Şafak Altıntaş 23 Ağustos 2010 Paylaş 23 Ağustos 2010 (düzenlendi) Arkadaşlar 2004 model Focus 1.6 collection aracımda yaklaşık 40000 km dir lpg kullanmaktayım.Benzini sadece performanslı kullancağım durumlarda benzin ile kullanıyordum.LPG nin markası atiker.LPG den benzine geçtiğimde bariz bir performans artışı oluyordu.Fakat artık aracımı benzine alsamda resmen gaz yemiyor araç.Bunun üzerine yaklaşık 6/8 depo aracımı benzinde kullandım.Araç yavaş yavaş kendine gelmeye başladı.Bazen aynı eskisi gibi gidiyor, yüksek devirlere rahatlıkla çıkabiliyor.Bazende ne kadar zorlasam arabayı yüksek devirlere çıkmakta zorluk çekiyorum.Hatta bazen resmen tıkanıyor araba, sanki kasıyormuş gibi.Şimdilik niyetim bikaç depo daha sürekli aracı benzinde kullanmak.Sizce problem neden kaynaklanıyor olabilir.Benzin pompasıyla alakalı olabilceğini düşünüyorum.Forumda da benzer problemler var gibi.Sizlerin tavsiyeleri nelerdir öğrenmek istiyorum.Oturduğum şehirde düzgün bir ford servisi olmadığı için problemle ilgili tam bilgiye sahip olup İstanbulda bir servise götürmek istiyorum... Şimdiden hepinize teşekkürler... 23 Ağustos 2010 tarihinde ?afak Alt?nta? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 23 Ağustos 2010 Paylaş 23 Ağustos 2010 (düzenlendi) aracı bir süre benzinde kullanıp , lpg kalibrasyonuna gidin. benzin pompasında sorun olsa ya araç geç çalışırdı yada benzinde sürekli tekleme yapardı. buji-> özellikle motorcraft , buji kablosu ve bobin kontrolü yaptırın. hava filtrenizi değiştirin. 23 Ağustos 2010 tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fazlı Özdemir 23 Ağustos 2010 Paylaş 23 Ağustos 2010 aracı bir süre benzinde kullanıp , lpg kalibrasyonuna gidin. benzin pompasında sorun olsa ya araç geç çalışırdı yada benzinde sürekli tekleme yapardı.buji-> özellikle motorcraft , buji kablosu ve bobin kontrolü yaptırın. hava filtrenizi değiştirin. +1 Aynı sorunları LPG 'yi ilk taktırdığımda yaşamış biri olarak benim de tavsiyem budur. LPG kalibrasyon hatası yüzünden bu durum oluşmuştu. Yalnız ben uzun süre benzinde kullanmak yerine Ford servisinde KAM denilen araç yazılımını yeniden ECU'ye yüklettiğimde sorun çözülmüştü. Ben denemedim ama akü bağlantılarını bir süreliğine sökünce de sorunun çözüldüğünden bahsedenler vardı. Yalnız çözümün hemen ardından düzgün kalibrasyon yapmak gerekiyor... Yorum bağlantısı
Mesut Tarhan 23 Ağustos 2010 Paylaş 23 Ağustos 2010 bencede bujilere baktırın vuruntu oluyorsa kesin ondandır Yorum bağlantısı
Şafak Altıntaş 23 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 23 Ağustos 2010 (düzenlendi) Bujileri, buji kablolarını ve bobini yaklaşık 2000km önce değiştirdim.(sorunla alakalı olarak değiştirmedim, bobin yanmıştı komple herşeyi yeniletmiştim.)Sürekli LPG de kullandığım için aracı benzinde gitmediğini açıkçası yeni farkettim.LPG yi iptal etmeyi denedim fakat ECU ya enjektör soketleri bağlı değil, direk tek soketle bağlanmış.Elimde soket olmadığı için iptal edemedim.Araç benzinde iken de LPG ECU üzerinden enjektörlere gittiği için, soketlerdende şüpheliyim aslında.En iyisi LPG ciye gitmek olacak sanırım. 23 Ağustos 2010 tarihinde ?afak Alt?nta? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik 23 Ağustos 2010 Paylaş 23 Ağustos 2010 Arkadaşlar 2004 model Focus 1.6 collection aracımda yaklaşık 40000 km dir lpg kullanmaktayım.Benzini sadece performanslı kullancağım durumlarda benzin ile kullanıyordum.LPG nin markası atiker.LPG den benzine geçtiğimde bariz bir performans artışı oluyordu.Fakat artık aracımı benzine alsamda resmen gaz yemiyor araç.Bunun üzerine yaklaşık 6/8 depo aracımı benzinde kullandım.Araç yavaş yavaş kendine gelmeye başladı.Bazen aynı eskisi gibi gidiyor, yüksek devirlere rahatlıkla çıkabiliyor.Bazende ne kadar zorlasam arabayı yüksek devirlere çıkmakta zorluk çekiyorum.Hatta bazen resmen tıkanıyor araba, sanki kasıyormuş gibi.Şimdilik niyetim bikaç depo daha sürekli aracı benzinde kullanmak.Sizce problem neden kaynaklanıyor olabilir.Benzin pompasıyla alakalı olabilceğini düşünüyorum.Forumda da benzer problemler var gibi.Sizlerin tavsiyeleri nelerdir öğrenmek istiyorum.Oturduğum şehirde düzgün bir ford servisi olmadığı için problemle ilgili tam bilgiye sahip olup İstanbulda bir servise götürmek istiyorum...Şimdiden hepinize teşekkürler... Sizin probleme benzer şeyler bende yaşıyorum. Bazen bir çalıştığında sanki araba 130 bg inanılmaz çekiş, inanılmaz serilik ve sesiz çalışan bir motor. Taki stop edene kadar. Stop edip tekrar çalıştırayım, o serilik kaybolmuş araba bağırıyor ancak hızlanıyor. Ben herşeyi değiştirdim yine aynı, bana göre bu problem elektriksel, ben çözemedim umarım siz çözersiniz. Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 23 Ağustos 2010 Paylaş 23 Ağustos 2010 (düzenlendi) araç lpg de düzgün gidip, benzinde mi tekliyor? taktıkları buji kablosu- bobin - buji orjinal mi? 23 Ağustos 2010 tarihinde Erhan Doruk tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Ağustos 2010 Paylaş 23 Ağustos 2010 Buji tırnak aralıkları kontrol edilebilir.. Benzin pompası şüpheli... Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 23 Ağustos 2010 Paylaş 23 Ağustos 2010 Sizin probleme benzer şeyler bende yaşıyorum. Bazen bir çalıştığında sanki araba 130 bg inanılmaz çekiş, inanılmaz serilik ve sesiz çalışan bir motor. Taki stop edene kadar. Stop edip tekrar çalıştırayım, o serilik kaybolmuş araba bağırıyor ancak hızlanıyor. Ben herşeyi değiştirdim yine aynı, bana göre bu problem elektriksel, ben çözemedim umarım siz çözersiniz. Katalitik ne durumda Katalitik'in durumundan emin değilseniz birde o kısımı kontrol ettirin.Tıkalı Katalitik geri Tepmeye yol açacağından benzer probleme neden olacaktır. Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 24 Ağustos 2010 Paylaş 24 Ağustos 2010 Benzer sorun vardı bende. Bugün sabah sadece akü başlarını söküp 10 dakika bekledik. Sonra denedim, sorun çözüldü. Yorum bağlantısı
Şafak Altıntaş 24 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 24 Ağustos 2010 araç lpg de düzgün gidip, benzinde mi tekliyor?taktıkları buji kablosu- bobin - buji orjinal mi? Aracımda tekleme yok aslında.Gaz yemiyor resmen.LPG de bu normaldi zaten fakat önceden benzine aldığımda aracım süperi gidiyordu, şimdi ise LPG den daha kötü sanki.Ama ara ara kendine geliyor, eskisi gibi gidiyor, devirlenmekte zorluk çekmiyor... Benzer sorun vardı bende. Bugün sabah sadece akü başlarını söküp 10 dakika bekledik. Sonra denedim, sorun çözüldü. Aslinda bende geçen gün akü kutup başını sökmek zorunda kalmıştım 3-5 dk lığına.Bundan sonra farkettim aracımdaki performans artışını.Hemen deneyeceğim, 10 dk bekletmeyi... Yorum bağlantısı
Umut Karataş 24 Ağustos 2010 Paylaş 24 Ağustos 2010 LPG kalibrasyonu gerekmez mi aküyü 10 dakika ayırınca? Yorum bağlantısı
Şafak Altıntaş 25 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2010 Arkadaslar, dün iş çıkışı hemen gittim ilk işim akü kutup başlarını söküp 10 dk bekleyip aracımı denemek oldu.İşlemden sonra sorun sanki çözülmüş gibi duruyordu.Sanki diyorum çünkü, ilk testimde herhangi bir sorun yoktu.Sonra iftardan sonra tekrar aracımı test ettim ve sorunun olduğunu gördüm.Hatta şöyleki, aracımı 3 vites üst devirlere kadar e kadar zorladım.Yaklaşık 5500 ~ 6000 rpm arasında aracımda bariz şekilde bir kasma meydana geldi.Sonrasında da aracım gazı hiç yememeye başladı.Gaza bastıkça aracım yavaşladı resmen.Sonra hemen aracı LPG ye aldım.Hafif bir teklemeden sonra normale döndü araç.Sonra tekrar benzine aldım ve gördümkü araç gaza basınca yavaşlıyor ve kasıyor.Bu sabah ta denedim aracımı ve sorun hala devam ediyordu.Yaklaşık 80km LPG de kullandım ve tekrar benzine aldım.Baktımki sorun ortadan kalmış.Fakat ne olursa olsun bugün yetkili servise götüreceğim arabayı bugün İstanbulda, Şahsuvaroğlu'na.Artık şu sorun çözülsün istiyorum.6,5 senedir kullandığım arabamdan soğumaya başlıycam yoksa. Yorum bağlantısı
Özdemir Erten 25 Ağustos 2010 Paylaş 25 Ağustos 2010 Arkadaslar, dün iş çıkışı hemen gittim ilk işim akü kutup başlarını söküp 10 dk bekleyip aracımı denemek oldu.İşlemden sonra sorun sanki çözülmüş gibi duruyordu.Sanki diyorum çünkü, ilk testimde herhangi bir sorun yoktu.Sonra iftardan sonra tekrar aracımı test ettim ve sorunun olduğunu gördüm.Hatta şöyleki, aracımı 3 vites üst devirlere kadar e kadar zorladım.Yaklaşık 5500 ~ 6000 rpm arasında aracımda bariz şekilde bir kasma meydana geldi.Sonrasında da aracım gazı hiç yememeye başladı.Gaza bastıkça aracım yavaşladı resmen.Sonra hemen aracı LPG ye aldım.Hafif bir teklemeden sonra normale döndü araç.Sonra tekrar benzine aldım ve gördümkü araç gaza basınca yavaşlıyor ve kasıyor.Bu sabah ta denedim aracımı ve sorun hala devam ediyordu.Yaklaşık 80km LPG de kullandım ve tekrar benzine aldım.Baktımki sorun ortadan kalmış.Fakat ne olursa olsun bugün yetkili servise götüreceğim arabayı bugün İstanbulda, Şahsuvaroğlu'na.Artık şu sorun çözülsün istiyorum.6,5 senedir kullandığım arabamdan soğumaya başlıycam yoksa. Askerden ilk geldiğim zamanlar benim aracımda da buna benzer bir durum olmuştu.Araç ne benzinde ne gazda gitmiyordu.Otobanda önceden yüksek hızlarla çıktığım rampalarda neredeyse tam gaz yapmama rağmen 100 kmyi anca buluyordu.Sonrasında hep yüksek devirlerde kullandım ve şimdi sorun düzeldi.Kardeşim ben yokken az yaksın diye yüksek vites düşük devirde binmiş.Bilmiyorum belki sizde de buna benzer bir sorun olabilirmi? Yorum bağlantısı
Şafak Altıntaş 25 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2010 Askerden ilk geldiğim zamanlar benim aracımda da buna benzer bir durum olmuştu.Araç ne benzinde ne gazda gitmiyordu.Otobanda önceden yüksek hızlarla çıktığım rampalarda neredeyse tam gaz yapmama rağmen 100 kmyi anca buluyordu.Sonrasında hep yüksek devirlerde kullandım ve şimdi sorun düzeldi.Kardeşim ben yokken az yaksın diye yüksek vites düşük devirde binmiş.Bilmiyorum belki sizde de buna benzer bir sorun olabilirmi? Benim sorun daha farklı aslında.Çünkü benim LPG de herhangi bir sorunum yok.Hem ben sürekli performanslı kullanan birisiyim. Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 25 Ağustos 2010 Paylaş 25 Ağustos 2010 Bence sizin sorununuz enjektörlerle ilgili.. Yorum bağlantısı
Şafak Altıntaş 25 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 25 Ağustos 2010 Arkadaşlar servise gittim.IDS e bağladılar.Fakat herhangi bir arıza kodu olmadığını söylediler.Anlattığım problemin %90 yakıt pompasından kaynaklandığını söylediler.Keşke servise gidene kadar şu sorun yok olmasaydı.Yakıt pompasına da 615 TL +KDV dediler. bende biraz daha deniyeyim ben dedim.Bu fiyat normal midir arakadaşlar?Bana çok pahalı geldi.Usta piyasadan farklı markalar alabilirsin ucuza ama 2 günde bozulur dedi.Sizin fikirleriniz nelerdir?Orjinal mi, muadili mi? Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 25 Ağustos 2010 Paylaş 25 Ağustos 2010 250 tl ye falan piyasadan takılabiliyor yanlış bilmiyorsam..Orjinali piyasada özel servislere taktırabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Şafak Altıntaş 26 Ağustos 2010 Yazar Paylaş 26 Ağustos 2010 Arkadaşlar benim araç carbon clean istiyor olabilir mi? Aracım 104000km de.6,5 sene oldu alalı.(sıfır) Yorum bağlantısı
Duran Sevinç 30 Ağustos 2010 Paylaş 30 Ağustos 2010 Arkadaşlar servise gittim.IDS e bağladılar.Fakat herhangi bir arıza kodu olmadığını söylediler.Anlattığım problemin %90 yakıt pompasından kaynaklandığını söylediler.Keşke servise gidene kadar şu sorun yok olmasaydı.Yakıt pompasına da 615 TL +KDV dediler. bende biraz daha deniyeyim ben dedim.Bu fiyat normal midir arakadaşlar?Bana çok pahalı geldi.Usta piyasadan farklı markalar alabilirsin ucuza ama 2 günde bozulur dedi.Sizin fikirleriniz nelerdir?Orjinal mi, muadili mi? merhaba benimde 2001 model focus um var .benzin pomspasını değiştim .evet servisler size söylenen gibi 650 +kdv civarında resvisler resmen kanırtıyor .ben gittim istanbul aksarayadan aldım hemde orjınal benzin pompası 350 tl verdim 2 yıldır kullanıyorum hiç bir sorun yaşamadım . Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 30 Ağustos 2010 Paylaş 30 Ağustos 2010 Arkadaşlar benim araç carbon clean istiyor olabilir mi? Aracım 104000km de.6,5 sene oldu alalı.(sıfır) Fiat, 30 binlik periyodik bakıma dahil etti carbon clean işini.. Bence jher araca bu periyotta yapılmalı.. Ben modeoya alınca 100 binde yaptırmıştım.. Şimdi 134 binde ve 2. yi yaptırdım.. Ford servisleri 35 liraya yapıyor.. Yorum bağlantısı
Şafak Altıntaş 12 Eylül 2010 Yazar Paylaş 12 Eylül 2010 Arkadaşlar aracıma carbon clean yaptırdım fakat hiçbir değişiklik olmadı.Aksine aracım 1 gün yaklaşık 30 km boyunca daha da kötüleşti.Carbon cleanden 10 gün sonra (dün) aracımı çalıştırmak için kontağa bastım fakat marş basmasına rağmen aracım çalışmadı, birkaç denemeden sonra sorunu araştırmaya başladım.Kontağı çevirdiğimizde 'dızzz' diye gelen yakıt ppompasının sesi yoktu.Sigortasını kontrol ettim fakat sigorta sağlamdı.Enjektör giriş hortumunu yerinden çıkardım, bu şekilde kontağı açıp kapatarak yakıt gelip gelmediğine baktım.Damla dahi yakıt gelmiyordu.Sonuç olarak pompanın iflas ettiğine kanaat getirdim. Malum bayram olması sebebiyle aracım evin önünde öylece duruyor.Yarın çekici ile servise aldıracağım.Yakıt pompasını 250 tl civarında olan orjinal muadili dediğimiz kaliteli marka ile değiştireceğim.Nitekim yetkili servis 615+kdv+işçilik dedi.Forumda da gördüğüm kadarıyla orjinalini kesinlikle almaya gerek yok gibi, muadili olan kaliteli marka tercih edilebilir.İnş pompayı değiştirdikten sonra eski gaz yememe sorunumda gider.Ve inş carbon clean enjektörlerime zarar vermemiştir.Eğer zarar vermediyle ve sorun pompa ile çözülürse eminimki aracım eski performansına kavuşacak. Aranızda carbon clean yaptırıp benim gibi sorun yaşayan var mı acaba?(performans düşüklüğü, enjektöre zarar verme) Ayrıca aracım yakıt pompası bozuk iken enjektör kısmına yakıt koysam, çalıştırsam, LPG ye geçene kadar idare eder mi ki? Herkese iyi forumlar.... Yorum bağlantısı
Özay Uçar 12 Eylül 2010 Paylaş 12 Eylül 2010 yakıt pompası arızası beni yolda bırakmıştı... benimkinde dızzz sesi geliyordu,s ancak basınç yetersizmiş.... tabi bizde dızz sesini duyduğumuz için ilk başta benzin pompası arızasına ihtimal vermedik ve aracın direk lpg ile çalıştığını bilmediğim için 67 km çektirdim... gaz - benzin geçiş düğmesine basarak kontağı açın ve aracı direk çalıştırın... aracınız lpg ile çalışacaktır... bu şekilde çekiciye gerek kalmaksızın istediğiniz yere gidebilirsiniz. ancak bu şekilde sürekli kullanmayın... motora zararlıdır.... Yorum bağlantısı
Uğur Aksoy 12 Eylül 2010 Paylaş 12 Eylül 2010 carbon clean yapan ustanın bilgisizliği sonucu yakıt pompanızı yakmışsınız. c.c yaparken yakıt pompasının sigortasını çıkarması gerekti ,çünkü c.c yapılırken yakıt pompasının görevi yok . geçmiş olsun. muadil pompa alırken dikkat edin ,kötü pompa performansınızı etkiler. Yorum bağlantısı
Yakup Hızlı 15 Ekim 2010 Paylaş 15 Ekim 2010 benim araba lpg de rampada durdum kalkarken debriyajdan ayağımı tam kaldırdım araba resmen bayıldı sanki ayağımın altında gaz yok stopta etmedi.ama gaz yemedi .arkadan gelenler asıldı kornaya.neden olabilir. Yorum bağlantısı
Recommended Posts