İçeriğe Yönlendir

Otomatik Titanyum-X paket mi? VW Jetta 1.6 Comfortline DSG mi?


Fırat Şenol

Recommended Posts

Can Karacaer
Tüm yorumlar için hepinize çok teşekkür ederim . Bende Çağlar bey gibi düşünmekteyim . Dsg şanzımanı çok araştırdım özellikle mekatronik sorunu gibi bir problemden bahsediyorlar . Şanzımanın değişmesini gerektiren bir problemmiş . Gerçi hepsinde aynı sorunla karşılaşılacak diye birşey yok ama yaklaşık 12-14000 gibi rakamlardan bahsediliyor . Volkswagenlerin garantileri 3 yıl . Eğer böyle bir sorun 4. yılda ortaya çıkarsa kaldır at arabayı direkman . Hiç böyle bir riske girmeye gerek yok diye düşünüyorum , yani geleneksel Otomatikten şaşmıyacağım herhalde ( Herne kadar 10.6 lt. yaksada , 4 ileri olsada ) ve Focus Titanyum X paketli A / T 'yi alıcam yılbaşına kadar...

Klasik otomatik düşünüyorsanız neden Civic ya da Corolla düşünmüyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Saygın Can Oğuz
Klasik otomatik düşünüyorsanız neden Civic ya da Corolla düşünmüyorsunuz?

Doğru. Corolla daha yeni klasik otomatik çıkarttı.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
dsg de benim duyduğum zaman zaman şanzımandan gelen bir şıngırtı sesi dışında kronik bir problem yok, bu seste kullanıma mani olmuyomuş zaten... Dsg bence piyasadaki semitroniclerle kıyaslayınca alınabilir düzeye geldi gibi... En azından Ford'daki klasik otomatikle birleşerek yakıt canavarına dönen araçtan daha az yakıt tüketeceği aşikar ancak;

1. TSI Motor seçeneğini bencede kesinlikle değerlendirin, (daha ekonomik+performansı çok daha iyi)

2. Sanıyorum 1 yıl kadar sonra Jetta kasa değiştirecek, bilginiz olsun,

3. Jetta'da şu anki donanım paketleri fena düzeyde değil (sanıyorum kasa değişeceği için donanımı doldurmaya başladılar)

Jetta kasa değişimi yaklaşıyor o yüzden Ford gibi içini dolduracaklar, fakat kalite düşecek ve daha baştan savma olacak, onuda unutmayın.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
Klasik otomatik düşünüyorsanız neden Civic ya da Corolla düşünmüyorsunuz?

Daha önce Corollanın güncel kasasını 15-20 gün kadar kullandım , ve hiçbirşeyinden memnun kalmadım . Benzinli versiyonu nasıldır bilemem ama Dizel versiyonu ( Manuel vites ) gerçekten çok kötüydü . Performans sıfır , yol tutuş sıfır , malzeme kalitesi vasat . Dolayısı ile bir daha Toyotanın önünden bile geçmem . Honda Civic hiç kullanmadım o yüzden bir yorum yapamayacam . Ancak pek sağlammış gibi bir izlenim yaratmıyor bende .

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

izlenim açısından şu uygun:

IMPREZA SEDAN AWD 1.5 AT 41.192 TL

yaz kış atraksiyon yapılabilir. aşırı da yakmaz. yaksa yaksa jetta kadar yakar :)

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Cemal Koçyiğit

focus da jettada güzel arabalar hayırlısı olsun şimdiden.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
4x4 olduğunu, kasanın ağırlığını ve 1,5 litre olduğunu göz ardı etmeyelim hocam.

"yaksa yaksa jetta kadar dedim" fiesta demedim. web sayfasında verileri var.

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
O şanzıman öyle atraksiyonlara 1 kere gelir. 2.ye ı ıh. :) Ama güzel film. Karton escortla kapıştı bi de. :p

+1

Seçenekler sadece bu iki araç için ise şayet; (Yoksa her ikisinide almazdım şahsen bir otomatik kullanıcısı olarak)

Focus'ta Jetta da sanırım birbirine yakın tarihlerde kasa yenileyecekler dolayısıyla ben tercihimi Jetta'dan yana kullanırdım ancak kesinlikle TSI motorlu olanına fark vermeyi göze alırdım... Bu tercihi yaparken VW saplantımın olmadığını belirtme ihtiyacı hissediyorum nedense bu forumda... Yoksa mantıklı gerekçelerle bu seçimin yapılabileceğine ihtimal vermeyen saplantılı(!) :nazar: arkadaşların kurbanı oluyorum... Marka/model imajı, kabin tasarımı, sürüş keyfi&konforu, 2. el değerlendirme, işçilik, malzeme kalitesi, kullanım maliyetleri'ni dikkate almaya çalışarak yaptım bu tercihi...

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
DSG yi çok iyi araştırın derim, mesela:

1. 3000km yi bulmadan kim neler çekmeye başlamış?

2. Balata değişim meblağı ne kadardır?

Çok yoğun olmamakla birlikte DSG lerde sorun adına genelde karşılaşılan durumun şanzımandaki mekatronik isimli ünitenin garantiden değiştirilmesi şeklinde olduğunu öğrenmiştim, biraz araştırarak... Ama durum bütün DSG lerin kronik problemi olarak lanse edilecek kadar büyük değil bildiğim kadarıyla, Ford'un ASM yada CVT si kadar vahim bi durum yok yani ortada :nazar: şahsen sütten ağzı yanan birisi olarak VW'nin yeni DSG modelleri fiyatları dışında beni korkutmuyor :)

Yorum bağlantısı
Abdussamed Acar
Tüm yorumlar için hepinize çok teşekkür ederim . Bende Çağlar bey gibi düşünmekteyim . Dsg şanzımanı çok araştırdım özellikle mekatronik sorunu gibi bir problemden bahsediyorlar . Şanzımanın değişmesini gerektiren bir problemmiş . Gerçi hepsinde aynı sorunla karşılaşılacak diye birşey yok ama yaklaşık 12-14000 gibi rakamlardan bahsediliyor . Volkswagenlerin garantileri 3 yıl . Eğer böyle bir sorun 4. yılda ortaya çıkarsa kaldır at arabayı direkman . Hiç böyle bir riske girmeye gerek yok diye düşünüyorum , yani geleneksel Otomatikten şaşmıyacağım herhalde ( Herne kadar 10.6 lt. yaksada , 4 ileri olsada ) ve Focus Titanyum X paketli A / T 'yi alıcam yılbaşına kadar...

4 yılda kullanım maliyeti açısından Focus'a yaklaşık 5000 TL civarında fazladan bir fark ödemeyi göze aldığınızı eminim hesaplamışsınızdır... :nazar:

Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya
Herkese merhabalar

Yakın zamanda büyük bir ihtimalle yılbaşından önce 2001 Mondeo Ghia'yı takasa verip ya Focus Titanyum X paket otomatik ya da Jetta 1.6 Comfortline DSG almayı düşünüyorum . Arada yaklaşık olarak 4000 TL gibi bir fiyat farkı var . Şehir içi 100 km'de Jetta 8.9 litre , Ford 10.6 litre yakıyor . Yılda yaklaşık 20.000 km yapacağım varsayılırsa yaklaşık 3.5-4 yılda fark kapanıyor. Ayrıca Jetta performans olarak da bir adım önde Ford'a göre . Daha önce 3.5 yıl FI, 3.5 yıl da FII 109 PS TDCi kullandım.

Her iki kasadan da kabin içine giren aşırı teker ve rüzgar sesi hariç son derece memnundum . Jetta'nın da 1.6 FSI motorlu ve midline donanım paketli versiyonunu yaklaşık 45 gün kullandım . O da son derece başarılı bir araçtı. Kabin içi sessizlik ve malzeme kalitesi olarak da Ford'dan daha iyiydi. Ancak yüksek süratlerde Ford kadar stabil ve güven veren bir sürüşü yoktu . Comfortline donanımında ESP standart olduğu için stabil sürüş zayıflığı da ortadan kalkıyor . Gerçekten son derece kararsız kaldım . Sizlerden gerçekten profesyonel görüşler ve yorumlar bekliyorum . Sizce hangisi daha mantıklı bir tercih olurdu ??? Yorumlar için şimdiden teşekkürler..

vw nin servis maliyeti özellikle işçilik ücretlerine dikkat derim

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
4 yılda kullanım maliyeti açısından Focus'a yaklaşık 5000 TL civarında fazladan bir fark ödemeyi göze aldığınızı eminim hesaplamışsınızdır... :nazar:

Evet Abdussamed bey , zaten alırken Jettaya yaklaşık olarak 6000 Tl fazladan vereceğimiz için değişen birşey olmuyor . Zaten oturduğum şehirde Volkswagen Plaza yok . Periyodik bakımları için yapacağım yol masrafı , Volkswagen ile Ford arasındaki işçilik ve parça maliyet farkları vesaire derken astarı yüzünden pahalıya gelecek . Onun için aslında Volkswagen almayı düşünmek benim için fantaziden öteye geçemeyecek gibi gözüküyor . Yinede bilgilendirmeleriniz için çok teşekkür ederim . Zaten biraz daha beklemeyi düşünüyorum . Kredi kullanmak istemiyorum aracı alırken...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...