Gökhan Uçak 18 Ocak 2010 Paylaş 18 Ocak 2010 Aracı aldığımdan bu yana düz giderken özellikle sadece sağ taraf bozuk bir zemine geldiğinde aracın arka kısmı hafifçe sağa doğru dalma eğilimine giriyor ve bunu hissetmek için yüksek bir sürat gerekmiyor. 40 - 60 km/s gibi bir hızda giderken bile hissedilebilior bu durum. yayvan kasislerde araç yaylanırken herhangi bir problem yok ama özellikle küçük engebeler ve çukurlarda (örneğin trafik ışıklarının oralarda oluşan asfalt dalgalanmalarından geçerken) arka taraf sağa doğru bir hamle yapıyor. nedeni ne olabilir ? sağ arka bağlantılarda oluşan bir boşluk falan tekerlek açısını değiştiriyor olabilir mi ya da amortisör problemi vs. olabilir mi. Yorum bağlantısı
Gökhan Uçak 18 Ocak 2010 Yazar Paylaş 18 Ocak 2010 evet aracın benden önceki sahibini de biliyorum. herhangi bir kazası veya boya yok araçta. araç 2001 ghia hb ve şu anda 101 binde amortisörlerden gelen herhangi bir vuruntu gibi bir ses yok . servis amortisörler normal dyor ama benim aracın amortisörlerinin arkadaşın 99 ambiante hb sine göre bariz şekilde yumuşak olduğunu hissediyorum ve acaba o mu normalden sert yoksa benimki mi yumuşak bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 18 Ocak 2010 Paylaş 18 Ocak 2010 Bozuk asfaltta yada şerit çizgilerinin üstünde giderken aracın araksını sallaması birazda bağımsız süspansiyondan. Salıncakların hareketide yapıyor bunu. Bizin araçta da var diyebilirim ki amortisörleri değişeli 25 bin oldu. Ama aynı şeyden mi bahsediyoruız pek bilmiyorum ama Bence o süspansiyon kaynaklı. Ayrıca lastik havalrına ve lastğin durumunada bakın. Yorum bağlantısı
Gökhan Uçak 18 Ocak 2010 Yazar Paylaş 18 Ocak 2010 ben de ilk önce bağımsız süspansiyonla ilgili normal bir durummudur diye düşündüm ama bağımsız süspansiyon bildiğim kadarıyla en gelişmiş süspansiyon dizaynlarından. böyle bir durumun olmaması gerektiği kanaatindeyim. Ayrıca zaten sol tarafın bozuk satıhta ilerlemesi sırasında aynı olay meydana gelmiyor. sadece sağ tarafta oluyor. Yorum bağlantısı
Cemal Koçyiğit 18 Ocak 2010 Paylaş 18 Ocak 2010 bende de aynı sorun vardı lastikler ön arka yapıldı rot balansa bakıldı düzeldi. Yorum bağlantısı
Umut Karataş 18 Ocak 2010 Paylaş 18 Ocak 2010 Arabamı ilk aldığımda aynı dertten muzdariptim ben de. Arka iki tekerlek bir kasis ya da cukurdan geçerken sorun yok ama arka tekerlerden sadece biri denk gelirse aracın arkası resmen geziniyordu. Benim sorunum arka rot ayarını yaptırıp (bayağı bir kaymış rot ayarı) eskiyen ve sertleşen lastikleri de değiştirince hallolmuştu. Yorum bağlantısı
Gökhan Uçak 18 Ocak 2010 Yazar Paylaş 18 Ocak 2010 acaba bende de rot ayarı falan mıdır. benim çünkü lastiklerim henüz 7 - 8 aylık ve durumları iyi. geçenlerde de balanslarını yaptırmıştım. bir de herhalde salıncak burcu bu tip bir duruma sebep oluyormuş. rot ayarıyla kurtarabilirsek iyi bari. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 18 Ocak 2010 Paylaş 18 Ocak 2010 (düzenlendi) Geçenlerde biri arka salıncağa yan giren civata gibi lastikli yada metal burçlu bir parça arıyordu.Şimdi ismi aklıma gelmedi.Arkanın gezinmesinin sebebi o parçanın aşınmasıdır. 18 Ocak 2010 tarihinde Engin tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 18 Ocak 2010 Paylaş 18 Ocak 2010 Aracı aldığımdan bu yana düz giderken özellikle sadece sağ taraf bozuk bir zemine geldiğinde aracın arka kısmı hafifçe sağa doğru dalma eğilimine giriyor ve bunu hissetmek için yüksek bir sürat gerekmiyor. 40 - 60 km/s gibi bir hızda giderken bile hissedilebilior bu durum. yayvan kasislerde araç yaylanırken herhangi bir problem yok ama özellikle küçük engebeler ve çukurlarda (örneğin trafik ışıklarının oralarda oluşan asfalt dalgalanmalarından geçerken) arka taraf sağa doğru bir hamle yapıyor. nedeni ne olabilir ? sağ arka bağlantılarda oluşan bir boşluk falan tekerlek açısını değiştiriyor olabilir mi ya da amortisör problemi vs. olabilir mi. arka tarafın rot ayarına baktırın. düzelir. Yorum bağlantısı
Engin Ünal 18 Ocak 2010 Paylaş 18 Ocak 2010 arka tarafın rot ayarına baktırın. düzelir. Arka tarafa rot ayarı yapılıyormu ? Benim arka tekerlekler biraz tabiri caizse apışık duruyor.Yere basan kısımlar dışa açık.Rot ayarı yapılıyorsa arkalara bu durum düzelirmi? Yorum bağlantısı
Gökhan Uçak 18 Ocak 2010 Yazar Paylaş 18 Ocak 2010 güya arkada altta tekerleklerin ortasında görünen 2 vidadan bi ayar yapmışlardı ama yaptığı ayara da pek güvenemiyorum. üstelik bilgisayarlı rot balansçıydı ama sonraddan gittiğim başka bir yerde ön tekerleklerin 8mm kadar kapalı olduğunu söylediler. tekrar ayarladığında direksiyonun tepkileri bile hassaslaştı ama arka tekerlere baktırmamıştım. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 18 Ocak 2010 Paylaş 18 Ocak 2010 Arka tarafa rot ayarı yapılıyormu ? Benim arka tekerlekler biraz tabiri caizse apışık duruyor.Yere basan kısımlar dışa açık.Rot ayarı yapılıyorsa arkalara bu durum düzelirmi? Arkada da var diyorlar ama ben daha yaptırmadım hiç yani. Ayrıca focusun özelliği o arka tekreler dışa doğru açıktır. Alçaldıkça daha da açılır. Eski mercedes usulü Yorum bağlantısı
Guest Erkan Sa?lam 18 Ocak 2010 Paylaş 18 Ocak 2010 ben rot ayarı yaptırırken arka rotlarada bakalım mı dediler bende olur dedim. 2 lastik arasında ortada bulunan fişek mi ne varmış 2 tane ordaki vidalarla yapılıyormuş. vidayı oynattığında bilgisayarda bulunan ibrede oynuyordu. yalnız önce arka rot ayarı sonra ön yapılması gerekiyor dedi. ne derece doğru bilmiyorum. Yorum bağlantısı
Tansel Yavuz 18 Ocak 2010 Paylaş 18 Ocak 2010 Rot ayarı yapılırken toe açıları ile kamber açılarını karıştırmayalım,halen karıştıranlar var. Aracın tekerlerinin yere basan tabanının içe veya dışa doğru açılarına kamber açısı denir ve ayarı yoktur rotçu yapamaz. Rotçunun yapabileceği sadece toe açılarıdır,buda tekerlerin öne-arkaya bakan kısımlarının iç-dış ayarıdır. Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 20 Ocak 2010 Paylaş 20 Ocak 2010 Arkada da var diyorlar ama ben daha yaptırmadım hiç yani. Ayrıca focusun özelliği o arka tekreler dışa doğru açıktır. Alçaldıkça daha da açılır. Eski mercedes usulü Focusun arka rot ayari egilip bakildiginda gorulen, salincaklarin saseye baglandigi yerdeki civatalardan yapiliyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Demirci 20 Ocak 2010 Paylaş 20 Ocak 2010 arka amortisörleri değiştirin yada söktürüp kontrol ettirin sökmesi kolay Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 20 Ocak 2010 Paylaş 20 Ocak 2010 ben rot ayarı yaptırırken arka rotlarada bakalım mı dediler bende olur dedim. 2 lastik arasında ortada bulunan fişek mi ne varmış 2 tane ordaki vidalarla yapılıyormuş. vidayı oynattığında bilgisayarda bulunan ibrede oynuyordu. yalnız önce arka rot ayarı sonra ön yapılması gerekiyor dedi. ne derece doğru bilmiyorum. dogru söz Yorum bağlantısı
Engin Özarı 20 Ocak 2010 Paylaş 20 Ocak 2010 Olayın teknik bir problemin dışında , kış aylarında bu tür problemlerin yaşanması her araçta doğaldır. Kışın, "0" derece civarlarında, amortisör içindeki gaz kaimayaslından tutunda, bağlantı lastik, pabuç, gromet gibi plastik ve vulkolan sert bağlantı ve aktarım malzemeleri soğuktan büzüşerek şertleşir. (olası bir dengesizlik ve ayarsızlık yoksa). Bunun üzerine birde yaz lastikleriniz varsa , +7 dereceniz altına düşen sıcaklıklarda, lastikleriniz sertleşir. Kasılan ve sertleşen aktarma plastik ve benzeri şasi bağlantı parçalarının üzerine, birde tabanı sertleşen lastikler eklenince, hafif vibrasyonlu satıhlarda kayma. veya atma kaçınılmaz olur. Bu nedenle , yazın aracınız daha yumuşar ve dahai iyi yaylanma gösterir. herhengi bir düzensizklik veya ayarsızlık yoksa, bu durum normal karşılanır. Yorum bağlantısı
Gökhan Uçak 10 Şubat 2010 Yazar Paylaş 10 Şubat 2010 aracın 4 amortisörü de değişti. 4 tekerlek rot ayarları yapıldı. lastikler zaten daha 10000 km olmadı değişeli ancak eskisi kadar olmasa da sağ taraf bozuk zemine gelince gezinme sorunu halen devam ediyor. bu salıncak burçlarında soru olsa servisin tespiti zor mu acaba çünkü servis kontrol ettiklerini ve ne ön ne de arka aksamda boşluk olmadığını söyledi. başka bir önerisi olan var mı acaba. Yorum bağlantısı
Recommended Posts