Önder Ayvazoğlu 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 merhabalar, çok ilginç bir konuyu açmak istiyorum resimdeki gibi 90 derece bir viraj olsun, bu virajı focusunuzla maksimum kaç km hızla geçebiliyorsunuz ben şu ana kadar maksimum 100 km hızla geçebilmeme rağmen bu hızda bile tedirginim baktığımda ben 100 km hızla geçerken kamyon ve otobüsler bile benden çok daha hızlı geçiyorlar virajları acaba ben mi çok tedirgin sürüyorum, bu hızda geçerken bile virajı sanki araba kayacakmış gibi geliyor yoksa bende bir fobi mi olmuş bu anlayamadım? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 Viraj sadece açısıyla değil, yarıçapıyla, eğimiyle, yol durumuyla detaylı olarak değerlendirilmelidir. Bu yüzden başkalarının size vereceği bilgiler yanıltıcı olacaktır. +1 Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 Aracınızın durumu, lastikleri vs... bunlar da önemlidir... Yorum bağlantısı
Cihan Yetişken2 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 Öyle bir virajdan bir kamyon 100km/h'den fazla bir hızla mı geçiyor Yorum bağlantısı
Can Karacaer 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 Viraj sadece açısıyla değil, yarıçapıyla, eğimiyle, yol durumuyla detaylı olarak değerlendirilmelidir. Bu yüzden başkalarının size vereceği bilgiler yanıltıcı olacaktır. +1 Virajı söylerseniz belki yardımcı oluruz... Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 120 ile geçmeye mi çalışacaksınız Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 bunan benzer viraj isatnbulda e-6 da ankara istikametine doğru doğan yayın grubunun olduğu kanal d in önünden geçerken böyle viraj var.maximum 120 ile geçiyorum...ondanda limitleri zorluyorum... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 Ha gayret... Birazdan konu kapanacak hale gelir. Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 17 Temmuz 2010 Paylaş 17 Temmuz 2010 (düzenlendi) Bence 130'u denemelisiniz yani niye 130 varken 120'ile geçiyosunuz ki yani boşa hız kaybı 17 Temmuz 2010 tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Önder Ayvazoğlu 18 Temmuz 2010 Yazar Paylaş 18 Temmuz 2010 arkadaşlar konu hangi viraj olduğu önemli değil, genel soruyorum önemli olan benim korkarak geçtiğim virajlardan diğer araçların çok daha hızlı geçmesi altımda focus varken bir otobüsün veya bir şahinin benden çok daha hızlı geçmesi virajı bana tuhaf geliyor ben arabamın sınırlarını bilmiyorum, problem bu, birazda korkuyorum virajlardan ama atıyorum şahinin 100 le geçtiği virajdan ben çok daha hızlı emniyetli bir şekilde geçebilmem lazım diye düşünüyorum Yorum bağlantısı
Uğur Çakmak 18 Temmuz 2010 Paylaş 18 Temmuz 2010 Bence 130'u denemelisiniz yani niye 130 varken 120'ile geçiyosunuz ki yani boşa hız kaybı 130 mu o ney ki? En az 150 yi görmek lazım? Yorum bağlantısı
Cemil Çınar 18 Temmuz 2010 Paylaş 18 Temmuz 2010 (düzenlendi) Buna benzer bir viraja farkında olmadan 120 ile girdiğimi hatırlıyorum renault 9 gts ile; sonra farkına varmam çok sürmemişti. virajlara trafiğn belirlediğ sınırların üzerinde girmemek lazım... 18 Temmuz 2010 tarihinde Cemil tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Can Karacaer 18 Temmuz 2010 Paylaş 18 Temmuz 2010 1. Virajı, virajın eğimini, sertleştiği yer var mı, çıkışı nasıl çok iyi bilecekseniz. Viraj sık sık geçtiğiniz bir viraj olacak. 2. Arabnızı ve limitlerini, tepkilerini iyi tanıyacaksınız. Bu kriterler arabanın yol tutuşundan çok daha önemli. zaten korkarak giriyorsanız Şahin de sizi geçer Otobüste. Kimseyle yarışmaya da kalkmayın, aracınıza yavaş yavaş alışın. MEvcut hızınız bile sizi korkutuyorsa, daha da hızlı gitmeye uğraşmayın. Kenardan kenardan gidin.... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 18 Temmuz 2010 Paylaş 18 Temmuz 2010 Viraja girdiğiniz hız kadar, savrulma durumunda ne yapılır bilmekte önemli. Kontra vermeyi bilmek de. Yorum bağlantısı
