Harun Şen 28 Kasım 2011 Paylaş 28 Kasım 2011 Forumun faydaları.... 3000 liraya motoru alırdınız, 250-300 liraya montajı yapılırdı aracınıza 200-250 de ruhsat için harcardınız... 3500 liraya komple sıfır motornuzu olurdu... Geçmiş olsun... Ağustos 2011 sıcak bir günde 97 Mondeo GLX aracımda aracımda 5 kişi ile oldukça rampa ve tozlu yolda hararet yaptırdım. Fan çalışıyordu ancak motoru soğutamıyordu. Motor soğuduktan sonra 50 km kadar yol gittim. En sonunda yağ hortumunu da patlattı ve yolda kalarak çekici ile tamirhaneye geldim. Netice olarak silindir kapağının haşlandığı teşhis edilerek tamirata başlandı. Genel kontroller yapılarak tarafıma teslim edildi. 1000 km sonra tekrar kontrol edilecek. Değişen parçalar ve masrafım şöyle oldu. Bu parça tamirat fiyatları size göre nasıldır. Eksanrik kayış seti 210 Tl V kayışı 45 V kayış gergi bilya 75 Silindir kapak conta 90 Subap lastikleri 80 Devirdaim 130 Sıvı conta 15 Termostad 15 Eksantrik keçe 60 Üst kapak conta 60 buji 60 Emme manifold conta 60 Yağ filtresi 10 Motor yağı 70 Antifiriz 40 Tornacı 30 radyötör bakım 50 çatlak kontrolü 100 rektefiye 220 sökme takma işçilik 350 Toplam = 1770 TL. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 28 Kasım 2011 Paylaş 28 Kasım 2011 Güzel fiyat.. ucuz kurtarmışsınız... 1 Yorum bağlantısı
Recayi Demirel 30 Kasım 2011 Paylaş 30 Kasım 2011 Şimdi bu konu çok ilgimi çekti az daha detayina dalalim, benimde GLX 1997 Model Mondeom var malum bilginiz var , silindir kapaği 1 cm kadar bir köşesinden yuva yapmiş.....Oysa motorum henüz 2,5 -3 ay önce standarta hale getirilmişti hemde orjinal parçalar takarak.. size özetleyeyim, aracim sürekli hortum patlatti, değiştirdik, sonra devir dayim patlattı onuda değiştirdik sürekli su eksiltiyordu,termostat bile değişti dikkatimi çeken eksoz dan tamirden çiktiği günden itibaren buhar atmasi gün geçtikçe çoğaldi toplam 5300 km gidebildim şuan yeniden yapiliyor..Benimkide GLX 1997 Model hastami bu modeller, arizaya hararet yapmiş dediler, oysa fan çalişiyor yağinda eksiltme yok hararret göstergesinde normaldi asla bir yükseliş göremedim??sadece bende tek sorun kalarifer peteğinde kısacası gaza bastiğimda şarilti sesi geliyordu onu çözemediler,nasil olur bu??? şimdi motorum tekrar yapiliyor arızanin sıfır bir motorda neden yaptiği henüz kimse bilmiyor ya ayni arızalar tekrar ederse???? bunun çözümü nedir arkadaşlar ne yapmam lazim bir daha başima gelmemesi için neleri daha motordan değiştirmem lazim Yorum bağlantısı
Mehmet Solak 30 Kasım 2011 Paylaş 30 Kasım 2011 Hiç böyle müşterim olamadı bence büyük terbiyesizlik etmişler, etmeye de devam ediyorlar. Bu parçaların ezbere fiyatını / arızanın teşhisini de bilemem ama, motor açmadan fanı kontrol etmeyen usta, gitsin domates yetiştirsin. Tek soru: 1. De ki conta yanmış, sebebini bulmadan neyi tamir etmeye başlıyorsun ? ? ? usta olacak ustaaaaa....... Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 30 Kasım 2011 Paylaş 30 Kasım 2011 Şimdi bu konu çok ilgimi çekti az daha detayina dalalim, benimde GLX 1997 Model Mondeom var malum bilginiz var , silindir kapaği 1 cm kadar bir köşesinden yuva yapmiş.....Oysa motorum henüz 2,5 -3 ay önce standarta hale getirilmişti hemde orjinal parçalar takarak.. size özetleyeyim, aracim sürekli hortum patlatti, değiştirdik, sonra devir dayim patlattı onuda değiştirdik sürekli su eksiltiyordu,termostat bile değişti dikkatimi çeken eksoz dan tamirden çiktiği günden itibaren buhar atmasi gün geçtikçe çoğaldi toplam 5300 km gidebildim şuan yeniden yapiliyor..Benimkide GLX 1997 Model hastami bu modeller, arizaya hararet yapmiş dediler, oysa fan çalişiyor yağinda eksiltme yok hararret göstergesinde normaldi asla bir yükseliş göremedim??sadece bende tek sorun kalarifer peteğinde kısacası gaza bastiğimda şarilti sesi geliyordu onu çözemediler,nasil olur bu??? şimdi motorum tekrar yapiliyor arızanin sıfır bir motorda neden yaptiği henüz kimse bilmiyor ya ayni arızalar tekrar ederse???? bunun çözümü nedir arkadaşlar ne yapmam lazim bir daha başima gelmemesi için neleri daha motordan değiştirmem lazim Motorun nasıl yapıldığı önemli. Hakkıyla rektifiye edildiyse, yapmaması gerekiyor. Yorum bağlantısı
