İçeriğe Yönlendir

Yetkili Bayiden 0 Km Alınan Fiesta Aracımda Boya Hatası


Burak Sezer

Recommended Posts

Burak Sezer

2009 Yılında almış olduğum yeni ford fiesta 1.4 titanium tcdi aracımı dün satmak için bir alıcıyla anlaştım. Alıcı aracta boya olup olmadığını kontol etmek için yanında boya ölçme aracı getirmiş aracın her noktası farklı mikron ölçüsü verdi aracın tavan kısmı bir kenarı 100 ortası 180 diğer kenarı 230 veriyor , sağ kapı alt kısmı 180 üstü 200 ortası 110 veriyor. Hepimiz şaşırdık alıcı ikna olmak için yetkili ford servisine götürdü. Arata hiçbir kaza kaydı yok zaten kullanan ben olduğum için kazada yapmadım. Servis yetkilileri fabrikasyon boyası araç boyanırken böyle olmuş araçta hiçbir kaza yok dediler ama araçta boya yoktur diyede bize belgede vermek istemediler.Tabiki alıcı aracı almaktan vazgeçti bende mağdur durumda kaldım. Yetkili ford servisinde diğer fiesta araçlarında mikronlarını ölçtük acaba elimizdeki makinada problem varmı diye araçları hepsinde 100 ile 120 mikron arasında sabit rakamlar çıktı. Sadece benim aracımda heryerinde faklı rakamlar çıkıyor hayatımda ilk defa böyle bir olayla karşı karşıyayım. Ford müşteri hizmetlerini aradım ve bununla ilgili şikayet bildirimi yaptım ve bana 24 saat içinde döneceklerini bildirdiler ama 48 saat oldu ve hala dönen olmadı. Siz ford gibi bir markaya güvenip bayiden 0 araç alıyorsunuz onlarda sizi kaale almıyorlar geri dönme gereği bile duymuyorlar. Aynı zamanda 0 araç alıyorsunuz böyle durumla karşı karşıya kalıyorsunuz.Bu durumda bana yol gösterecek yada başından böyle bir olay geçen arkadaşlar varsa bilgilerini paylaşmalarını istiyorum..İyi Günler..

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Allah sabır versin..

Can sıkıcı bir durum; müşteri hizmetlerinden gelecek cevabı bekleyin bence.

Yorum bağlantısı
Necat Ertan

Geçmiş olsun. Açtırdığınız şikayet kaydınız nedeniyle muhtemelen, aracınız bir yetkili serviste Otosan'dan gelecek bir ekipce incelenecektir. Sonucunda size bir açıklama yapabilirler. Size dönüş yaptıklarında müşteri hizmetleri yetkilisine de bu yönde bir talep iletin mutlaka. Aracınızın uzman kişilerce incelenmesini isteyin.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Peki bir soru sorayım; Diyelimki bu aracın sahibi kaza yaptı ve dışarıda boyattı tamir ettirdi..

Bu olay nasıl açıklığa kavuşturulurki acaba?

Aracı satan bayi biz sağlam teslim ettik sonra boyanmış dese nasıl ispat edilebilir.. ( Boya örneği falan alarak olabilirmi)

Yorum bağlantısı
Necat Ertan
Hemen bir avukatla konusmanizi oneriyorum, bu isin icinde olayin resmi makamlara intikal edecegi korkusu olmazsa ne Ford ne de bayii herhangi bir islem yapar.

+1

Avukatın bu konuda aracın satın alındığı bayi ve ithalatçıya (Otosan) yönelik göndereceği bir ihtarname hiç olmazsa olaya daha ciddi yaklaşmalarına sebep olur. Baştan savma bir inceleme yapmazlar. Ayrıca araç serviste iken mahkeme aracılığı ile bilirkişi incelemesi yaptırılabilir.

Yorum bağlantısı

Yerinizde olsam hemen adli makamlara başvururdum, iyi bir avukatla görüşmek en mantıklısı olacaktır. Fabrikada boya hatası yada taşıma esnasında bi hasar oluşup boyandı ise, bunu size satarken bildirmeleri gerekirdi. Fiyatıda daha uygun olmalıydı. Ortada ciddi bir mağduriyet söz konusu ancak ersen abinin dediği gibi ford, biz aracı sorunsuz teslim ettik bizden sonra dışarıda boyanmış derse nasıl kanıtlarsınız bilmiyorum. Geçmiş olsun, çok can sıkıcı bir durum malesef.

Yorum bağlantısı
Gökhan Taşkın

bendemi ölçtürsem aracı valla içime kurt düştü :flowers:

Yorum bağlantısı
Necat Ertan
ersen abinin dediği gibi ford, biz aracı sorunsuz teslim ettik bizden sonra dışarıda boyanmış derse nasıl kanıtlarsınız bilmiyorum.

