Nurullah Demir 5 Ağustos 2010 Paylaş 5 Ağustos 2010 Selamlar; öncelikle forumda arama yaptım ama bu tarz marş sorunu ile karşılaşmadım... Aracım 2 hafta önce özellikle sabahları çalışmıyordu,marş basıyordu ama motor çalışacak gibi oluyor arabayı baya bir sarsıyordu ama çalışmıyordu. Ayrıca bayağı sesli patlama yapıyordu. LPG ayarlayan ustaya gittim bişeyler yaptı ama yine düzelmedi. Sen motorcuya git dedi. Motorcuya gittim o da düzeltemedi ama bir tüyo verdi sanki LPG ve Benzin bibirine karışıyor dedi. Sen karbüratörcüye git bu onun işi dedi. Neyse ordan bastım gittim karbüratörcüye bayağı sıra bekledim.(sanırım artık karbüratör ustaları tarihe karışıyor yavaş yavaş kocaman sanayide iki usta zor bulursun) Usta ilk bujileri söktü daha 1 aylık bujiler kapkara idi. Usta benzin ve LPG birbirine karışıyor dedi. LPG parçası olan röle/musluk karışımı bir parçayı söktü git bundan al dedi. Gittim aldım. Sorun büyük ölçüde çözüldü ama hala marş geç alıyordu. Ampermetre gibi bir ölçü aleti ile muhtelif yerlerdeki kabloları kontak açıkken ölçmeye başladı. En sonunda endüksiyon bobinine gelen cereyanı ölçtü ve 9 volt geliyordu. Buna 12 volt gelmesi gerek dedi. Elektrikçiye git düzeltsin dedi. Elektrikçime gittim aynen durumu anlattım ve elektrikçi belkide orijinalde 9 volttur nereden biliyor 12 volt gelmesi gerektiğini, ya bobini yakarsak falan dedi. Ama istersen deneyelim dedi. Aküden direkt bir kablo çekti ve yarım marşta motor çalıştı. Araya röleli bi sistem yaptı ve çok şükür sorun çözüldü. Belki bu tarz şikayeti olan arkadaşlar vardır, araçlarımız yavaş yavaş eskidiği için kablolarda da deformasyon söz konusuymuş...Biraz uzun oldu özürdilerim hayırlı forumlar.... Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Ağustos 2010 Paylaş 5 Ağustos 2010 Patlama varsa, ilk akla gelen ateşleme sorunudur... Bobine gelen elektrik 9 volta nerde düşüyor, tespit etmediler mi.. ? Yorum bağlantısı
Nurullah Demir 5 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 5 Ağustos 2010 Etmediler abi bu tarz bir çözüm daha kolaylarına geldi muhtemelen. Dediğim gibi elektrikçinin demesi, tesisatın artık zayıflamış olması.. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 5 Ağustos 2010 Paylaş 5 Ağustos 2010 Geçmiş olsun.12 volt olması gerektiği kesin mi? Ben onu tam anlayamadım.Ama karbüratör ustası iyi bir ustaymış izlenimi verdi bana.Güvenmekten başka da yapacak bir şey yok sanırım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 5 Ağustos 2010 Paylaş 5 Ağustos 2010 Kullanılan kablo kaç metre de, 14 volt elektrik kablonun direncinin düşmesiyle 9 volta düşüyormuş... Anlamadım ben... Yorum bağlantısı
Nurullah Demir 5 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 5 Ağustos 2010 Bende anlamadım abi toplasan 2 metreyi geçmez orijinal kablosu ama yapacak bişey yok ve şimdilik sorun yok.. Bobin yanana kadar devam Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 5 Ağustos 2010 Paylaş 5 Ağustos 2010 1. Direkt kablo yapmış olması, ileride inanılmaz başka sorunlar çıkarabilir, bence ford ehil elektrikçide baktırmalı ( Salih 0212 286 02 32) 2. Karbüratör denince, müze kıvamında kalmış yegane üstad: İlhan 0532 310 88 23 Her ikisi de Maslak tadır. Yorum bağlantısı
Nurullah Demir 5 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 5 Ağustos 2010 Teşekkür ederim Çağlar abi dikkate alacağım. Geçmiş olsun.12 volt olması gerektiği kesin mi? Ben onu tam anlayamadım.Ama karbüratör ustası iyi bir ustaymış izlenimi verdi bana.Güvenmekten başka da yapacak bir şey yok sanırım. Kesin olmamaka beraber kesin çözümü buldu gibi geliyor bana. Evet usta işinin ehli esasında. Çakmak'taki sanayide Karbüratörcü Orhan Usta'yı sorsanız bilmeyen yoktur Yorum bağlantısı
Recommended Posts