İçeriğe Yönlendir

Boyanın kolay çizilmesi


Mustafa Erkan

Recommended Posts

Mustafa Erkan

Metalik renk olan aracım ( Fırtına Gri ) çok çabuk çiziliyor. Arabaya sürtünerek geçmek, yanlışlıkla tozlu iken el sürmek bile aracın boyasında hemen kendisini belli ediyor. Daha önceki Focusumda, aracımı bulaşık süngeri ile cif kullanarak yıkıyordum çizilme olmuyordu ( Opak boya inci beyazı ) Yeni arabamda sünger ve sıvı detarjan kullanmama rağmen her gün yeni çizilmiş bir bölge ile karşılaşıyorum. Metalik renk araçların tümünde böylemi acaba yoksa benim aracıma has bir durummudur ?

Yorum bağlantısı
Burak Karadeniz

Cilalı yıkama yaptırttığımda pek belli olmuyor ama normal yıkayınca belli olabiliyor minik çizikler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Mustafa Bey... Tozlu bir yola girseniz yine çizilecek o araba... Boya koruma işe yarayabilir...

Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz
(düzenlendi)
Metalik renk olan aracım ( Fırtına Gri ) çok çabuk çiziliyor. Arabaya sürtünerek geçmek, yanlışlıkla tozlu iken el sürmek bile aracın boyasında hemen kendisini belli ediyor. Daha önceki Focusumda, aracımı bulaşık süngeri ile cif kullanarak yıkıyordum çizilme olmuyordu ( Opak boya inci beyazı ) Yeni arabamda sünger ve sıvı detarjan kullanmama rağmen her gün yeni çizilmiş bir bölge ile karşılaşıyorum. Metalik renk araçların tümünde böylemi acaba yoksa benim aracıma has bir durummudur ?

Mustafa Bey,

Aslında cevap sorunuzun içinde gizli. Belki de gizli bile değil. :fiuw: .Yıkama yönteminiz tamamen yanlış. Sünger ve deterjan kombinasyonu araç boyasının son katmanı olan "clear coat" yani şeffaf vernik kısmını yumuşatmış. Bu katman bazı markalarda daha sert ve dayanıklı olabilirken (BMW, VW...vb) Ford'da biraz daha yumuşak ve kolay zedelenebiliyor. Ama şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki eski aracınızda da bir sürü gördüklerinize benzer çizikler mevcuttur. Fakat renk ( beyaz ) göstermiyordur.

Aracı yıkarken kesinlikle sünger ve fırça kullanmayın. Bu iş için Mikro fiber bez ve eldivenler mevcut onları kullanın ve detarjan yerine araç yıkama sampuanlarını kullanın deterjanlar fosfat bazlı olduklarından boyada matlaşma şeffaf katmanda incelmeye neden olurlar.

Araçtaki çizikler içinse turtle wax veya meguiar's gibi kaliteli markaların ince polishleri yeterli olacaktır. Üzerine de bir kat cila atarsanız galeriden çıkmış gibi olur.

Bu arada amatör olarak bu işe merak saldım. Havaların ısınmasını iple çekiyorum. Forum paylaşmak yasak mı bilmiyorum ama Skoda Forumundan İrfan Bey'in yazılarını okursanız konu hakkında daha detaylı bilgi edinirsiniz. Bir Roomster'ı var görmeniz gerek yabancı forumlarda bile baştacı olmuş durumda.

Saygılar.

tarihinde Yavuz G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu

Cif güçlü bir kimyasaldır. İçindeki küçük partiküller de cabası. Arabamı yıkamak için olmaması gereken her şey var yani. Sebebi başka yerde aramayın bence.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
mehmet abi benim aracımda da nedenini bilmediğim birkaç ufak çizik var( arabam beyaz renk)...boya korumaya götürsem koruma yapmadan önce o çizikleri yok edebilirler mi??

Çizik derin değil ise hallederler...

Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
Metalik renk olan aracım ( Fırtına Gri ) çok çabuk çiziliyor. Arabaya sürtünerek geçmek, yanlışlıkla tozlu iken el sürmek bile aracın boyasında hemen kendisini belli ediyor. Daha önceki Focusumda, aracımı bulaşık süngeri ile cif kullanarak yıkıyordum çizilme olmuyordu ( Opak boya inci beyazı ) Yeni arabamda sünger ve sıvı detarjan kullanmama rağmen her gün yeni çizilmiş bir bölge ile karşılaşıyorum. Metalik renk araçların tümünde böylemi acaba yoksa benim aracıma has bir durummudur ?

Benim arabada aynı renk Mustafa Bey ve evet maalesef tüm çizikler anında belli oluyor. Koyu rengin handikapı işte. Önceki arabam ıhlamur çiçeği rengi yeşildi.Ne kir ne çizik belli olmazdı.Geçen motorumda uyumaya dadanan kedilerin motora girmesini engellediğim için kediler bu seferde ön kaputa tırnaklarını taka taka çıkıp çizmişler ön kaputu komple. Şimdi ön kaput pati ve tırnak izleriyle duruyor öyle.Korkudan yıkatamıyorum çizikler daha çok ortaya çıkar diye. Süngerle arabanızı yıkamayın,süngerin kılcal deliklerine taş zerrecikleri giriyor ve çoğumuzun bilmediği yumuşak mikro zımpara haline geliyor o sünger.Cifle de araba yıkamayın,banyo mermeri mi sandınız arabanızı kuzum :lol2: Beyaz renk çizikleri belli etmez doğru ama beyazda zamanla kirli bej renge dönüşür,diyelimki boyatmaya kalkarsınız boyalı parça daha beyaz durur,beyazın riski de vardır yani.

