İçeriğe Yönlendir

Teyp Arızası Mı Akü'yü Deşarj Etti,kısa Devremi Teybi Bozdu..


Serkan Kiriş

Recommended Posts

Serkan Kiriş

Arkadaşlar merhaba. Benim de bir sorunum var sizden fikir almak istiyorum.2004 c-max'im var. Park halindeyken bir aracın geri geri gelirken sol çamurluğa çarpmasndan dolayı herkesin beğendiği bir kaportacıya götürdüm. Bu esnada da sol kapılarda sürtmeden kaynaklanan hatalar vardı onuda yaptırayım dedim. Araç bir hafta orada kaldı. Almaya gittiğimde baktım ki marş basmıyor. Ekran dahi karanlık. Aktarma yaptılar çalıştı. Teybin kodunu girdim düzenli aralıklarda tık tık ses geliyordu. Ama müzik sesi gelmiyor. Sonuna kadar açtığımda kulağımı dayadığıma çok az birşey işitiyorum. Eve götürdüm aracı sabah baktım ki yine boşalmış. Gittim sağlam olsun diye akü'yü de değiştirdim. Serviste başka teyp denediler çalıştı. Eskisini taktık teypden tık tık sesi kesildi. Sizce sorun ne olabilir. Kaportacıların kapıda ve sol çamurlukta işlem yapmaları, akünün boşalması, teybin çalışmaması. Şimdi teypli ve teypsiz çektiği akıma bakacağım. Sizlerin tavsiyeleri varsa alabilirmiyim. Bu olayları tetikleyen ne olmuş olabilir. Sizce teypdeki arıza nedir. Teyp mi aküyü boşalttı, herhangi bir kısa devremi teybi bozup aküyü deşarj etti. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Teyp uzun süre açık kalırsa aküyü boşaltır ancak; Ford teypleri kontak kapalıyken bir seferde en fazla bir saat çalışır, yani sürekli açık kalmış olması mümkün değil..

Akünüz orjinal ise, havaların soğuması ve bir haftalık bekleme süresinde hayata veda etmiştir..

Kaportacıda olması tesadüf olmuş olabilir..

Teybe bir şey diyemeyeceğim.. Akü bitmesi veya kaportacının çamurluk düzeltmesi teybi tetikleyemez..

En azından söküp takınca çalışması gerekirdi..

Cam hafızalarınız da bozulmuştur.. Yeniden programladınız mı ?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Maalesef sık rastlanır

1. yarım kontak yapınca teyp hiç kapanmaz

2. neden kapanması istenmez: zira kaportacı- astarcı-boyacı-çırak-çaycı-başka araba sahibi müşteri müzik dinlemek ister ve kaynağı da müşteri arabasıdır.

3. Bu genelde çok sık rastlanan bir hatadır, sizinkinde olmuştur diyemem ama.....

4. Akü zaten son demlerinde ise, hava da soğudu, artık ömrünü bitirmiş olabilir

5. teybi ayrıca kontrol ettirmek gerekir. Mesela teyp kodunuzu biliyormusunuz, şu anki teybin kodu bu mu yani yer değişmiş olmasın?

Bunlar hep ihtimaller, kesin budur demiyorum

Yorum bağlantısı
Serkan Kiriş

yok daha yapmadım.çok koşuşturmacayla geçti günüm.peki teyp deki arızadan dolayı fazlamı akım çekiyor acaba.o yüzden akü o kadar hızlı deşarj olmuş olabilirmi?normal bir akü 2-3 günde boşalmaması lazım sanki.

Yorum bağlantısı
Misafir
(düzenlendi)

teyp son sesde çalışsada aküde voltaj degişmez ampermetre varsa teybin artı girişine seri baglarsınız akımı ölçersiniz buna gerek yok.

teyp çıkışları bozulmuş gibi anladım.buda teybin akım çekmesini arttırır ve teypte aşırı ısı olur.aküyü boşaltması uzun sürmez.teyp saglam olupta çalıştıgını varsayarsak ses muhakkak duyulur çevredekiler tarafından.duyan varsada söyleyecegini sanmıyorum.teyp tam yükte arkasında bulunan sigorta degeri orjinal ise ve teybin üzerinde yazar bu ampere yakın akım çeker.

aküyü boşta ölçtügünüzde 10volt ve altı ise akünüz mefta olmuş demektir yenilemeniz şart.ama şuda gerçekltir bir teyp aküyü boşaltır ama bozmaz.aküyü araç dışında muhakkak kaliteli bir makina ile şarj edilmesi gerekiyor.

kopartacıların yaptıgı işlemler bu arızayı tetiklemez.farklı durumlar şaibeli görünüyor.

normal bir akü araç dışındada olsa iç direnci nedeniyle kendi kendinede boşalır.bunun nedeni imalatından sonra aküye şarj voltaji verilmesinden sonra oluşur.yapısı geregi bu normaldir.

tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
yok daha yapmadım.çok koşuşturmacayla geçti günüm.peki teyp deki arızadan dolayı fazlamı akım çekiyor acaba.o yüzden akü o kadar hızlı deşarj olmuş olabilirmi?normal bir akü 2-3 günde boşalmaması lazım sanki.

Akünüz orjinal ise... Normal bir akü değildir.. Ömrünün sonundaki bir aküdür...

Yorum bağlantısı
Serkan Kiriş
(düzenlendi)

olayı biraz çözdüm sayılır.araç boyaya gittiğinde akü boşalmış.takviye yapmışlar.ben kaportacıya gittiğimde de boşalmıştı.muhtemelen çalışma esnasında akşama kadar müzikle aküyü boşalttılar.birde takviye yapılmış.Elektronikçinin dediğine göre fazla gelen akımla teyp çıkış katları yanmış.ortalma 150 tl masraf çıkardılar.ama nette 200-250 tl ye teybi satıyorlar.orjinal görünümü bozup çerçeve de takmak istemiyorum.sizce ne yapsam?

tarihinde Serkan Kiri? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...