İçeriğe Yönlendir

Bobin ve buji kablosu


Murat Çağlar

Recommended Posts

Murat Çağlar

98 mondeo aracımla uzun yola giderken ilk 100 km sonra aracım tüpte gitmemeye başladı.gazı sadece dip gaz ile yiyordu ama 90-100 ü geçmiyordu.benzine aldığımda ise herhangibir sorun yoktu araç normal gidiyordu.bende tüpü taktırdığım yere gittim anlattım durumu onlarda buji kablosu ve bobinin değişmesi gerektiğini gaz kelebeğininde temizenmesi gerektiğini söylemişlerdi.herkes bu ateşleme sistemine kafayı taktığı için en sonunda değiştirmeye karar verdim.bobin ve buji kablosunun testinin olmadığını mecburen değiştirilmesi gerektiğini ve ondan sonra anlaşılacağını söylediler.artık gitmiş bulunduk tamam dedim buji kablosunu ve bobini usta değiştirdi.yalnız değiştirirken bobini normal taktı buji kabosunu bobine takarken uçlarını eğerek tam oturtamadan bobine tırnakları geçmemiş vaziyette taktı.bende sorun olup olmayacağını sordum oda bişey olmaz bu kadar geçmesi yeterli dedi.eski çıkana baktım dibine kadar oturmuş tırnakları geçmişti.bende tekrar gösterdim eskilerini adam tabi biraz bozularak yenisini getireceğini söyledi.içeri gitti ya eskisinin uçlarını düzeltti yada yenisini getirdi tam olarak bilemiyorum.sonra onları takarken oturma sesi tık tık diye üç tanesini oturttu.4.sü yine tam oturmadı ama eskisine göre fena sayılmazdı.ustada zamanla alışır dedi bizde tamam demek zorunda kaldık.neyse yukarda bahsettiğim sorun devam ediyormu diye araca binip test sürüşüne başladık araç gazda gitmeye başlamıştı ama eskisine göre şu fark vardı aracın çekişi gazda eskisi kadar net değil ama yinede iyi sayılırdı.birde ayağımı ikinci viteste veya 1 viteste 2000 devir civarında ayağımı gazdan çektiğimde araçta kafamı hafif öne getirecek kadar bir yığılma oluyor gibi.sizin bu konularda tecrübeniz çok fazla olduğundan engin bilgilerinizden ve yorumlarınızdan faydalanmak istiyorum.bu konulardan çok fazla anlamadığımdan aracın acaba bobin ve buji kablosu değiştiğinden aracın normalimi bu yoksa bu taktıkları parçalarda arızalı olabilirmi?bujiler yeni değişmişti gaz kelebeği temizliği yapıldı yağ değişti en sonda buji kablosu ve bobin değişti hepsi motorcraftın ürünüdür.yani aracı sürerken sanki ayağı bir anda debriyajdan çekmiş gibi hafif bi silkelenme oluyor.2000 -2500 devirle giderken gazdan ayağımı çektiğimde oluyor.

Yorum bağlantısı
Murat Çağlar
Araciniz rolantide normalde oldugundan fazla titreme yapiyor mu ?

normal rolantide titreme yapmıyor.ama biraz zaman geçtiğinde ara ara çok nadiren yapıyor:

Yorum bağlantısı
Murat Çağlar
Eger kablo tamamen yerine oturmamis olsaydi, araciniz rolantide atesleme duzensizliginden dolayi titrerdi, kablo yerine oturmus ama sanirim motorun titresiminden dolayi arada bir temassizlik yapiyor ve bu size titreme olarak geri donuyor, veya bobinde bir sorun var hala ve atesleme olmuyor bir turlu. Bence sorununuzu cozmemisler, biraz daha tespiti zor hale gelmis.

az önce aracı tekrar test ettim şöyle bir durum var kabloları elle kontrol ettim kablolar iyice oturmuş gibi duruyor.sonra rölantide denedim titreme yok.sonra benzine aldım ikinci viteste 2000 devir ve üstü giderken ayağımı gaz pedalından çektiğimde araç çok az yığılır gibi oluyor ama gaza aldığımda ayağımı gazdan 2000 2500 devir civarında çektiğimde yığılma oluyor.bu sorun acaba ateşleme sistemindenmidir yoksa başka bir sorunmudur?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bahsettiğiniz yığılmanın ateşleme sistemi ile alakalı olduğunu sanmıyorum.. Ayrıca sorun olup olmadığını da kullanmadan bilmek imkansız..

İlk bahsettiğiniz sorunun da buji kablosu ve bobinden olduğunu sanmıyorum...

Çıkan parçalarınızı inşallah almışsınızdır servisten..

Buji kablosu değişmekle iyi etmişsiniz ancak... Aldığınız buji kablosu nedir.. ?

Yorum bağlantısı
Murat Çağlar
Bahsettiğiniz yığılmanın ateşleme sistemi ile alakalı olduğunu sanmıyorum.. Ayrıca sorun olup olmadığını da kullanmadan bilmek imkansız..

İlk bahsettiğiniz sorunun da buji kablosu ve bobinden olduğunu sanmıyorum...

Çıkan parçalarınızı inşallah almışsınızdır servisten..

Buji kablosu değişmekle iyi etmişsiniz ancak... Aldığınız buji kablosu nedir.. ?

yalnız ilk bahsettiğim sorun buji kablosu ve bobin değiştikten sonra tekrarlamadı.araba gazda hiç çalışmıyordu değişimden sonra normala bindi.çıkan bobin ve buji kablomu aldım.yeni taktırdığım bobin ve buji kablosu ikiside motorcraftın ürünü birde hava filitresini değiştirdim işçilik dahil 220 tl verdim.

bilmiyorum arabada bu sorun çıkınca benmi huylandım yoksa normalimi bu anlayamadım.araçta tek şikayetim ikinci viteste giderken ayağımı gazdan biraz seri çektiğimde hafif öne yığılma oluyor.buda normal herhalde ben biraz huylandım o kadar.

sanırım buji kablom arızalı değildi ama yinede değişimini yaptırdık.benim tahminimde bobinde sorun vardı benzinde ateşlemeye gücü yetiyordu ama gazda bu işi yapamıyordu.yanma ısılarından dolayı.bobin ve buji kablosu değişince araç gazda normal çalışmaya başladı.uzun yolda 34.5 lt gaz ile 440 km yol yapıyorum.yakıtda fena

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...