İçeriğe Yönlendir

Fiesta 1.4 Benzinli Ile 1.4 Tdci Arasındaki Fark


Hüseyin Şancı

Recommended Posts

Ali Murat Koca
Geçenlerde bir ilanda gördüm.. Dizel fiestacılar 0-100'ünün 7 saniye olduğunu hisseder ama aslında 14 saniyedir diyordu.. :D

Dizelde kullanıcıyı mutlu eden bölüm, 2000-3000 devir arasıdır.. Benzinlide bu 1000 devirde başlar 6500'de biter..

Bence, düşük beygirli dizelde tek mutluluk anı, petrolde depo doldurma anıdır... :)

+1....benzinlimi gırrrrrrr diye ıkınan bir dizele asla değişmem...kızmayın dizelciler zevk meselesi...

Yorum bağlantısı
İhsan Yargıcı

aracımı rampalarda daha bi seviyorum . keçi gibi tırmanıyor ve o motor sesinin boşuna olmadığını rampa yukarı giderken daha iyi anlıyorum. virajlarda ve patika yollara motorun şanzımanla olan etkileyici birleşimi ni bir seyahat esnasında mudanyadan armutlu istikametini kullanmak zorunda kaldığımda daha iyi anladım.virajlar inişler çıkışlar. düz yolda(1,4 benzinliler için konuşuyorum ) tamam ekeleyebilirsiniz (o da biraz zor ülkemizin tek bedava otobanı olan bursa balıkesir otobanında 4 kişi ile gague ekranındaki 186 km ibre 195 uzun süre muhafaza etti) ama yol şartları zorlaştıkça dizelin keyfi bir o kadar artıyor. ve benzincilerde b sene ye kadar 100 tl lik çatal bıçak oyuncak bonus kampanyalarından faydalanamamak üzüyodu biz tdci leri. yeni yeni ışık yandığı anda 115 tl ye full oluyor .

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)
aracımı rampalarda daha bi seviyorum . keçi gibi tırmanıyor ve o motor sesinin boşuna olmadığını rampa yukarı giderken daha iyi anlıyorum. virajlarda ve patika yollara motorun şanzımanla olan etkileyici birleşimi ni bir seyahat esnasında mudanyadan armutlu istikametini kullanmak zorunda kaldığımda daha iyi anladım.virajlar inişler çıkışlar. düz yolda(1,4 benzinliler için konuşuyorum ) tamam ekeleyebilirsiniz (o da biraz zor ülkemizin tek bedava otobanı olan bursa balıkesir otobanında 4 kişi ile gague ekranındaki 186 km ibre 195 uzun süre muhafaza etti) ama yol şartları zorlaştıkça dizelin keyfi bir o kadar artıyor. ve benzincilerde b sene ye kadar 100 tl lik çatal bıçak oyuncak bonus kampanyalarından faydalanamamak üzüyodu biz tdci leri. yeni yeni ışık yandığı anda 115 tl ye full oluyor .

:good1:

1.4 benzinli pug kullanıcı arkadaşım bolu dağını benim 1.4TDCI'den daha iyi tırmanacağını iddia etmişti. Arkadaşımla beraber ağzımızla gülmüştük :D

Benzinci arkadaşlarda alınmasınlar ama altlarında 1.4 benzinli olanlar hangi zevkten bahsediyorlar :good1: Araba devir bandını tırmanırken onlara çok iyi hızlandığını zannettiriyor onu mu seviyorlar yoksa benzin istasyonunda aldıkları zevki mi seviyorlar :) 0-100'de aldıkları 2sn civarında olan fark ara hızlanmalarda bizim hanemize yazılıyor :good1:

Sakarya dolaylarında peşime takılan benzinli fiesta kullanıcısı o kadar zorlamasına rağmen izmit-körfez arasında arkamdan ayrılmak zorunda kaldı :p:)

Hey gidi koca fiesta seni çok özlüyorum :)

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
:good1:

1.4 benzinli pug kullanıcı arkadaşım bolu dağını benim 1.4TDCI'den daha iyi tırmanacağını iddia etmişti. Arkadaşımla beraber ağzımızla gülmüştük :D

Benzinci arkadaşlarda alınmasınlar ama altlarında 1.4 benzinli olanlar hangi zevkten bahsediyorlar :good1: Araba devir bandını tırmanırken onlara çok iyi hızlandığını zannettiriyor onu mu seviyorlar yoksa benzin istasyonunda aldıkları zevki mi seviyorlar :) 0-100'de aldıkları 2sn civarında olan fark ara hızlanmalarda bizim hanemize yazılıyor :good1:

Sakarya dolaylarında peşime takılan benzinli fiesta kullanıcısı o kadar zorlamasına rağmen izmit-körfez arasında arkamdan ayrılmak zorunda kaldı :good1::)

Hey gidi koca fiesta seni çok özlüyorum :)

Evet 1.4 benzinliler düzde geçer, ama araç full doluyken zorlanırlar, rampalarda zaten şansları yok, ah birde 1.6 tdci olsaydı süper olucaktı, tabi fiesta 1.4 tsi motor tarzında olsa o zaman iş değişir :p

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
(düzenlendi)
Tabi fiesta 1.4 tsi motor tarzında olsa o zaman iş değişir :D

O zaman bizde karşılaştırmayız zaten :)

tarihinde Yi?itcan Co?ar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar
Evet 1.4 benzinliler düzde geçer, ama araç full doluyken zorlanırlar, rampalarda zaten şansları yok, ah birde 1.6 tdci olsaydı süper olucaktı, tabi fiesta 1.4 tsi motor tarzında olsa o zaman iş değişir :)

TSİ motorun karşısınza bizde 1,9 jtdi çıkartırız. :D

Yorum bağlantısı
Gökhan Taşkın
(düzenlendi)
.....yoksa benzin istasyonunda aldıkları zevki mi seviyorlar :D ....

:D bu güzeldi

Ay ben bezdim, neyse ki çok bilgili değilim bu konuda! :unknw:

Dizelci arkadaşlar, nasıl isterseniz öyle olsun, verin paraları alın dizelleri; ben ilk etapta veremedim paraları, şimdi benzin istasyonunda ödüyorum azar azar. Ne yapalım kader böyleymiş!

(Kabullenmenin dayanılmaz hafifliği, dünya varmış :D )

herseyi kabullenir oldunuz :D

tarihinde G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
ford fiesta 1.4i comford 2006 175 km hızı gördüm :( dizel ne görür onu kullanıcılara sormak lazım ?

200km/h ben 180 km/h yapıp bıraktım.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Geçenlerde bir ilanda gördüm.. Dizel fiestacılar 0-100'ünün 7 saniye olduğunu hisseder ama aslında 14 saniyedir diyordu.. :D

Dizelde kullanıcıyı mutlu eden bölüm, 2000-3000 devir arasıdır.. Benzinlide bu 1000 devirde başlar 6500'de biter..

Bence, düşük beygirli dizelde tek mutluluk anı, petrolde depo doldurma anıdır... :)

Pehh, düşük güçlü benzinlinin 1000 den başlayıp 6500 de biten devrinde çıktığı hıza dizel 900-3000 devir arasında çıkıyor ama, ne haber :)

Bu iş zevkten ziyade 'imkan' meselesi. Dizele binmekten zevk almıyorum, dizele binmek zorunda bırakılıyorum. Benzinin 4lira olduğu bir ülkede yaşıyoruz. Dizeli dizel yapan yakıt ekonomisidir, dizeli sürülecek kıvama getiren teknolojiyse neredeyse endüstriyel bir standart haline gelen turbodur. Eski nesil turbosuz, pompa sistemiyle çalışan dizeller artık yok.

Benzin 1,5 - 2 lira olsaydı, Focus yerine Saab 9-3 2,0T alırdım mesela. :rolleyes:

Dikkat et eski nesil turbosuz benzinlilerde silinmek üzre ama, yeni nesil dizellerle turbosuz benzinlilerin baş etmesi çok zor artık.

Hayat 5500 den sonra başlar :good1:

5500 den sonraki hayatı bilmeyen dizel motorlar güzel bir hayat yaşadıklarını sanırlar :D

İşin şakası bir yana amaç ekomoni ise dizelin avantajı tabiki tartışılmaz ama sürüş zevki yada perfomansı tartışılır , hiç bir zaman performans için yada sürüş zevki için dizel araba almam kimse de bana aksini düşündüremez.

O zaman sana cevabım... http://www.audi.com.tr/tr/brand/tr/experie...nd/r10_tdi.html

Audi R10 TDİ

:rolleyes:

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Ben buna sadece kendini kandırmak derim vallaha Ali bey :good1:

Dizel araçlarda kendi aralarında yarışır en iyiyim ben der nasıl tazıları , yarış atlarını yarıştırıyorlar , aynı şeklide kaplumbaları ve kurbagalarıda yarıstırıyorlar olay sadece bundan ibaret :rolleyes:

Bi hızlanıyım diyip dip gaz yapsam arkadan çıkan siyah dumanla anam motorumu kırdık diye dururum herhalde.

Mehmet abi güzel anlatmış durumu 0-100 7 sn sanıp 14 sn ye de çıkan araçlardır dizeller.

Nasıl bir vites oranınız varda bu hızlara o devirlerde çıkıyorsunuz. 2 vites 3000 devirde 120 yada 110 mu yapıyor sizin araçlar ?

Auidinin arabası ayrı bir şey, hem hızlı hem dayanıklı, birinci olmuş galiba, bu durumda benzinliler hacamat olmuş olmuyormu :D neyse işin şakası bir yana o deli güçlü motora yüksek oranlı vites kutusu koyunca uçup gider, mesele şanzıman balata vs. o torka nasıl dayanıyor, baya uğraşmışlar anlaşılan.

Dizelde maksat ekonomi doğru, fakat şaka bir yana bayağıda gelişti bu aletler, ha bu arada benim fiesta yapamıyor ama 2. vites 120 yapan dizele basit bir örnek, model yılını unuttum, merso 300D turbo dizel V6 alet, 4 ileri oto şanzıman, çok iyi durumda arkadaşımda var, yolda millete rahat rahat nal toplatıyor, araba çok yaşlı olmasına rağmen abs, cruise control vs. var, adamlar kaç sene önce aşmışlar, tüm sistemleri bosch, biz hala reno ford pejo vs. debeleniyoruz, merso bmw gibi makinaları almak lazım gerçekten, bizimkiler amatör kalıyor yanlarında vallahi :)

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Şimdiden, muhtelif motor versiyon sesleri veren sistemler üstünde çalışıyorlarmış, lambo sesli E-dOblo :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

mailden yollarız artık, lambo - ferro - bmw seslerini, update edersin, bu tip konu başlığı açınca, Emmi sorar: Yasal mı :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Onur Demirer

200 km/s yapan 1.4 68 bg dizeller, duzlukte basip yokusta bayilan benzinliler, tamam dizel iyi hos da bir yere kadar :good1:

Insanoglu ne kadar zeki bir varlik ki vites kutusu diye bir sey icat etmis :fiuw: Eger ki benzinli araci kullananlar da o kadar zeki iseler duz yolda gectikleri dizele yokusta da cogu durumda gecilmezler.

Ara hizlanma testlerine de bitiyorum gercekten, en uzun iki viteste tam gaz hizlanmak/hizlanmaya calismak hangi akli basinda insanin yapacagi seyse tum karsilastirma ve testlere koyuyorlar.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
200 km/s yapan 1.4 68 bg dizeller, duzlukte basip yokusta bayilan benzinliler, tamam dizel iyi hos da bir yere kadar :lol2:

Insanoglu ne kadar zeki bir varlik ki vites kutusu diye bir sey icat etmis :good1: Eger ki benzinli araci kullananlar da o kadar zeki iseler duz yolda gectikleri dizele yokusta da cogu durumda gecilmezler.

Ara hizlanma testlerine de bitiyorum gercekten, en uzun iki viteste tam gaz hizlanmak/hizlanmaya calismak hangi akli basinda insanin yapacagi seyse tum karsilastirma ve testlere koyuyorlar.

İşin şaka yanı bir yana, yakın beygire (torka değil) ve hacme sahip iki benzinli ve dizel, düzde hızlanıp rampaya sarınca genelde benzinli motor tork farkından hız kesmeye başlıyor, dizelin avantajıda burda ortaya çıkıyor, misal benzinli 130 dan 90 a 10sn de düşerse dizel 25-30 sn gibi daha uzun sürede yavaşlar gibi, rampa uzunsa fark dahada belli oluyor zaten, benzinliyi kullanan kadar dizeli kullananda zekiyse bu durumda dizel rampada yine geçer merak etme, heleki araçlarda yük varsa benzinli çok daha çabuk yavaşlar, düşük hızda girdiysen zaten hiç şansın yok, tabi birde rampa bitince olacaklar var....

Şimdi araç olacak olsam yine dizel alırdım, sebebi hem ekonomi hemde genelde arabayı yüklü kullandığımdan bastımmı hızlanmasını istediğimden, bunu karşılayacak benzinli ya yüksek hacimli olacak vergi ödeyeceğim artı benzin parası, yada 1.4 tsi tarzı olacak vergiden kurtarıp benzin masrafından batacağım, bu sebeble dizel bana daha cazip geliyor, birde dizel motoru sevme durumu var, tork ve sesi hoşuma gidiyor, benzinliye binince, benzinli motorsikletten inip elektrikli motorsiklete binmiş hissediyorum vallahi :)

Yorum bağlantısı
Onur Demirer
İşin şaka yanı bir yana, yakın beygire (torka değil) ve hacme sahip iki benzinli ve dizel, düzde hızlanıp rampaya sarınca genelde benzinli motor tork farkından hız kesmeye başlıyor, dizelin avantajıda burda ortaya çıkıyor, misal benzinli 130 dan 90 a 10sn de düşerse dizel 25-30 sn gibi daha uzun sürede yavaşlar gibi, rampa uzunsa fark dahada belli oluyor zaten, benzinliyi kullanan kadar dizeli kullananda zekiyse bu durumda dizel rampada yine geçer merak etme, heleki araçlarda yük varsa benzinli çok daha çabuk yavaşlar, düşük hızda girdiysen zaten hiç şansın yok, tabi birde rampa bitince olacaklar var....

Şimdi araç olacak olsam yine dizel alırdım, sebebi hem ekonomi hemde genelde arabayı yüklü kullandığımdan bastımmı hızlanmasını istediğimden, bunu karşılayacak benzinli ya yüksek hacimli olacak vergi ödeyeceğim artı benzin parası, yada 1.4 tsi tarzı olacak vergiden kurtarıp benzin masrafından batacağım, bu sebeble dizel bana daha cazip geliyor, birde dizel motoru sevme durumu var, tork ve sesi hoşuma gidiyor, benzinliye binince, benzinli motorsikletten inip elektrikli motorsiklete binmiş hissediyorum vallahi :)

Motor tork farki diyorsunuz hala. Motordaki tork tekerlere vites kutusundan iletiliyor ve benzinlilerin vites kutusu her daim daha kisa tutulabilir (ki yakin gucteki Ti-VCT 'nin vites oranlari da TDCI'dan kisa). Zaten tekere iletilen tork dizelden fazla olmasaydi hizlanma degerleri daha iyi olmazdi. Rampaya 3000 devir ve alti girerseniz (ki normal kullanimda cogu surucu bunu yapiyor) tabi benzinli hiz keser de 5000 devirde girilen rampada ne kadar hiz kesecek benzinli?

Kaldi ki bu karsilastirma 1.6 TDCI vs Ti-VCT bile degil. 1.4 96 bg benzinliyle 1.4 68 bg dizel motor karsilastirmasi, ama hala 1.4 dizelin performansi ovuluyor, rampa anilari vs anlatiliyor :s

Yil 2010, 1.4 motordan 68 bg, yazdikca komik geliyor. 68 bg, 68 bg...

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç

Bu konu hiç bitmez. Hangi Fiesta daha performanslı, dizel mi, benzinli mi? Birçok defa yazdım ve tekrar yazıyorum. 1,4 benzinli Fiesta, 1,4 dizel Fiesta' dan daha performanslıdır.Yaklaşık 60000 km. dizel, 72000 km. boyunca (benzinliyi hala kullanıyorum) aynı dönemlerde benzinli kullandım.

Amaç sadece performans ise benzinli, ekonomi ise, dizel. İki aracın 0-100' üne bakın. Ara hızlanmalarda dizel, ama aynı viteste dizel iyidir. Örneğin 4.vites 80 km. hızla iki araçla yanyana giderken, hızlanmak istediğinizde dizel benzinliyi geçer. Ama benzinli aracı 3. vitese düşürürseniz, benzinli geçer. Bunu dizelde yampaya kalkarsanız, unutun performansı. Ford' un uzun aralıklı şanzımanı bu durumlarda (vites küçültmelerde ) çok iyi çalışıyor. Benzer durumlar rampalar içinde geçerlidir.

Benzinli aracın vites oranlarından anlamayan bir sürücü dizel tarafından geçilmeye mahkumdur.

Benzinli aracın vites oranlarını iyi bilen bir sürücü her halukarda dizeli geçer.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Motor tork farki diyorsunuz hala. Motordaki tork tekerlere vites kutusundan iletiliyor ve benzinlilerin vites kutusu her daim daha kisa tutulabilir (ki yakin gucteki Ti-VCT 'nin vites oranlari da TDCI'dan kisa). Zaten tekere iletilen tork dizelden fazla olmasaydi hizlanma degerleri daha iyi olmazdi. Rampaya 3000 devir ve alti girerseniz (ki normal kullanimda cogu surucu bunu yapiyor) tabi benzinli hiz keser de 5000 devirde girilen rampada ne kadar hiz kesecek benzinli?

Kaldi ki bu karsilastirma 1.6 TDCI vs Ti-VCT bile degil. 1.4 96 bg benzinliyle 1.4 68 bg dizel motor karsilastirmasi, ama hala 1.4 dizelin performansi ovuluyor, rampa anilari vs anlatiliyor :D

Yil 2010, 1.4 motordan 68 bg, yazdikca komik geliyor. 68 bg, 68 bg...

Rampada karşılaşırsak görürsün :) tekere iletilen tork fazla diye benzinli dizeli geçmiyor yalnız (zaten benzinlinin torku çok daha az), beygir ve tork farklı şeyler biliyorsun, araçlar yüklüylen sen o benzinliyi kaldırana kadar dizel zaten fırlar, (aynı güçte motorlar için konuşuyorum) mesela kamyonlar niye dizel? yakıt sarfiyatını bırakalım olay çok ağır yükte gidebilmek, tırmanabilmek, aynı beygire ve hacme sahip benzinli motor taksan o kamyona yerinden kalkamaz yada yüksek devirden balata sıyırır kalır, anlatabildim sanırım. Dizelin avantajı çok düşük devirde yüksek torka ulaşabilmesi zaten.

Rampada elbette benzinli vites düşürür fırlar vs. ama anlatmak istediğim, araçlar yüklüyken sen rampada 5000 devirde yapsan tork olarak hala dizelin gerisindesin (fiesta 1.4 benzinli 125 tork/4200 devire gelince - fiesta 1.4 tdci 160 tork/1750 devirden itibaren), yani kilo başına çevirme gücün düşük, beygir sayesinde belki denge sağlarsın, alatabildimmi, bunun gibi birşey oluyor yani.

Unutma bunları rampa çıktığımız farz ederek anlatıyorum, araçalar 1.4 benzinli ve 1.4 dizel. Aynı durum 1.6 benzinli ve 1.6 dizeldede aynı.

Rampa olayında fiesta için konuşalım 90 la girersen ben bastımmı daha çabuk hızlanırım yada duruma göre hızımı korurum, benzinli ise çok yavaş hızlanır yada yavaşlar, hızı korumak içinde 4 te gaza abanırsın, gibi bir olay oluyor, ha sen 4 e alırım dersen bende 3000 devirde 5 e atar 2500 e yakın devirde olurum, yani çevirecek ve güç kaybetmediğim devir bandım hala var, hızımda 110 un üstünde olur.

olayı anlatabildim sanırım, dizel bu şartlarda avantajlı, yoksa düz yolda benzinlinin verdiği hızlanmayı 1.4 tdci veremiyor, ama 1.6 tdci çok daha iyi, hemen hemen aynı zevki veriyor, özellikle kalkışta ve ara hzlanmalarda çok iyi, ben aldıktan 6 ay sonra 1.6 dizel geldi alamadım, çok sinir olmuştum gerçekten.

tarihinde Ali Cihangiro?lu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Onur Demirer
(düzenlendi)
Rampada karşılaşırsak görürsün :rolleyes: tekere iletilen tork fazla diye benzinli dizeli geçmiyor yalnız (zaten benzinlinin torku çok daha az)

beygir ve tork farklı şeyler biliyorsun

Rampada elbette benzinli vites düşürür fırlar vs. ama anlatmak istediğim, araçlar yüklüyken sen rampada 5000 devirde yapsan tork olarak hala dizelin gerisindesin (fiesta 1.4 benzinli 125 tork/4200 devire gelince - fiesta 1.4 tdci 160 tork/1750 devirden itibaren), yani kilo başına çevirme gücün düşük, beygir sayesinde belki denge sağlarsın, alatabildimmi, bunun gibi birşey oluyor yani.

