İçeriğe Yönlendir

Fiesta 1.4 Benzinli Ile 1.4 Tdci Arasındaki Fark


Hüseyin Şancı

Recommended Posts

Hüseyin Şancı

Merhabalar bende 1.4 titanium 96 beygir fiesta var benzin fiyatlarından dolayı dizele geçmek istiyorum ancak 1.4 TDCI 68 beygir bu 68 beygirlik araç bendeki benzinli gibi atak ve performanslı mı acaba kullananlar biraz anlatabilir mi ?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Kullanım tarzınıza göre değişir.

1.4 benzinli bir arabayı ekonomik olsun diye 2000-3000 devir aralığında kullanırsanız düşük torktan dolayı pek fazla performans alamassınız. 1.4 tdci bir arabayı 2000-3000 devir aralığında kullanırsanız benzinliye göre daha yüksek torktan dolayı çok daha fazla performans alırsınız.

Ama 1.4 benzinli arabayı performans almak için 4000-6000 devir aralığında kullanıyorsanız kesinlikle 1.4 tdci'dan daha performanslı olur.

1.6 tdci fiesta alırsanız her iki 1.4 motordan çok daha fazla peformans alırsınız ve tüketimde daha düşük olur.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bursa yokuşlarında, beygirdeki rakam farkına bakmayın, 2-3 viteslerde gelecek diesel torku sizi üzmez.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Rahatlıkla dizele geçebilir rahatta edersiniz, benziliden sonra cebinizde para arttığınıda görmeniz cabası :D Arkadaşların yazdıklarına da aynen katılıyorum bu arada.

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
(düzenlendi)

Hp olarak yüksek görünse de tork ve hızlanma olarak tdci 68 hp ile çok farkı yok.

1.4 TDCI: max. hız 162 km/h, Aracın Torku 160, 0-100: 14,9 sn

1.6 96hp: max. hız 175 km/h, Aracın Torku 128, 0-100: 12,2 sn

tarihinde Eray Sireli tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet Öksüz

ford fiesta 1.4i comford 2006 175 km hızı gördüm :D dizel ne görür onu kullanıcılara sormak lazım ?

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
ford fiesta 1.4i comford 2006 175 km hızı gördüm :D dizel ne görür onu kullanıcılara sormak lazım ?

aynı hızı bende 1.4 TDCI 68hp de gördüm. Broadway da bu hızı görür de asıl mesele nasıl gördüğü. :D

Yorum bağlantısı
Barkın Kayaoğlu

Olumlu yönde bir fark olsa bile bu maddi kaybınıza değmez. Zaten olumlu yönde pek bir fark oluşmaz, arada bir yüksek torkun faydasını hissedersiniz o kadar.

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
Olumlu yönde bir fark olsa bile bu maddi kaybınıza değmez. Zaten olumlu yönde pek bir fark oluşmaz, arada bir yüksek torkun faydasını hissedersiniz o kadar.

Tek olumlu yönü yakıtı olur o da tdci almak için verilen fark ne kadar sürede amorti eder. Bu birkaç yıla denk geliyorsa dediğiniz gibi değiştirmeye gerek yok.

Yorum bağlantısı
Ahmet Öksüz

çok mantıklı arada 2000 - 3000 lira farkı yakıt dan kapatamassınız dizel parçaları benzinliye göre daha pahalı triger , baskı balata vs.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)
çok mantıklı arada 2000 - 3000 lira farkı yakıt dan kapatamassınız dizel parçaları benzinliye göre daha pahalı triger , baskı balata vs.

Yanlış düşünüyorsunuz,

Ufak bir hesap yapalım,

Hesap yapmadan önce 3000TL farkı kapatmasına gerek yok çünkü dizel araba 2. elde satılırken benzinli arabayla aynı paraya satılacak diye bir kural yok ! 2000 TL daha pahalıya satılıyor. (fiesta için)

30.000 km'de bu fark kapanıyor ve fark değil aslında yaptığınız kar oluyor.

30.000 km için 3 kere yağ ve yağ filitresi, 4 kerede hava filitresi değiştirseniz toplam 300 TL yapar. Beninli araba içinde aşağı yukarı bu para.

Benzinli arabadan farklı olarak sadece 90 TL mazot filitresi var ve oda 30.000 km de bir değişiyor.

30.000 km de 3milyar kar yapan bir dizel motor için extra 90 TL'yi seve seve harcarsınız. Baskı balata değişimi için çok uzun km'ler gerekli. O kilometrelere kadar en az 6-7 milyar kar yaparsınız.

Dizel ile benzin arasındaki baskı balata fiyat farkı varmı yokmu bilmiyorum, olsada çok çok küçük bir rakamdır.

Forumda çok fazla dizel kullanan üyemiz var. Arızalar çok seyrek ve çok fazla maliyetli olmadı. Benzinde de buji, ateşleme sorunları olabiliyor.

Günümüzde benzin ile dizel arasında bakım masrafları açısından çok fazla fark kalmadı. Yaptığınız karın yanında götürüsü önemsenecek miktarda değil.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Triger ,baskı balata falan sineğin yağı kalır; turbo, enjektörler ve enjektör pompası yanında.