İspat Hukuku farklı kurallara tabi. Bu yüzden olumsuz düşünmeden bir uzman yardımı almak şart.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Boya ölçüm cihazındaki rakamları yorumlamak önemlidir.

2. Ölçüm yapılırken prosedür vardır, kısaca her panelde 5-6 ölçüm yapılır, bunların ortalama değerinin toleranslar içinde olması gerekir (mesela Opel de bu tolerans bilgisi bile yoktur)

3. Cila-Boya koruma vb. işlemleri bile mikronu fazla-dengesiz çıkartır, mesela 6 ayda bir Ziebartta işlem görmüş boyaya, tüm galericiler boyalı mikron olarak algılarlar (eğitim şart)

4. Fabrikadan çıkmadan kalite kontrol vb. ölçümlerden geri dönen otomobilller tekrar boyanabilir, vernik atılabilir, bu normal bir süreçtir, imalatta oluşmuş her sıradışı işlemin kaydı tutulur, bu bilgi BIMIS tarafından fabrikadan alınacak ve size bildirilecek, bu konuda Ford iyi çalışır. 2-3 gün sürebilir

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

cağlar abinin hasar tespit uzmanıydı yanılmıyorsam onunla bir görüşseniz

1. Boya ölçüm cihazındaki rakamları yorumlamak önemlidir.

2. Ölçüm yapılırken prosedür vardır, kısaca her panelde 5-6 ölçüm yapılır, bunların ortalama değerinin toleranslar içinde olması gerekir (mesela Opel de bu tolerans bilgisi bile yoktur)

3. Cila-Boya koruma vb. işlemleri bile mikronu fazla-dengesiz çıkartır, mesela 6 ayda bir Ziebartta işlem görmüş boyaya, tüm galericiler boyalı mikron olarak algılarlar (eğitim şart)

4. Fabrikadan çıkmadan kalite kontrol vb. ölçümlerden geri dönen otomobilller tekrar boyanabilir, vernik atılabilir, bu normal bir süreçtir, imalatta oluşmuş her sıradışı işlemin kaydı tutulur, bu bilgi BIMIS tarafından fabrikadan alınacak ve size bildirilecek, bu konuda Ford iyi çalışır. 2-3 gün sürebilir

abi geçtin beni saniye farkıyla

Yorum bağlantısı
Arda Akbay

seri üretimde herşey olabilir sadece sizin aracınız değil piyasada pek çok araçta bu durum vardır diye tahmin ediyorum, merak ettim ben de kontrolünü yapıcam

Yorum bağlantısı
Burak Sezer
Peki bir soru sorayım; Diyelimki bu aracın sahibi kaza yaptı ve dışarıda boyattı tamir ettirdi..

Bu olay nasıl açıklığa kavuşturulurki acaba?

Aracı satan bayi biz sağlam teslim ettik sonra boyanmış dese nasıl ispat edilebilir.. ( Boya örneği falan alarak olabilirmi)

Ben aracı servise götürdüğümde bu araçta boya yoktur dendi fabrikasyondan kaynaklandığını söylediler. Bunula ilgili bir rapor istediğimde de sert bir şekilde böyle bir rapor veremeyiz dediler ve aracı apar topar servisten çıkardılar. Bu olay da beni huzursuz etti..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Personel uslubu ayrı bir konu tabii, yetkili servisler, bu gibi az rastlanır durumlarda ne yapacaklarını bilirler, araç bilgileri, foto, Otosan ilgili birime yollanır, artık konu Otosan kontrolünde yürür. Bunu müşteriye güzelce izah etmek te çok zor değildir.

Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu

Peki araç boya koruma, pasta cila vb işlem gördü mü ?

Yorum bağlantısı
Burak Sezer
Peki araç boya koruma, pasta cila vb işlem gördü mü ?

Araç hiç bir işlem görmedi..

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır

Aynı durumu eski aracımda bende yaşamıştım (Toyota corolla) servis müdürü durumu merkeze bildirdi, araç incelendi boya olmadığı söylendi.Hatta bana boyada maksimum seviye yoktur minimum seviye vardır diye merkezden yazı gönderilmişti.Gelen yazıda araç boyadan önce astar kısmında kalite kontrol elemanı hata tespit ederse tekrar astar atılabilir buda boya kalınlığını ölçen cihazı yanıltır yönünde rapor göndermişlerdi.

