İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta İle Bir Yıl


Evren Erakçora

Recommended Posts

Evren Erakçora

Yeni Ford Fiesta İle Bir Yıl

Tasarım:

Ford kinetik tasarımı, önden arkaya yükselerek uzanan tasarım çok akıcı duruyor. Özellikle gençler tarafından tasarımı çok beğeniliyor. Mühendisler yüksek güvenliğe karşın eski kasaya göre aracın ağırlığını yaklaşık 50 kg indirmişler. Rijit karöser ,güvenlik hissini attırıyor.

İç Mekan:

İçe mekanda yumuşak plastik iç mekandaki kalite hissini arttırıyor. Radyo teybin bulunduğu kısım cep telefonu tasarımlarından esinlenilmiş. Açık renk kullan koltuklar ve konsol çok hoş duruyor. Sinyal ve silecek kolları önce kullanışsız gelse de zamanla alışılıyor. Şerit değiştirme sinyali de güzel bir detay. Far anahtarının yumuşak malzemeden yapılması kalite hissini arttırıyor. Havalandırma düğmeleri daha kullanışlı olabilirmiş. Mp3 çalarlı radyo teybin kalitesi yüksek. Ses kalitesi epey yüksek. Kapılarda tweeter bulunması güzel. Ancak arka kapılarda hoparlör bulunmuyor. Görünmeyen bir kısım olan burara tasarrufa gidilmesi iyi olmamış. Koltuklar kilolu insanlar için sıkıntı olabilir. Ancak zayıflar için harika . Yan destekler güzel sürücüyü kavrıyor. Kumaş kalitesi de bu sınıfı için epey yüksek. Koltuk ayarları rahatça yapılabiliyor ancak kapı ve koltuk arasında kalan sırtlık açı ayarı çok dar bir yerde kalıyor. Koltuk yükseklik ayarı da çok kullanışlı. Sağ aynanın çift açılı olup, sol tarafın normal olması ise ilginç. Göstergeler ise bu araca çok yakışmıyor, daha okunaklı olabilirmiş. Hararet göstergesi olmaması ise aldığı en büyük eleştirilerden. Lamba ve sesli uyarı bulunuyor ama insan daha fazlasını bilmek istiyor. Yol bilgisayarı ise kullanışlı. Kapıların tok bir şekilde kapanması araca olan güveni arttırıyor.

Motor

1.25 litre hacminde motor , 16 subaplı ve üstten çift eksantrikli. Motor bloğu ve üst kapak alüminyum alaşımlı. Önceki neslinde 75 beygir gücünde olan motor 82 beygire çıkarılmış. Yumuşak bir çalışma karakterine sahip ,5.vites 1500 devirde bile aracı titremeden ,homurdanmadan götürebiliyor. Motor üst devirlerde biraz gürültülü. 1.3 litre limiti altında olduğu için düşük vergi diliminde değerlendirilmesi ise büyük avantaj. 4000 devirin biraz üzerinde 114 NM tork üreten motor, doğal olarak klima ve yük ile rampalarda zorlanıyor. Bu durumda yüksek devirde sürmek gerekiyor. Motor plastik kapağı, kaput izolasyonu ve karter koruma ,ağırlığı ve maliyeti düşürmek için kullanılmamış. Motor fabrika verilerine göre 5.7 L /100 km ortalama yakıt türetiyor. Gerçek kullanım şartlarında gözlenen değerler : hafif şehir içi dikkatli kullanımda 6.5 , şehir dışı dikkatli ve yavaş kullanım 5.5 , şehir dışı saldırgan , hızlı kullanım ve klima ile 6.5 civarı. Şehir içi yoğun trafikte 8,5 civarı yakıt tüketiyor. Çok dikkatli ve yavaş kullanımda şehir dışı 5 litre / 100 km nin altına düşebilir.

