Akif Özkan 25 Mayıs 2010 Paylaş 25 Mayıs 2010 Malum çamurluk sürtmesinden sonra sol farı tam istediğim gibi oturtamadılar.Nedeniyse daha önceden çukura girdiğim için motor beşiği diye tabir edilen ön traversin yamuk olması ( 1 cm civarı içerde olması) olduğunu söylediler.(yetkili servis)Şasesinde hiç bir problemin olmadığı ve aracın ön düzen ayarlarında sorun olmadığını söylediler.Ki ben de denedim.Herhangi bir problem yok.Daha önceden bir kez çukura girmiştim.Biraz da sertti ancak sadece bir lastiğim yarılmıştı.Jantlarda eğrilme hiç birşey olmamıştı.Sizce jantlar eğilmeden traversin içeri girmesi mantıklı mı? ve ne yapmamı önerirsiniz? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 25 Mayıs 2010 Paylaş 25 Mayıs 2010 Lastik-jant-amortisör bile yamulsa, alttan traverse- direkt darbe olmadan yamulmaz. Çukura girdiğinde zemine çarpmış olaiblir ama o zaman da çarpma izi mutlaka gözükür. Teşhisi en kolay parçadır, rot ayarı testi ile. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 25 Mayıs 2010 Paylaş 25 Mayıs 2010 Düştüğünüz çukur neticesinde jantlar bile eğilmemişken travesin eğileceğini hiç sanmıyorum.Ustalarımız daha net cevap verirler ama motor beşiği eğilen araç pek düzen tutmaz derler. Yorum bağlantısı
Akif Özkan 25 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 25 Mayıs 2010 Lastik-jant-amortisör bile yamulsa, alttan traverse- direkt darbe olmadan yamulmaz. Çukura girdiğinde zemine çarpmış olaiblir ama o zaman da çarpma izi mutlaka gözükür. Teşhisi en kolay parçadır, rot ayarı testi ile. Hiçbir iz yok parçanın üzerinde.Tamponun delikleri karşılamıyormuş.Bu durumdan yola çıkarak heralde çukura girdiniz tampon klipsleri kopmuştur şeklinde açıklıyorlar daha önce tamponun düzgün durmasını. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 25 Mayıs 2010 Paylaş 25 Mayıs 2010 Viraj demir çubuğunu(terazi kolu) kontrol ettirdiniz mi? Bazen bu sağ yada sola kayıyor.Travese bile sürtebiliyor.Bu gibi durumlarda göz yanılması olabiliyor. Yorum bağlantısı
Akif Özkan 25 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 25 Mayıs 2010 Viraj demir çubuğunu(terazi kolu) kontrol ettirdiniz mi? Bazen bu sağ yada sola kayıyor.Travese bile sürtebiliyor.Bu gibi durumlarda göz yanılması olabiliyor. Viraj demirine bakmadım.Ancak bakmam gerekir mi? Çünkü aracımın herhangi bir yol tutuş problemi yok.Bu arada arac Astra H. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 25 Mayıs 2010 Paylaş 25 Mayıs 2010 Bu tampon, çamurluk, far traverse doğrudan bağlı mı ? travers salıncakları ön düzeni tutuan bir parça değil mi? Ben tampona bakıp travers yamuk demesine mana veremedim. Usta değilim ama saçma geliyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 25 Mayıs 2010 Paylaş 25 Mayıs 2010 Travers yamuk demek "yapamıyorum" demenin diğer yoludur. Rot ayarı tutuyorsa travers ciddi oranda yamuk değildir. Rotçu bunu iyi bilir ama lambayı takan bu konuda konuşmasın. Yorum bağlantısı
Guest Erkan Sa?lam 25 Mayıs 2010 Paylaş 25 Mayıs 2010 Cahilliğime verin, travers nedir? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 25 Mayıs 2010 Paylaş 25 Mayıs 2010 misal tempranın traversi Ön düzenin salıncakalrın bağlandığı parça diye biliyorum ben. Yorum bağlantısı
Akif Özkan 27 Mayıs 2010 Yazar Paylaş 27 Mayıs 2010 Travers yamuk demek "yapamıyorum" demenin diğer yoludur. Rot ayarı tutuyorsa travers ciddi oranda yamuk değildir. Rotçu bunu iyi bilir ama lambayı takan bu konuda konuşmasın. Bravo. Aynen dediğiniz gibi çıktı.Bugün servise tekrar gittim ve traversimdeki izleri göstermelerini istedim.Göremediler.Traversde iz olmamasına rağmen bir bölgedeki geometrisinden şüphelenip, başka bir aracınkiyle kıyasladılar ve " eğri değilmiş" dediler.İçime bir su serpildi.Şimdi müsait bir günümde aracı getirip oturmayan tamponu oturtcaklarını söylediler. Arkadaşlar yorumlarınızdan ötüğrü hepinize teşekkür ederim. Saygılarımla... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 27 Mayıs 2010 Paylaş 27 Mayıs 2010 Şu mesşhur traversin resmini de çekeydiniz merak ettim neymiş Yorum bağlantısı
Adem Cengiz 27 Eylül 2010 Paylaş 27 Eylül 2010 (düzenlendi) Benim önceki aracım olan Escortun traversi eğikti, önceki sahibi kaldırıma oturtmuş herhalde, alttan bakmakla kolay kolay anlaşılmıyor, ancak şöyle belirti verir: Bizim Escort vites değiştirmek için boşa aldığımda sağa sola gezme, salınma yapardı, ben rahatsız olurum mesela, kimisi fark bile etmez... Traversi söküp düz bir zemine koyunca eğikliği belli oluyor. Eğiklik dediğim de en uç noktada 1 cm'den de az. Şase çekme vb. yolla düzeltilmesi önerilmez, zira araç şasisi de zarar görebilir bu çektirmeler neticesinde. Allah'tan Otosan kodlu yedek Travers 150-200 TL arası bir fiyata sahipti de yenisiyle değiştirmek mümkün olmuştu... Travers eğikliğinin tampon montajında sorun çıkartacağını sanmam, aracınızı başka bir ustaya dikkatle inceletin. 27 Eylül 2010 tarihinde Adem Cengiz tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts