İçeriğe Yönlendir

Ford'un Sorunsuz Dizel Modeli Hangisi?


Sedat Can

Recommended Posts

Herkese Merhabalar,

Daha önce dizel araç almadım, ancak bu lpg'de çıkan sorunlar ve benzin lpg-karmaşasından çok sıkıldım. Bu yüzden sonraki aracım kesinlikle düşük km.de veya sıfır dizel olacak. Fordun modellerinde sorunsuz yoktur ama en az sorunlu diyelim, dizel hangisi sizce? Diğer marka ve model araçlarda tavsiye edebileceğiniz dizel otomobil nedir, değerli fikir paylaşımlarınız için teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Fiesta içeriye biraz motor sesi alıyor. Focusta motor sesi hem daha düşük, hemde içeriye daha az motor sesi alıyor. İlla 2. el fiesta almak istiyorsanız 1.6 tdci tavsiye ederim.

Benim aracım 1.4 tdci, Henüz hiç problem yaşamadım, zaten yorum yapılacak km'de değil. Henüz 22binde. Şimdilik sadece iyi çalışıyor, pek performans yok ama çekişi iyi, ekonomik, birazda sesli. Onun dışında problemi yok. Pek nazı olmayan bir motor.

Yorum bağlantısı
Mustafa Akdeniz
Sefa Abi öyle güzel yazmışsın ki dizel araç alasım geldi. ;)

Aynen aynen benimde alasım geldi ;)

Yorum bağlantısı
Ayhan Sırtıkara

Yeni nesil 1.4 ve 1.6 TDCI motorlar ekonomi ve performansı birlikte sunuyorlar; arkadaşlarımız tecrübelerini eklemiş. Ancak otomatik+dizel kombinasyonunda mevcut modeller arasında Mondeo tercih edilmeli. Focus'un yeni kasasıyla gelecek olan powershift şanzımanı göreceğiz ilerleyen zamanda.

Yorum bağlantısı
Serkan Toker

Zamane motorlarının tümü sorunsuz..Kullanımını bilmek önemli olan, ikinci elde de gerçek km. sini.. :D

Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu

Sefa beyin dediklerine artı olarak güvendiğiniz sabit bi yerden eurodizel yakıtınızı da alırsanız emin olun hiçbir sıkıntı olmaz..Ve bir depo ile yaptığınız yolu görünce arabanızı daha bi seversiniz... Ben yerinizde olsam focus alırdım... Hp alacak olsamda sedan alacak olsamda... Mağlum aracı alıyoruz ama ileride satarken en rahat satılan ford modeli focus..Mondeo fiyatları 2. elde çok düşük kendi sınıfında olan araçlara göre.. Gerçi ford da bi sıkıntı var pazarı düşük gibi geliyor bana...

Ama illa ford olacak diye şartınız yoksa

Volvo s40 1.6 D, Skoda octavia 1.6 tdi , Vw Jetta 1.6 tdi gibi alternatifleri var... s40-octavia-focus fabrika verisi olarak yakıt tüketimi birbirine yakın jetta biraz üstünde..

Yorum bağlantısı
2.5 yıl önce sıfır altığım 1.6 TDCI focusum 80.000 km oldu, daha tık demedi :good1:

Kullanım tarzım şöyle; Kontağı her zaman yarım çeviririm, göstergeler söndükten sonra kontağa basarım. 30 sn-1 dk kadar rolantide bekler, ondan sonra hareket ederim. Motor ısınana kadar gaza güçlü yüklenmem. Stop etmeden önce 30 sn-1 dk beklerim. Her 15bin km de bakımını yaptırır, yağını değiştiririm. 7.500 km de bir filtresini değiştiririm. Bakımdan çıkar çıkmaz mutlaka carbon clean yaptırırım. Kısacası bilinçli kullanırım.

Oktaykanlarda turbo kontrolü yaptırdım, daha sıfır gibi dediler :) Yukarıdakileri uyguladıktan sonra korkmaya gerek yok. Yavaş gidersen ekonominin kralını gösterir, cebin rahatlar. Uzun yolda 1 depo ile 1000 km'yi geçmenin tarifsiz hazzını yaşatır. Basarsan kesilmeden 190-200 e çıkar, selektörcülere karşı yüzünü kara çıkartmaz. Ekonomide 1.4 gibi, performansta 2.0 gibi denebilir ;)

Dizellerden neden korkarlar anlamış değilim. Bundan sonra benzinli bir araca biraz zor binerim.

Keşke benzin+lpg'li olan araçlarda bu şekilde sorunsuz olsaydı. :(

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
2.5 yıl önce sıfır altığım 1.6 TDCI focusum 80.000 km oldu, daha tık demedi :good1:

Kullanım tarzım şöyle; Kontağı her zaman yarım çeviririm, göstergeler söndükten sonra kontağa basarım. 30 sn-1 dk kadar rolantide bekler, ondan sonra hareket ederim. Motor ısınana kadar gaza güçlü yüklenmem. Stop etmeden önce 30 sn-1 dk beklerim. Her 15bin km de bakımını yaptırır, yağını değiştiririm. 7.500 km de bir filtresini değiştiririm. Bakımdan çıkar çıkmaz mutlaka carbon clean yaptırırım. Kısacası bilinçli kullanırım.

