İçeriğe Yönlendir

Belden Aşağısı Boyalı Ne Demek?


Bedri Baki

Recommended Posts

Bedri Baki

Bazi ilanlara bakıyorum araç belden aşağı boyalı diyor. Belden aşağı boyalı deyince neyi kastediyorlar ve bir araç neden belden aşağı boyalı olur ???

Yorum bağlantısı
Nuri Başer

"Arabam Tırt, boyanın kralı var, anlatacak kelime bulamıyorum, bunu salladım, sen anla işte" demek yerine uydurulmuş cümle..

Şaka bir yana bunun gibi nice örnekler var..

-belden aşağı boyalı

-çizik dolayısıyla birkaç parça boya var (ne çizikmiş beee)

-değişen yok.. lokal boya var..

-bir karış boya var..

-yüzeysel boya var..

-keyfe keder boyalı.. ;) (bu nedir yaaa..)

devam eder gider..

:rolleyes:

Yorum bağlantısı
Selçuk Baysal

Benim aracım tavan da dahil %100 boyalı,kendi ellerime boyattım,ama ne sağından ne solundan hiç bir tarafından bindirilmiş değil allah'ıma şükür. Arkadaşlarında belirttiği gibi genelde bir bit yeniği oluyor ama hepsini aynı kefeye koymak doğru değil kanımca :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Bedri Baki

Etek altı boya deyince de marşpiyel'den aşağısı mı boyalı oluyor. Öyle bir sürü ilan denk geliyor da dikkatimi çekti.

Yorum bağlantısı
Serhat S. Yazıcı
Benim aracım tavan da dahil %100 boyalı,kendi ellerime boyattım,ama ne sağından ne solundan hiç bir tarafından bindirilmiş değil allah'ıma şükür. Arkadaşlarında belirttiği gibi genelde bir bit yeniği oluyor ama hepsini aynı kefeye koymak doğru değil kanımca :rolleyes:

Katılıyorum her belden aşaği boyalı demek sorun var demek değil bazı araçların gerçekten ihtiyacı oluyor ve boyanmasında benim açımdan sorun yok fakat önemli olan parçalarda işlemin olup olmamasına bakılması gerek işlem yoksa ben alırım tabi mekanik olarak sorunu yoksa ;):fiuw:

Yorum bağlantısı
Bedri Baki

Alıntıdır. Başka bir forum da şöyle yazmışlar ;

Bel altı:Tavan hariç hepsi boyalı.

Etek altı:Kapı çıtaları altı boyalı.

Ben böyle biliyorum.

Bel altı olanlar genelde kazalı araç olur;ama etek altı için kesin bir şey söylenemez.Ziftten dolayı da olabilir,sürtmeden dolayı da,kazadan dolayı da.

..............................................

NOT: Mehmet Özyürek abinin de birkaç yazısı burada denk geldiği için bu forumdan alıntı yaptım.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Türlü tabir vardır, açıkçası hemen hiçbirinin teknik tutarlılığı yoktur. Ayrıca boya ölçüm cihazlarını iyi kullanmayı bilmek gerek. Ayrıca, üstündeki saç parçası 10 defa boyanmış aracı, rölantide tekleyen arabaya tercih ederim. MAsraf çıkaracak yer mekanik aksamdır, kapıyı 100TL ye yeniden boyatırsınız ama kayıp kompresyona yerine göre 2000 TL de harcasanız yetmez!

Yorum bağlantısı
Bedri Baki

Doğru diyorsun Çağlar abi mekanik aksam daha önemli. Ben sadece bel altı boya ve etek altı boya'nın ne olduğunu merak ediyordum. Benim focus'ta da arka bagaj kapağı değişikti ve sol arka çamurluk boyalıydı ama mekanik olarak hiç sorun yaşamadım. Sorunsuz bir şekilde kullandım. Takla atmamak şartı ile önemsiz parçalarda boya olması sadece satarken sıkıntı çıkarıyor, onun dışında sorun yok. Tabi bir de arabanın önden boyalı olmasındansa arkadan boyalı olması da önemlidir herhalde. Motor kısmından hasar almaması önemli.

Yorum bağlantısı
Can Karacaer

Bütün boyalı araçları anası ağlamış muamelesi yapmayın. Tut ki bariyerlere sürttünüz, 4 parçada boya olur ama aslında arabanızda hiçbirşey yoktur...

Yorum bağlantısı
Bedri Baki

Olabilir abi insanlık hali, ne olacağı belli olmaz. Dün cuma namazından gelirken bir araba gördüm. Çocuklar taşla çizmişler herhalde. Sol arka çamurluk ve sol kapılar bayağı çizikti. Ben olsam öyle binmektense önce resmini çeker sonra boyatır temiz temiz binerim. O araca da kazalı muamelesi yapılmaz.

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Boya altındaki kaportada çürük ve vuruk olmadığı sürece, yaniden boyanması avantajdır bence,

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

İsmim zikrolmuş :nazar: ;

Keyfe:

68524087.jpg

Keder: (keder kelimesini tek olarak algılamayalım):

1000804c.jpg

Her ikisini de keyfe keder boyatmıştım, pişman değilim, yine olsa yine yaparım :)

Vesile ile; Bu da celica dan bir kesit:

kaput1.jpg

Yorum bağlantısı
Bedri Baki

Abi tek kelime ile mükemmel olmuş ama boyalı bunlar alınmaz. :nazar::) Eline sağlık abi. Her araba belli yaştan sonra boya istiyor işte. Özellikle sürekli yağmurda, karda ve güneşte kalan araba 10 yaşına gelince boya biraz zaruri gibi oluyor

Yorum bağlantısı
Hüseyin Aydın

selamlar ve iyi bayramlar.

bizim memleketimiz bir başkadır. herşeyin alırken sıfır gibi olmasını satarkende nasıl sözlerle alıcıya cazip görürürüm diye değişik kelimeler türetir ya işte bu anlayışının bir ürünü bu sözler. değerli dostlarımız fikirlerini sunmuşlar hepsine katılıyorum araç alırken ilk önce sıkışıp satarsam sorun çıkmasın beni yormasın hemen satılsın düşüncesiyle alır benim memleketimin insanı bineceği arabayı o yüzden boya degmemişini ister ama ihtiyacını belkide daha ucuza mal edeceği ama araba gerçekten mükemmel ama boyalı diye almaz gider boyasız diye iki yaş büyüğünü ve belkide masraflısını da alır sırf boyanın hatrına.

bence boyayı boşverelim kaç milyon araçtan belkide %1 i gerçek boyasız bu sevdadan vazgeçmeyi öğrenip hoşumuza giden araçları seçelim

iyi bayramlar dileğiyle

Yorum bağlantısı
Bedri Baki

Avrupa'da asla boyayı takıntı yapanı görmedim. Hatta araç ilanlarında bile boyadan hiç kimse bahsetmiyor bildiğim kadarıyla. Adamlar motoruyla ve arabanın kaportasıyla ilgileniyor. Kaportada çürük olmadıktan sonra boyayı problem yapmıyorlar. Ama ben arabamı satarken biraz sıkıntı yaşadım. Adamların ilk sorduğu şey boya değişen var mı oluyordu :D

Yorum bağlantısı

bende iyi biliyorum mehmet abi :D

önceki arabanın motor kaputuna kupa bardak attılar.mecbur boyandı.

c-max in önceki sahibini öğrencileri dövmek isteyan öğrenciler yüzünden ön iki çamurluk ve kaput degişmiş..

değişen 3 parça var ama hiç bir kazası yok.boyanma yada parçanın değişme nedeni çok önemli.hemen kazalı muamelesi yapmamak lazım

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Bel altı dendiğinde; Cam hizasının altı diye düşünüyorum,

Burda anlatılmak istenen, aracın hasarı var ama tavan sağlam. Takla atmadığı için önemli bir kazası yok.

Etek altı; Çıtaların altı ve tamponlar.

Burdada araç sahibi, aracın kazası yok ama, hafif dokunma, park halinde sürtme, kapı açarken kaldırıma çarpma gibi normal kullanımda oluşan ve boyaya zarar veren çiziklerden dolayı boya yapıldığını anlatmak istiyor.

Ancak bu konu subjektif bir konu olduğu için, boya için genel bir yorum yapmak yanlış olur.

Sözgelimi araç iki kapıdan hasar alır. Aracın renginde kapılar tesadüfi çıkmacıda bulunur ve değişir. Şimdi araçta boya yok ama değişen var. Ama satıcı size satarken ne boyadan bahsediyor ne de değişenden. Kazasız bir araç aldığınızı düşünürken, değişeni olan araç almış olabilirsiniz. Yani boyalı mı olsa idi daha iyi olurdu, yoksa değişmesi daha iyi olmuş yorumunu yapmak için önce gerçeği bilmek gerekli. Sonuçta söz dönüp dolaşıp dürüstlüğe ya da geçmişini bildiğiniz aracı almanın daha mantıklı olduğu fikrine geliyor. En azından kazalı olsa bile geçeğin ne olduğu bilindiğinden alan kişinin içi rahat olur.

