Osman Gülten 18 Temmuz 2010 Paylaş 18 Temmuz 2010 (düzenlendi) Hego sensörünün beyaz-beyaz kablolarında 3 ohm,Gri-Siyah kablolarda herhangi bir değer okuyamadım.Beyaz-Beyaz uçları ısıtıcı olduğuna göre sağlam gibi. Gri uç universal -,siyah uç ise universal sinyal veriyor.Normalde de Gri-Siyah uçlarında herhangi bir direnç değeri görmelimiyiz? Aracın genel sorunu çekiş ve hız düşüklüğü idi.MAF sensörünü temizleyince büyük ölçüde düzeldi ama yinede tam istediğim gibi değil.Hego sensörünün arızalı olması buna neden olabileceğini düşünüyorum.Sonuçta yakıtı ayarlayan bir sistem.Bu hız ve çekiş düşüklüğün bir başka nedenlerinden biride bujiler olabilir mi? Araç escort clx,EFI yakıt beslemeli.150.000 km de carbon clean yaptırsak faydası olurmu ? 18 Temmuz 2010 tarihinde Osman G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Temmuz 2010 Paylaş 18 Temmuz 2010 Bujilerinizi değiştirin.. Buji kablosunu ne zaman değiştiğinizi hatırlamıyorsanız buji kablosunu değiştirin.. Silindir kompresyonlarını ölçtürün.. Sonuca göre gerekiyorsa carbon clean yaptırın.. En son oksijen sensörüne karar verirsiniz.. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 18 Temmuz 2010 Paylaş 18 Temmuz 2010 Hego sensörünün beyaz-beyaz kablolarında 3 ohm,Gri-Siyah kablolarda herhangi bir değer okuyamadım.Beyaz-Beyaz uçları ısıtıcı olduğuna göre sağlam gibi.Gri uç universal -,siyah uç ise universal sinyal veriyor.Normalde de Gri-Siyah uçlarında herhangi bir direnç değeri görmelimiyiz? Aracın genel sorunu çekiş ve hız düşüklüğü idi.MAF sensörünü temizleyince büyük ölçüde düzeldi ama yinede tam istediğim gibi değil.Hego sensörünün arızalı olması buna neden olabileceğini düşünüyorum.Sonuçta yakıtı ayarlayan bir sistem.Bu hız ve çekiş düşüklüğün bir başka nedenlerinden biride bujiler olabilir mi? Araç escort clx,EFI yakıt beslemeli.150.000 km de carbon clean yaptırsak faydası olurmu ? degerler normal, gri ve siyahta direnç görmemenizde normal hegonun soketinin dişi kısmında artı ve şasi ölçmeniz gerekiyor Yorum bağlantısı
Osman Gülten 20 Temmuz 2010 Yazar Paylaş 20 Temmuz 2010 Aylar önce servis bana hego sensörü arızalı demişti.Ama ne yakıtta bir değişim oldu,nede egsoz muayenesinde sorun oldu.?Hego sensörünüde bundan 1.5-2 yıl evvel kendim değiştirmiştim. Normal şartlarda Gri-Siyah uçlarından ne kadar gerilim ölçmem gerekiyor ? Yorum bağlantısı
Osman Gülten 21 Temmuz 2010 Yazar Paylaş 21 Temmuz 2010 O gerilim ısıtıcı uçlarında görmem gereken değer değil mi? Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 21 Temmuz 2010 Paylaş 21 Temmuz 2010 (düzenlendi) Üretilen Gerilim oldukça küçük olup 1.3 voltu (1300mV) geçmemektedir. Sensörün çalışma gerilim aralığı ise 100 �900 mV arasındadır. Üretilen bu gerilim ECU'nun Yakıt hava karışımını analiz etmesi için yeterli bir değerdir.(Sinyal) Eğer üretilen gerilim 450 mV�tan büyük ise karışım zengin, küçük ise karışım fakir anlamındadır. Bu sonuçlar doğrultusunda ECU enjektör açılma zamanını ayarlar ve ideal karışım oranını tutturmaya çalışır. Böylece atılan çiğ gaz miktarı en aza indirgenir. 21 Temmuz 2010 tarihinde Mehmet tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 23 Temmuz 2010 Paylaş 23 Temmuz 2010 akü voltajı kadar dişi sokette demek istemiştim Yorum bağlantısı
Mehmet Akmermer 14 Eylül 2010 Paylaş 14 Eylül 2010 Merhaba Arkadaşlar, benim hego sensörünün beyaz ucunda 12 v sabit. (-) ile gri kablo arasında 100 mv var gaz verdikçe en fazla 150 mv oluyor. Siyah ile (-) arasına ise 60 mv civarı bu durumda benim hego meftamı oluyor ? Bu durumda sürekli fakir karışım sinyali gidiyor sanırım. Yorum bağlantısı
Mehmet Akmermer 20 Eylül 2010 Paylaş 20 Eylül 2010 Merhaba Arkadaşlar, benim hego sensörünün beyaz ucunda 12 v sabit. (-) ile gri kablo arasında 100 mv var gaz verdikçe en fazla 150 mv oluyor.Siyah ile (-) arasına ise 60 mv civarı bu durumda benim hego meftamı oluyor ? Bu durumda sürekli fakir karışım sinyali gidiyor sanırım. Hegonun kesin bozuk olduğunu tesbit ettim. Sensörü söküp baktım, salladığımda uç kısmından şıkır şıkır ses geliyor. Yorum bağlantısı
Misafir 20 Eylül 2010 Paylaş 20 Eylül 2010 Hegonun kesin bozuk olduğunu tesbit ettim. Sensörü söküp baktım, salladığımda uç kısmından şıkır şıkır ses geliyor. 4 uıçlumu hego ölçümde artı ve eksi uçlarını net biliyorsan voltaj görmen lazım kendim ölçmedim ama tamircim kontrol ederken gördüm araç kontrol kalemiyle baktıgında ışık geliyodu buda voltaj oldugunu gösterir. Üretilen Gerilim oldukça küçük olup 1.3 voltu (1300mV) geçmemektedir.Sensörün çalışma gerilim aralığı ise 100 �900 mV arasındadır. Üretilen bu gerilim ECU'nun Yakıt hava karışımını analiz etmesi için yeterli bir değerdir.(Sinyal) Eğer üretilen gerilim 450 mV�tan büyük ise karışım zengin, küçük ise karışım fakir anlamındadır. Bu sonuçlar doğrultusunda ECU enjektör açılma zamanını ayarlar ve ideal karışım oranını tutturmaya çalışır. Böylece atılan çiğ gaz miktarı en aza indirgenir. bu dediklerinize katlıyorum. artı eksi uçları haricindeki diger iki uçta görülen degerler bunlar.hego şemasında bu şekilde gösteriliyor. Yorum bağlantısı
Erkan Kurt 9 Kasım 2010 Paylaş 9 Kasım 2010 Arkadaşlar merhaba. Hego sensörden dönen voltaj ile ilgili yardımlarınızı bekliyorum. Yeni hego sensör aldım. Taktığımdan beri sadece benzinde kullanıyorum. 1. Ben ölçtüm AVOmetre ile 1 sn. den daha kısa zaman içinde 80 ile 800 mV arasında durmadan değişiyor. Üstelik motor ısınmış vaziyette. Böyle durmadan 80 mV ile 800 mV arasında gidip gelmesi normal mi? Yani 300, 400 veya 500 mV seviyelerinde durmuyor bu gerilim. Orjinal ford yetkili servisinden aldım. Bosch ford için üretmiş. Üzerinden çıkan NTK idi. Numara aynı. 82 TL. Piyasada Bosch universal için 120-130 TL dediler. 2. Ayrıca bu sensörün LPG'de fonksiyonu yok sanıyorum. Bunu aldıktan sonra okudum. Hem de LPG bu sensörü bozuyor deniyor. Bu yüzden düzgün bir LPG ayarı yaptırdıktan sonra yeniyi çıkarıp eskiyi takmayı düşünüyorum. Ne dersiniz? Yorum bağlantısı
