İçeriğe Yönlendir

Aküm bitti.


Guest Serdar Kaya

Recommended Posts

Guest Serdar Kaya

Akşam işten okula gitmek için arabaya bindim, anahtarı çevirdiğimde çatır çutur sesler geldi, marş basmadı. Bir kaç deneme daha yaptım, yine değişen olmadı. Baktım, lambalar soluk bir şekilde yanıyor. Biraz bekleyip az daha uğraşınca ufaktan tepki verdi, inleye inleye çalıştı :). Okulu sallayıp, doğruca Faroto'ya gittim. Ölçüm yaptılar, abi bu ölmüş dediler. Yenisini taktırdık.

Aküyü benden önceki sahibi almıştı. 2.5 senedir kullanılıyordu. Sürenin bu kadar kısa olmaması gerek herhalde.

Bu arada, akünün markası Kartal'mış, sökülünce gördüm.

Yorum bağlantısı
Engin Özarı
Akşam işten okula gitmek için arabaya bindim, anahtarı çevirdiğimde çatır çutur sesler geldi, marş basmadı. Bir kaç deneme daha yaptım, yine değişen olmadı. Baktım, lambalar soluk bir şekilde yanıyor. Biraz bekleyip az daha uğraşınca ufaktan tepki verdi, inleye inleye çalıştı :). Okulu sallayıp, doğruca Faroto'ya gittim. Ölçüm yaptılar, abi bu ölmüş dediler. Yenisini taktırdık.

Aküyü benden önceki sahibi almıştı. 2.5 senedir kullanılıyordu. Sürenin bu kadar kısa olmaması gerek herhalde.

Bu arada, akünün markası Kartal'mış, sökülünce gördüm.

2,5 sene önceki sahibi kullanmış. siz nekadar zaman kullandınız. ? Sizde aracın yeni sahibiyseniz , yani kullanalı 1 sene civarında ise, şarj dinamosu yeterince sarj etmiyor, veya tesisatta kacak var demektir.

2,5 sene önceki sahibi , + sizde 2-3 sene kullandıysanız ; normal demektir. Norminal kullanımlarda ortalama akü ömrü ; 4-5 seneden sonra risklidir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Alternatorunuz bozuktur. Bozuk sarz aletinin cep telefonunuzun pilini bozmasi gibi dusunun.

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Benim akum daha onceki sahibinden kalma,ustunde tarih yaziodu galiba takilma tarihidir,yarin bir bakip buraya yazacagim.Cunku tam aklimda degil ama baya bi eski tarihti.Bu arada gecmis olsun.

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Engin Özarı
Gözlemim: son 2-3 yıldır, 5-6 sene dayanan akü görmemeye başladım....

Çağlar Bey, Hatırlarsanız , 15-20 yıl önce , yeni akü almak gibi bir kavram yoktu. Aracın aküsü bittiyse, biten aküyü, akücüye götürürdünüz. Akücü içini açar, asidini boşaltır, yeni macunla hazırlanan kurşun plakaları koyar, elektrotları değiştir, içine asitli suyu doldurur size verirdi. yani dışı eski, ama içi yeni akü olurdu. Şimdi, akücüler kalmadı galiba, at eskini, al yenisini mantığı hakim. yanılmıyorsam, yeni akü aldığınızda da birkaç gün sonra verilirdi. İçi boş olur, asitli suyu hazırlandıktan sonra , şarza verilirdi.

Yorum bağlantısı
Guest Serdar Kaya

Aküden sonra bugün tekrar sanayiye uğradım, sanki buji kablosu da problemli gibiydi; gerçekten problemliymiş. Değiştirdik, bir de gaz kelebeğini ve etrafındaki parçaları temizledik. Araba uçuyor artık :)

Bugüne kadar manda sürüyormuşum, yeni yılda mondeomuz var artık :). Gerçekten, bu temizlik meselesini tavsiye ediyorum, hem gaz pedalı yumuşadı, hem arabanın tepki verme süresi düzeldi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...