İçeriğe Yönlendir

Mühendislik Sorusu..


Cavit Doğan

Recommended Posts

Serkan Toker
Serkan şakamı söyledi bilmiyorum.Kayış kasnak bu sistemde uygun ve emniyetli olmayacaktır.

Triger kayışı gibi kayış sağlıklı olmazmı abi, dişleri olan yani...Bizim makineler hep kayışa döndü...Gerçi yapılan iş ne kadar büyük bilemiyorum bizimkiler fotokopi makinesi... ;)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Motoru niye direk 6 numaraya bağlamıyoruz... Ne gerek var bu kadar aktarmaya...

Yorum bağlantısı

kullanılan malzemenin burkulma direnci ve ağırlıkları göz ardı edilirse fark yok

edilmezse kısa olan avantajlı .

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
Triger kayışı gibi kayış sağlıklı olmazmı abi, dişleri olan yani...Bizim makineler hep kayışa döndü...Gerçi yapılan iş ne kadar büyük bilemiyorum bizimkiler fotokopi makinesi... :D

;) Hidromotor deyince çok ağırlık kaldıracakmış gibi algıladım.

Motoru niye direk 6 numaraya bağlamıyoruz... Ne gerek var bu kadar aktarmaya...

Hidromotor,motor,redüktör,v.s. bazen sistemin üzerine,yakınına,bağlanamadığı durumlar olabiliyor.

İmkan varsa en avantajlı olanı,dediğin gibi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Motoru niye direk 6 numaraya bağlamıyoruz... Ne gerek var bu kadar aktarmaya...

Sn. Emmi, bu iş balkonda çeri domatiz yetiştirmeye benzemez, genelde, sanayi makinaları yer kaplar, motoru da içine entegre edersek ohooooohooo..... Nevşehirde araziler bedava herhalde, 500 mt. fabrika felan :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Sn. Emmi, bu iş balkonda çeri domatiz yetiştirmeye benzemez, genelde, sanayi makinaları yer kaplar, motoru da içine entegre edersek ohooooohooo..... Nevşehirde araziler bedava herhalde, 500 mt. fabrika felan :)

Hehehe..

Beni yanlış anladınız be..

Demek istedğim.. Şaft uzadıkça şaftın ağırlığının bir yük oluşturacağı ve performans düşüreceğini işaret etmekti..

Yorum bağlantısı
Cavit Doğan
Ağam asansör yapıp Traktörü Ali Elöverden korumak için yukarı mı kaldıracan :):good1:

Yok..Aliden kaçacak duruma gelmedik daha..Ama güzel fikir, iyi hatırlattın.. ;)

Kısa mil motora binen yükü azaltır, ayrıca abi ben senin yerinde olsam zincirden de kurtulurdum...O ne öyle, 1900 lerin başından kalma gibi..Kayış tahriki daha iyi olur ya da direk motora bağlamak gibi...Hatta milin üzerine bir ağırlık bağlarsan ( Daire şeklinde ) ilk kalkıştan sonra elektrik tüketiminde epey azalır... :good1::p

Yok Serkan kayış işi değil bu, sürekli hareket ederek sağa ve sola dönüyor, bilhassa aşağı hareketinde duruş anında ani bir tork oluşuyor bu yüzden zincir seçildi..

İki tasarımda da dişli oranları aynı kaldığı için,aynı yükü,aynı pompa devri ile aynı zamanda kaldıracaktır.

Evet, bende öyle düşünüyorum ama şirkette birilerine anlatmak zor oluyor.. :stop:

Motoru niye direk 6 numaraya bağlamıyoruz... Ne gerek var bu kadar aktarmaya...

Sıcaklık çok Emmi, Ergiyik metali karıştırıyor bu düzenek, Hidromotor ve aksamlar zarar görebilir ve Emniyetli olmuyor aynı zamanda..

Yorum bağlantısı
Yavuz Gürbüz

Motora gelen yük teoride değişmez. Yani işletme şartlarında bunun etkisini hissetmeyiz. Milin kısa seçilmesi, rulman merkezleri arası eksenle mil ekseni arasındaki eşleşmenin sağlanmasını ve muhafazasını kolaylaştır. Bu da direk rulman ömrüne etki eder. Eğer rulman dayanımı yeterli ise sırasıyla kramayer yatakları, zincir ve motor sıralamasıyla zorlanacaktır. Ayrıca hareketin ani yön değiştirdiği durumlarda da benzer sebeblerden dolayı kısa mil avantajlıdır. Özetle işletme ömrü olarak kısa milin daha avantajlı olduğu söylenebilir. Ancak bu "Motor daha az zorlandığı için gerçekleşmiştir." denilemez.

Saygılarımla,

Yorum bağlantısı
Vural Sarı
Sıcaklık çok Emmi, Ergiyik metali karıştırıyor bu düzenek, Hidromotor ve aksamlar zarar görebilir ve Emniyetli olmuyor aynı zamanda..

Böyle sıcak bir ortamda hidromotoru uzağa koymak gerekir.Hidrolik yapısı gereği basınçta ısınır.Hidrolik yağının ısınması istenmeyen bir durumdur.Sıcak ortam hidroliğe ek ısı kazandırır.

Yorum bağlantısı
Cavit Doğan

Alaka ve yorumlarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar.. :p

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Alaka ve yorumlarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar.. :p

Kuru kuru olmuyo ama, bizim danışmanlık ücretleri ne olecek?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
Kuru kuru olmuyo ama, bizim danışmanlık ücretleri ne olecek?

abi forumun amacı paylaşım değilmi o na sayacan

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Koskoca Ağa , ne koparırsak kar :D Hem sorusu kurumsaldan gelmiş, bireyselden değil ki....

abi forumun amacı paylaşım değilmi o na sayacan
Yorum bağlantısı
Cavit Doğan
Kuru kuru olmuyo ama, bizim danışmanlık ücretleri ne olecek?

Kayseriliden danışmanlık ücreti almak'mı ?..Ahh Çağlarım ah :)

abi forumun amacı paylaşım değilmi o na sayacan

:)

Koskoca Ağa , ne koparırsak kar :D Hem sorusu kurumsaldan gelmiş, bireyselden değil ki....

Bedava zihin jimlastiği yaptınız sayemde, Sınavlara soru hazırlayanlar MEB den kaç para alıyorlar biliyonmu sen, birazdaha konuşursak senin ödeme yapma ihtimalin çoğalıyor Çağlarım.. :)

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Ben okumamışım burayı zaten cevaplanmış. Ama özetle söyleyecek olursak, oradaki mil, yuvarlanmalı sabit yataklarla sabitlendiği için (3 ve 4 numara) milin boyu değişse de bir fark olmaz. Burulma momenti mil boyundan etkilenecektir,bu arada 1500 mm'lik milin sehim yapma riski de var, ara yatak konabilir, ama kısaldığında bu sorun ortadan kalkıyor.

Ayrıca dişili ve devir oranları ve ayrıca dişli modülleri değişmeyeceği için güçte bir değişiklik olmaz. Ancak mil malzemesinin önemi burada artıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Sürekli dur kalk yapılan yada ileri geri hareketli bir sistem ise kesinlikle kısa tutulmalı..

Sürekli çalışan bir sistem ise daha da uzatılmalı.. hatta şaft ağırlaştırılmalı.. :D

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
ben end. elektronik okudum ve değişmeyeceğini savunuyorum.

Bu arada Cavit Bey Meslek: Makina Teknisyeni yazıyor. Türkçede makina diye bir kelime yok bilginiz olsun...

Bu arada bu konuda ayrılık çok...Bağlı bulunduğumuz oda "makina mühendisleri odası" olarak geçiyor. Diplomamda makine mühendisi yazıyor. Çok takmayın....

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Ben okumamışım burayı zaten cevaplanmış. Ama özetle söyleyecek olursak, oradaki mil, yuvarlanmalı sabit yataklarla sabitlendiği için (3 ve 4 numara) milin boyu değişse de bir fark olmaz. Burulma momenti mil boyundan etkilenecektir,bu arada 1500 mm'lik milin sehim yapma riski de var, ara yatak konabilir, ama kısaldığında bu sorun ortadan kalkıyor.

Ayrıca dişili ve devir oranları ve ayrıca dişli modülleri değişmeyeceği için güçte bir değişiklik olmaz. Ancak mil malzemesinin önemi burada artıyor.

Ayrıca mil devamlı burulmaya zorlanacak. Bu burulma miktarı krameyerdeki yük ile alakalı. İki yöndede yük olacaksa milin ömrü çok daha kısa olur. Burulmayı önlemek için mil boyu kısa tutulabilir ancak bu kısaltma milin yorulma kaynaklı ömrüne bir etki etmeyecek. Yine birim boydaki burulma miktarı ve birim alana gelen kuvvet aynı olacaktır. Burulmayı büyük ölçüde ortadan kaldırmak için, atıyorum mil boyu 500 mm ve çapı 50 mm ve ağırlığı 3 kg diyelim. Bunun yerin 500 mm boyuda ve dış çapı 60 mm içi delik aynı ağırlıktaki bir kullanılırsa bu mil aynı ağırlıkta ve dolayısıyla aynı hacimde olmasına rağmen gelen aynı kuvvette çok daha az burulacak ve istenirse çok daha fazla moment iletebilecektir. Aynı ağırlıktaki içi boş millet dolu olanlara göre daha büyük çapta oldukları için her zaman daha fazla moment iletirler.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Sürekli dur kalk yapılan yada ileri geri hareketli bir sistem ise kesinlikle kısa tutulmalı..

Sürekli çalışan bir sistem ise daha da uzatılmalı.. hatta şaft ağırlaştırılmalı.. :D

Bence şaft ağırlaştırılmamalı. Belki ağırlaştırarak ataletini yükseltmek istediniz ve bu atalet ile ters yönde gelen kuvvetlerin daha kolay yenilebileceğini düşündünüz.

Ancak bu atalet mil harekete başlarken veya dururken istemediğimiz durumları oluşturabilir. Ağırlıktan dolayo yataklara daha fazla ağırlık gelir.

Eğer istediğiniz atalet ise ağırlığı attırmadan bunu yapmak mümkün. Yine milin içi boşaltılıp çapı attırılacak. Dönen millerde ağırlık eksenden nekadar uzakta o milin ataleti okadar artar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Bence şaft ağırlaştırılmamalı. Belki ağırlaştırarak ataletini yükseltmek istediniz ve bu atalet ile ters yönde gelen kuvvetlerin daha kolay yenilebileceğini düşündünüz.

Benim, ağırlaştırılmalı şeklindeki yorumum, kısalaştırılmalı tezimize destek içindi..

Sürekli çalışan bir makina olmadığına göre ağırlaştırılması tabi ki yanlış..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...