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik
(düzenlendi)

Pasta vernik tabakasını mahvediyor katılıyorum , sık sık yapılan cila bile verniği zayıflatıyor en hafif sürtünme iz bırakıyor.Bence yeni arabaya hiçbir şey sürülmemesi, en güzeli kendi orjinal boyası.

tarihinde Sadettin tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz
daha önce bu konudada yazdığım ve renkten dolayı (ki benim severek ve çok istiyerek aldığım renktir) aynı dertten muzderip birisi olarak aracınızı fırça ile yıkatmamanızı ve boya korumayı kesinlikle öneririm. boya koruma hem çizikleri giderecek hemde aracınıza parlak bir görünüm sağlayacaktır. unutmadan; aracınıza kesinlikle pasta sürmeyin.çünkü pasta verniği kaldırır ve boya ölür.

Biraz bilgi eksikliği var Sadık Bey ben de sizin gibi düşünüyordum sonra biraz araştırma ile bu işin öyle olmadığını gördüm. İlk cilamı geçenlerde kışa girmeden attım. Şimdi havaların biraz ısınmasını bekliyorum. Henüz makinem yok ama en kısa zamanda onuda alacağım yukarıda da bahsettim İrfan Bey'in çalışmalarına göz atmanızı tavsiye ederim.

Pasta çeşit çeşit hangisini kullanıcağınıza bağlı eğer "compound" veya "heavy adreasive" tarzı bir pasta kullanırsanız. Değil "clear coat" dediğimiz verniği, aracın boyasını astara kadar alırsınız. Mustafa Beyin ilacı "Auto Glym Super Resin Polish" bu ürün hem hafif çizikleri gideriyor hem dolgu yapıyor hem de koruyucu bir katman oluşturuyor. Eee daha ne olsun...

Amatör bir ürün ama gerçekten iyi iş görüyor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan
(düzenlendi)

Yapılan yorumlardan anladığım kadarıyla benim sıkıntım boya üzerindeki vernik tabakasının çok kolay çizilmesi. Hanıma çaktırmadan kullandığım Pril cinsi bulaşık deterjanları verniğe zarar veriyor anlaşılan. Peki bu vernik tabakasını nasıl kuvvetlendirecez acaba ?

Cif güçlü bir kimyasaldır. İçindeki küçük partiküller de cabası. Arabamı yıkamak için olmaması gereken her şey var yani. Sebebi başka yerde aramayın bence.

Yanlış anlama olmasın yeni aracımı cif ile yıkamıyorum .

tarihinde Mustafa Erkan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Misafir
daha önce bu konudada yazdığım ve renkten dolayı (ki benim severek ve çok istiyerek aldığım renktir) aynı dertten muzderip birisi olarak aracınızı fırça ile yıkatmamanızı ve boya korumayı kesinlikle öneririm. boya koruma hem çizikleri giderecek hemde aracınıza parlak bir görünüm sağlayacaktır. unutmadan; aracınıza kesinlikle pasta sürmeyin.çünkü pasta verniği kaldırır ve boya ölür.

Aracıma boya koruma yaptırırken pasta istemediğimi belirttim ancak, ustaları kontrol ettikten sonra pasta yapmak zorunda olduğunu söyledi. 0 araçlara boya koruma yaparken pasta kullanmaya gerek yok ancak aracın yaşı eski ise boya koruma yaparken pasta yapılması gerekli dediler. Genelde sonax hariç bu işlemi yapan firmalar pasta yapılması gerekli dediler. Sonax özel ürünler kullandığını bu yüzden pasta işlemi yapmadıklarını söyledi.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz
Yapılan yorumlardan anladığım kadarıyla benim sıkıntım boya üzerindeki vernik tabakasının çok kolay çizilmesi. Hanıma çaktırmadan kullandığım Pril cinsi bulaşık deterjanları verniğe zarar veriyor anlaşılan. Peki bu vernik tabakasını nasıl kuvvetlendirecez acaba ?

Yanlış anlama olmasın yeni aracımı cif ile yıkamıyorum .

:superman: Abi özrün kabahatinden küçükmüş hakkaten "Cifle değil prille yıkıyorum bikerem" :lol2: Ben de yeniyim gerçi ama Yukarıda önerdiğim ürünü (AutoGlym SRP) düzgün uygularsan sonuca ulaşırsın. Bursada firmanın Türkiye distribütörü Obey ticaret var Osmangazide sanırım. Oradan temin edebilirsin. Her sene wax uygulaması bu katmanı güçlendiriyor bilginize...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Aman Allahım dehşete düştüm, cif pril deterjan ve boşa harcanan boya korumaya verilen paralar. Halbuki ultra detaylı anlatımlar sitede mevcut, ben bile acaip detaylı anlattım, siz direk arabayı öldürmüşsünüz vallahi.

Kısaca tekrar anlatayım, birkere kaliteli cila (wax) boyaya zarar vermez, isterseniz hergün cilalayın, pasta sadece çizikler çoğalırsa araba yeni boyandıysa veya bazı çizikleri yok etmek için kullanılır ve kalınlığına göre tipleri vardır, hafif çizik ağır çizik gibi. Boş yere kullanmayın verniği traşlarsınız.

Şimdi gelelim uygulamaya, birkere arabayı ya araç şampuanıyla yada normal su dışında hiçbirşeyle yıkamayın, yıkarken ye mikrofiber bez yada kaliteli sünger kullanın, en güzeli basınçlı sudur ama araç yağmurda kullanıldıysa basınçlı tabanca işe yaramaz yakın tutmak gerekir verniği soyar ona göre, en güzel MF bez yada süngerdir, boya korumaya gelince, gereksiz para harcamayın, almanız gereken turtle wax platinum serisi wax yada meguiars wax lardan biri, uygulamak için ped yada MF bez, güzel bir kurulama havlusu ve hızlı cila, yani cila bez hızlı cila yeterli, bu cilalar en az 4 ay ile 1 yıl arası etkilidir.

Aracı yıkayın cilalayın hem koruma hem parlatma hemde UV korumanız tamamdır, aracı her 2 yıkamada bir hızlı cila kullanarak kurulayın en az 5-6 ay cilaya gerek kalmaz, ziebarta falan para vermeyin bunlarda aynı işi görür. Adamlar her parça için ayrı cila yok parlatıcı yok parlatıcıyı koruyan sertleştirici vs. sanayi kurmuş milleti söğüşlüyor.

Yapmanız gereken 30 tl ye kaliteli bir cila iyi bir ve büyük mikrofiber bez ve 15 tl gibi fiyata sonax hızlı cila almak okadaaar.

Cila 3-4 sene 4 ayda bir uygulayarak rahat gider, sonax hızlı cila her 2 yıkamada bir kullanarak 6 ay gider, bunları yapın sonra ziebarttan korumalı bir araçla yan yana gelin, bakalım fark varmı, korumaymış neden koruyor taştan zifttenmi, esas koruma demek güneş ışınlarından kimyasal aşınmadan korumaktır, bunlarıda turtlewax gibi cilalar rahaaat rahat halleder, bu kadar basiiiit. Heleki araç yeniyse dediklerimi yapın siz araçtan bıkarsınız ama boyanız hala ilk günkü gibi kalır, arabam 5 yaşına geldi, daha dün servise uğradım sıfır fiestadan bile daha fiyakalı ve parlak duruyor, dairesel çizik hare falanda yok, cillop gibi, su tutmuyor yağmurda silecek açmıyorum lekeler çook kolay çıkıyor, araba kirliyken bile 5m uzaktan temiz görünüyor, bunları sadec 45-50 tl lik malzemeyle sağlıyorum, gerisi boşa para harcamaktan başka nişey değil, ha çok param olsa kapımda merso bmw m3 falan olsa bende meguiars set alıp zevkine uğraşırım, ama gerçekten gerek yok bu kadar uğraşmaya arkadaşlar.

:superman: Abi özrün kabahatinden küçükmüş hakkaten "Cifle değil prille yıkıyorum bikerem" :lol2: Ben de yeniyim gerçi ama Yukarıda önerdiğim ürünü (AutoGlym SRP) düzgün uygularsan sonuca ulaşırsın. Bursada firmanın Türkiye distribütörü Obey ticaret var Osmangazide sanırım. Oradan temin edebilirsin. Her sene wax uygulaması bu katmanı güçlendiriyor bilginize...

Evet bu SRP işe yarıyor, yalnız bunu aracın verniği bozulduğu yumuşadığı için önerdim yoksa sorunsuz arabada kullanmanıza gerek yoktur, arkadaşın arabası ciften mahvolmuş vernik zarar görmüş, güzelce yaptır bir daha da kaliteli cila ve şampuan kullan, yıllarca başka bişey yapmana gerek yoktur.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz

Araç nasıl yıkanır? İrfan Hocamın arşivinden alıntıdır. Huşu içinde okuyoruz bilgileniyoruz. Arabayı yıkarken hacemat etmiyoruz. :blush:

"Araçlardaki dairesel çizikler yıkama, silme, kurulama işlemi esnasında oluyor, bunlardan kurtuluş yok, ama daha az oluşmasını sağlamak mümkün.

Her durumda dairesel çizikler oluşuyor zamanla, o yüzden yılda bir çizik düzeltme-koruma yapılır ya da yaptırılır, bu sayede boya tazelenir, parlaklığını yıllarca kaybetmez, doğru malzeme ve uygulama ile kendiniz de yapabilirsiniz.

Çift kova yöntemi ile doğru şampuan, mikrofiber yıkama eldiveni (wash mitt) ve gritguard (kova dibindeki kum-çamur vs.nin dipte kalmasını sağlayan bir plastik) kullanarak sağlıklı yıkama olur elbette."

"Ama arabadan çıkan çamurlar aynı kovadaki sudan tekrar yıkama eldiveni ya da süngere bulaşıyorsa kısa zamanda bol çizikli mat bir boyanız olur.

Fikir vermesi amacıyla bu işin profesörlerinden biri olan Mike Phillips'den bir video ekledim (İngilizce ama görsel anlatım çeviriye pek gerek bırakmıyor).

http://video.google.com/videoplay?docid=75...wcargarage.com#

Sünger risklidir, gözenekleri arasında kum taş toz tutuyor, çıkmıyor, yüzeyde bir şey yok gibi görünür ama 1 gözenek alt katta kirler birikir ve hapsolur. O yüzden mikrofiber yıkama eldiveni kullanın.

Çift kova tekniğini (DBM - Double Bucket Method) ve mikrofiber yıkama eldiveni kullanın. Mümkünse aracın kirini mutlaka basınçlı su ile ya da en azından şu hortum ucuna takılan duşlama başlıklarından alın, kiri tozu bol su ile yıkayın, hem çamurlar çözülmüş olur. 1 tane kovada şampuanlı su olsun, yıkama eldivenini batırın. Şampuanı suya koyun ama çok köpürtmeyin, aracı köpükle değil şampuanlı su ile yıkayın. Yapılan yanlışların ilki sünger ya da eldivene sadece köpük almak. Şampuan konduğunda suyu çok köpürtmeyin zaten. Sudaki şampuan, kirlerin yüzey gerilimine etki ederek kolayca, kaygan bir yüzeyde çizmeden söküp alınması işini yapar, eldiven ya da süngere sadece köpük alıyorsanız, sulu kısma batırmıyorsanız yanlış bir uygulamadır. Lazım olan köpük değil şampuanlı sudur. En fazla 1-2 panelden sonra örneğin kaputu eldivenle yıkayın, ama eldiveni şampuanlı suya değil sadece suyun olduğu başka bir kovaya sokun ve durulayın, artık şampuanlı sudan alabilirsiniz.

Bu yöntem yüzeyde en az çizik oluşturan yöntemdir. Kurulamak için silecek, silikon paspas gibi şeyler kullanmayın, MF bez yine en güvenlilerden biridir...

Dediğim gibi alıntıdır. Fakat İrfan Hocam bu işin piridir. :yes:

Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz
(düzenlendi)
Aracı yıkayın cilalayın hem koruma hem parlatma hemde UV korumanız tamamdır, aracı her 2 yıkamada bir hızlı cila kullanarak kurulayın en az 5-6 ay cilaya gerek kalmaz, ziebarta falan para vermeyin bunlarda aynı işi görür. Adamlar her parça için ayrı cila yok parlatıcı yok parlatıcıyı koruyan sertleştirici vs. sanayi kurmuş milleti söğüşlüyor.

Aynı değil kesinlikle ama çok para olduğuna katılıyorum. Hızlı cila ile ziebart boya korumasını bir tutarsan yanlış olur.

..... dairesel çizik hare falanda yok, cillop gibi, su tutmuyor yağmurda silecek açmıyorum lekeler çook kolay çıkıyor, araba kirliyken bile 5m uzaktan temiz görünüyor, bunları sadec 45-50 tl lik malzemeyle sağlıyorum, gerisi boşa para harcamaktan başka nişey değil, ha çok param olsa kapımda merso bmw m3 falan olsa bende meguiars set alıp zevkine uğraşırım, ama gerçekten gerek yok bu kadar uğraşmaya arkadaşlar.....

Güneşin altında bakarsan kabak gibi belli oluyor o hare ve dairesel çizikler ben de arabamı temiz zannediyordum. İrfan Hocanın Roomster'ı gördükten sonra temizlik anlayışım değişti. Hem sadece meguiarsı sadece m3 mü hakediyor. Eğer senede 5 kere yıkamaya giriyorsanız. 4 sene yetecek meguiar's parası zaten çıkıyor. Tek mesele zaman. Ama bu iş terepi gibi bişey insan zaman yaratıyor bi süre sonra.

Evet bu SRP işe yarıyor, yalnız bunu aracın verniği bozulduğu yumuşadığı için önerdim yoksa sorunsuz arabada kullanmanıza gerek yoktur, arkadaşın arabası ciften mahvolmuş vernik zarar görmüş, güzelce yaptır bir daha da kaliteli cila ve şampuan kullan, yıllarca başka bişey yapmana gerek yoktur.

Daha önceki mesajda söylediğim gibi hare ve dairesel çizik hersene ister istemez oluştuğu için en az senede 1 kere yapılması gerekir.

tarihinde Yavuz G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Bora Akbaş
... arabam 5 yaşına geldi, daha dün servise uğradım sıfır fiestadan bile daha fiyakalı ve parlak duruyor, dairesel çizik hare falanda yok, cillop gibi, su tutmuyor yağmurda silecek açmıyorum lekeler çook kolay çıkıyor, araba kirliyken bile 5m uzaktan temiz görünüyor....

"Eski kasa"( :yes: ) Fiestan yeni kasa Fiestadan 100 kat daha güzel dimi Ali ;) Ehehehe. Arabana olan aşkın dillere destan valla :good1: Bu arada gerçekten araba yıkama konusunda uzmanlığını konuşturmuşsun :blush:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Aynı değil kesinlikle ama çok para olduğuna katılıyorum. Hızlı cila ile ziebart boya korumasını bir tutarsan yanlış olur.

Güneşin altında bakarsan kabak gibi belli oluyor o hare ve dairesel çizikler ben de arabamı temiz zannediyordum. İrfan Hocanın Roomster'ı gördükten sonra temizlik anlayışım değişti. Hem sadece meguiarsı sadece m3 mü hakediyor. Eğer senede 5 kere yıkamaya giriyorsanız. 4 sene yetecek meguiar's parası zaten çıkıyor. Tek mesele zaman. Ama bu iş terepi gibi bişey insan zaman yaratıyor bi süre sonra.

Daha önceki mesajda söylediğim gibi hare ve dairesel çizik hersene ister istemez oluştuğu için en az senede 1 kere yapılması gerekir.

1-Hızlı cilayla bir tutmuyorum, dikkat edersen meguiarsında hızlı cilası var, bunu zaten cilalanmış koruma altındaki arabanın yıkama esnasında cilasının aşınma süresini uzatmak için kullanıcaz, böylece cilanın ömrü uzayacak. Hızlı cila yıkamalarda tam aşınmayacağından her 2 yıkamada kullanırsan esas cilaya hiçbirşey olmaz. Bu şekilde kesinlikle 1 seneden fazla sorun çıkmıyor, şahsen test ettim.

2-ziebartla gibi uygulamalardan pekte farkı yok, yeterki düzgün uygulama yapılsın onlar alet kullanıyor bizse elle yapıyoruz, fakat daha sık yaptığımızdan etkisi dahada iyi ve uzun sürüyor.

3-Güneşin altında bende daires çizik yok denecek kadar az sıfıra indirmek nerdeyse imkansız, cila yapıldıktan sonra tamamen gidiyor ama birkaç ay sonra başlıyor ayrıca size ÇBS cila değil TUrtle Wax diyorum, meguiarstan hiçte geri kalmaz ayrıca sık uyguladığımızdan hiç geri kalmaz fazlası olur hatta, paranız çoksa zevkine yapın hatta NXT 2.0 cila yerine TW İce alın, hem aynı parlaklığa kavuşursunuz hem güneşte uygulanır hem plastik aksamdada kullanılır ve nerdeyse tam olmasada meg trim detailere gerek bile kalmaz. Bunun gibi uzar gider bu iş, adamlar bir sürü şey çıkarmış millet deli gibi alıyor, tabi bu zevk ve imkan meselesi ama şart değil.

Senede 5 kere yıkamak nasıl oluyor, yani senede 5 defa cila yaptırmayımı kastettin, eğer tersiyse senede 5 kere arabamı yıkanır, ben haftada 1-2 kez kesin yıkarım, oda hava şartına göre değişir, zift bile tutmuyor araba, yıkıyorum tırnağımla dürtünce tık diye çıkıyor zift, hala yumuşaksa bezle silsem bile çıkıyor, benim 4 sene yetecek cila masrafım 30 tl civarı, yıldada 2-3 kez hızlı cila alsam hadi 45tl de o tutar, ziebarta bir seferde verdiğim nerdeee benim masrafım nerde, yalnız yanlış anlama senin teknikte güzel tabii, elbette işe yarıyor sadece herkes bu imkana sahip değil ve çokta gerekli değil, turtle wax hem uygun fiyatlı hemde gerçekten kaliteli, meguiarstan hiçte geri kalmaz yani.

Not: camdan su kaysın diye hiçbirşey almanızada gerek yoktur, cila sürdünüz kurudu, bunu sildiğiniz bezi silkeleyin ve camları bastırarak silin, aylarca banamısın demeden kaydırıcı etki olur, ben ucuz ve pratik ve aynı etkiyi nasıl sağlarız bunun derdindeyim,

yanlış anlamayın, marka kötülemek yada siz yanlışsınız demek istemedim, sadece bunlara pekte gerek yok, aynı etki oluyor onu anlatıyorum.

Basit bir örnek: mesela meguiars trim detailer kullandınız, ben kullandım gayet güzel, bunun alternatifi olarak 14 tl ye turtle wax F21 superprotectan alın, plastik askama sürün 3-5 dk bekleyip tekrar sürün, aynı etki ve aynı kalıcık sağlanmakta, F21 i benim arabada meguiarsıda astra g de denedik, palaklık aynı kalıcılık aynı fiyat farkı ortada, arabalar şantiyede sadece üstü tenteli garajda duruyor, astra haftada 1 kısa mesafe benim araba haftada 3 kez ve en az 120 km kullanılıyor, sonuç nerdeyse aynı parlaklıktayız, alın size sonuç.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
"Eski kasa"( :yes: ) Fiestan yeni kasa Fiestadan 100 kat daha güzel dimi Ali ;) Ehehehe. Arabana olan aşkın dillere destan valla :p Bu arada gerçekten araba yıkama konusunda uzmanlığını konuşturmuşsun :blush:

Bak kışkırtma beni :good1: sabah servisteydim al sana servis yorumu: yenisimi yoksa benim arabamı dedim " abi seninki iyi birde bunun 2 kasa gerisi tutuluyor, yeni fiestada ön göğüsten başka bişey yok motor vs. zaten aynı, arkası dar bagaj dar tavan basık ayrıca en berbat yanı monoblok gibi olması, silecek kolunu çıkarmak için motor kaputunu söküyorsun, motorda bir yere ulaşmak dert, önü komple dağıtıyoruz, en ufak şey için heryeri söküyoruz, yani kapıdan girdimi duaya başlıyoruz bilesin boyası soyuluyor bantlı geliyor vs." yaaa alsana yeni fiesta, evet MK6 yenisinden hem daha iyi hemde daha hoş duruyor bence, hele ön kapı cam çerçevesine hayret ettim kağıt gibi, hafiflesin diye çalmışlar yine, bence Focus I olayı nasıl Focus II ile bittiyse, Fiesta da MK6 dan sonra bitti, yenisi fiesta değil başka bişey başlıycam iosis sine, MK6 yada MK6.5 uzaktan baktınmı tanırım, gece yine tanırım, ama bunu tanıyamıyorum, elbette kötü demiyorum, ama MK6 daha bir Fiesta kardeşim, bence budur yani :p madem yaptınız adını değiştirin yada aynı çizgileri hatırlatsın, focus hiç değilse benziyor bu benzemiyor, focus 3 te focus değil başka bişey bence adlarını değişmeliler, yoksa eskileriyle kıyaslayıp duran fanatikler habire yericek bu araçları.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Araç nasıl yıkanır? İrfan Hocamın arşivinden alıntıdır. Huşu içinde okuyoruz bilgileniyoruz. Arabayı yıkarken hacemat etmiyoruz. :blush:

"Araçlardaki dairesel çizikler yıkama, silme, kurulama işlemi esnasında oluyor, bunlardan kurtuluş yok, ama daha az oluşmasını sağlamak mümkün.

Her durumda dairesel çizikler oluşuyor zamanla, o yüzden yılda bir çizik düzeltme-koruma yapılır ya da yaptırılır, bu sayede boya tazelenir, parlaklığını yıllarca kaybetmez, doğru malzeme ve uygulama ile kendiniz de yapabilirsiniz.

Çift kova yöntemi ile doğru şampuan, mikrofiber yıkama eldiveni (wash mitt) ve gritguard (kova dibindeki kum-çamur vs.nin dipte kalmasını sağlayan bir plastik) kullanarak sağlıklı yıkama olur elbette."

"Ama arabadan çıkan çamurlar aynı kovadaki sudan tekrar yıkama eldiveni ya da süngere bulaşıyorsa kısa zamanda bol çizikli mat bir boyanız olur.

Fikir vermesi amacıyla bu işin profesörlerinden biri olan Mike Phillips'den bir video ekledim (İngilizce ama görsel anlatım çeviriye pek gerek bırakmıyor).

http://video.google.com/videoplay?docid=75...wcargarage.com#

Sünger risklidir, gözenekleri arasında kum taş toz tutuyor, çıkmıyor, yüzeyde bir şey yok gibi görünür ama 1 gözenek alt katta kirler birikir ve hapsolur. O yüzden mikrofiber yıkama eldiveni kullanın.

Çift kova tekniğini (DBM - Double Bucket Method) ve mikrofiber yıkama eldiveni kullanın. Mümkünse aracın kirini mutlaka basınçlı su ile ya da en azından şu hortum ucuna takılan duşlama başlıklarından alın, kiri tozu bol su ile yıkayın, hem çamurlar çözülmüş olur. 1 tane kovada şampuanlı su olsun, yıkama eldivenini batırın. Şampuanı suya koyun ama çok köpürtmeyin, aracı köpükle değil şampuanlı su ile yıkayın. Yapılan yanlışların ilki sünger ya da eldivene sadece köpük almak. Şampuan konduğunda suyu çok köpürtmeyin zaten. Sudaki şampuan, kirlerin yüzey gerilimine etki ederek kolayca, kaygan bir yüzeyde çizmeden söküp alınması işini yapar, eldiven ya da süngere sadece köpük alıyorsanız, sulu kısma batırmıyorsanız yanlış bir uygulamadır. Lazım olan köpük değil şampuanlı sudur. En fazla 1-2 panelden sonra örneğin kaputu eldivenle yıkayın, ama eldiveni şampuanlı suya değil sadece suyun olduğu başka bir kovaya sokun ve durulayın, artık şampuanlı sudan alabilirsiniz.

Bu yöntem yüzeyde en az çizik oluşturan yöntemdir. Kurulamak için silecek, silikon paspas gibi şeyler kullanmayın, MF bez yine en güvenlilerden biridir...

Dediğim gibi alıntıdır. Fakat İrfan Hocam bu işin piridir. :D

Bu konuda anlattıkların doğru, yalnız sünger olayına ekleme yapayım, gerçi bendede MF yıkama eldiveni var ama arasıra kullanıyorum hemen kurumuyor meret, ben yıkarken aynı dediğin gibi önce suyla kaba temizlik yapıyorum sonra kova kullanmıyorum, hortumla yıkıyorum, sünger kaliteli olucak hortumu yakın tutarak bastırmadan siliceksiniz, su sürekli akıyor olucak, bu şekilde yıkarsanız zarar vermez, gözeneklere girme falan olmaz merak etmeyin bastırmadığınız için girsede çizmez, niye sünger diyorum kova ve şampuan kullanıyorsanız tamam eldiven işe yarıyor, ama bunları kullanmıyorsanız genelde çoğu kişi kullanmaz yada zaman bulamaz, bu durumda zarar vermemek için süngeri bu şekilde kullanmalısınız, yani sürekli akan suyla beraber bastırmadan, o zaman hiçbirşey olmaz. Süngeri tek kovada kullanıcaksanız, sık sık suya sokmalı kirleri çıkarmalı fazla çalkalamamalı ki dipteki kum zerreleri yukarı çıkmasın, genelde olkadar kir olmaz ama olsun, su sadece bulanık olur sizde zaten cilalı aracı bastırmadan süngerle yıkarsanız bişeycik olmaz.

Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz

Ali Bey,

Ben bilgilendirmek amaçlı yazdım ama yine yazayım.

1. Elle atılan cila kesinlikle makine ile atılan cilanın yerini tutmaz. Benim kastım buydu, ziebart, sonax gibi firmalar bu işi gerçekten profesyonel yapan firmalardır. Eğer elle bu standardı yakaladığınızı ve koruduğunuzu iddaa ediyorsanız bilmiyorum ama aşağıdaki linkte elle 3-5 kere üst üste farklı marka polish ve waxlarla yapılan uygulamalar var. Ha unutmadan ben ziebart veya sonaxta baya koruma falan yaptırmadım, yaptıramam da sanırım. Ama makine ile artık onlar kadar iyi uygulama yapabilirim. Bunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim.

Elle yapılan cila uygulamaları

2-Ben marka fanatiği falan değilim öyle de yazmadım kanımca ama siz ben meguiar's a para veremem benim m3'üm mü var deyince basit bir hesap yaptım sadece. Senede 5 kere YIKAMA'ya (kasıt oto yıkamacılardı) giriyorsanız cebinizden yaklaşık 60-70 lira çıkar. Bu para ile 4 sene yetecek kaliteli cila alabilirsiniz. Daha önce de dediğim gibi tek problem zaman.

3- Dairesel çizikle kasıtta farklı galiba ama işte örnek;

Önce

dsc1326.jpg

Sonra

dsc1333y.jpg

Dediğim gibi ben de ziebarta para vermem ama elle attığım cilayı da adamların yaptığı işle bir tutmam. Ben de sizin gibi tüketiciyim kendi kriterimde en optimum kaliteyi arıyorum. Ama göz var izan var lütfen... Ha arabanız Sefa Bey'in diamond gloss'lu bilo'su kadar parlıyorsa bi daha tövbe ağzımı açmam. :blush: İrfan Hocamı bırakır sizden ders alırım. :D (dermişim....İrfan Hocaya saygılar). (Paylaşımları ile Skodaturkey'e üye olmama sebebtir kendileri. Bütün paylaşımlar ona ait.)

Ayrıca iki kova, mikro fiber kullanmanın imkanla ne alkası var anlamadım. Kova filli boya kovası, gritguard'sa tahta parçası yeter. Mikro fiber metresi 5 lira. Dediğim gibi zaman tek problem. Ama o vakti insan inan yaratıyor. Sen de yanlış anlama ama inan ziebartı yakalamak için bunlar (zaman, mekan, merak, sabır, özen )gerekli...

Saygılarımla

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ali Bey,

Ben bilgilendirmek amaçlı yazdım ama yine yazayım.

1. Elle atılan cila kesinlikle makine ile atılan cilanın yerini tutmaz. Benim kastım buydu, ziebart, sonax gibi firmalar bu işi gerçekten profesyonel yapan firmalardır. Eğer elle bu standardı yakaladığınızı ve koruduğunuzu iddaa ediyorsanız bilmiyorum ama aşağıdaki linkte elle 3-5 kere üst üste farklı marka polish ve waxlarla yapılan uygulamalar var. Ha unutmadan ben ziebart veya sonaxta baya koruma falan yaptırmadım, yaptıramam da sanırım. Ama makine ile artık onlar kadar iyi uygulama yapabilirim. Bunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim.

Elle yapılan cila uygulamaları

2-Ben marka fanatiği falan değilim öyle de yazmadım kanımca ama siz ben meguiar's a para veremem benim m3'üm mü var deyince basit bir hesap yaptım sadece. Senede 5 kere YIKAMA'ya (kasıt oto yıkamacılardı) giriyorsanız cebinizden yaklaşık 60-70 lira çıkar. Bu para ile 4 sene yetecek kaliteli cila alabilirsiniz. Daha önce de dediğim gibi tek problem zaman.

3- Dairesel çizikle kasıtta farklı galiba ama işte örnek;

Önce

dsc1326.jpg

dsc1333y.jpg

Dediğim gibi ben de ziebarta para vermem ama elle attığım cilayı da adamların yaptığı işle bir tutmam. Ben de sizin gibi tüketiciyim kendi kriterimde en optimum kaliteyi arıyorum. Ama göz var izan var lütfen... Ha arabanız Sefa Bey'in diamond gloss'lu bilo'su kadar parlıyorsa bi daha tövbe ağzımı açmam. :good1: İrfan Hocamı bırakır sizden ders alırım. :D (dermişim....İrfan Hocaya saygılar). (Paylaşımları ile Skodaturkey'e üye olmama sebebtir kendileri. Bütün paylaşımlar ona ait.)

Ayrıca iki kova, mikro fiber kullanmanın imkanla ne alkası var anlamadım. Kova filli boya kovası, gritguard'sa tahta parçası yeter. Mikro fiber metresi 5 lira. Dediğim gibi zaman tek problem. Ama o vakti insan inan yaratıyor. Sen de yanlış anlama ama inan ziebartı yakalamak için bunlar (zaman, mekan, merak, sabır, özen )gerekli...

Saygılarımla

Yok yanlış anlama olmasın, ben seni haksız göstermek yada marka tutkunu olmakla suçlamadım, dediğim başka malzemelerle de amatör uygulamalarla bu gibi firmaların yaptıklarını yapabilirsiniz dedim o kadar, şimdi makineyle uygulamada haklısın hem kolay oluyor hemde süper sonuç veriyor, ama ben almadım genelde şantiye değiştirdiğim için bagajda birde bunu taşımak zor geldi, ayrıca bagaj bir sürü eşya ve bu tür cilaydı bezdi dolu zaten :blush:

Çoğu arkadaşında makina alacağını sanmıyorum bu sebeble bunuda düşünerek yazdım, makine olmadığı için bende elle yapıyorum baya yorucu oluyor-du (çünki sürekli korumadaki araca kullandığım platinum cilayı sürmek 20-30dk. parlatmak 10dk. yıkamada leş halde bile olsa kurulama dahil 30dk. Toplam 1 saat gibi bişey sürüyor yani, o kadar zor değil bu cilayı yapmak, çooook kolay sürülen ve çıkan etkisi 1 sene olan birşey ben aklıma estiği gibi bazen 3 haftada bazen ayda bir yapıyorum, bunun esas zamanlamasını arabaya su tuttuğumda damlacık etkisindeki azalma durumuna göre ayarlıyorum) ama sonuç gayet güzel oluyor, zaten wax ı ovalamaya gerek yoktur biraz ovala ve geç, pasta yada dediğin SRP tarzı şeylerde bu gereklidir, hatta makine şart gibi bişeydir, ama cilada o kadarda gerek yok. Bu şekilde yaparsan sonuç gıcır olur boya temiz kalır elini sürtünce pıtırlar eline gelmez kil gibi uygulamalara gerek kalmaz.

Örnek resimdeki dairesel çizikler bende hiçbir zaman olmadı, bırak güneşi flaşla resim çekmemde bile çok az görünüyor ki oda normal zaten, tabi esas olay arabayı yeni aldığımda daha 2 günlükken wax ve onu sertleştiren TW gloss guard tarzı maddeler kullanmama sonrasında da periyodik olarak wax ve sürekli hızlı cila kullanmam sonucu bu tür hasarlar zaten oluşamadı, yani düzenli kullanımda bunlar kolay kolay oluşmaz değilmi, zaten wax ın faydalarından biride bu. Böylece SRP kil bunun gibi çizik giderici temizleyicilere gerek kalmıyor.

Kova meselesinde imkanla fiyatı kastetmedim, genelde çoğu araç sahibi aman çift kovam olsun, bunların dibinde elek olsun dipteki kuma vs. e eldivenim yada süngerim bulaşmasın diye düşünmüyor, alıyorlar kovayı güzelce aracı zımparalıyorlar, anlatmak istediğim tek kova varsa onu nasıl kullanacağınızdı, bende arada mecbur kalırsam hortum falanda yoksa yada yer buna müsait değilse kova kullanırım (ve kaba temizlik yaparım sonra ilk fırsatta gereğini yine yaparım), eldivenide süngeride ona göre aldım gerektiğinde kullanıyorum, bir aralar bende abartmıştım meguiarsı bırakın alman malı adını unuttum süper mikro gözenekli özel süngerlerim vardı, özel kılıfında nemli bekletiliyor vs. e-bay bana çalışmıştı, sonra baktımki hiç gerek yok tekniğine uygun yıkayıp belli başlı markaları kullanmakta aynı işi görüyor, boşuna para vermeyip minimum masraf ve çabayla prof çözümlere çok yakın sonuçlar alabiliyoruz, tüm anlatmak istediğim buydu aslında.

Aracınızı yeni aldıysanız ve akabinde korumayada aldıysanız buna periyodik bakımlarla süreklilik kazandırdıysanız, ne dairesel çizik nede renk atması vernik yanması kuş pisliği vs. etki edemiyor yada minumum seviyede kalıyor, ben bu şekilde yapıyorum, Bilo nun resimlerinede baktım, hakkaten süper ama benimkide geri kalmaz onuda rahatlıkla söyleyebilirim :) benim malzemelerimin 4 yıllık fiyatı 200 tl civarı, yıllığı 50 tl gibi bişey, istersen bunu biraz arttır, wax ı NXT 2.0 yada Tw İce yap, 77 tl lik cila bunlar, buda rahatça yıllarca yeter. Artık alanın durumuna bağlı, ama şart değil.

Yani dediğim gibi yaparsan çok iyi sonuçları hem daha ucuza hem daha kısa zamanda alabilir ohh bee diyebilirsin, arabanın boyası iyi durumdaysa durum bu, kendini zorlamana çok uğraşmana gerek yok, dediğim gibi fiestamı hakkıyla cilalamak 30 hadi blemedin 45 dk sürsün, bu kadar basit yani, umarım anlatabildim sanırım.

Hürtmelerimle :)

Not: yok beni tatmin etmedi diyen 0 araç sahipleri yada diğerleri, 1 kereliğine ziebart gibi yerlerde uygulama yaptırın, bunu 3-4 ayda bir kendiniz kaliteli bir waxla (pasta sakın sürmeyin, anca gerekirse) destekleyin ama aksatmayın, arabadan bıkana dek bu tür uygulamalara gerek kalmaz. Paranız cebinizde kalır.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Verdiğin linkteki çiziklerede baktım, bunlar özel olarak yapılmış çizikler abartı şeyler bazılarının açıları 90 derece, sanki scotch brite in yeşil tarafını sütmüşlerde olmuş gibi, bunları halletmek için elbette pasta tarzı şeyler sonrası koruyucu cila gerekir, cila tek başına kapatamaz tabii, e bende yok bunlar senin aracındada bunlar yoksa yada vardıysada düzeltme yapıldıysa, düzenli wax kullanırsan bunlar hiçbir zaman oluşmaz değilmi, arabanın boyası iyi durumdaysa düzenli wax yeterlidir, başka şeye pek gerek olmaz, kötü durumdaysa önce düzeltilir sonra yine wax a devam edersin, başka birşey yada sürtme gibi hasarlar durumu dışında wax dışında bişey gerekmez.

Ha bu arada 2. resimde skoda yazan resimde yani, örnek kısım nasıl gıcır durumdaysa benim arabanın boyasıda bu durumda, alındığından beri hiç pasta yapılmadı, sadece en kaliteli cilalarla sürekli korumada kaldı o kadar.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz

Her neyse anlaşmamıza sevindim. Destan gibi yazıyorsun alıntı falan yapılmıyor . :lol2:

Fiesta 45 dk, focus 1.5 saat :D bu iş hobi işi iki kova kullanmaya üşenen zaten çiziği falan da dert etmez. Cifle de yıkar tuzruhuyla da. Yakında benim colorado kırmızıyı görene kadar bekle. Dikkat bilgisayarınız alev alabilir diye paylaşacam. :flowers:

İrfan hocamın uygulamalarından bir örnek elin gavuru bile taktir etmiş. Araba zaten çok iyi durumda dikkat edersen. Yansımalar falan şahane ama işlem sonunda mükemmelleşmiş su durmuyor üzerinde....

http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?t=28778

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Muhhaha, aman yakma bizi, İrfan hocada uçmuş vallahi, yinede ben geri kalmam onu söylemeden edemeyeceğim, uygun bir zamanda resimde ekleyeyimde inanın bari, onun yaptıkları gayet güzel ama bana göre hala gereksiz, ama zevk için uğraşa bilsem bende direk yapardım, hiç affetmezdim, ama gerçekten gereksiz, 0 dan aldığınız arabada dediğimi yap, bu resimdekinden farkı olmaz emin olabilirsin, ayrıca sende yapacaksan Turtle wax İce kullanmayıda bir dene, acaip birşey şeffaf jelimsi hem boyada hemde kapı yan şeritlerinde plastikte falan süper oluyor, parlaklık olarak NXT 2.0 la aynı, ama 77 tl cik ufak bir sorun var okadar,

Su akma durumunda fark, yok bende düz zeminde bile su bir tarafa gitmeye çalışıyor onun kaput eğimli bide, sudan korkan polimer olayı var yani.

Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz

Ali hocam ben yine sözümün arkasındayım. Eğer sen spot altında foto koyupta, biz fark göremezsek makinaya ayırdığım parayı body salonuna veririm. :D Önceki mesajda sormuşsun o araçlar normal ışıkta mükemmel gözüküyor. Ama spotu kafadan yiyince senin fiesta hariç hepimizin araçlarında olan dairesel çizikler çıkıyor. MuHahahaaaa

Ha unutmadan oradaki ürünlerin tamamı cila(wax) değil hafif polishler(scrachX gibi) de mevcut aralarında ama uygulama elle yapıldığı için sınıfta kalıyor. Ondan sonra alan arkadaş hepsi buradaya yazıyor sonax cizik alıcı daha iyi diye. Tekrar söylüyorum eğer merakı olan varsa yaptırsın ziebart koruma. Ben kesinlikle gereksiz görmüyorum. İki üç kere niyeti bozdum bile. Sonra zor ikna ettim kendimi :lol2: ICE içinse gayet güzel ama eskiden 40 liraydı şimdi 80 lira deymez bence Meguiar's ın Showcar glaze serisi var daha ekonomik daha kalıcı ama ICE el ile uygulamada çok kolay sürülüyor, iz kalıntı vs bırakmıyor. Kaliteli bir ürün yani 55-60 lira olsa tamam da 80 etmez. Alırsak o zaman showcar glaze darılır valla. :flowers:

İrfan Hoca abartmakla iyi yapıyor bence. Benim gibi arabasını çooooook sevenlere ilham veriyor. Ben bile bu amatörlükle öğrettikleri sayesinde benim arabaya bakarken kaldırımda başkası ile çarpısan, ışıkta durunca birbirine gösterip karşıdan karşıya geçmeyi unutan yayalar ile karşılaşabiliyorum. Keşke bir Ford alsa da buradan da takip edebilsek....

Saygılarımla,

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...