Oktaykanlarda turbo kontrolü yaptırdım, daha sıfır gibi dediler :) Yukarıdakileri uyguladıktan sonra korkmaya gerek yok. Yavaş gidersen ekonominin kralını gösterir, cebin rahatlar. Uzun yolda 1 depo ile 1000 km'yi geçmenin tarifsiz hazzını yaşatır. Basarsan kesilmeden 190-200 e çıkar, selektörcülere karşı yüzünü kara çıkartmaz. Ekonomide 1.4 gibi, performansta 2.0 gibi denebilir :(

Dizellerden neden korkarlar anlamış değilim. Bundan sonra benzinli bir araca biraz zor binerim.

Bende böyle yapıyorum ve motor her zaman çok canlı.

Dizellerden korkulacak birşey yok arkadaşlar. Dizel motorun gereği birkaç dikkat edilecek nokta var okadar. Onlara dikkat etmeyenlerin sorun yaşamaları çok normal. Çünkü motorun istemediği birşeyi yapıyorlar.

Sesi olmasa dizeli benzinden çok daha fazla severim. Benzinli motorun ateşleme sistemi var, bujisi var ıvırı zıvırı çok.

Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu

Zaten orada arkadaşın yazdığı şeyler dizel olmasıyla değil turbosu ile alakalı... Hep dillendirilir turbo çabuk bozuluyor diye.. Eğer fabrikadan çıkışda sorunsuz bir araçsa (yani bugün sıfır araç alıp turbosunu değiştirenlerde mevcut.) bence hiç korkmaya gerek yok sefa bey in söyledikleri uygulansın yeterli..Sabit bi yerden de yakıtınızı alırsınız...Zaten depoyu tam doldurduğunuzda çok fazla yol kaydetiyorsunuz ( En sevdiğim yanlardan birisi açıkcası lpg ye olumsuz bakmamda ki etkisi çok... Zırt pırt yakıt almayı sevmiyorum... ) Carbon clean hiç uygulatmadım aracımı 70 bin de aldım şuan 110 bin km de..Benden önce ki sahibi uzun yolda kullanmış bende büyük oranda uzun yolda kullandım aracı zaten taş izlerinden hemen belli ediyor.. Aracımın çekişinde en ufak bi sıkıntı yok allaha şükür... Siyah duman atma vs de yok... Tabir yerindeyse taş gibi... Dizel almada korkacak birşey yok... Gidip araca kamyoncu mazotu koyup, rolantide gaza basıp, stop edecekken gaza basıp ondan sonra da oturup; ya bu dizel araçlar sorunlu dizel alınmaz diyenlerden oluruz :)

2. El aldım aracımı 2. sahibiyim... 2. el dizeller hakkında aman alma çok tehlikeli öcü o öcü gibi kötülemeler oluyor...Şirket arabası almıyorsanız geçmişi belli olan servis kaydı olan bir araçsa hiç çekinmeden gerekli kontrolleri yaptırarak gönül rahatlığıyla alınır binlerce km kafanız arımadan binilir... dediğim gibi 70 bin km de aldım şuan 110 bin km yi aştık... En sıkıntılı olacağı söylenen kmlerde olmasına rağmen en ufak bi sıkıntım olmadı.Bir daha alacağım araba eğer spor olmazsa yine dizel olacak çünkü bu çekiş gücünü ancak yüksek motorlu bir benzinlide veya turbo benzinlide karşılayabilirim...

Yorum bağlantısı
Çağrı Sağlam

Toyota d4-d motoru esgecmeyin derim. Butcenize uygun gelirse mutlaka alternatifleriniz icerisinde bulunsun.

Yorum bağlantısı
Zaten orada arkadaşın yazdığı şeyler dizel olmasıyla değil turbosu ile alakalı... Hep dillendirilir turbo çabuk bozuluyor diye.. Eğer fabrikadan çıkışda sorunsuz bir araçsa (yani bugün sıfır araç alıp turbosunu değiştirenlerde mevcut.) bence hiç korkmaya gerek yok sefa bey in söyledikleri uygulansın yeterli..Sabit bi yerden de yakıtınızı alırsınız...Zaten depoyu tam doldurduğunuzda çok fazla yol kaydetiyorsunuz ( En sevdiğim yanlardan birisi açıkcası lpg ye olumsuz bakmamda ki etkisi çok... Zırt pırt yakıt almayı sevmiyorum... ) Carbon clean hiç uygulatmadım aracımı 70 bin de aldım şuan 110 bin km de..Benden önce ki sahibi uzun yolda kullanmış bende büyük oranda uzun yolda kullandım aracı zaten taş izlerinden hemen belli ediyor.. Aracımın çekişinde en ufak bi sıkıntı yok allaha şükür... Siyah duman atma vs de yok... Tabir yerindeyse taş gibi... Dizel almada korkacak birşey yok... Gidip araca kamyoncu mazotu koyup, rolantide gaza basıp, stop edecekken gaza basıp ondan sonra da oturup; ya bu dizel araçlar sorunlu dizel alınmaz diyenlerden oluruz :)

2. El aldım aracımı 2. sahibiyim... 2. el dizeller hakkında aman alma çok tehlikeli öcü o öcü gibi kötülemeler oluyor...Şirket arabası almıyorsanız geçmişi belli olan servis kaydı olan bir araçsa hiç çekinmeden gerekli kontrolleri yaptırarak gönül rahatlığıyla alınır binlerce km kafanız arımadan binilir... dediğim gibi 70 bin km de aldım şuan 110 bin km yi aştık... En sıkıntılı olacağı söylenen kmlerde olmasına rağmen en ufak bi sıkıntım olmadı.Bir daha alacağım araba eğer spor olmazsa yine dizel olacak çünkü bu çekiş gücünü ancak yüksek motorlu bir benzinlide veya turbo benzinlide karşılayabilirim...

Haklısınız, dizeli bizlere hep öcü olarak tanıttılar. :D

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Enjektörler 3-4 bin, turbo 2-3 bin, dizel pompası bir kaç bin, partikül filtresi 4-5 bin TL , mazot kalitesi de malum olunca dizellere korkarak yaklaşmak normaldir. :)

Yorum bağlantısı
Volkan Aydogdu
(düzenlendi)

:D Enjektörler 4 bin tl mi...Verdiğiniz örnekleri okuyunca gülmek geldi :D

Evet dizel öcü siz almayın biz keyfini yaşamaya devam edebiliriz :D

Bu parçalar acaba kaç kişide sorun çıkarmış bu kadar... Yüzde verecek bir servis kaydı vs varsa bizimle paylaşırmısınız...

Bende benzinli araçlar çok masraflı lpg liler potansiyel bomba diyebilirim ama sadece demekle kalırım çünkü herkes güler galiba bana :D

Bugüne kadar sabit bi yerden aldım yakıtımı ama bir kaç yerde denedim... Hiç bi sıkıntı yaşamadım allaha şükür... Yaşayacağımı da sanmıyorum biraz kullanmasını bildikten sonra da emin olun o yazdıklarınız sadece şehir efsanesi tabiri ile ifade edilen cinsden olur ;) Yaşasın dizel :D Bir gün herkes dizel araç kullancak :D (İşin esprisindeyim...)

Yalnız ciddi olarak şunu söylemek isterim bugün insanlar sıfır benzinli araçlarına artık hiç düşünmeden lpg taktırıp onun arızası ile ıvır zıvırı ile uğraşmayı göze alacak duruma geldi yakında benzinli araç parmakla sayılcak... Dizel aracı da aynı şekilde alacaklar... Ayrıca sıfır alırken fazla para ödeyip alınan araç gibi görülsede bugün örnek verelim dizel focus ve benzinli focus u kıyasladığımızda o fark ikinci elde yine var... Sıfır olan araçların zaten garantisi mevcut ve uzatılabiliyor...

2. el araçlar da da tanıdıktan alınabilir..Yada servis kaydına bakarsınız testlere sokarsınız turbosuna baktırırsınız kullanırsınız servise sokarsınız ve alırsınız bu kadar korkulacak bişey değil... Ama yine aracı alacak kişiler bilir...Ben yine alacak olsam dizelden zor vazgeçerim...

tarihinde Volkan Aydogdu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Enjektörler 3-4 bin, turbo 2-3 bin, dizel pompası bir kaç bin, partikül filtresi 4-5 bin TL , mazot kalitesi de malum olunca dizellere korkarak yaklaşmak normaldir. :p

Okuyanda her bakımda 10 milyar masraf açıyor sanacak. Yok böyle birşey. Biz şirkette 100binlerce kullandığımız dizel arabalarda bugüne kadar ne enjektör ne pompa nede turbo değiştirdik. Sadece bakım yapılıyor okadar.

Gidip turbo dizel bir araba alıp kamyonların aldığı normal matottan alırsan, ekonomi yapayım diye 1500 devirde vites değiştirirsen motoru kendi ellerinle katledersin zaten.

Dizelden tek şikayetim sesi. Sesler eşit olsa hiç korkmadan tereddütsüz dizel alırım. Forumda kaç kişi dizelden problem yaşadı?

Yorum bağlantısı
(düzenlendi)

Şu an Türkiye genelinde sıfır araba olarak en çok rağbet Chevrolet'in Cruze modeli, ancak onun da henüz dizeli yok. Yakın zamanda dizeli de çıkar elbet. :p Fiyat ve özellik karşılaştırmasında sıfır alınabilecek araç listesinde başta yer alıyor. Tabi henüz yeni araba, daha kronik sorunları vs. belli değil.

tarihinde Sedat Can tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mert Yeldan
(düzenlendi)

Bizim Connectin geçen yakıt pompası ve Enjektörleri değişmişti. Fİyatını yazmıştım bakmak isteyen bakabilir

1800cc 90PS connect için,

4 adet enjentör 1550TL+KDV ve Bir adet yakıt pompası 2120TL+KDV fiyat çektiler.

tarihinde Mert Yeldan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...