İçeriğe Yönlendir

Karları eritmekte kullanılan yol tuzu zararlı mı?


Ali Darbaz

Recommended Posts

Ali Darbaz

Merhaba

Aracım Karlı İstanbul yollarında yaklşık 40 km kullanmak zorunda kaldım. Yolumun büyük çoğumluğu Tuzlanarak açılmış geniş karayollarında gecti. 2 günlük kapı önünde yatmasından sonra yağan yağmurunda etkisiyle hiç kar kalmadı. Açan günes kaportam üzerindeki tüm sıvıyı buharlaştırdı. Bu sahab aracımı incelediğimde her tarafının Tuz tortusuyla kaplı olduğunu fark ettim. Aracın her tarafı rüzgar sperinin vermiş olduğu dalgalanmalarla kaplı kahverengi grimsi tuz izleri ile cevrelenmiş. Aracı doğruca profesyonel bir yıkamacıya götüreceğim. Soruma gelirsek aracım metalik aytozu gri, Tuz kaportamı paslandırırmı. 2 günde tüm fren balatalarım karardı paslandı. Böyle bir şey için nasıl önlem alabiliriz. (not: evet aracım halis tuzla kaplı, Kaya tuzu)

Yorum bağlantısı
Beyhan Yılmaz

Tavsiyem hemen yıkamacıya götürüp üst ve alt yıkama yaptırmanız.Bu yıkama çok özenli olmalı.Yollara atılan tuz araçların alt aksamlarına ciddi şekilde zarar vermekte.Avrupa ülkelerinde yollara tuzlama yapılmaz,sadece temizlenir.Bu yöntem eski ve basittir.

Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy
Tavsiyem hemen yıkamacıya götürüp üst ve alt yıkama yaptırmanız.Bu yıkama çok özenli olmalı.Yollara atılan tuz araçların alt aksamlarına ciddi şekilde zarar vermekte.Avrupa ülkelerinde yollara tuzlama yapılmaz,sadece temizlenir.Bu yöntem eski ve basittir.

+1

kesinlikle katılıyorum,tuz herşeyin düşmanıdır.

insanın bile :nazar:

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

Otomobil fabrikalarında, Boyaya giren gövde araçlarının üst yüzeyleri, görününüm boya ile boyandıktan sonra, gövdenin altı zivt, boya, fasalit ve koruyucu kimyasallar içeren kostik havuzlarına daldırılır. Buradaki amaç , araç gövde altının rutubet, su, tuzlusu gibi çevre etkenlerinin gövdeye zarar varmesini engellemektir. Hemen hemen tüm firmalar bu prosesi uygular. Tuz , boyanın ve sac malzemenin korozyonlaşmasında en büyük etkendir. Eskiden araçlar, sanayide altları zivtlenirdi. Şimdiki araçlarda buna gerek kalmakata. ama en azından yaza girişte. püskürtmeli tabanca ile aracın altı, çamurluk içleri alt etekleri bol su ile yıkatmakta fayda var. Yazın sıcağında kristalleşen tuz molekülleri korozyon direncini zayıflatmaktadır.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bişey olmaz.. kafanıza takmayın.. Normal şekilde yıkatıp geçin.. Hangi seferinde nasıl koruyacaksınız arabayı.. Ha Mayıs'a kadar bir daha çıkmam diyorsanız yapın dediğinizi..

Yorum bağlantısı
Yilmaz Özbay

Ali bey en iyi çözüm özenli bir şekilde yıkatmak, Bende aracı Otokoçtan aldım 1 ay olmadan balataların paslandığını fark ettim dolapdere otokoç ve bozkurt ford servisine götürdüm her iki serviste paslanmanın normal olduğunu söylediler buda fordun kaderi olsa gerek

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Ali bey en iyi çözüm özenli bir şekilde yıkatmak, Bende aracı Otokoçtan aldım 1 ay olmadan balataların paslandığını fark ettim dolapdere otokoç ve bozkurt ford servisine götürdüm her iki serviste paslanmanın normal olduğunu söylediler buda fordun kaderi olsa gerek

Yılmaz bey sadece FORD araçlar için değil tüm araçlarda disk yüzeyleri paslanır.Bu pas ilk frenden sonra silinir..Islanmış ve bekleyen disk yüzeyinde tekrar oluşur.Bu olaya üst sınıf araçlarda dahildir.Aynı şeyi 90 bin euroluk mercedeste bile görürsünüz.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
(düzenlendi)
Ali bey en iyi çözüm özenli bir şekilde yıkatmak, Bende aracı Otokoçtan aldım 1 ay olmadan balataların paslandığını fark ettim dolapdere otokoç ve bozkurt ford servisine götürdüm her iki serviste paslanmanın normal olduğunu söylediler buda fordun kaderi olsa gerek

Balata derken disklerden bahediyorsanız paslanmış gibi görünmeleri gayet normal çünkü üstünde demir tozları var, bu paslanma görüntüsü ilk frende yok olacaktır..

Aynı zamanda yazmışız :D

tarihinde Ersen Tapan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...