Yorum bağlantısı
Adnan Çakır
Aslında garip olan şu;

Fabrika kalite kontrol de aracı sağlamlaştırıyor doğru mu?Doğru.Üretim bandının sonundaki boya kontrolünde hata var diye tüm arabayı alıp çöpe atmıyor ve atması da mantıksız olur.Değişmesi gereken yer kapı mı?Değiştiriyor ama boyada hata var diye baştan başlamıyor işe.Hatalı yada sonradan atacak,paslanacak,eriyecek vs.. boyayı 2 kat yapıyor veya vernikliyor astarlıyor her neyse daha sağlam hale getirmeye çalışıyor kısacası.

Eğer ülkemizde 2.el alıcıları servislerin sözüne güvenip değişeni,kazası,vuruğu kırığı yok,tırdan düşmemiş,bayide boyanmamış başına bi iş gelmemiş ve otosandan da fabrika çıkışlı boyadır resmi yazısını aldıktan sonra 2. el alıcısına bu belgeler güzelce sunulsa ve olay servis tarafından 2. el alıcısına güzelce izah edilse,gönül rahatlığıyla arabalar 2.el kazasız olarak satılsaydı şuan biz burada bu konuyu konuşuyor olur muyduk onu merak ediyorum.Hem arabasını sıfır alan kişi rahatça benim aracımda boya kontrolünde 130-140 çıktı ama sağlam diye mağdur olmadan binerdi hem de 2.el alıcıları şüphelerinin yersiz olduğunu anlayıp aracı alırlardı .Araba bunlara rağmen satılamıyor neden?Boya=Kazalı=Ölü.

Yani aslında ülkemizdeki şartlar yüzünden fabrikanın sağlam yaptığı işe "Ne gereği vardı"diyoruz. ? Aracın boyası 3-5 ay sonra atacağına boyalı sağlam aracı almak yıllarca kullanmak uğraşmamak aslında daha mantıklı.

Peki bu ön yargıyı neden taşıyoruz?

Bayide başına iş gelen arabaları boyayıp sıfır diye ayıplı mal olarak satmayanlar yüzünden.

Eskiden servislerin böyle raporları,halkla ilişkiler servisleri,veritabanları yoktu bu yüzden insanlar haklı olarak güvenemiyorlardı.

Ve son olarak bana göre en büyük etmen öteden beri süregelen galericilerin fiyat kırma teknikleri.Ama aynı boyalı aracı kendisi öve öve bitiremiyor.

:):D

Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
Ve son olarak bana göre en büyük etmen öteden beri süregelen galericilerin fiyat kırma teknikleri.Ama aynı boyalı aracı kendisi öve öve bitiremiyor.

Herkes çarkını döndürme suyunu taşıma derdinde. Ama hak hukuk ama çal çırp. Fiesta'yı almadan önce ikinci el bakıyorduk.

Galeri galeri gezmiştim. Bakılan araçlarda galericilerin beyanları; Ufak darbe, park manevrasında oldu, taş çizdi, zevkine boyandı, kuş pisliği yaktı vs vs. bin bir ufak mazaret. Ve ekspertiz de çıkan aracın kazası olayın yalanını izah ediyor.

Şimdi sıfır alsak bile böyle bir risk varmış öğrenmiş olduk ve araştırınca da yaşanmış bir sürü olay var.

Araştırdım ve ölçü aletini kolayca temin edebilecek olmama rağmen huzurum kaçmaması adına boşverdim.

Fabrika mekaniğine bilmem kaç yıl boyasına kaportasına bilmem kaç yıl garanti veriyor.

Boyalı olsun önemli değil. Ama olanı saklamak bence çok önemli.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sonradan boyanmış parça sendromnu da, galericilerin ön ayak olduğu , toplumsal halüsinasyon. Daha motorun benzinli mi, diesel mi olduğundan bihaber, yerinden kalkmaya üşenen, bu işten ticari kazanç sağlayanlar, müşteriden otomobili ucuza kapatmak için ellerinde bir cihazdır geziyorlar. Tavana kadar sele batmış otomobiller rağbet görüyorken hem de :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ulen yoksa bizim araç benzinli mi? :D

Yok Almanya dan doğalgaza uyumlu gelmişti, ama lpg enjektörlerine pamuk tıkayıp disele uyumlu yaptık, pistonlarda ısuzu kamyon motorundan çıkma ama temiz sayılır, daha 750.000 de iken Fırat nehrinden çıkarmıştık, yosunları zımpara yapınca giderilmişti.

Yani anlayacağın, depoya muz kabuğu koy çalışsın, backtothefuture a bile müsait, sen yıldırımın düşeceği saati söyle yeter :dil:

PS: Tramer kaydını Emmi halletti, onu becerememiştim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Beyhude çaba, ama plaka değişti, galericiler artık tanımazlar sanırım :dil:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Zahmete gerenk yok, şase no plakasını cikletle yapıştırmıştık, istediğin gibi değişebiliyorsun artık.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...