Himmet Dursun 23 Kasım 2010 Paylaş 23 Kasım 2010 Arkadaşlar 96 model escort clx efi aracım var, motorda yağ yakma problemi, sabahları soğukken gaza geçmeden tekleme, stop etme ve hareket edincede silkeleme ve fazla yakıt tüketimi var idi. önceki sahibi hararet yaptırmış, sanayiye götürdüm ve motor açtırdım sekman atıldı siboblastikleri değişti, üst kapak taşlandı, tüm contaları değişti, bujiler değişti, enjektörler temizlendi, benzin pompası değişti, benzin deposu değişti, motor yağı 10/40 olarak değişti, kullanmaya başladım. Yağ yakma ve silkeleme problemleri kayboldu, sabahları motor soğukken tekleme ve stop etme devam etti. Bu sefer motor yağını 5/30 motorcraft la değiştirdim, ertesi gün tekleme olmadı ama sonraki günler yine devam etti. Bu seferde hava filtresini unutmuşuz onu değiştirdim ve maf ta temizliği yaptım. Şu anda 1 haftadır kullanıyorum, tekleme falan kalmadı ama sabahleyin ilk çalıştığı zaman felaket bi çiğ benzin kokusu geliyor, egzos dan ve hala fazla yakıt tüketimi var yardım ve önerilerinizi bekliyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Kasım 2010 Paylaş 23 Kasım 2010 Kokuyu önemsemeyin.. Tüketim veriniz nedir.. ne kadar çok tüketiyor.. Yorum bağlantısı
Himmet Dursun 23 Kasım 2010 Yazar Paylaş 23 Kasım 2010 Kokuyu önemsemeyin.. Tüketim veriniz nedir.. ne kadar çok tüketiyor.. 1 depo benzin ile 135 tl ye doluyor,350 km yol gidiyor şehir içinde sadece benzin kullanarak,mafı temizledikten sonra tam olarak tekrar ölçüm yapmadım tüketime etkisi olurmu bilmiyorum ayrıca egzoz dan suda geliyor ama çiğ benzin okusu yakıtın tam yanmadığını göstermez mi ? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Kasım 2010 Paylaş 23 Kasım 2010 Sabah soğukken her araba kokar.. 1 depo dediğiniz kaç litre.. ölçümü nasıl yaptınız. ? Araç otomatik mi. ? Hangi ildesiniz. ? Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 23 Kasım 2010 Paylaş 23 Kasım 2010 Mehmet beyin dediği gibi yakıtınız iyiyse kokuda çok rahatsız edici değilse bence uğraşmayın. Benim araçda sizinki gibiydi çok uğraşdım. Ama sonuç hüsranla bitti. Sonra sonra koku kayboldu ama arada gene var... Yorum bağlantısı
Himmet Dursun 23 Kasım 2010 Yazar Paylaş 23 Kasım 2010 Sabah soğukken her araba kokar.. 1 depo dediğiniz kaç litre.. ölçümü nasıl yaptınız. ? Araç otomatik mi. ? Hangi ildesiniz. ? ben ölçümü şöyle yapıyorum,depoyu full yapıyorum kullanıyorum tekrar fullediğim zaman kaç tl ye doluyorsa o fiyatı km ye bölüyorum yani benim araç şehir içinde 385 krş yakıyor,litre olarak 36,3 litre benzin ile 350 km araç otamatik değil,1,6 motor düz vites ,antalya da yaşıyorum. Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 23 Kasım 2010 Paylaş 23 Kasım 2010 ben ölçümü şöyle yapıyorum,depoyu full yapıyorum kullanıyorum tekrar fullediğim zaman kaç tl ye doluyorsa o fiyatı km ye bölüyorum yani benim araç şehir içinde 385 krş yakıyor,litre olarak 36,3 litre benzin ile 350 km araç otamatik değil,1,6 motor düz vites ,antalya da yaşıyorum. Aslında bence değerler normal Antalya trafiğini bilirim. O trafikde benzinli bir araç bence 35 kuruşdan aşşağı düşmez. Katalog değerleri yanlış hatırlamıyorsam şehir içi 100km/10lt olması lazım ölçümlerinizi aynı pompadan yapmaya özen gösterirseniz daha net bir sonuç alırsınız. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Kasım 2010 Paylaş 23 Kasım 2010 ben ölçümü şöyle yapıyorum,depoyu full yapıyorum kullanıyorum tekrar fullediğim zaman kaç tl ye doluyorsa o fiyatı km ye bölüyorum yani benim araç şehir içinde 385 krş yakıyor,litre olarak 36,3 litre benzin ile 350 km araç otamatik değil,1,6 motor düz vites ,antalya da yaşıyorum. TL değerleri geçicidir.. Bu sebeple tüketim verilerini Litre/ 100 km cinsinden ifade etmeye alışırsanız, veri ölümsüzleşir.. Arabam şu kadar yakıyor diye TL cinsinden veri verirseniz bir çoğumuzda yorum yapamayız zaten.. Antalya içinde, şehir içinde işe git gel tarzında kullanılan bir araç ise aracınız.. 100 km'de 10.3 litre yakıt yakmış... Ne zamandır araç kullanıyorsunuz, kullanım stiliniz nasıldır.. ? Yorum bağlantısı
Himmet Dursun 23 Kasım 2010 Yazar Paylaş 23 Kasım 2010 Aslında bence değerler normal Antalya trafiğini bilirim. O trafikde benzinli bir araç bence 35 kuruşdan aşşağı düşmez. Katalog değerleri yanlış hatırlamıyorsam şehir içi 100km/10lt olması lazım ölçümlerinizi aynı pompadan yapmaya özen gösterirseniz daha net bir sonuç alırsınız. motoru yaptırmadan önce daha az yakıyordu yakıt sarfiyatı birden bire fazlalaşınca motorun heryerini yaptırdım ama hala daha önceki duruma gelmedi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Kasım 2010 Paylaş 23 Kasım 2010 motoru yaptırmadan önce daha az yakıyordu yakıt sarfiyatı birden bire fazlalaşınca motorun heryerini yaptırdım ama hala daha önceki duruma gelmedi Hımm.. Silindir kompresyonları bi ölçülsün derim.. Yorum bağlantısı
Himmet Dursun 23 Kasım 2010 Yazar Paylaş 23 Kasım 2010 TL değerleri geçicidir.. Bu sebeple tüketim verilerini Litre/ 100 km cinsinden ifade etmeye alışırsanız, veri ölümsüzleşir.. Arabam şu kadar yakıyor diye TL cinsinden veri verirseniz bir çoğumuzda yorum yapamayız zaten.. Antalya içinde, şehir içinde işe git gel tarzında kullanılan bir araç ise aracınız.. 100 km'de 10.3 litre yakıt yakmış... Ne zamandır araç kullanıyorsunuz, kullanım stiliniz nasıldır.. ? hocam 10 yıldan fazladır araç kullanıyorum,genelde stilim yolun durumuna göre Allah ne verdiyse basarım ama kontrollü Yorum bağlantısı
Mustafa Öztemiz 23 Kasım 2010 Paylaş 23 Kasım 2010 Şimdiki aracımdan önce kullandığım Polomda aynı problem olmuştu daha sonraları sabahları çalışmamaya başladı, Problem hava ısısını ölçen sensördeymiş, dışarıyı aşırı soğuk zannedip benzin pompasına fazla benzin göndermesini söylüyormuş (haylaz) Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Kasım 2010 Paylaş 23 Kasım 2010 hocam 10 yıldan fazladır araç kullanıyorum,genelde stilim yolun durumuna göre Allah ne verdiyse basarım ama kontrollü Allah ne verdiyse basılan Escort 10 litre yakar Ama siz yine de silindir kompresyonlarını bi ölçtürün.. Yorum bağlantısı
Himmet Dursun 23 Kasım 2010 Yazar Paylaş 23 Kasım 2010 Allah ne verdiyse basılan Escort 10 litre yakar Ama siz yine de silindir kompresyonlarını bi ölçtürün.. sürekli olarakta basmıyorum biyere geç kaldıysam ve durum müsaitse basarım ,2000 ile 3000 devir arası normal gidişim ,aacaba bu hego ile oksijen sensörü aynı şeymi ve ondan kaynaklı olabilme ihtimali barmı,sanayiye gidince kompresyonlarını da bi ölçtüreyim. Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 23 Kasım 2010 Paylaş 23 Kasım 2010 motoru yaptırmadan önce daha az yakıyordu yakıt sarfiyatı birden bire fazlalaşınca motorun heryerini yaptırdım ama hala daha önceki duruma gelmedi Şuan kullanma kılavuzuna baktım 1.6 Zetec Efı motora göre şehir içi fabrika verileri 100km/9.1 lt gözüküyor. Bu veriler fabrika verileri olduğu için daha fazla yakıt tükersiniz bence yakıtı etkiliyen bir çok faktör var camı açmanız,araçdaki yük,trafik,kılima,lastik basınçları, aracın bakımlar gibi bir çok faktör var yakıtı etkileyen bunlarıda göz önüne alın derim.. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 23 Kasım 2010 Paylaş 23 Kasım 2010 sürekli olarakta basmıyorum biyere geç kaldıysam ve durum müsaitse basarım ,2000 ile 3000 devir arası normal gidişim ,aacaba bu hego ile oksijen sensörü aynı şeymi ve ondan kaynaklı olabilme ihtimali barmı,sanayiye gidince kompresyonlarını da bi ölçtüreyim. Aynı şey.. Benzin kokusu diyince benimde aklıma geldi.. Ama yeni bakımdan çıktı diyince kontrol edilmiştir diye düşünmüştüm... Yorum bağlantısı
Himmet Dursun 23 Kasım 2010 Yazar Paylaş 23 Kasım 2010 yok oralara bişey yapılmadı ,çalışıp çalışmadığını bilemiyorum Şuan kullanma kılavuzuna baktım 1.6 Zetec Efı motora göre şehir içi fabrika verileri 100km/9.1 lt gözüküyor. Bu veriler fabrika verileri olduğu için daha fazla yakıt tükersiniz bence yakıtı etkiliyen bir çok faktör var camı açmanız,araçdaki yük,trafik,kılima,lastik basınçları, aracın bakımlar gibi bir çok faktör var yakıtı etkileyen bunlarıda göz önüne alın derim.. araçta yük olmuyor yalnız kullanırım ,lastikler yeni ,dediklerinizi göz önünde bulunduruyorum tabiki de ama daha önceye göre fark hissediyorum. bu araçta çiğ benzin kokusu neden olur tam olarak açıklayabilecek bi arkadaş varmı ? Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 23 Kasım 2010 Paylaş 23 Kasım 2010 yok oralara bişey yapılmadı ,çalışıp çalışmadığını bilemiyorumaraçta yük olmuyor yalnız kullanırım ,lastikler yeni ,dediklerinizi göz önünde bulunduruyorum tabiki de ama daha önceye göre fark hissediyorum. bu araçta çiğ benzin kokusu neden olur tam olarak açıklayabilecek bi arkadaş varmı ? Tam olarak bilmiyorum ama ateşleme sistemi ile ilgili sanırım. Bana o şekilde söylediler ama ben hepsini değiştirdim orjinal motocraft ile ama değişmedi ara ara gene yapıyor. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 23 Kasım 2010 Paylaş 23 Kasım 2010 Hego sensörü test cihazı ile kontrol edilmeli, sanırım değişmesi gerekecek. Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık 23 Kasım 2010 Paylaş 23 Kasım 2010 Hego sensörü test cihazı ile kontrol edilmeli, sanırım değişmesi gerekecek. Abi benim değiştirmediğim sensör parça kalmadı hego sensörünüde değiştirdim daha 10 gün olmuştur. Ama arada gene yapıyor bazen sıralı lpg olmasına ramen gaz kokusu dahi oluyor escortlarda kronik sanırım.. Yorum bağlantısı
Himmet Dursun 23 Kasım 2010 Yazar Paylaş 23 Kasım 2010 arkadaşlar çok teşekkür ediyorum fikir, yardım ve bilgi paylaşımınız için,en iyisi hafta sonu hego sensörünü kontrol ettirip tekrar hem gaz da hemde benzinde ne kadar yaktığını net olarak tekrar hesaplıyayım sonucu sizlerle tekrar paylaşırım ama biraz geç olur sanırım. Yorum bağlantısı
Himmet Dursun 1 Aralık 2010 Yazar Paylaş 1 Aralık 2010 arkadaşlar tekrardan merhaba,ben aracımı bilgisayara bağlattım hego sensörü çalışıyormu diye,sonuç arabada çalışmayan bi parça yok dediler hego sensörüde çalışıyor yani ,yalnız gaz ddeposunu doldurdum ve kullanmaya başladım önceden doldurduğumda gaz göstergesi 115 km gittikten sonra 3lambaya düşüyordu şimdi ise 60 km gittikten sonra göstergesi 3.lambaya düşüyor yani arada 55 km fark var çiğ benzin devam ediyor tamircilerede güvenim kalmadı artık git hemen ver parayı arıza geçti geçmedi önemli değil,birde bişey sormak istiyorum bu escorların hararet göstergesi normalde nerde durması gerekiyor m harfinin üstündemi yoksa en sonda kırmızıya yakın L harfinin ordamı ? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 1 Aralık 2010 Paylaş 1 Aralık 2010 NORMAL yazısının içinde olmalı, A nın sağ bacağında fan açar, L yi geçmeden, A nın sol bacağına kadar düşürür. Test cihazı ile hego kontrolünde: 1. Universal cihazlarda çoğunlukla, 1-0-1-0 gibi üst-alt değere bakılır 2. IDS ve ya çoğu diğer uni cihazlarda, grafiğe bakılır En kesin sonucu grafik testi verir. Yorum bağlantısı
Himmet Dursun 1 Aralık 2010 Yazar Paylaş 1 Aralık 2010 sayın hocam ,benim hararet göstergesi M harfinin üstünde duruyor A harfinin sol bacağına gelince fan açıyor normal bi durum mudur ,yani motor sıcaklığı yeterli dereceye ulaşmadığı için fazla yakıt tüketimi yaparmı yada m harfinin orda olması yeterli sıcaklık mıdır,birde benim hego kontrolunu yapan servis küçük taşına bilir bi cihazı torpido gözünün altındaki scart girişinden bağladı baktı görüntüde önce çalışmıyor dedi fakat arabaya gaz verince sadece yazı ile orada zengin fakir yazısı yazıyordu yapılan şey farklı galiba sizin dediğiniz gibi bi kontrol yapmadılarmı acaba yoksa aynı şeymidir ? Yorum bağlantısı
Recommended Posts