Saygılarımla.

tarihinde Evren iskent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Çağlar bey, bu arabaları tek tek ne zaman detaylı görücez?

Celica'yı tam olarak göremedim dahi,

Honda'dan bi kaç resim hatırlıyorum...

Sizin galeriyi bi açsak :angry:

Yorum bağlantısı

Kesinlikle çağlar abi gibi düşünüyorum. Mekaniğinde sorun olmadıktan sonra 3-5 parça boya olmuş. Yok tavan boyanmış çok sorun olmaz. Şahsen aracımın 1-2 parçası boyalı diye taklalı işe yaramaz ve değer düşürmeye çalışan zihniyete'de ben araba satmam. Gitsin boyanmamışını alsın 1-2 bin pahalıya mekanikteki sorunlar içinde fazla fazla para ödesin aklı belki başına gelir. Kaporta halledilir, gerekirse yeniden boyatılabilir.

Yorum bağlantısı
Ali Gürsoy

Boyaya bundan 5 - 6 sene öncesine kadar kimseler bakmazdı bakanda prosedürden bakardı . Nezaman ki piyasaya şirket arabaları düştü ,bunları galericiler satmaya başladı . İşte ozaman olan oldu . Bana çok saçma geliyor boya varmı demek , düşünün aldınız arabayı sıfır ve geldi biri çizdi . O şekildemi binneceksiniz .şahsen ben götürür boyatırım . Birde 3-4 yaşındaki arabaya sıfır gözüyle bakan zihniyeti anlamıyorum :angry:

Yorum bağlantısı
Bedri Baki
(düzenlendi)

Ali abi sana katılıyorum çizik çizik gezmektense boyatmak daha güzeli. Hem çizik çok derin olursa nem alıp kaportayı çürütme ihtimali de var. Ama bizim boya takıntısını aşmamız için daha çok seneler geçmesi lazım :angry: Araç arayanların ilk sorduğu şey boya değişen var mı oluyor. Gerçi ben Batman'da nerdeyse boyasız araç görmedim desem yalan olmaz. Burada çok sorun yapmıyorlar. Aslında bu konunun daha önce açmış olduğum başka bir konuyla da ilgisi var. Biraz birbiriyle bağlantılı konular.

http://www.otoclubturkiye.com/forum/Arabada-te...157#entry779157

tarihinde Bedri Baki tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Nuri Başer

Doğrultulmuş araçtansa değişmişini yeğlerim.. (tabi duruma göre).. he bildiğimdenmi? değil.. ;) mekanik olayına gelince kesinlikle kaporta 2. planda olmalı.. yani genel görüşe katılmaktayım..

Benim focusun da sağ çamurluğunda "keyfe keder, sürtmeden kaynaklı, bir karış kadar, lokal, bel altı, ayak üstü boya var.." :angry:

Yorum bağlantısı
Mehmet Ezginler

Araçlarda bel altı boya kapıların cam hizasından aşagısının boyanmasına denir yani kapılar,ön kaput,bagaj kaputu,ve çamurlullar, genelde buna satış boyasıda denir çürüklerin ve ciziklerin kapanması için yapılan işlemdir.

Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu

Birincisi aracımda eğer gerçekten çizikten dolayı boya varsa bunun fotoğrafını çekerim ki sattığım kişiye inandırıcı olsun...Nitekim arabayı aldığımın hafta sonunda sol sürgülü kapıya zoro nun z sinden yanyana 3 tane yapıp bir de düz çizik atmışlar...İnsanın o çizikli arabaya binmesi hiç içinden gelmiyor ki satarken o çizikli haliyle de kimse sıcak bakmaz...Bende kendimce doğru olanı yaptım kaskodan yararlanıp boyattım...Ha şimdi ne oldu arabama daha bi sıcak bakıyorum binerken moralim bozulmuyor...Ayrıca fotoğraflarını da çektim eğer çizikden dolayı boyanmış parçayı dert edecekse alıcı ben zaten ona satmam arabamı :) İkincisi computest diye bir olay var...Bir kaç parça boya hemen hemen her arabada mevcut nazar boncuğu niyetine...Ama kimin ki çizikden oluyor kiminin ki de kazadan...Test ile parçanın işlem görüp görmediğini kimse saklayamıyor işlem görmesi için de sürttürmek veya çarpmak lazım :) Ayrıca boya kalınlığından boyası olup olmadığını da anlıyor bu yüzden kafamı yorcama araç alırken 50 lira fazladan veririm kafam rahat doyasıya binerim..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...