Tevfik Çapar 23 Ekim 2010 Paylaş 23 Ekim 2010 Bugün serviste aracım cihaza takıldıktan sonra ısıtma bujilerinden ikisinin çalışmadığı ortaya çıktı. Usta bütün bujileri dikkatli bi şekilde çıkarmayı denediyse de son ısıtma bujisinin ucu motorun içinde kaldı ve bana söylenilen motorun açılarak çıkarılabileceği bunun da maliyeti 1000 TL. Aracı zorlayarak çıkarmayı denedik fakat kalan parça bir türlü dışarı çıkmadı. Pas sökücü, hidrolik yağı ne yaptıysak hiçbir çözüm alamadık. Şu an aracımı kırık parça çıkmamış şekilde kullanıyorum acaba bunun bir sakıncası var mı? Bu parça motor açılmadan çıkarılamaz mı? Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 23 Ekim 2010 Paylaş 23 Ekim 2010 kapak sökülmeden çıkanı görmedim. bu şekilde kullanmanız bence intihar etmek demektir Yorum bağlantısı
Tevfik Çapar 23 Ekim 2010 Yazar Paylaş 23 Ekim 2010 Yaşar ustam bütün buji değişimlerin de hep böyle mi oluyor... 200 lira tutacakken 1200 liraya mal olacak bana... İntihar etmek derken? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Ekim 2010 Paylaş 23 Ekim 2010 Duyduğum da, üst kapağın sökülmesi gerektiği. Kalan parça, içeri düşerse? bloğa elveda Yorum bağlantısı
Tevfik Çapar 23 Ekim 2010 Yazar Paylaş 23 Ekim 2010 Buradaki ustaların söylediği içeri düşmesi binde 1 ihtimalmiş. AKsine bana arabayı çok devirli kullanmamı belki bu şekilde parçanın dışarı çıkabileceğini söylediler. Bugün çoğu kez red line gördün gösterge tablosunda ama işte çıkmadı meret bi türlü dışarıya ( Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Ekim 2010 Paylaş 23 Ekim 2010 1/1000 ihtimale bahis koymak istermiymiş, içeri düşünce oluşacak tamir masrafını kim karşılaycak. Ayrıca üst kapak sökülüüp, yeni conta ile takılacak, 1000TL mi tutuyor Yorum bağlantısı
Tevfik Çapar 23 Ekim 2010 Yazar Paylaş 23 Ekim 2010 Servise gittimde bi arabanın yine aynı şekilde son bujisi içinde kalmıştı.. Bana aracın sahibinin sölediği fiyat 900 küsür idi... araç ford focus 2006 dizel... Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 23 Ekim 2010 Paylaş 23 Ekim 2010 Altı üstü ÜST kapak sökülecek ve söküm ve kırık parçanın çıkarılmasını müteakip ayar yapılıp tekrar takılacak. Yeni kapakmı takacaklarmışta 1200 TL yi bulacakmış? 1 Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 23 Ekim 2010 Paylaş 23 Ekim 2010 degişecek parçalar nelermiş acaba 1000 tl tutacak Yorum bağlantısı
Tevfik Çapar 23 Ekim 2010 Yazar Paylaş 23 Ekim 2010 Sanırım üst kapak contası başka ne olabilir ki? Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 23 Ekim 2010 Paylaş 23 Ekim 2010 Sanayideki herhangi bir Ford Özel Servisine 200-250 TL gibi bir rakama yaptırılabilir çok fazla abartılacak bir durum değildir. Onarım sonrası herhangi bir komplikasyonla karşılaşma durumu binde birdir. Yorum bağlantısı
Tevfik Çapar 23 Ekim 2010 Yazar Paylaş 23 Ekim 2010 İnş dediğiniz gibidir Yetkin hocam... Malatya da yapabilecek özel servis varmıdır onu bilmiyorum ama! Yorum bağlantısı
Sani Gerşon 23 Ekim 2010 Paylaş 23 Ekim 2010 Onun hatasının bedeli niye size kesiliyor? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Ekim 2010 Paylaş 24 Ekim 2010 Onun hatasının bedeli niye size kesiliyor? Çok güzel bir soru, bu gibi aksaklıklar mekaniğin cilvesidir, her sökme işleminde birşeyler ters gidebilir, yani doğru usul-takım-bilgi mevcutken bile birşeyler kırılırsa, işlemin yapılmasında yanlış yoksa, bu masraf maalesef müşteriye yansır, mesela lastik sökerken bile somun kırılabilir, yalama olabilir vs. . Genelde 3-5 TL lik aksaklıklar müşteriye yansıtılmaz, ama motorun yarısı sökülecek ise.... Benim araçta da aynı şekilde olmuştu. Usta tornacı çağırdı. Tornacı 20 dakika uğraştı ve çıkardı. Kapak falan sökmedi. Benim araç fiesta tdci yalnız. C-Max lar farklı mı bilemiyorum. Bu da mümkün, zaten şu şekilde başlanmalı: önce tornacı uğraşır, parça içeri düşerse motorun açılması üzerine de ön bilgi verilmesi işartı ile. Yorum bağlantısı
