İçeriğe Yönlendir

Şase Yamukluğu Nasıl Anlaşılır?


Fırat Şenol

Recommended Posts

Fırat Şenol

Son birkaç haftadır birşey dikkatimi çekmeye başladı.Özellikle kaldırımlara sıfır yanaşırken arka tekeri sıfırlıyorum ön teker hafif açık kalıyor.Önü sıfır yapıyorum arkası hafif açık kalıyor.Her iki yanında da aynı problem var sanki,yani sağa yada sola yanaşmam birşey değiştirmiyor.İçime bir kurt düştü acaba şasede bir problem mi var diyeceğim ancak aracımın hiçbir değişeni yok hatta üzerinde parça boya bile yok.Gidişinde de bir sorun yok ( Virajlarda,yüksek süratte en ufak bir problem yok.Gayet güven verici). İki kere rota soktum orda da bir şey görünmüyor.Rotu yapan usta yakın arkadaşım,bana söylediğine göre eğer aracın şasesinde bir sorun olsa zaten ayar tutması mümkün olmazmış.Ama bir kere içime kurt düştü işte.Ne yapmam lazım bilemiyorum.Bir yol gösterin lütfen.Değerli yorumlarınızı bekliyorum,şimdiden teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik

Size tuhaf gelebilir ama Aracınızı birisine verin, siz başka bir araca binip kendi aracınızın gidişini baya bir dolaşarak izleyin. Muhakkak bir rahatlama sağlar. :D

Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu

Şase yamuk olsa bile ön ve arkayı sıfır yanaşabilirsiniz. Yine aynı mantıkla sıfır yanaşamamanız yamuk olduğunu göstermez.

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
(düzenlendi)

kaldırıma nasıl sıfır yanaşabiliyorsunuz? illaki ön yada arka tekerlekle kaldırım arasında boşluk olması lazım.( az birşey de olsa)

zaten yamukluk olsa da o şekilde anlamanız çok zor.

yolu ıslatın.araçla üzerinden geçip direksiyonu kıpırdatmadan dümdüz gidin. tekerlek izlerinin üstüste gelmesinden daha kolay anlaşılır.

tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez
kaldırıma nasıl sıfır yanaşabiliyorsunuz? illaki ön yada arka tekerlekle kaldırım arasında boşluk olması lazım.( az birşey de olsa)

zaten yamukluk olsa da o şekilde anlamanız çok zor.

yolu ıslatın.araçla üzerinden geçip direksiyonu kıpırdatmadan dümdüz gidin. tekerlek izlerinin üstüste gelmesinden daha kolay anlaşılır.

+26 En kolay yolu budur.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol

Teşekkür ederim.Gerçekten enteresan fikirler çıktı.Ama Sadettin beyin söylediğini yapıcam müsait bir zamanda.Buarada sanayiye uğradım öğlen.Sağolsun kaportacı arkadaşlar tekrardan bir incelediler tepeden tırnağa ve herşey mükemmel durumda.Hatta öyleki müşteri bile çıktı aracıma. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Öyle yolu ıslatmakla,kaldırıma yanaşmakla falan belli olmaz o iş...İyi bir ustanın araç liftte dururken 5 dk incelemesiyle belli olur.Araca dokunmasına bile gerek yok.Karşıdan yanılmıyorsam ''traves'' dedikleri kısımlar var oralara bakıyorlar.

Yorum bağlantısı
Servet Korgan

hocam belki yanaşmaya çalıştığınız kaldırım yamuktur. malum ülkemizde bir aralar kaldırım mühendisleri vardı işten anlamayan. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
Öyle yolu ıslatmakla,kaldırıma yanaşmakla falan belli olmaz o iş...İyi bir ustanın araç liftte dururken 5 dk incelemesiyle belli olur.Araca dokunmasına bile gerek yok.Karşıdan yanılmıyorsam ''traves'' dedikleri kısımlar var oralara bakıyorlar.

Evet doğru söylüyorsunuz Ayhan bey.Serviste o incelemeden geçmişti zaten daha önce.Ben de zaten herşeye rağmen niye böyle bir sorun ile karşılaşıyorum diye düşünmekteydim ama bugün sanayideki son kontrollerden sonra kesin olarak aracımın hasarsız,boyasız ve hatasız olduğu garantisini tekrardan almış olduktan sonra artık gönül rahatlığı ile biniyorum...

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Rot ayarı yaptırsanızda doğruda olsa araba acaip gidiyorsa, arkadan gelen hafif yengeçlik görüyorsa buda sizi şüphelendirmeye yeter.

Yorum bağlantısı
Sezgin Geridönmez

Islak zeminden çıkan aracın bıraktığı izleri görmek, araç alınırken mutlaka gerçekleştirilmesi gereken bir testtir.

İşe de yarar. Futbol maçında hakemin görmediği ince ofsaytı, televizyonda sondan bir önceki oyuncuya çizilen çizgi ile daha net görmeniz de bunun aynısıdır. :rolleyes:

Tabii ki ustaya da götürülür, güzelce inceletilir...

Yorum bağlantısı
Sedat Can

Lastiklerin aşınma bölgelerinden de belli olur, 4 lastik de aynı yerden aşınıyorsa sorun yok :blink: (Arkadaşım, sıfır aldığı araçta lastiklerin farklı yerden aşındığını farketti, sonrasında bayi ile görüşme ve aracın servise gitmesine müteakip şase eğikliği ortaya çıktı. Aracın satılmadan önce tır nakliyesinden indirilirken burun üstü düştüğü ve parçaların değiştirilerek satıldığı ortaya çıktı. Fabrika aracı tamamen değiştirerek başka bir araç verdi.)

Ama ben o kadar lastik aşınmasını bekleyemem diyorsanız başka bir araca binip hareket halindeyken aracınızın düz yolda arkasından bakarak da anlaşılır, trafikte benim bazen gözüme takılır böyle şasesi yamuk araçlar, bariz belli oluyor, aracın önü anyada arkası konyada oluyor çünkü :unsure2:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

FI lerin ön ve arka teker izleri aynı değil. Kitapçığındada yazar. ACaba bundan kaynaklı bir durum mu dikkatinizi çekti pek analamadım.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Zorlamayın kendinizi sanayide herhangi bi bilgisayarlı şase doğrultmacıya gidin,elektronik tezgaha çıkarsınlar aracı mm bazındaki sapmaları dahi döküm olarak versinler.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
Zorlamayın kendinizi sanayide herhangi bi bilgisayarlı şase doğrultmacıya gidin,elektronik tezgaha çıkarsınlar aracı mm bazındaki sapmaları dahi döküm olarak versinler.

Doğru vallahi bu hiç aklıma gelmemişti ama önce gözle bir kontrol edelim.Arabam önümde giderken nasıl gözüküyor ona göre olmazsa sizin söylediğiniz gibi elektronik tezgahı deneriz son çare.Teşekkür ederim herkese fikirleri için...

Yorum bağlantısı
Engin Özarı

iki ön tekerle, iki arka teker arasında ölçü faklılılığı vardır. olmalıdırda. Bu ölçü farkı virajlarda, şasinini kaidede kalmasını yani savrulmamasını sağlar. iz mesafesi yani. Bundan dolayı ön tekerle arka tekeri eşit yanaştıramazsınız. Yanaştırdığınızda. aracın arkası önden dışa doğru çıkık kalır.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Zorlamayın kendinizi sanayide herhangi bi bilgisayarlı şase doğrultmacıya gidin,elektronik tezgaha çıkarsınlar aracı mm bazındaki sapmaları dahi döküm olarak versinler.

1. Katılıyorum

2. Dümdüz kaldırımı yapabilen belediye nerede? Hemen oraya taşınacağım :birthday:

Yorum bağlantısı
Hasan Dönmez
iki ön tekerle, iki arka teker arasında ölçü faklılılığı vardır. olmalıdırda. Bu ölçü farkı virajlarda, şasinini kaidede kalmasını yani savrulmamasını sağlar. iz mesafesi yani. Bundan dolayı ön tekerle arka tekeri eşit yanaştıramazsınız. Yanaştırdığınızda. aracın arkası önden dışa doğru çıkık kalır.

+1

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Aracınızda öyle bişey olsa düz yolda yengeç gibi giderdi heralde,farketmemeniz imkansız :) Yine de baktırın derim,içiniz rahatlasın..

Yengeç acaba yan yan gittiğinin farkında mı ki :D

Yorum bağlantısı
Kemal Murat İnce

+ arabalarının ön ve arka aks açıklığı farklıdır :D . Arkayı sıfırladınız diye ön aynı hizzaya gelmez gelirse hatalı olur. Ön focusda yaklaşık 1cm daha geniş basar (dışdan dışa) Ayrıca virajda bırakmasın diye arkaların kamberi herzaman önden daha negatifdir, önlerin toe değeri izinden çıkmasın diye herzaman arkadan daha açıkdır.

Yorum bağlantısı
Fırat Şenol
+ arabalarının ön ve arka aks açıklığı farklıdır :rolleyes: . Arkayı sıfırladınız diye ön aynı hizzaya gelmez gelirse hatalı olur. Ön focusda yaklaşık 1cm daha geniş basar (dışdan dışa) Ayrıca virajda bırakmasın diye arkaların kamberi herzaman önden daha negatifdir, önlerin toe değeri izinden çıkmasın diye herzaman arkadan daha açıkdır.

Aydınlatıcı bilgi için teşekkür ederim Kemal bey.Ayrıca herkese de katkılarından dolayı çok teşekkür ederim.Aracımı gerekli yerlere tekrar gösterdim ve akabinde kendim bizzat zorlu bir teste tabii tuttum. :lol2:

Veee sonuç olarak canım arabam testi sorunsuz bir şekilde geçti...İçim rahatladı vallahiii!!! :D

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...