Rampa olayında fiesta için konuşalım 90 la girersen ben bastımmı daha çabuk hızlanırım yada duruma göre hızımı korurum, benzinli ise çok yavaş hızlanır yada yavaşlar, hızı korumak içinde 4 te gaza abanırsın, gibi bir olay oluyor, ha sen 4 e alırım dersen bende 3000 devirde 5 e atar 2500 e yakın devirde olurum, yani çevirecek ve güç kaybetmediğim devir bandım hala var, hızımda 110 un üstünde olur.

Vallahi billahi tallahi(o kadar iddialiyim :) ) tekere iletilen tork fazla diye benzinli daha iyi hizlaniyor, sizce araci iten "beygir gucu" adinda ilahi bir guc mu var? Eger ayni agirlikta, ayni teker capinda, ayni ruzgar direncinde iki Fiesta'dan tekerlere iletilen torku dusuk olani yuksek olani geciyorsa Newtonian fizige Einstein'dan bile daha buyuk bir darbe vurmussunuz demektir. Isterseniz F=m.a yi tartismayalim burada.

Guc ve tork farkli seyler biliyorum, ama guc ve torkun vites oranlari sayesinde birbiriyle direkt ilintilendirilebilecegini de biliyorum. Su vites oranlari mevzusunu kac kere tekrarlamam gerektigini bilmiyorum yalniz.

Hala motor tork verilerini kullaniyorsunuz, ama 2000 devir fazla ceviren ve maksimum torkunu 2500 devir yukarida alan motorun vites oranlari her zaman daha kisa tutulur, oyuzden daha hizlidir zaten. Ayrica TDCI 1750'den itibaren sabit 160 Nm tork sunmuyor ki, tork egrisi gittikce dusuyor. 3000 devirde 4'ten 5'e atarak da kusura bakmayin ama birakin 1.4 benzinli Fiesta gecmeyi, benim dandik 1.2 Clio'yu zor gecersiniz. Tekrarlamama gerek var mi bilmiyorum, ama 2500 devirde motor torku 3000 devire gore fazla olsa bile 5. vites orani 4'ten daha dusuk oldugu icin tekere ilatilen tork daha azdir.

Daha da uzatmak istemiyorum, kisacasi 1.4 benzinli Fiesta'm olsa benzinlik harici 1.4 dizel arzulayacagimi hic sanmiyorum.

tarihinde Onur Demirer tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar

Bende şu kadar iddaalıyım ; Işıklarda iki araç duralım , aracı patiye düşürmeden 2000 D/D civarlarında kalkarım , sağımdan kalkan benziliyede az ilerde sol aynamdan bakarım .:D

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Vallahi billahi tallahi(o kadar iddialiyim :D ) tekere iletilen tork fazla diye benzinli daha iyi hizlaniyor, sizce araci iten "beygir gucu" adinda ilahi bir guc mu var? Eger ayni agirlikta, ayni teker capinda, ayni ruzgar direncinde iki Fiesta'dan tekerlere iletilen torku dusuk olani yuksek olani geciyorsa Newtonian fizige Einstein'dan bile daha buyuk bir darbe vurmussunuz demektir. Isterseniz F=m.a yi tartismayalim burada.

Guc ve tork farkli seyler biliyorum, ama guc ve torkun vites oranlari sayesinde birbiriyle direkt ilintilendirilebilecegini de biliyorum. Su vites oranlari mevzusunu kac kere tekrarlamam gerektigini bilmiyorum yalniz.

Hala motor tork verilerini kullaniyorsunuz, ama 2000 devir fazla ceviren ve maksimum torkunu 2500 devir yukarida alan motorun vites oranlari her zaman daha kisa tutulur, oyuzden daha hizlidir zaten. Ayrica TDCI 1750'den itibaren sabit 160 Nm tork sunmuyor ki, tork egrisi gittikce dusuyor. 3000 devirde 4'ten 5'e atarak da kusura bakmayin ama birakin 1.4 benzinli Fiesta gecmeyi, benim dandik 1.2 Clio'yu zor gecersiniz. Tekrarlamama gerek var mi bilmiyorum, ama 2500 devirde motor torku 3000 devire gore fazla olsa bile 5. vites orani 4'ten daha dusuk oldugu icin tekere ilatilen tork daha azdir.

