İçeriğe Yönlendir

Silindir Kapak Contası


Burak Tekin

Recommended Posts

Harun Şen

Forumun faydaları....

3000 liraya motoru alırdınız, 250-300 liraya montajı yapılırdı aracınıza 200-250 de ruhsat için harcardınız... 3500 liraya komple sıfır motornuzu olurdu...

Geçmiş olsun...

Ağustos 2011 sıcak bir günde 97 Mondeo GLX aracımda aracımda 5 kişi ile oldukça rampa ve tozlu yolda hararet yaptırdım. Fan çalışıyordu ancak motoru soğutamıyordu. Motor soğuduktan sonra 50 km kadar yol gittim. En sonunda yağ hortumunu da patlattı ve yolda kalarak çekici ile tamirhaneye geldim. Netice olarak silindir kapağının haşlandığı teşhis edilerek tamirata başlandı. Genel kontroller yapılarak tarafıma teslim edildi. 1000 km sonra tekrar kontrol edilecek. Değişen parçalar ve masrafım şöyle oldu. Bu parça tamirat fiyatları size göre nasıldır.

Eksanrik kayış seti 210 Tl

V kayışı 45

V kayış gergi bilya 75

Silindir kapak conta 90

Subap lastikleri 80

Devirdaim 130

Sıvı conta 15

Termostad 15

Eksantrik keçe 60

Üst kapak conta 60

buji 60

Emme manifold conta 60

Yağ filtresi 10

Motor yağı 70

Antifiriz 40

Tornacı 30

radyötör bakım 50

çatlak kontrolü 100

rektefiye 220

sökme takma işçilik 350

Toplam = 1770 TL.

Yorum bağlantısı
Recayi Demirel

Şimdi bu konu çok ilgimi çekti az daha detayina dalalim, benimde GLX 1997 Model Mondeom var malum bilginiz var , silindir kapaği 1 cm kadar bir köşesinden yuva yapmiş.....Oysa motorum henüz 2,5 -3 ay önce standarta hale getirilmişti hemde orjinal parçalar takarak.. size özetleyeyim, aracim sürekli hortum patlatti, değiştirdik, sonra devir dayim patlattı onuda değiştirdik sürekli su eksiltiyordu,termostat bile değişti dikkatimi çeken eksoz dan tamirden çiktiği günden itibaren buhar atmasi gün geçtikçe çoğaldi toplam 5300 km gidebildim şuan yeniden yapiliyor..Benimkide GLX 1997 Model hastami bu modeller, arizaya hararet yapmiş dediler, oysa fan çalişiyor yağinda eksiltme yok hararret göstergesinde normaldi asla bir yükseliş göremedim??sadece bende tek sorun kalarifer peteğinde kısacası gaza bastiğimda şarilti sesi geliyordu onu çözemediler,nasil olur bu??? şimdi motorum tekrar yapiliyor arızanin sıfır bir motorda neden yaptiği henüz kimse bilmiyor ya ayni arızalar tekrar ederse???? bunun çözümü nedir arkadaşlar ne yapmam lazim bir daha başima gelmemesi için neleri daha motordan değiştirmem lazim

Yorum bağlantısı
Mehmet Solak

Hiç böyle müşterim olamadı :wub: bence büyük terbiyesizlik etmişler, etmeye de devam ediyorlar. Bu parçaların ezbere fiyatını / arızanın teşhisini de bilemem ama, motor açmadan fanı kontrol etmeyen usta, gitsin domates yetiştirsin. Tek soru:

1. De ki conta yanmış, sebebini bulmadan neyi tamir etmeye başlıyorsun ? ? ?

usta olacak ustaaaaa.......

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Şimdi bu konu çok ilgimi çekti az daha detayina dalalim, benimde GLX 1997 Model Mondeom var malum bilginiz var , silindir kapaği 1 cm kadar bir köşesinden yuva yapmiş.....Oysa motorum henüz 2,5 -3 ay önce standarta hale getirilmişti hemde orjinal parçalar takarak.. size özetleyeyim, aracim sürekli hortum patlatti, değiştirdik, sonra devir dayim patlattı onuda değiştirdik sürekli su eksiltiyordu,termostat bile değişti dikkatimi çeken eksoz dan tamirden çiktiği günden itibaren buhar atmasi gün geçtikçe çoğaldi toplam 5300 km gidebildim şuan yeniden yapiliyor..Benimkide GLX 1997 Model hastami bu modeller, arizaya hararet yapmiş dediler, oysa fan çalişiyor yağinda eksiltme yok hararret göstergesinde normaldi asla bir yükseliş göremedim??sadece bende tek sorun kalarifer peteğinde kısacası gaza bastiğimda şarilti sesi geliyordu onu çözemediler,nasil olur bu??? şimdi motorum tekrar yapiliyor arızanin sıfır bir motorda neden yaptiği henüz kimse bilmiyor ya ayni arızalar tekrar ederse???? bunun çözümü nedir arkadaşlar ne yapmam lazim bir daha başima gelmemesi için neleri daha motordan değiştirmem lazim

Motorun nasıl yapıldığı önemli. Hakkıyla rektifiye edildiyse, yapmaması gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Recayi Demirel

Rektefiye konusunda problem yok gömlekler standrt ,piston sekman hersey sifir standart kapak bakımı yapildi contalar ne aklınıza geliyorsa ,burada ya montaj hatasi var yada bilmiyorum kapak şuan kullanilmaz halde arac baştan beri eksozdan su atiyor su kaybı vardır arti kalariferde gaza bastiğimda şarilti sesi.....

Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Mehmet Pınar
(düzenlendi)

Bugün maalesef buna benzer bir arıza ile karşılaştım.Araç arada bir su eksiltiyordu.Son 1 haftadır gidişinde problem vardı(titreme,gaz yememe gibi) dün akşam egzoz kırılıp düştü,bugün tamirini yaptırdım.Baktım yine su eksiltiyor.Gidişatında problem devam edince bir ustaya gösterdik.Direk conta yanmış dedi.Parça işçilik dahil 1000 lirayı bulur dedi.Pazartesi bırak 3 güne çıkartırım diyor.Bu süreçte izlemem gereken yol nedir?Değişmesini tavsiye edeceğiniz parça vs varmıdır?

tarihinde Mehmet Pınar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Selim Kılınç

Bugatti devridaim 130Tl

GMB triger seti 150Tl

REINZ Silindir kapak contası 60Tl

Silindir kapak test ve zımparalama 90Tl

Motorcraft 88-102° termostat 50Tl

Lpg enjektör kütüğü temizliği oring değişimi ve alyan kalibrasyonu 50Tl

Sökme takma işçilik henüz belli değil...

Yeni mondeo mk2 alan arkadaşların muhakkak yaşayacağı bakım onarım giderleri "ooo araba süper deyip geçmeyin bakarsan bağ olur bakmazsan ya contayı yada motoru yersiniz."

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Pınar

Bugün maalesef buna benzer bir arıza ile karşılaştım.Araç arada bir su eksiltiyordu.Son 1 haftadır gidişinde problem vardı(titreme,gaz yememe gibi) dün akşam egzoz kırılıp düştü,bugün tamirini yaptırdım.Baktım yine su eksiltiyor.Gidişatında problem devam edince bir ustaya gösterdik.Direk conta yanmış dedi.Parça işçilik dahil 1000 lirayı bulur dedi.Pazartesi bırak 3 güne çıkartırım diyor.Bu süreçte izlemem gereken yol nedir?Değişmesini tavsiye edeceğiniz parça vs varmıdır?

Bugün servisle görüştük.Motoru sökmüşler,conta yanmış,üst kapak çatlamış.Samsun'a kompresyon testine yollamışlar.Tamiri mümkün olursa yapacaklarını olmaz ise yeni bir üst kapak bakmamız gerektiğini söyledi?

Şimdi aklımdaki sorular şunlar:

1-Ben öncelikle çıkma kapak alma taraftarıyım, başka görüşü olan var mı?

2-Contanın yanma sebebi nedir onu bulmak gerek,yoksa aynı sıkıntıyı tekrar yaşarım gibi geliyor?Bunun için tesisat komple gözden geçirmek gerek.Böyle bir yöntem var mı?

3-Tüm bu tamiratlar yapıldı gerekli parçalar takıldı diyelim, aracıma gönül rahatlığı ile binebilirmiyim?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Yanma sebebi hararet.

Devirdaim ve termostat değiştir.

Radyatörü kontrol ettir Mehmet.

Hararet müşürünü fanı kontrol ettir

Yorum bağlantısı
Mehmet Pınar

Yanma sebebi hararet.

Devirdaim ve termostat değiştir.

Radyatörü kontrol ettir Mehmet.

Hararet müşürünü fanı kontrol ettir

Radyatörü kaynaklamışlardı Ankara'da.Muhtemelen dikiş tutmadı.Hararet göstergesi ortaları geçince normal fan açıyordu.İşin kötü tarafı bu noktaya çok kısa sürede gelmiş olması.1 haftada ne olduğunu anlayamadan conta yanmış.Arabadan soğudum zaten.Güzelce yaptırıp belki satarım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...