İçeriğe Yönlendir

Debriyajı Bırakırken Gelen Ses


İsa Ayanoğlu

Recommended Posts

İsa Ayanoğlu

Arabadan gelen en ufak ses bile dikkattimi çekiyor moralimi bozuyor ama bu biraz ciddi galiba.

Ses en duyulur 2. vitese geçtikten sonra kavrama yaparken geliyor 3. de az duyuluyor 4 ,5 de hiç duyulmuyor.

Bazen tıkırtıyla beraber arabada sallanıyor.Özellikle 3k devirden sonra atarsam çok hissedilir oluyor.

Rezil olmuyayım diye kalkar kalmaz sallıyorum 2 ye hızlanması güç oluyor böylede ama ses cok az duyuluyor sarsıntı hiç olmuyor böylece.

Kavramada sorun yok vitesteykende sorun,ses titreşim hiçbirşey yok ,debriyaja basarken de sorun yok.

2.si , vites geçişlerinde gaz pedalından ayağımı bırakır bırakmaz araba fren yapar gib hız kaybediyor.

Toros un vites geçişlerinde debriyajı birden salsam bile en ufak sarsıntı,ses olmazdı hız da kaybetmezdi araba gaz kesince olduğu yerden hızlanmaya devam ederdi.

flywheel denen bi meret de sorun olabilir gibiymiş googledan öğrendiğime göre onu değiştirmek de çok pahalıymış türkçesi volant sanırsam.Servise götüresimde gelmiyor :crazy:.

Sizce sorun neden kaynaklı?

Yorum bağlantısı
Özgür Temiz

volan dislisi baski balata olaylarindan buyuk ihtimal olabilir ayrica debriyajdan cektiginde her araba hiz kaybeder o motorla alakali torosta baski bitmistir kesme yapmiyordur:D

Yorum bağlantısı
Özgür Temiz

bendede ayni sorun vardi vites bostayken rolantide ses yapar genelde tikir tikir debriyaja basinca hatta ses kesilir oyle mi acaba

Yorum bağlantısı
İsa Ayanoğlu

Öyle değil işte beni umutlandıran da o,öyle olsa kesin volant der kaderime razı olurdum.

Debriyaja basarken ya da araba vitesteyken ya da boştayken ses ,vızıltı ,sarsıntı ,tıkırtı hiç birşey yok.Velhasıl debriyajı bırakırken oluyor ne oluyorsa.

Yorum bağlantısı
Gökhan Kızılkaya
Öyle değil işte beni umutlandıran da o,öyle olsa kesin volant der kaderime razı olurdum.

Debriyaja basarken ya da araba vitesteyken ya da boştayken ses ,vızıltı ,sarsıntı ,tıkırtı hiç birşey yok.Velhasıl debriyajı bırakırken oluyor ne oluyorsa.

Aynı sorun bende de var benim arac 0 iken den itibaren yapıyor du şu an 6000 halen devam.Sanki şanzıman takozları gevşekmiş gibi debriyaj veya gazdan ayağınızı çekince yapıyor.Böyle lak diye sanki birşey yerine oturuyor gibi.En kısa zamanda garantiden götürüp göstereceğim.Sonuçları yazarım

Yorum bağlantısı
Selçuk Baysal
Aynı sorun bende de var benim arac 0 iken den itibaren yapıyor du şu an 6000 halen devam.Sanki şanzıman takozları gevşekmiş gibi debriyaj veya gazdan ayağınızı çekince yapıyor.Böyle lak diye sanki birşey yerine oturuyor gibi.En kısa zamanda garantiden götürüp göstereceğim.Sonuçları yazarım

Bence hemen götürün,6000 km yapmışsınız ne kadar km,o kadar kıvırma manevrası görme ihtimaliniz var demişti sanırım Çağlar abi bir aralar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Kerem Öner

Merhaba arkadaşlar,

Aynı sorun benim arabamda da var, debrajdan ayağımı çektiğimde sanki sallanan bir yay sesi gibi "tık tık tık" diye bir ses var, bende bu sese takıldım ve 3 ustaya götürdüm.

En son götürdüğüm ustayı çok övmüşlerdi, arabayla 5 dk. kadar kullandı ve dedi ki ustalık tecrübelerim bu arabanın baskı balatasının inceldiğini ve bitmek üzere olduğu söylüyor dedi, ses baskı balata bilyelerinde de gelebilir eğer bilyelerde gitmişse, baskı ve bilyelerin hepsini kople değiştirmemiz lazım dedi. Ve ekledi Ford Focus modellerde diğer ford modellerine göre baskı daha inceymiş bana bunu da gösterdi. Aracım bu sesi aldığımdan beri yapıyor aracım 55.600 km'de servis kayıtları 48.500'de baskı balatanın değiştiğini gösteriyor. Bende ustaya bunu anlamadım nasıl iş 5000-6000 km. de baskı balata biter mi dedim. Kullanan kişiye bağlı dedi ve arabayı da bayan kullandığından dolayı topuklu ayakkabıyla kullananlar baskı balatayı daha çabuk yediriyormuş...Haziran gibi gidip baskı balatayı değştireceğim.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Merhaba arkadaşlar,

Aynı sorun benim arabamda da var, debrajdan ayağımı çektiğimde sanki sallanan bir yay sesi gibi "tık tık tık" diye bir ses var, bende bu sese takıldım ve 3 ustaya götürdüm.

En son götürdüğüm ustayı çok övmüşlerdi, arabayla 5 dk. kadar kullandı ve dedi ki ustalık tecrübelerim bu arabanın baskı balatasının inceldiğini ve bitmek üzere olduğu söylüyor dedi, ses baskı balata bilyelerinde de gelebilir eğer bilyelerde gitmişse, baskı ve bilyelerin hepsini kople değiştirmemiz lazım dedi. Ve ekledi Ford Focus modellerde diğer ford modellerine göre baskı daha inceymiş bana bunu da gösterdi. Aracım bu sesi aldığımdan beri yapıyor aracım 55.600 km'de servis kayıtları 48.500'de baskı balatanın değiştiğini gösteriyor. Bende ustaya bunu anlamadım nasıl iş 5000-6000 km. de baskı balata biter mi dedim. Kullanan kişiye bağlı dedi ve arabayı da bayan kullandığından dolayı topuklu ayakkabıyla kullananlar baskı balatayı daha çabuk yediriyormuş...Haziran gibi gidip baskı balatayı değştireceğim.

Bence ustayı değiştirin. Balata dursun şimdilik... :good1:

Yorum bağlantısı
Kerem Öner
(düzenlendi)

Ayrıca arabayı inceleyen ustanın iyi niyetinden çok eminim çok yakın bir arkadaşımın tavsiyesiyle birlikte gittim, ustalığı çok iyimiş. Bana acı bir gerçeği de itiraf etti, benim arabanın baskı balatasını değiştiren servis, bir parçayı çıkarmamak için yapmadığı bir şeyden dolayı ön aks keçesini yırttırmış ve yağ terlemesi var, bunu bana 3 ayrı usta da söyledi, hepsi bunun çok çok önemli bir şey olmadığını ancak ihmal edilmeden değiştirilmesi gerektiğini söylediler. Bende yağ değişimiyle birlikte aks keçesini de değiştireceğim. Yağ değişimime 2000 km kaldı. Bugün uzun yoldan geldim depoyu ağzına kadar doldurup kilometreyi sıfırladım geneli 90 km hızla /2 kişi / uzun yolda 768 km yaptım ve henüz benzin ışığım yanmadı, yol bilgisayarım depoda kalan benzinle 94 km daha gidebileceğimi yazıyor. Bu oranlar benzinli bir Focus için nasıl değerler arkadaşlar ?

tarihinde Kerem tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak
Ayrıca arabayı inceleyen ustanın iyi niyetinden çok eminim çok yakın bir arkadaşımın tavsiyesiyle birlikte gittim, ustalığı çok iyimiş. Bana acı bir gerçeği de itiraf etti, benim arabanın baskı balatasını değiştiren servis, bir parçayı çıkarmamak için yapmadığı bir şeyden dolayı ön aks keçesini yırttırmış ve yağ terlemesi var, bunu bana 3 ayrı usta da söyledi, hepsi bunun çok çok önemli bir şey olmadığını ancak ihmal edilmeden değiştirilmesi gerektiğini söylediler. Bende yağ değişimiyle birlikte aks keçesini de değiştireceğim. Yağ değişimime 2000 km kaldı.

Onu diyen usta halt etmiş, keçedeki yağ biterse bilyayı bozabilir bence yağ değişimini beklemeyin keçeyi yenilemek için, zaten ucuz bir parça. Ayrıca araç durur haldeyken debriyaja basıp bıraktığınızda ses gelmiyor bahsi geçen ses sadece araç yürür haldeyken vites değişimlerinde geliyorsa akslarda boşluk olabilir..

Yorum bağlantısı
Mehmet Bedir

Aynı sorun bende de var araç vites geçişlerinde lak-lak diye bir ses geliyor

servise gittim sesin normal olduğunu söyledi

aracım daha 20000km de ama ben çok rahatsızım bu konudan

çözüm bulan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim...

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Ferdi R Arslan

Gaz pedalından ayağını çekmede fren yapar gibi ani yavaşlamanın sebebini kimse yazmamış,bende de bu sorun oluyo ve sebebini çok merak ettim...

Yorum bağlantısı
Selçuk Baş

Aynı sorun benim aracımda da mevcut. 1. vitesten 2. vitese geçerken yoğun, 2. vitesten 3. vitese geçerken daha hafif bir ses geliyor. Çok bariz bir şekilde kavrama esnasında bu ses geliyor. Debriyajı çok yavaş ve sakin bıraktığınızda veya vites geçişini tamamlamadan gazı verirseniz bu ses çok duyulmuyor fakat biraz hızlı geçişlerde ses net olarak duyuluyor. Bir kaç ustaya sorunu belirttim fakat normal bir ses olduğunu debriyaj kavramasının bu araçlarda biraz sert olduğunu söylediler. Açıkçası bana çok inandırıcı gelmiyor çünkü aracı ilk aldığım zamanlarda bu ses yoktu sonradan gelmeye başladı.

Çözüm bulabilen bir arkadaş var mı ?

Yorum bağlantısı
Edip Aydın

Gaz pedalından ayağını çekmede fren yapar gibi ani yavaşlamanın sebebini kimse yazmamış,bende de bu sorun oluyo ve sebebini çok merak ettim...

Sıkışık trafikte kalkışlarda sirkeleme yapıyor mu , bende böyle bir sorun vardı. 20000 de balata yandı. Hatalı bir montaj olduğunu düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Ferdi R Arslan

Sıkışık trafikte kalkışlarda sirkeleme yapıyor mu , bende böyle bir sorun vardı. 20000 de balata yandı. Hatalı bir montaj olduğunu düşünüyorum

Evet yapıyo fakat ben arac 1000devrin altına düştüğünde ayağımı debriyajdan çekiyorum diye yaptığını düşünüyodum....

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...