Recayi Demirel 2 Aralık 2011 Paylaş 2 Aralık 2011 Rektefiye konusunda problem yok gömlekler standrt ,piston sekman hersey sifir standart kapak bakımı yapildi contalar ne aklınıza geliyorsa ,burada ya montaj hatasi var yada bilmiyorum kapak şuan kullanilmaz halde arac baştan beri eksozdan su atiyor su kaybı vardır arti kalariferde gaza bastiğimda şarilti sesi..... Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar 14 Mayıs 2016 Paylaş 14 Mayıs 2016 (düzenlendi) Bugün maalesef buna benzer bir arıza ile karşılaştım.Araç arada bir su eksiltiyordu.Son 1 haftadır gidişinde problem vardı(titreme,gaz yememe gibi) dün akşam egzoz kırılıp düştü,bugün tamirini yaptırdım.Baktım yine su eksiltiyor.Gidişatında problem devam edince bir ustaya gösterdik.Direk conta yanmış dedi.Parça işçilik dahil 1000 lirayı bulur dedi.Pazartesi bırak 3 güne çıkartırım diyor.Bu süreçte izlemem gereken yol nedir?Değişmesini tavsiye edeceğiniz parça vs varmıdır? 14 Mayıs 2016 tarihinde Mehmet Pınar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selim Kılınç 14 Mayıs 2016 Paylaş 14 Mayıs 2016 Bugatti devridaim 130Tl GMB triger seti 150Tl REINZ Silindir kapak contası 60Tl Silindir kapak test ve zımparalama 90Tl Motorcraft 88-102° termostat 50Tl Lpg enjektör kütüğü temizliği oring değişimi ve alyan kalibrasyonu 50Tl Sökme takma işçilik henüz belli değil... Yeni mondeo mk2 alan arkadaşların muhakkak yaşayacağı bakım onarım giderleri "ooo araba süper deyip geçmeyin bakarsan bağ olur bakmazsan ya contayı yada motoru yersiniz." Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar 25 Mayıs 2016 Paylaş 25 Mayıs 2016 Bugün maalesef buna benzer bir arıza ile karşılaştım.Araç arada bir su eksiltiyordu.Son 1 haftadır gidişinde problem vardı(titreme,gaz yememe gibi) dün akşam egzoz kırılıp düştü,bugün tamirini yaptırdım.Baktım yine su eksiltiyor.Gidişatında problem devam edince bir ustaya gösterdik.Direk conta yanmış dedi.Parça işçilik dahil 1000 lirayı bulur dedi.Pazartesi bırak 3 güne çıkartırım diyor.Bu süreçte izlemem gereken yol nedir?Değişmesini tavsiye edeceğiniz parça vs varmıdır? Bugün servisle görüştük.Motoru sökmüşler,conta yanmış,üst kapak çatlamış.Samsun'a kompresyon testine yollamışlar.Tamiri mümkün olursa yapacaklarını olmaz ise yeni bir üst kapak bakmamız gerektiğini söyledi? Şimdi aklımdaki sorular şunlar: 1-Ben öncelikle çıkma kapak alma taraftarıyım, başka görüşü olan var mı? 2-Contanın yanma sebebi nedir onu bulmak gerek,yoksa aynı sıkıntıyı tekrar yaşarım gibi geliyor?Bunun için tesisat komple gözden geçirmek gerek.Böyle bir yöntem var mı? 3-Tüm bu tamiratlar yapıldı gerekli parçalar takıldı diyelim, aracıma gönül rahatlığı ile binebilirmiyim? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 25 Mayıs 2016 Paylaş 25 Mayıs 2016 Yanma sebebi hararet. Devirdaim ve termostat değiştir. Radyatörü kontrol ettir Mehmet. Hararet müşürünü fanı kontrol ettir Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar 25 Mayıs 2016 Paylaş 25 Mayıs 2016 Yanma sebebi hararet. Devirdaim ve termostat değiştir. Radyatörü kontrol ettir Mehmet. Hararet müşürünü fanı kontrol ettir Radyatörü kaynaklamışlardı Ankara'da.Muhtemelen dikiş tutmadı.Hararet göstergesi ortaları geçince normal fan açıyordu.İşin kötü tarafı bu noktaya çok kısa sürede gelmiş olması.1 haftada ne olduğunu anlayamadan conta yanmış.Arabadan soğudum zaten.Güzelce yaptırıp belki satarım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts