İçeriğe Yönlendir

Merak Ettiklerim Ve Tecrübelerim...


Nedim Öner

Recommended Posts

Nedim Öner

Yaklaşık bir aydır beşinci arabamla Ford ailesine dahil oldum. Ancak; kafamdaki bazı meseleleri sizlere açmak istiyorum. Öncelikle aracım 2008 1.6 Tdci Fusion Lux...

1- Radyatör soğutma fanı kontağı kapatınca duruyor, acaba bu genel bir özellik mi yoksa benim otoda bir değişiklikmi yapılmış. Eğer geneli böyleyse fanın kontaktan bağımsız olması daha iyi olmaz mı? Çünkü araçların büyük çoğunluğunda fan kontaktan bağımsızdır.

2- Tersine çakmak yuvası da kontağı kapatınca akımı kesmiyor. Fm transmitter la müzik dinlediğim için sürekli tak-çıkar yapmak zorunda kalıyorum. Acaba buda mı genel bir özellik?

3- Benim aracı stop ettiğimde vuruntulu şekilde stop ediyor. Daha önce farklı markaların dizel araçlarını kullandım, ama hiç böyle vuruntulu stop etmiyorlardı. Takozları kontrol ettirdim sorun yok. Diğer Fusion 1.6 Tdci sahiplerinde durum ne acaba??

4- Göğüste bozuk para gözü diye bilinen yer, bana hiç de para için yapılmış gibi gelmiyor. Çünkü bozuk paralar yuvaya uymuyor ve arkasını açıp baktım, bir kablo var. Sanki fiş, soket vb. gibi duruyor. Bilgisi olan varsa ne işe yaradığını anlatabilirmi acaba?

5- Mazot filtresinin her yağ değişiminde değiştiğini öğrendim. Orjinali dedikleri 90 lira(Nasıl orjinalse üzerinde Made in China yazıyor), yan sanayisi 47 lira. Acaba kullananlar hangisini tercih ediyor?

6- Kayışlar kaçıncı km de değişiyor?

7- Sattığım aracımdan Eko66 yı söktüm. Çok memnun kaldığım için şimdi bu arabama takacağım. Eko66 nedir diyenler tıklasınlar... www.eko66.com

8- Farklı bir başlıkta kullanma klavuzunu 444 36 73 ten isteyince gönderildiği belirtiliyordu. İzmir Otokoçtan ve bu telefondan iki kez istedim ama nerdeyse bir aydır ses yok. İlgi ve bilginize...

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

1- Normal

2- Normal

3-Dizellerde genelde normal karşılanıyor

4- Esp on off düğmesinin yeri olduğuna dair rivayetler var.

5-6-7-8 Bilgim yok malesef..

Bu arada aramıza hoşgeldiniz..

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

1- Motor durunca devirdaim duruyor zaten.. Gerek yok çalışmasına..

2- Kontak kapalı iken çakmaktan enerji alarak elektronik cihazları kullanabilmek için düşünülmüş bence..

3- Fordlar genelde böyle...

4- Üst modellerde başka amaç için kullanılmıştır..

5- Her yağ değişiminde değiştiğini sanmıyorum. Ama net bilmiyorum.. bilenler yazar...

6- Forumda fiesta kitapçığı var.. Teknik olarak aynı araçtır.. Fiesta kılavuzundan faydalanabilirsiniz...

7- Yorum yok...

8- Forumda fiesta kitapçığı var.. Teknik olarak aynı araçtır.. Fiesta kılavuzundan faydalanabilirsiniz...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Zamanımızda, kontaktan bağımsız fanı çalışan model kaldı mı?

4. Otomatik kliması olan modeller için, ısı ölçer yuvasıdır

5. Her bakımda yağ+filtreler değişir, her markada aynıdır, nerede üretildiği önemli değil, kalite klasmanı önemlidir, Enjektörleri koruyan bu parçada 40TL için risk alınır mı siz karar verin.

6. Triger kayışı 90.000 de, V kayışı kontrol ile değişir

7. Yorumsuz...

Hayırlı olsun.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ciğerden de nikotin çıkar senin şimdi :) Avrupa nın en düşük süreli/şartlı garanti şartları neden TR de acaba ?

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
5- Her yağ değişiminde değiştiğini sanmıyorum. Ama net bilmiyorum.. bilenler yazar...

Bilenler kapışıyor :)

Ne lan bu

-Turboya yazık hava filtresini 5binde, yağı 7bin500de değiş.

-Enjektöre yazık mazot filtresini her 10binde değiş.

-Hepsine yazık 20binde bir CC yap.

-Arabaya yazık eurodizel kullan.

Ulen gözünü seveyim atmosferik aracın :) Depoya işe git ;)

Çok kabasın :p

Ama + 1

Yorum bağlantısı
Metehan Şahin
Ne lan bu

-Turboya yazık hava filtresini 5binde, yağı 7bin500de değiş.

-Enjektöre yazık mazot filtresini her 10binde değiş.

-Hepsine yazık 20binde bir CC yap.

-Arabaya yazık eurodizel kullan.

Ulen gözünü seveyim atmosferik aracın :) Depoya işe git ;)

Canına yazık takma kafana bu kadar. :)

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Hakan Abinin kafası atıp pekbi atmosferik almasına az kalmış :) Bir de tüp bağlayacaksın ohh miss

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Yok Allaha şükür hem mondeodan hem de dizelden memnunum. Biraz hassas ama yokuş çıkışı yeter.

İlk defa yokuş çıkabilen bir aracı oldu arkadaşın :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ulen beddua etmeyeyim diyorum da, Allah seni 1,3 toyotadan fazlasına bindirmesin :)

Sen de benden beter ol... Dumanında boğul inşallah diyeceğim de... İnan ben de çocuklara acıyorum :)

Çocuklar diyince, Arda'yı uyutayım ben... Görüşürüz.. ;)

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

1. Dolaşmayan suyu soğutsak ne olacak...:)

2. Araba çalışmazken de lazım olabilir ki, bana oluyor...

3. Hepsi böyle

4. Akaryakıt firmalarının promosyon kartları için c-max ta çok işe yarıyor bilmem Fusion da aynı mı ?

5. İki bakımda bir yani 30k de değişir..Sorun olmaz, mazotu iyi yerden alırsanız.

6. 90k km..

7. Benimde yorumum yok..

8. Fiesta kılavuzu işinizi görür bence.. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Çaktırma, 50k de değiştirdiğim bile oldu...:)

Çağlar'ın düz mantığına göre; senin enjektörler ölü :)

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Arabanın sadece iyi bir yıkamaya ihtiyacı var...Hem benim araba 80k de, 102k de triger değişti, gerisi orjinal...:) Enjektörleri yeni gibi duruyor..Maşallah diyin yoksa adreslerinize fatura gönderirirm bakın.. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Ohooo ben nazarların faturasını yollayaydım yerinden kalkamazdın :)

Evet.. sağlam hali bile düzgün yürümeyen araç için yarım mondeo parası harcamıştın demi :)

Yorum bağlantısı
Nedim Öner

Öncelikle bu kadar muhabbetli bir foruma üye olduğum için sevindiğimi söylemeliyim. İlgi gösteren arkadaşlara teşekkürler. Erkan bey aracınız modifiye ile bayağı şık olmuş, her modifiye de arabaya böyle yakışmaz hani...

Bu bozuk para yuvası denilen, ama ben farklı bir işe yaradığına inandığım şeyin tam olarak ne işe yaradığını kimse bilmiyor galiba. Dijital klima ısı ölçerine de benzemiyor. Zaten ülkemizde dijital klimalı Fusion iki elin parmaklarını geçmezken, neden ısı ölçer koysunlar ki?

Bir arkadaş kontağı kapattıktan sonra hala fanın çalıştığını yazmış, demek ki farklılıklar olabiliyor. Aslında suyun uzun süre sıcak kalmasındansa soğutulup da durması daha iyi bence.

Mazot filtresi konusunda da farklı görüşler var. Acaba klavuzu ne yazıyor? Klavuzu olan varsa paylaşabilir mi?

Eko66 ya gelince; aklınızda mikrop kadar şüphe olmasın. İki sene sattığım aracımda kullandım. Bu arabama da monte edeceğim. Adam yapmış, sitesini iyi inceleyin anlarsınız... :D

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bu bozuk para yuvası denilen, ama ben farklı bir işe yaradığına inandığım şeyin tam olarak ne işe yaradığını kimse bilmiyor galiba. Dijital klima ısı ölçerine de benzemiyor. Zaten ülkemizde dijital klimalı Fusion iki elin parmaklarını geçmezken, neden ısı ölçer koysunlar ki?

Bir arkadaş kontağı kapattıktan sonra hala fanın çalıştığını yazmış, demek ki farklılıklar olabiliyor. Aslında suyun uzun süre sıcak kalmasındansa soğutulup da durması daha iyi bence.

Mazot filtresi konusunda da farklı görüşler var. Acaba klavuzu ne yazıyor? Klavuzu olan varsa paylaşabilir mi?

Eko66 ya gelince; aklınızda mikrop kadar şüphe olmasın. İki sene sattığım aracımda kullandım. Bu arabama da monte edeceğim. Adam yapmış, sitesini iyi inceleyin anlarsınız... :D

Bozuk para yuvası daha önce konuşuldu, Orayı boş bir kapak olarak düşünün... Şu hali ile işe yarasın diye tasarlanmış bir şey değil orası... Üst modellerde farklı düğmeler vardır oralarda ama o üst modeller de ülkemizde yoktur..

Çağlar'ın söylediği ısı ölçer de sizin aracınız için değil yine üst modeller içindir..

Fordlarda kontağı kapattıktan sonra çalışan fan hiç görmedim, duymadım, yoktur.. Birisi tesisat yapısını bozup o hale getirdiyse mümkündür.. Ama orjinalde yoktur..

En son tofaşlar böyle çalışırdı...

Mazot filtresi konusunda, Çağlar'a uymayın.. Çağlar bakım delisi biridir.. Bakım delisi olduğunu da herkes bilir.. Bu sebeple sattığı arabalar havada kapılır...

Doğrusu 2 yağda bir filtre değişimidir..

Eğer kötü, kaçak yakıt kullanıyorsanız, her yağ değişiminde yakıt filtresini de değişmeniz tavsiye edilir..

Forum olarak lpg hariç yakıt tasarrufu kitlerine seviyeli yaklaşırız.. Ön yargılıyız da diyebilirsiniz... Bu sebeple yorumsuz kaldık bu konuya.. Oysa bu konuda açılmış bir başlık da var zaten...

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Bozuk para yuvası daha önce konuşuldu, Orayı boş bir kapak olarak düşünün... Şu hali ile işe yarasın diye tasarlanmış bir şey değil orası... Üst modellerde farklı düğmeler vardır oralarda ama o üst modeller de ülkemizde yoktur..

Çağlar'ın söylediği ısı ölçer de sizin aracınız için değil yine üst modeller içindir..

Fordlarda kontağı kapattıktan sonra çalışan fan hiç görmedim, duymadım, yoktur.. Birisi tesisat yapısını bozup o hale getirdiyse mümkündür.. Ama orjinalde yoktur..

En son tofaşlar böyle çalışırdı...

Mazot filtresi konusunda, Çağlar'a uymayın.. Çağlar bakım delisi biridir.. Bakım delisi olduğunu da herkes bilir.. Bu sebeple sattığı arabalar havada kapılır...

Doğrusu 2 yağda bir filtre değişimidir..

Eğer kötü, kaçak yakıt kullanıyorsanız, her yağ değişiminde yakıt filtresini de değişmeniz tavsiye edilir..

Forum olarak lpg hariç yakıt tasarrufu kitlerine seviyeli yaklaşırız.. Ön yargılıyız da diyebilirsiniz... Bu sebeple yorumsuz kaldık bu konuya.. Oysa bu konuda açılmış bir başlık da var zaten...

Geçtiğimiz günlerde kontağı kapattım anahtarı çıkarttım tam kapıları kitliyecekken, ilkdefa fan çalışmaya başladı ve 2 dakika sonra durdu. Bende şaşırdım hararet normaldi dijital olarakda 104 gösterdi.. :D 30.000 km dir ilk defa karşılaştım..

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Ben hiç rastlamadım...Hatta çalışırken kontağı kapatırsam fanda duruyor... :D Filtre için yine söylüyorum en az 30k gider...

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Geçtiğimiz günlerde kontağı kapattım anahtarı çıkarttım tam kapıları kitliyecekken, ilkdefa fan çalışmaya başladı ve 2 dakika sonra durdu. Bende şaşırdım hararet normaldi dijital olarakda 104 gösterdi.. :D 30.000 km dir ilk defa karşılaştım..

Kötü haber bence

Ustaya söylesen bunları arabanın beyni bozuk der, Allah muhafaza :p

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Kötü haber bence

Ustaya söylesen bunları arabanın beyni bozuk der, Allah muhafaza :p

Allah korusun nazar boncuğumuzu eksik etmeyelim :(:D:p

Yorum bağlantısı
Nedim Öner

Lütfen bu cihaza önyargılı olmayalım. Çünkü Borpower gibi(Şu an aracımda var) bu cihaz da % 100 türk malı ve patenti bizim. Sahip çıkmamız gerek, ben çok araştırdım da aldım. Niye sizde faydalanmayasınız ki. Hiçbir menfaatim olmadığı için daha fazla ısrar etmeyeceğim, yanlış anlaşılmasın sonra... :D

Yorum bağlantısı
Nedim Öner

Mehmet beyin dediği doğruymuş. Yoğun merakımı gidermek için bu bozuk para yuvası denilen yeri söktüm. Arkasında iki kablolu bir soket var ama soketin devamı yok malesef...

Bir de bizim araba en lüks versiyon ama İngiltere versiyonu Fusion kadar lüks değil demek ki...

Çünkü o soketin ucunda İngilterede ESP aç/kapa düğmesi var. Canım Türkiyemde böyle bir şeye gerek görmemişler herhalde. Yollarımızda halen çarpık teker Skodalar, Bedfordlar, Anadol kamyonetler gezerken???

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...