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
Triger ,baskı balata falan sineğin yağı kalır; turbo, enjektörler ve enjektör pompası yanında.

300bin km deki dizek motordan bahsetmiyoruz Evren Bey, bahsi geçen araçlar 2010-11 model.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Şancı

Herkese teşekür ederim bu kadar bilgi alabileceğimi zannetmemiştim. Görünen 1.4 dizel beni tatmin edecek. Birde bendeki fiestanın kyllanma kılavuzu eski kasaya ait 2009-2011 arası kullanma kılavuzuna sahip olan dijital ortama atabilir mi burdan indireyim.

Yorum bağlantısı
Eray Sireli
Herkese teşekür ederim bu kadar bilgi alabileceğimi zannetmemiştim. Görünen 1.4 dizel beni tatmin edecek. Birde bendeki fiestanın kyllanma kılavuzu eski kasaya ait 2009-2011 arası kullanma kılavuzuna sahip olan dijital ortama atabilir mi burdan indireyim.

Ford ile iletişime geçin gönderirler. Lakin forumda birisi istedim gönderdiler demişti.

http://www.ford.com.tr/iletisim/

Yorum bağlantısı
Hüseyin Şancı

iletişime geçtim gönderdiklerini söylediler ama 4 aydır gelmedi 3 kere istedim umudu kestim

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

En son bayramda bolu dağına 1.5 benzinli kia ile çıktım. 4 kişiydik ve inanılmaz derecede sıkıcıydı. Sürekli çekmeyen bir araba ve sürekli yüksek devir istemesi rahatsızlık verici. yeri geliyor 3. vites bile çekmiyor ki gittiği kadar bastiğim halde.

Oysaki ben yüzlerce kez dizel fiestam ile tırmandım bolu dağını değil 3. vites, 4. vites bile rahatlıkla yetiyor. Ve en önemlisi yokuşta benzinli araçlar can çekişirken yanlarından rahat rahat geçmek paha biçilemez.

Ama tercih hakkım olsa kesinlikle 1.6 TDCI tercih ederim. 1.4 aldıktan sonra çok pişman olmuştum. Yakıt olarak neredeyse hiç fark yok ama performans olarak 1.4'ten çok daha iyi :)

Yorum bağlantısı
Engin Karadayan

Sıfır alınacaksa ve çok kilometre yapılacaksa tartışmasız dizel.ikinci el alınacaksa tanıdık ,bildik bir araba değilse benzinli alınır fikrimce :D

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Gökhan Taşkın

ben şahsen dizeldende keyif alıyorum oldukça :) hemde yakıtı düşünmedigimden daha bi keyifli oluyor :)

Yorum bağlantısı
H.Yusuf Kantarcılar
Evet benzin fiyatları iyice uçtu ve dizel daha mantıklı gibi görünüyor ama ben benzinli fiestamla mutluyum ve performansı da iyi...

herkes takmış bir dizel, dizel, tutturmuş gidiyor anlamadım, herşey para mı, arabamızdan ve sürüşten aldığımız keyif ne olacak :)

imzamı atarım

Yorum bağlantısı
Gökhan Taşkın

yeni fiestada sesten hiç şikayetci değilim eski dizeller gibi değil artık yeni motorlar cok fazla ses cıkartmıyor ileriye dogru ne olur bilemiyorum ama muzik sesi fazlasıyla yetiyor. heleki fordun ses sistemi cok güzel. birde düzgün bir ipod gibi bişey baglıyorsanız baslar cok cok güzel çıkıyor mesela ben 5800 express music ile kullanuyorum mükemmel bir ses alıyorum

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Geçenlerde bir ilanda gördüm.. Dizel fiestacılar 0-100'ünün 7 saniye olduğunu hisseder ama aslında 14 saniyedir diyordu.. :)

Dizelde kullanıcıyı mutlu eden bölüm, 2000-3000 devir arasıdır.. Benzinlide bu 1000 devirde başlar 6500'de biter..

Bence, düşük beygirli dizelde tek mutluluk anı, petrolde depo doldurma anıdır... :)

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Benzinli ve dizel motorlar benzerlik göstermeyecek kadar farklı. Mehmet Abi'nin dediği gibi 1000 - 6500(7000) d/d arasında kullanabileceğin bir motorla 2000 - 3500 ( 4000 ) d/d bir olamaz.

Yukarda hızlanma verilerini vermiş bir arkadaş. Aradaki fark aslında sadece 1. vitesten kaynaklanıyor. İyi bir kullanıcı o farkı kapatabilir. Yine de benzinli araç kullanmaktan keyifli olamaz hiç bir dizel.

Benim fiestam var , otobanda xxx km/h ile seyrederken devir göstergesi 4000 d/d üzerinde motorun çevirmediğini hissetmenin verdiği ızdırabı bilen bilir.

Otomabiller çok seçenekli ürünler , dolayısı ile bir mukayese yapmak gereksiz aslında. Ne istediğini bilmekle ilgili birşey , performans ise benzin , ekonomi ise dizel. Ama ikisi bir olsun derseniz , 1.6 TDCİ çok başarılı. :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...