İçeriğe Yönlendir

Lpg Ile Birlikte Benzin Azalması


Alptuğ Alper

Recommended Posts

Alptuğ Alper

öncelikle merhaba benim mondeo da lpg ile kullanırken aynı zamanda benzinde de düşme oluyor.Her almadan sonra yine benzinle gidiyomuş gibi benzinde azalıyor.bu konuda yardımcı olacak varmı?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Şehir içinde lpg ile kullanılan bir araç, 100 km de 2 litre benzin tüketiyor... Tabi kontak hiç kapanmadan gidilmiyorsa... Tüketim bu orandan yüksek mi. ?

Yorum bağlantısı
Alptuğ Alper

evet bu orandan daha yüksek baya baya düşüyor seyir halindeyken

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bunda gerçeklik olabileceğine , yürekten inanıyor musunuz?

Yorum bağlantısı
Göktuğ Serbent
:good1: insanlar için vardır böyle huraferlerde arabalar için olanını ilk defa duydum. :angry:
Yorum bağlantısı
Onur Demir

"Bu mesajı 10kişiye gönder dileğin gerçek oluyor, Ben yaptım Valla oldu" Gibi olmuş bu.

Ama bu aralar benim Benzin fazla gidiyor gibi. her 2-3 depoda 30TL lik benzin alır oldum.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Yol bilgisayarı şaşırıyor olmasın, gösterge şamandıra ile mi çalışıyor ?

Depoya anahtar sürterken kıvılcım yaratırsanız tam çözüm olur... :D

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Şehir içinde lpg ile kullanılan bir araç, 100 km de 2 litre benzin tüketiyor... Tabi kontak hiç kapanmadan gidilmiyorsa... Tüketim bu orandan yüksek mi. ?

+1-1,5 :p

kısa mesafe yada günde 5-10 defa marş basan araba ( ki her defasında soğumuş olan motorda) 1 -1.5 litreye kadar yakabiliyor. Lpg deposunu her fullediğimde 10 liralık benzin yakmış olurum yakalşık ki 3 litre gibi bir değer bu.

Önceden benzin tüketimini tutmuyordum yıl başından beri tutmaya başladım ortalama benzin değeri 1.1 lt. ortalama lpg de 10.15 lt. Şehir içi ağırlıklı ortalama ile bu günün parasıyla (2.02 lpg 3.78 benzin) 100 km de 25 lira yakıyor. Hepsi benzin olsa 34 lira yakardı yaklaşık. görünen tasarruf %27 :p

dizelin benzine göre daha ekonomik olduğu gerçeğini getiriyor...

Ee aksini kim dedi ki.

Yorum bağlantısı
Cavit Çırakoğlu

Eski arabamı verdiğim arkadaş aracın benzinide bitiyor diye beni aramıştı haftalar sonra. Lpg cide benzin ayırma rölesi midir nedir onu değiştidim düzeldi demişti. Herhalde lpg çalışınca benzini kesen röle vardır ve bozuktur. Eğer aynı şekilde göstergede düşme varsa..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
100 km'de 2 lt çok fazla emmim. 1000 km'de max. 6 lt alması lazım.

Nevşehir'de böyle yakıyorum Hakan... Evim ile işyerim arası 3,6 km..

Uzunyolda tabiki 0 (sıfır)

Bu tüketim akla dizelin benzine göre daha ekonomik olduğu gerçeğini getiriyor...

Şehir içinde evet... Ama genelde lpg avantajlı...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
1-Senin güzergah kısaymış. Benimki 15-20 arası. Öyle olunca benzin tüketimi az.

2-Bunun aksi olan bir kit yok mu? Ara ara benzin püskürtse.

3-Ben aynı araçtan 3 adet kullandım. Benzin, lpg ve dizel. Şu anda eski benzinli aracım lpgli kullanılıyor. Dizel şu andaki fiyatlarla biraz daha avantajlı.

1- Çok şükür... Benzinde yaksam.. önemli değil...

2- İmkan var.. Geçiş düğmesine ulaşabiliyorum...

3- Yakında görüşürüz. :D

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Eyüp Pelit

Doğru olup olmadığını uzman arkadaşlar daha iyi bilir ama arç motoru zorlandığında yani yüksek süratlerde tekrar otomatik gaza geçtiğini duymuştum. Genede uzmana danışmak lazım.

Yorum bağlantısı
Şeref Gökırmak
Doğru olup olmadığını uzman arkadaşlar daha iyi bilir ama arç motoru zorlandığında yani yüksek süratlerde tekrar otomatik gaza geçtiğini duymuştum. Genede uzmana danışmak lazım.

Eyüp Bey, donanım haberde böyle bir tartışma olmuştu. LPG kiti üreticilerinde çalışan mühendisler ve ithalatcılarında görevli mühendisler bu tartışma konusunun içinde yer alıp ürünlerini överken, benzin yakma olayını yalanlamadılar. Hepsi bizim ürünümüz böyle yapmıyor ama yapan ürünler var dediler, Hatatta aşağıdaki alıntı bir ürünün internet sitesindeki tanıtım içeriğinde yazan açıklama;

"yüksek devirlerde benzine geçmeyi gerektiren sorunlar yaşamaz.Ancak aracınıza kurulum anında veya daha sonra servislerimizi ziyaret ettiğinizde, seçebileceğiniz opsiyonel bir özelliği ile aracın zorlanma anında zorlanan silindire benzin gönderecek şekilde programlanabilir.Böylece motorunuzun ömrü daha da uzar."