Önder Ayvazoğlu 18 Temmuz 2010 Yazar Paylaş 18 Temmuz 2010 1. Virajı, virajın eğimini, sertleştiği yer var mı, çıkışı nasıl çok iyi bilecekseniz. Viraj sık sık geçtiğiniz bir viraj olacak.2. Arabnızı ve limitlerini, tepkilerini iyi tanıyacaksınız. Bu kriterler arabanın yol tutuşundan çok daha önemli. zaten korkarak giriyorsanız Şahin de sizi geçer Otobüste. Kimseyle yarışmaya da kalkmayın, aracınıza yavaş yavaş alışın. MEvcut hızınız bile sizi korkutuyorsa, daha da hızlı gitmeye uğraşmayın. Kenardan kenardan gidin.... can bey, size katılıyorum fakat şöyle bir durum var; 10 senedir sürekli araba kullanıyorum. 1 sene öncesine kadar corsa kullanıyordum. focusla kıyaslamak yanlış belki ama virajlarda bu duyguyu hiç yaşamadım, araç yere daha yakın olduğundan virajdayken bana güven veriyordu, corsanın limitlerini kestirebiliyordum fakat focus biraz daha yüksek durduğu için açıkçası limitlerinin ne olduğunu kestiremiyorum bu yüzden belki de en alt limitte bile tedirginlik yaşıyorum Yorum bağlantısı
Turkay Enez 18 Temmuz 2010 Paylaş 18 Temmuz 2010 Sadece konuyu açan arkadaşın tedirginliğinin gereksiz olduğunu anlatmak için yazıyorum... Böyle bir virajı kamyonlar bile 100 le dönerken ben tedirgin oluyorum demiş... İlla da limitlerde kullanman gerekiyorsa, altında da focus varsa hiç korkmana gerek yok. Allah ne verdiyse bas, virajın açısı kamyonun 100 le girip çıkmasına izin veriyorsa, sen 150 ile girip çıkarsın. Ya da ÇIKAMAZSIN... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 18 Temmuz 2010 Paylaş 18 Temmuz 2010 Bu konu riskli Ama demişsiniz ya kamyonlar otobüsler yüksek hızda geçiyor. yeni kamyon ve otobüslerde esp-asr vs güvenlik ekipmanları var. Ayrıca çoğu ordan yüzlerce belki binlerce geçmiş şoförler. virajın karakterini öğrenmişlerdir. ( ki hız sınırı ne o virajda 100 km bir otobüsün anca otoban hızı olabilir) 100 km hızın yasal olduğu yerler otobanlardır aksi levha olmadıkça zaten otobandaki tüm virajlara hız limitlerinde rahatlıkla girersiniz. Yorum bağlantısı
Görkem Yagtu 18 Temmuz 2010 Paylaş 18 Temmuz 2010 100 200 konusu değil ama emin olmanız gereken birşey varsa o da Focus un kendi sınıfındaki araçlar içinde en iyi yol tutuşa göreceli olarak değil dereceli olarak sahip olduğudur. Netekim bir küçük segment ve pekde tatmin edici bir yürüyeni ve şasisi olmayan corsayla bile zamanında tedirgin olmuyorsanız Focusun size virajlarda düz yolda gibi gelmesi lazım. Umarım yeterli olmuştur. Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 18 Temmuz 2010 Paylaş 18 Temmuz 2010 Lastikleriniz ve rot ayarlarınızda çok önemli. Amortisörleriniz tatlı sert olacağı için yükseklik sorun oluşturmamalı. Bu noktalarda probleminiz varsa, her araç sizden iyi dönebilir. Aracın limitilerini bilmek önemli. Güvenli bir alanda öğrenmekte faydalı. Ancak bu hızlarda güvenli alan çok az sayıdaki pistlerde mümkün olabilir. Yüksek hızlarda araç kaymaya başladığında işiniz çok kolay da değil. Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş 18 Temmuz 2010 Paylaş 18 Temmuz 2010 bunan benzer viraj isatnbulda e-6 da ankara istikametine doğru doğan yayın grubunun olduğu kanal d in önünden geçerken böyle viraj var.maximum 120 ile geçiyorum...ondanda limitleri zorluyorum... bu virajı havaalanı yönüne doğru giderek düşün. Saniyede 52 m hız ile girdim ve viraj 3-4 saniye felan sürdü bende sırılsıklam terlemiştim.Bu hatadan sonra basın expres yoluna kadar boşta gittim ve yarım lt su tüketmiştim Kabus gibiydi... Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar 18 Temmuz 2010 Paylaş 18 Temmuz 2010 Peki aracınızın lastik yanakları ölcsü nedir ? Genelde geniş yanaklar tedirginlik yaratır ve kaydığı zaman toparlaması ince yanağa göre daha zordur. (en azından benim için öyle) 195/50/15 ile 175/60/14 arasında bu kadar fark hissediyorum ben şahsen. Yorum bağlantısı