Tevfik Çapar 24 Ekim 2010 Yazar Paylaş 24 Ekim 2010 Benim arkadaşlar da tornacı yapabilir dedi ama bujilerin yeri çok ters. Motorun arkasında kalıyor. Sanırım matkap tarzı bişeyle motor için de kalan parçaya ulaşabilirlermiş ama işte ya parça motor içine düşerse? Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 24 Ekim 2010 Paylaş 24 Ekim 2010 genelde uç kısımdan kırılıyor. tornacı halledemez. kapak söküldükden sonra tersine vurulunca hemen çıkar. Yorum bağlantısı
Tevfik Çapar 24 Ekim 2010 Yazar Paylaş 24 Ekim 2010 Malesef korktuğum başıma geldi. Bugun yola çıktıktan kısa bir süre sonra motordan birkaç çat çat sesinden sonra arabam stop etti fren şişti ve direksiyon kilitlendi ve bir daha çalıştırmadım.Aracımı çekici çağırıp servise çektirdim. Bakalım yarın ne diyecek servis. Şimdi bütün suç bende mi? Yoksa suç arabayı o şekilde bana teslim eden serviste mi? Şimdi düşünüyorum da eğer yüksek hızla bi virajda bu olay başıma gelseydi sanırım bu mesajı size gönderemiyor olacaktım. Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 24 Ekim 2010 Paylaş 24 Ekim 2010 Geçmiş olsun. Hasar büyük gibi görünüyor. Yorum bağlantısı
Tevfik Çapar 24 Ekim 2010 Yazar Paylaş 24 Ekim 2010 Tşk ederim. İnş çok büyük olmaz. Çok fazla sürmedim aracı bi 3-5 sn ye kadar araç böyle gitti. Bakalım yarın ne sonuç çıkacak. Yorum bağlantısı
Eray Sireli 24 Ekim 2010 Paylaş 24 Ekim 2010 (düzenlendi) Konuyu yeni gördüm bende malatyadayım sanayide elbetteki Ford dan anlayan usta vardı Artık iş işten geçmiş gibi, sanırım masraf fazla. Servisle alakalı sorduğunuz soru için hazır araç servisteyken otosanı arayıp bir şikayet edin bakalım, birşey çıkmaz ama denemekle de birşey kaybedilmez... 24 Ekim 2010 tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Tevfik Çapar 24 Ekim 2010 Yazar Paylaş 24 Ekim 2010 Şimdi aslında sorun şu. Madem böyle bi durum var bu aracı bana neden böyle teslim ettiler? Ben de içeride kalan parça dışarı çıksın diye 2 gündür arabayı zorlayarak kullanıyordum. Meğerse neredeyse canımdan oalcakmışım! Yorum bağlantısı
Tayfun Yeşil 25 Ekim 2010 Paylaş 25 Ekim 2010 kabahat sizde tevfik bey,çünkü araç bu şekildeyse teslim almamalıydınız. ama ben sizin yerinizde olsam aracı aynı servise çektirir ve masrafları onlara yüklerdim. 1 Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 25 Ekim 2010 Paylaş 25 Ekim 2010 Geçmiş olsun.Aracı bu şekilde kabullenip almanız hata olmuş.Masrafı neyse onlar üstlenip aracı düzgün şekilde vermeleri lazımdı.Ayrıca yüksek devirlerde kullanım sırasında oluşabilecek başka türlü kazaların sorumlusu kim olacaktı? O sırada kalan parça içeri düşse ne olacak tı?Böyle saçma şey olur mu ya.Sabah sabah sinirlerim bozuldu. 1 Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci 25 Ekim 2010 Paylaş 25 Ekim 2010 Malesef korktuğum başıma geldi. Bugun yola çıktıktan kısa bir süre sonra motordan birkaç çat çat sesinden sonra arabam stop etti fren şişti ve direksiyon kilitlendi ve bir daha çalıştırmadım.Aracımı çekici çağırıp servise çektirdim. Bakalım yarın ne diyecek servis. Şimdi bütün suç bende mi? Yoksa suç arabayı o şekilde bana teslim eden serviste mi? Şimdi düşünüyorum da eğer yüksek hızla bi virajda bu olay başıma gelseydi sanırım bu mesajı size gönderemiyor olacaktım. ikinci iletide bunu demek istemiştim. geçmiş olsun ucuz atlatmışsınız. Yorum bağlantısı
Recommended Posts