Evren Erakçora 31 Ekim 2010 Paylaş 31 Ekim 2010 (düzenlendi) Bildiğiniz gibi bir çok küçük otomobilde u tipi arka aks kullanılıyor. Bir alış veriş merkezinde dacia arabalar sergileniyordu. Logan arka tarafı yükseltilmiş bir şekilde rampada sergileniyordu. Arabaları incelerken, arka süspansiyonu da inceledim, tam olarak nasıl çalıştığını anlayamadım. İnginç bir şekilde böyle çalışıyormuş: http://www.google.com.tr/imgres?imgurl=htt...366&bih=515 Basit ama etkili. :lol2: diğer link: http://www.civinfo.com/forum/wheels-tyres-...spension-8.html 31 Ekim 2010 tarihinde Evren Erak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Adem Cengiz 31 Ekim 2010 Paylaş 31 Ekim 2010 Güzel paylaşım... Torsiyon çubuğu, burulma kirişi gibi adlarla da anılıyor, basit ama bence konforsuz, kasislerden çapraz geçerken insanı çırpıyor. Yeni Astra bu sistemin biraz daha geliştirilmiş hali olan Watts Bağlantısını kullanıyor. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 31 Ekim 2010 Yazar Paylaş 31 Ekim 2010 Adem Bey, torsiyon çubukçu süspansiyon farklı. http://en.wikipedia.org/wiki/Torsion_bar_suspension Bu süspansiyon broadway, flash larda kullanılıyordu. Bağımsız bir süspansiyon tipi. İlgiç bir şekilde yay bulunmuyor, çubuk kendi esnekliği ile çalışıyor. Ver zaman dik basıyor. Evet bu tip süspasniyonlar konforlu değil pek, ama bence "basit mükemmeldir". Yorum bağlantısı
Adem Cengiz 31 Ekim 2010 Paylaş 31 Ekim 2010 YAy yok derken, helezon mu yok, viraj demiri mi? Bir de panhard çubuğu denilen bazı Fiat modellerinde kullanılan sistem vardı... Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 31 Ekim 2010 Yazar Paylaş 31 Ekim 2010 (düzenlendi) Yay derken helezon. Torsiyon çubukçu sistemlerde helezona gerek yok. Çünkü metaller esnek olduğundan , kuvvet durumunda esniyor. Siz benden iyi bilirsiniz. Resimleri inceleyin. Viraj çubuğu konabiliyor. 31 Ekim 2010 tarihinde Evren Erak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Misafir 31 Ekim 2010 Paylaş 31 Ekim 2010 Yay derken helezon. Torsiyon çubukçu sistemlerde helezona gerek yok. Çünkü metaller esnek olduğundan , kuvvet durumunda esniyor. Siz benden iyi bilirsiniz. Resimleri inceleyin. Viraj çubuğu konabiliyor. Torsiyon çubuklu sistem hydropnomatik sistem c5'ler dışında günümüz araçlarında pek kullanılmıyor sanırım. Bir c5 sahibin arızalanan torksiyon çubuğuna 2.500.-TL vermemek için tornacılarda uğraşısını anlatan yazısını okumuştum. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Kasım 2010 Yazar Paylaş 1 Kasım 2010 Evet o tip sistemler için idealdir. Bu tip sistemde yükseklik ayarlamak kolaydır. Yorum bağlantısı
Onur Demirer 1 Kasım 2010 Paylaş 1 Kasım 2010 Verdiginiz ilk linkteki suspansiyon da "torsion beam suspension" olarak geciyor zaten. Helezona gerek olmayan suspansiyon sistemi "torsion bar suspension" sanirsam. Turkcede "torsion beam" ve "torsion bar" icin farkli karsiliklar var mi bilemiyorum, ama gunumuzde torsiyon cubugu denince cogu insan torsion beam suspansiyonu anliyordur herhalde. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 1 Kasım 2010 Yazar Paylaş 1 Kasım 2010 Twist beam sabit dingil sistemi. Torsiyon çubuğu sistem biraz daha farklı. Burada iki teker bağımsız çalışıyor, helezona gerek olmadan yaylanıyor. Günümüz minilerinde ve bazı kompak araçlarda twist beam sistem var. Golf kullanmaya başlamış ve yaygınlaşmış. Twist beam de helezon kullanmak gerekiyor. En yaygın sistemlerden biri. Basit , ucuz, az yer kaplayan bir sistem. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 22 Kasım 2010 Yazar Paylaş 22 Kasım 2010 Mercedes A ve B serilerinde kullanılan ilginç bir dingil sistemi. Parabolik arka dingil. Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 22 Kasım 2010 Yazar Paylaş 22 Kasım 2010 (düzenlendi) 1- esnek merkez şaşi bağlantı noktası: dingilin şasiye bağlanıp bağımsız harket etmesini sağlıyor. 2-viraj çubuğu: aracın yan yatmasını azaltıyor, virajda çubuk esniyor. 3-de loren tipi bağlantı: dinglin uygun açıyla durmasını sağlıyor. 4-parabolik aks: İki tekerleği bağlıyor, tam bağımsız olmayan dingil. 22 Kasım 2010 tarihinde Evren Erak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts