İçeriğe Yönlendir

Ford &#246n Tekerleklerdeki Sorun


Nedim Öner

Recommended Posts

Nedim Öner

Fusionumu rot balans ayarına götürdüm. Aracı lifte alarak rot ayarı yaptıkları esnada usta beni arabanın altına çağırdı ve bir şey göstereceğini söyledi.

Ön amortisörleri alt kısmından tekerleklere bağlayan, döküm bir parça var. Bu parçanın zamanla eğildiğini ve tekerleklerin yere düz basmaz hale geldiğini söyledi. Dahası bunun Fordların kronik bir sorunu olduğunu ve yeni parça takılsa dahi aynı sorunun yine olacağını söyledi. Bilgisayar ekranında da aracın ön tekerlerin duruş pozisyonunu gösterdi. Üstelik, ustanın "Akson" dediği bu parça 200 küsur lira...

Bu yüzden benim ön tekerler içten aşınmaya başlamış bile. Hayret; böyle bir şeyi ilk defa duydum. Eğer diğer modellerde de aynı parça kullanılıyorsa, sizin aracınız da benimki gibi apışık durmaya mahkum olabilir.

Bilgisi veya başına gelen varmı acaba... ;) ?

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Fordda,opelde,bmw'de,mercedeste,vw de noraml bi durumdur bu. Negatif Camber. Canınızı sıkmayın. Lastiklerin bu duruşu aracın sürüşünü ve güvenliğinizi tehlikeye atmaz,aksine virajlarda yatık olan o tekerin üzerine binen yanal kuvvetle dik konuma gelip daha çok yerle temas alanı oluşturarak güvenliğinizi artırır. Tek dezavantajı lastiğin düzensiz aşınması sorunudur. Ki üreticiler her 40bin km de bir değişim tavsiye ediyorlar.

helpPosNegCamber.gif

Yorum bağlantısı
Nedim Öner

Aslında, içe yatık durmasındansa dışa yatık durması dediğiniz gibi avantajlı olsa gerek...

Hatta arkası dolu bir Mercedesin arka tekerleri bariz şekilde apışık gidiyor. Demek ki Alman işi çözmüş...

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
Fabrika çıkışı bir camber açısı ile lastik düzensiz aşınıyorsa sorun var demektir Cihan olmaz öyle şey.

Düzensiz aşınan bir lastiğiniz varsa ortada ters bir durum var demektir.

Valla 3 tane BMw ye bindim,üçünün de arka lastikleri hiç bir sorun olmadığı halde içten aşınırdı. ;)

Aslında, içe yatık durmasındansa dışa yatık durması dediğiniz gibi avantajlı olsa gerek...

Virajda yük dış öndeki lastiğe biner,aracın yüküyle lastik pozitif camber alır her zaman. Yani zaten pozitif camber olan lastiğe daha da yüklenmek ancak sizi virajın dışına kaydırır.

Yorum bağlantısı
Nedim Öner

Vallahi rot balansçı kendinden gayet emin konuştu, Fordların bu parçasının sorunlu olduğunu. Hatta "Akson" diye bahsetti parçayı ama nette arayınca böyle birşey bulamadım.

Demek ki ustanın daha önceden beri bildiği birşey... :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

akson dediğini, porya olarak aratınca sanırım bulunur. Fiyatını bilmem, kronik sorun da değildir, Ford un zirvedeki özelliği, suspansiyon gurubudur. Porya yamuk ise, amortisür de %90 ihtimal yamuktur ve objeye çarpma sonucu oluşur (taş, çukur, kaldırım vs.)

Kronik olsa, diğer taraf neden yamulmamış acaba?

Vesile ile, fusion ve fiesta aynı alt yapıya sahiptir, ön lastiklerin tabanı biraz içten yer, duruşu bu şekildedir, rot ayarı makinasında, yamuk çizime değil, kırmızı olan ve tolerans dışına çıkmış rakamlara bakılır, tabii makinada doğru otomobil seçimi yapılmış ise.

Yorum bağlantısı
Nedim Öner

Çağlar bey her iki taraf da yani ön tekerlekler için aynı eğilme mevcut. Ayrıca, dediğiniz gibi Fusion ve Fiesta için ön lastikleri içten yemesinin normal karşılanması bana garip geldi doğrusu...

Nette porya ile ilgili görsellere baktım. Bana gösterilen parça bu değil.

"L" gibi, bir ucu amortisöre diğer ucu tekerleğe bağlıydı. Üstelik döküm olduğu için eğilmeye zorlandığında kırılması gerekmez mi? :yuuh:

Yorum bağlantısı
Rafet Ural

Benim fusionu rot balans yaptırırken ön tekerlerin içten aşındığını gördüm.lastikler yeni. rot balans bozuk 3000-4000 km yol yaptım ondandır dıye dusundum.usta böyle bıseyden bahsetmedi.

Yorum bağlantısı
Özcan Cepheci

Kronik sorun olduğunu sanmıyorum ilk lastikleri 60 000 km de değiştirdim aşınmaları gayet duzgun ve hala diş derinliği 4-5 mm civarı idi sırf 5 yılı doldurdukları ve aşırı sertleştiklerinden dolayı değiştirdim.20 000 km civarında ilk rotasyonu daha sonra 35 000 ciavrında ikincisini yapmıştım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...