Sürüş:

Fiesta nın en güçlü olduğu kategori. Direksiyon sistemi rapilerine ders verecek kadar iyi. Yavaş giderken yumuşak, yüksek süratte çok hassas ve uygun sertlikte. Özellikle virajlı yollarda bu direksiyon sistemi ile sürücüsüne büyük keyif veriyor. Şerit değiştirmek ve çizgiyi korumak için tecrübeli sürücüler için harika. Yol tutuş sert yürüyen aksam ile epey iyi. Çok zorlandığından hafifçe dört teker üzerinde kayıyor. ESP bu araç için şart olmasa da iyi olurmuş. Fren gücü yeterli seviyede. Pedal hissi çok iyi değil ,dozu ayarlamak çok kolay değil. Şanjman konusunda ise Fiesta birçok Alman aracı gibi tok . Vites geçişleri spor kullanıma uygun ve yolları net. Zaman zaman BMW kullanıyormuş gibi keyif veren Fiesta , yol yalıtımı konusunda biraz zayıf. Pütürlü yollarda içeri fazlaca ses alıyor. Farlar ise başarılı.

Pratiklik:

Arka koltuklar iki parça halinde yatıyor. Ancak koltuklar yattıktan sonra tam düz bir alan oluşmuyor. Bagaj hacmi kendini sınıfı için yeterli, yükleme ağzı geniş. Aracın boyu 4 m nin biraz altında manevra kabiliyeti yüksek, park etmek epey kolay. Ön görüş iyi, arka görüş biraz zayıf ,park sensörüne ihtiyaç olabilir. İç mekanda yeterince göz var. Sol tarafta kapaklı küçük göz kullanışlı. Torpido gözü geniş. Orta konsolda bulunan bardaklıklar pratik. Ön kapılara 1.5 litrelik şişeler bile sığabiliyor. Koltuk arkasında fazladan göz bulunuyor. Refakatçi aydıtlatma, geri gerilirken arka sileceğin çalışması , kapaksız depo sistemi güzel detaylar.

Evren Erakçora

Yorum bağlantısı
Nuri Atasever
(düzenlendi)

ilk başta okurken arabam.com da test köşesinden bir araç incelemesi okuyormuşum gibi hissettim güzel olmuş

tarihinde Nuri Atasever tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı

Fiesta alacaklar için çok güzel bir anlatım olmuş, deyim yerindeyse masal niteliğinde bir sunum emeğinize sağlık.

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Puanlama:

İç mekan genişliği: 7

Bagaj genişliği: 8

Plastik kalitesi:7

Koltuk kaltesi: 8

Kalite hissi:8

Ferahlık Hissi: 6

İşçilik: 6

İniş biniş rahatlığı: 7

Yükleme- değişkenlik:7

Tasarım: 9

Motor teknolojisi:7

Çekiş kuvveti: 6

Motor Çalışma karakteri:8

Tüketim:7

Şanjıman: 9

Performans:7

Motor yalıtımı:7

Yol tutuş: 8

Direksiyon:10

Frenler: 7

Süspansiyon konforu: 7

Güvenlik Hissi: 9

Yol yalıtımı:6

İmaj-prestij: 7

Garanti- servis: 6

Donanım-fiyat: 7

Güvenlik donanımı:7

Tamamen subjektiftir. :)

Yorum bağlantısı
  • 4 ay sonra...
Evren Erakçora

Bugün, Güre'den Balıkesir'e döndüm. Edremit'te yol bilgisarını sıfırlayıp sakin sakin sürüşe başladım. :hohoho: Yolların çok yoğun olması sebebiyle çok yavaş geldim. Yaklaşık 70-80 km / s ile. Balıkesir'e vardığımda yol bilgisarı ortalama 4.5 L/ 100 km gösteriyordu. Yavaş gidilrse bu mütavazi makine çok az yakıyor, neredeyse bir dizel kadar. ( Katalok verisi 4.6 L / 100 km) :dil:

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...