Misafir 9 Kasım 2010 Paylaş 9 Kasım 2010 Arkadaşlar merhaba.Hego sensörden dönen voltaj ile ilgili yardımlarınızı bekliyorum. Yeni hego sensör aldım. Taktığımdan beri sadece benzinde kullanıyorum. 1. Ben ölçtüm AVOmetre ile 1 sn. den daha kısa zaman içinde 80 ile 800 mV arasında durmadan değişiyor. Üstelik motor ısınmış vaziyette. Böyle durmadan 80 mV ile 800 mV arasında gidip gelmesi normal mi? Yani 300, 400 veya 500 mV seviyelerinde durmuyor bu gerilim. Orjinal ford yetkili servisinden aldım. Bosch ford için üretmiş. Üzerinden çıkan NTK idi. Numara aynı. 82 TL. Piyasada Bosch universal için 120-130 TL dediler. 2. Ayrıca bu sensörün LPG'de fonksiyonu yok sanıyorum. Bunu aldıktan sonra okudum. Hem de LPG bu sensörü bozuyor deniyor. Bu yüzden düzgün bir LPG ayarı yaptırdıktan sonra yeniyi çıkarıp eskiyi takmayı düşünüyorum. Ne dersiniz? yeni dursun ama eski sensörde sorun olmadıgını biliyorsanız takın.hego voltaj ölçümü net olarak bilinmiyor.bu konuda detaylı tam bilgi mevcut degil maalesef. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Kasım 2010 Paylaş 9 Kasım 2010 Volt rakamını bilmem ama 80-800 gibi gidip gelmesi en normal sağlıklı çalışma biçimi, zengin-fakir gidip gelir. Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 9 Kasım 2010 Paylaş 9 Kasım 2010 Arkadaşlar merhaba.Hego sensörden dönen voltaj ile ilgili yardımlarınızı bekliyorum. Yeni hego sensör aldım. Taktığımdan beri sadece benzinde kullanıyorum. 1. Ben ölçtüm AVOmetre ile 1 sn. den daha kısa zaman içinde 80 ile 800 mV arasında durmadan değişiyor. Üstelik motor ısınmış vaziyette. Böyle durmadan 80 mV ile 800 mV arasında gidip gelmesi normal mi? Yani 300, 400 veya 500 mV seviyelerinde durmuyor bu gerilim. Orjinal ford yetkili servisinden aldım. Bosch ford için üretmiş. Üzerinden çıkan NTK idi. Numara aynı. 82 TL. Piyasada Bosch universal için 120-130 TL dediler. 2. Ayrıca bu sensörün LPG'de fonksiyonu yok sanıyorum. Bunu aldıktan sonra okudum. Hem de LPG bu sensörü bozuyor deniyor. Bu yüzden düzgün bir LPG ayarı yaptırdıktan sonra yeniyi çıkarıp eskiyi takmayı düşünüyorum. Ne dersiniz? çalışması bu şekilde zaten Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 9 Kasım 2010 Paylaş 9 Kasım 2010 Arkadaşlar merhaba.Hego sensörden dönen voltaj ile ilgili yardımlarınızı bekliyorum. Yeni hego sensör aldım. Taktığımdan beri sadece benzinde kullanıyorum. 1. Ben ölçtüm AVOmetre ile 1 sn. den daha kısa zaman içinde 80 ile 800 mV arasında durmadan değişiyor. Üstelik motor ısınmış vaziyette. Böyle durmadan 80 mV ile 800 mV arasında gidip gelmesi normal mi? Yani 300, 400 veya 500 mV seviyelerinde durmuyor bu gerilim. Orjinal ford yetkili servisinden aldım. Bosch ford için üretmiş. Üzerinden çıkan NTK idi. Numara aynı. 82 TL. Piyasada Bosch universal için 120-130 TL dediler. 2. Ayrıca bu sensörün LPG'de fonksiyonu yok sanıyorum. Bunu aldıktan sonra okudum. Hem de LPG bu sensörü bozuyor deniyor. Bu yüzden düzgün bir LPG ayarı yaptırdıktan sonra yeniyi çıkarıp eskiyi takmayı düşünüyorum. Ne dersiniz? Ölçüm sırasında hafif gaz verip gazı sabit değerde tuttuğunuzda 400-500mv civarında bir gerilim görmeniz gerekli. Yorum bağlantısı
Recommended Posts