Hasan Aksüt 18 Temmuz 2010 Paylaş 18 Temmuz 2010 Şansını zorluyor. Geçmişte arabasını olduğu yerde çeviren birini görmüştüm. Bizim evin ordan hep çok hızlı ve limitlerde köşeleri dönerek geçerdi. Bir gün boş arazi nedeniyle hep boş olan kaldırdımda arıza yapmış bir araba bırakılmıştı. Cümbüş inanılmazdı. Kaza bir yana semt sakinleri iyi okşadılar. Yorum bağlantısı
Soner Akıncı 18 Temmuz 2010 Paylaş 18 Temmuz 2010 Evet zor ve tehlikeli bir konu. Karşılaştırma yaparken otobüslerle değil de corsa ile yapmak daha mantıklı. Virajlar zor yollardır eğer ki virajı bilmiyorsanız. Sağa viraj ya da sola viraj tabelalarına aldanmayınız. Ben çok kez görmüşümdür ki daha sert bir viraj olmasına rağmen < tabelasını, ya da daha yumuşak bir viraj olmasına rağmen <<< tabelasını. Karşılaştırma yapacak olursak yazları Gelibolu'da geçiren biri olarak söyleyebilirim ki Gelibolu-Eceabat yolunu çok iyi bilirim. Yaklaşık 14 yıldır yazları buradayım ve hemen hemen her sene 2 -3 kere o yolu gider gelirim.( Hem şehitlikleri ziyarete hem de Gökçeada'ya gitmek için ) Bol virajlı olduğu için bu yolu örnek veriyorum. Geçen sene corsası olan arkadaşım ile gitmiştik ve yolları ben bildiğim için ben kullanmıştım. İnanın bundan önce 8 sene toyota kullanmama rağmen corsa ile tedirgin oldum ve virajları daha alt sınırda dönmeye başladım.İlk virajı aldığımda arkadaşım garipsedi ve benim aracım bu virajı böyle alamaz demişti.Yolu bilmek önemli olan bu aslında ama aracı daha iyi tanısaydım öyle girmezdim virajlara. Yani virajı ve aracı bilmek en önemlisi çünkü tekrar söylüyorum virajın bitim noktası çok önemli. Bitti gibi gözüken bazı virajlar daha yarım tur dönebiliyor neredeyse. Corolla-Corsa-Focus kullanan biri olarak söyleyebilirim ki,aşağıda o virajları yukarıdan aşağı virajı rahat alabilme olarak sıraladım. 1-Focus 2-Toyota 3-Corsa Yorum bağlantısı
Kıvanç Altınbay 18 Temmuz 2010 Paylaş 18 Temmuz 2010 daha önce yaşadığım bir olaydan bahsedeyim kia sorento yu kullananlar bilir virajda savrulma egılımı cok tur kullandıgım 255 yanaklara ragmen kıa sorento da vırajlarda ya fazla gazdan arkası atardı yada arac yatardı bu bende jeeplerde vıraja gırerken dıkkat etme(ıkı aks arası uzunluk ve aracın yukseklıgı kuralı) yı ogrettı bır gun range rober vogue aracımızı servıse goturdugumde ıstınye borusan test elemanına bu durumdan bahsettım ve bana bırsey gosterdı benım gıderken 50 60 la gırdıgım istinye vırajlarına 110 120 ıle gırıyor ve hıc bır sorun yok en zorladıgı anlarda arac bıraz lastık sesı cıkarıyor dısarı kayma egılımı gosterıyor ancak arac bır ters manevra ıle kendısını tutuyordu (havalı suspansıyonun etkısı buyuk) aracın bu ozellıgını bır kac kez bende denedım ve gercekten yuksek olmasına ragmen kaymıyordu yatmıyordu bunu ogrenmek benım vırajlara 110 120 ıle gırmemı saglamadı yıne 50 60 ıle gırdım ancak bılıyorumkı aracım bu hızlarda kopma yapmayacak onun tedırgınlıgı yok... dıger bır ornek te fiestamın yenı lastıklerını aldıgımda bakırkoyde pazar kurlan alanda yerler ıslakken bır kac kez savurdum aracın ıslak ta hangı tepkıyı verdıgını gormek ıcın bazen yagmurda onunuze gelen kucuk bır tehlıkeden kacarken aracı savurarak daha buyuk tehlıkelere yol acabılırsınız ..aracınızın tepkılerını bılmek gerek simdi belki arkadasımız da bu konuda aracında bır sorunmu var yoksa kendısımı bosa tedırgın oluyor ogrenmek ıstıyor ama virajları bilmeden yardım edemeyiz ki Yorum bağlantısı
Recommended Posts