalama 2-3 TL'lik hava üfler. (Bazı pompalarda bu artabilir) Basit bir mantık hesabı yaparsak 100 TL'ye dolan depoyu 1 defada doldurursak 2 TL'lik hava basılmış olur. Aynı depoyu 50-50 şeklinde iki defa doldurursak 2+2=4 TL'lik hava basılmış olur. İşin bu yönünü de hesaba katmak lazım... Bence yalnış düşünüyorsun Mehmet Can kardeşim nedeni ise şöle diyebilirim: Senin mantığına göre bir pompa 100TL lik yakıtta 4 TL hava üflüyor ise; 50 TL lik yakıttada 2 TL üfler. buda = 50+50=100 2+2=4 100=4 Yorum bağlantısı
Hilmi Eser 28 Kasım 2009 Yazar Paylaş 28 Kasım 2009 Günde ortalama 70 km yol yapıyorum.depoyu genelde tam doldururum.Full depo ile gitmenin daha avantajlı olduğuna inanıyorum; yalnız depoda beklemekten kaynaklı yakıtta bir kötüleşme olup olmayacağı konusunda tedirginim...Birinci yarı depo ile gidilen yol ile ikinci yarı depo arasında gidilen yol mesafesi konusunda arkadaşların görüşlerine katılıyorum... Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 Bence yalnış düşünüyorsun Mehmet Can kardeşim nedeni ise şöle diyebilirim: Senin mantığına göre bir pompa 100TL lik yakıtta 4 TL hava üflüyor ise; 50 TL lik yakıttada 2 TL üfler. buda = 50+50=100 2+2=4 100=4 Abi 5 TL'lik yakıt koysan da 100 TL'lik yakıt koysan da pompa eşit miktarda hava basar. Aldığın yakıtın miktarı hiç önemli değil... Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 28 Kasım 2009 Paylaş 28 Kasım 2009 Nasıl oluyor peki anlayamadım ? Pompa çalıştığı süreye bağlı olarak hava üfleme yapmıyormu ? Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 29 Kasım 2009 Paylaş 29 Kasım 2009 Nasıl oluyor peki anlayamadım ? Pompa çalıştığı süreye bağlı olarak hava üfleme yapmıyormu ? Hayır... Pompa tetiklendiğinde ilk olarak hava basar sonra akaryakıt doldurmaya başlar. Hava basma süresi = akaryakıtın istasyonun deposundan pompanın ağzına geldiği süredir... Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 29 Kasım 2009 Paylaş 29 Kasım 2009 tamam anlaştık o zaman sölediklerin mantıklı Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 29 Kasım 2009 Paylaş 29 Kasım 2009 Havayı basan hangi pompa ??? Hava pompası değil, benzin pompası ya da tabancası diyelim... Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu 29 Kasım 2009 Paylaş 29 Kasım 2009 depo tam doluyken yakıtın bitmesine yönelik çeyrek deponun altına kesinlikle inmem...hesaplamadım ama az benzin almak tasarruflu değil düşüncesindeyim... ve deponun içerisindeki yakıt pompası benzinin depodaki doluluk oranına göre soğuyor diyorlar.. yani boş deponun yakıt pompası olduğundan fazla ısınır ve ömrü azalır anlamına geliyor ve boş deponun dibe çökmüş pis tortularıda özellikle dizel araçlara daha çok zarar verdiğini çok duydum..deponuz dolu yolunuz açık olsun Bu tortu olayını bende duydum ne kadar doğru olduğunu bilmesem de mümkün mertebe çeyrek deponun altına inmiyorum ve alırken depoyu tam doldurtuyorum...Ağırlıkdan kaynaklı çok fazla yakıt sarfiyatı olacağını sanmıyorum olsa bile dipde biriken pisliğin enjektöre verebileceği zarardansa tam doldurmak mantıklı geliyor...Sürekli yakıt almak için durmakda pek mantıklı değil...Sabit bi yerden depoyu tam doldurtuyorum bedava fırçasız yıkamadan da faydalanıyorum güzel şimdilik ilerde bi sıkıntı çıkmazsa..(inş çıkmaz inş inş inş ) Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 30 Kasım 2009 Paylaş 30 Kasım 2009 Hava pompası değil, benzin pompası ya da tabancası diyelim... Eskiden çok oluyordu ama artık olmuyor sanıyorum. Benzin pompasının salyangoz keçesi (salmstra denir eski modellerde) eğer gevşek ise içeri hava kaçırır. Bu da sayaçtan benzin olarak geçer. Su motorlarında da öyledir. Salmastra gevşekse kuyudan gelen suyun içinde kabarcıklar olur. Bu suyu sayarak satıyorsanız hava satmış olursunuz. Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 30 Kasım 2009 Paylaş 30 Kasım 2009 Eskiden çok oluyordu ama artık olmuyor sanıyorum. Benzin pompasının salyangoz keçesi (salmstra denir eski modellerde) eğer gevşek ise içeri hava kaçırır. Bu da sayaçtan benzin olarak geçer.Su motorlarında da öyledir. Salmastra gevşekse kuyudan gelen suyun içinde kabarcıklar olur. Bu suyu sayarak satıyorsanız hava satmış olursunuz. Bu durum biraz azalsa da tam kesilmiş değil. 10 istasyondan en az 5'inde bu durum mevcut... Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu 30 Kasım 2009 Paylaş 30 Kasım 2009 (düzenlendi) 2004 de malatya da babam mazot alırken istasyonun birinden 65 lt lik mazot koymuşlar.arabanın deposu 55lt ve içinde daha mazot varken.ama şimdi bu kadar bariz hava basan yok sanırım. 30 Kasım 2009 tarihinde Fatih Mehmet Uslu tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu 4 Aralık 2009 Paylaş 4 Aralık 2009 Deponuzu mümkünse 1/8 in altına indirmeyin...Bugün istasyonda akaryakıt alırken bir transit araç orada kaldı...Adam depoda yakıt kalmayana kadar sürmüş..Daha sonra yakıt almış fakat hava yaptığı için uzun bi süre çalıştırmak için uğraştı...En sonunda araç çalıştı...Pompacı çalışanda beni uyardı depoyu mümkün olduğunca sonuna kadar indirme diye.. Yorum bağlantısı
Hilmi Eser 8 Aralık 2009 Yazar Paylaş 8 Aralık 2009 2004 de malatya da babam mazot alırken istasyonun birinden 65 lt lik mazot koymuşlar.arabanın deposu 55lt ve içinde daha mazot varken.ama şimdi bu kadar bariz hava basan yok sanırım. Üstad babanızın yedek deposu var anlaşılan.Canım Türkiye'm neler yaşanmıyor ki? Yorum bağlantısı
Recommended Posts