Ama coğu üretici firma bu programı müşteriye sormadan hazır olarak LPG kitlerine fabrikasyon olarak yüklüyormuş. Araç zorlandığında silindire benzin pompalama veya direk benzine geçiş araç rahata çıkınca tekrar gaza dönüş işlemini cihaz kendi kendine yapıyormuş. Bu iddaa edilmiş, piyasadaki çoğu üründe bu yazılımın standart olarak var olduğu tartışılmıştı.

Sizin deponuzdaki benzinde normalin dışında aşırı bir tüketim varsa bundan kaynaklanıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
Guest Mertol Kip

Hahahaha.. Açıklamaları harbi komikmiş.. İşte o bahsettiğiniz mühendislerle kafa bulmamın sebeplerinden biriside bunlardır. :D

Herhangibir yakıtı belli bir miktarda püskürtebilmeniz için enjektörün girişindeki basıncı bilmeniz gerekir. Şöyle düşünün . Elinizde bir musluk var. Musluğu sonuna kadar açtınız. Eğer musluğun girişindeki suyun basıncı 1 bar olursa 1 dakikada 1 kg su aksın. Peki musluğun girişindeki suyun basıncı 2 bar olursa ne olur? Gene 1 dakikada 1 kg su mu akar? Hayır.. Elbette daha fazla akar. İdeal şartlarda 2 kg su akması gerekir. Peki sizin ihtiyacınız dakikada 400 gr su ise eğer ne yaparsınız? Musluğu biraz kapatırsınız. Peki ne kadar kapatırsınız? Eğer giriş basıncı 1 bar ise %60 kapatırsınız. Böylelikle musluğun kapasitesinin %40 ını kullanmak kaydı ile istediğiniz miktarda suyu elde etmiş olursunuz. Ama giriş basıncı 2 barsa ne kadar kapatacaksınız? Basit bir hesapla %80 oranında kapatmanız gerekir diyebiliriz.

Aynı basit denklem yakıt püskürtme sistemlerinde de var. Yakıt basıncı sabit olmadığından, tüm LPG kitlerinde yakıt yolu basıncını ölçen basınç sensörü var. Bu basınç sensöründen gelen veriye göre LPG ECU su gerekli düzeltmeyi yapıp doğru miktarda yakıtın silindire püskürtülmesini sağlıyor. Eğer daha önceden belirlenmiş aralığın dışında bir yakıt basıncı olursa ne yapıyor peki? İşte o durumda arabanızı benzine geçirip motorunuzda sorun yaşanmasının önüne geçmeye çalışıyor.

Pekiii.. Neden yüksek yük altında oluyor bu iş? Eğer kullanılan vaporizer herhangibir nedenden dolayı motorun ihtiyacı olan yakıtı sağlayamaz ise bu durumda yakıt yolu basıncı düştüğü için LPG ECU su otomatik olarak benzine geçiyor.

Peki nasıl ayarlanır? Yakıt yolu basıncı sürekli olarak zaten ölçüldüğü gibi aynı zamanda manifolt basıncınızda ölçülüyor. Bu ikisi arasındaki fark (Delta P) belli bir değerin altına düşünce benzine geçtiğine göre montaj esnasında Delta P gözlenir ve 1000 mb civarında kalması sağlanmak kaydı ile referans noktası ayarlanır. Sonrası vaporizerin kapasitesi ile alakalı. Eğer kapasitesi motorun ihtiyacını karşılamaya yetecek miktarda ise o zaman sorun olmaz. Kapasite yetmez ya da yakıt yolu basıncı yanlış ayarlanırsa o durumda benzine geçer arabanız...

Yorum bağlantısı
Barış Erçetin

çok büyük ihtimalle yanlış uygulanmış bir tesisata sahipsiniz. borulamanız 8mm değilse basınç yetersiz gelir, 3000-3500 devirden sonra arabanız benzine geçer.

Yorum bağlantısı
Barış Erçetin
(düzenlendi)

Vermesi lazım ancak kullandığınız mesafeler vs de önemli aynı zamanda, kısa mesafe mi kullanıyorsunuz? Alelacele yazdığım için atladığım bir konu da lpg enjektörlerinizin kalitesi. eğer kalitesiz bir kit ise kullandığınız, enjektörden ziyade selenoid vana benzeri bir sistem kullanılmıştır, bu tipler enjektörler belli devir üzerinde açıp kapama yapamaz ve yine devir artışlarında aracınız benzine geçer. Bu LPG konusu son derece basit aynı zamanda o kadar da karmaşık bir konu. Neler döndüğünü bilseniz şaşarsınız.

tarihinde Bar?? Er tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...