Daha da uzatmak istemiyorum, kisacasi 1.4 benzinli Fiesta'm olsa benzinlik harici 1.4 dizel arzulayacagimi hic sanmiyorum.

Anlaşıldı senin biraz daha okuman lazım, önce tork vs. onuda öğren birde yazdıklarımı doğru oku, aracın yüklüyse ve yokuştaysan gaza sonuna dek basarsan belki geçersin sen 1.4 benzinliyle 1.4 tdci yi, dahada birşey demem tdci kullanmamışsın yada kullanmayı bilmiyorsun demekki.

5. vites hız değil tassaruf vitesidir zaten, ayrca dediğim şartlarda 1.4 tdci ile 4. viteste 3500 devirde zaten basıp gitmiş olurum, hem ne yazmışsın "tekere iletilen tork fazla diye benzinli daha iyi hizlaniyor" torku yüksek olan fiesta 1.4 tdci benzinli değil, "Eger ayni agirlikta, ayni teker capinda, ayni ruzgar direncinde iki Fiesta'dan tekerlere iletilen torku dusuk olani yuksek olani geciyorsa Newtonian fizige Einstein'dan bile daha buyuk bir darbe vurmussunuz demektir. Isterseniz F=m.a yi tartismayalim burada. " dediğin gibi aynen öyle teknik verilere bak bakalım kimin torku daha yüksek, heleki 4. viteste ...

Bende şu kadar iddaalıyım ; Işıklarda iki araç duralım , aracı patiye düşürmeden 2000 D/D civarlarında kalkarım , sağımdan kalkan benziliyede az ilerde sol aynamdan bakarım .:blink:

+500 aynen öyle, sonra yetişir bayaaaa bir gittikten sonra tabii, oda benzinlinin son hızı daha yüksek olduğundan, zaten aralarında 2 sn gibi birşey var.

Yorum bağlantısı
Tamer Topaç
Bende şu kadar iddaalıyım ; Işıklarda iki araç duralım , aracı patiye düşürmeden 2000 D/D civarlarında kalkarım , sağımdan kalkan benziliyede az ilerde sol aynamdan bakarım .:p

:vampir: Benim 0 km. alıp 72000 km' dir kullandığım benzinli arabam mı çok hızlı, 5000 km' de alıp, 60000 km. boyunca kullandığım dizel mi çok yavaştı? Ara hızlanmalar, yüklü rampayı anlıyorum da, buna anlam veremiyorum.

Yorum bağlantısı
Onur Demirer
Hiç dizel bir fiesta kullandınız mı ?

Babamin araci 1.6 TDCI Cmax, uzun yola ciktigimizda kullaniyorum, yuksek hiz karakteristigini hafiften bilirim. Ha Cmax agir, Fiesta hafif, 68 bg'le ucuyor derseniz bilemem.

Anlaşıldı senin biraz daha okuman lazım, önce tork vs. onuda öğren birde yazdıklarımı doğru oku, aracın yüklüyse ve yokuştaysan gaza sonuna dek basarsan belki geçersin sen 1.4 benzinliyle 1.4 tdci yi, dahada birşey demem tdci kullanmamışsın yada kullanmayı bilmiyorsun demekki.

5. vites hız değil tassaruf vitesidir zaten, ayrca dediğim şartlarda 1.4 tdci ile 4. viteste 3500 devirde zaten basıp gitmiş olurum, hem ne yazmışsın "tekere iletilen tork fazla diye benzinli daha iyi hizlaniyor" torku yüksek olan fiesta 1.4 tdci benzinli değil, "Eger ayni agirlikta, ayni teker capinda, ayni ruzgar direncinde iki Fiesta'dan tekerlere iletilen torku dusuk olani yuksek olani geciyorsa Newtonian fizige Einstein'dan bile daha buyuk bir darbe vurmussunuz demektir. Isterseniz F=m.a yi tartismayalim burada. " dediğin gibi aynen öyle teknik verilere bak bakalım kimin torku daha yüksek, heleki 4. viteste ...

Isterseniz tekrar yazayim, vites kutusu, vites oranlari diyorum, motor torkunun lastige iletilen torka esit olmayisi diyorum. Hala TDCI motor torku daha yuksek diyorsunuz, sanki ayni vites oranlari kullaniliyormus, sanki TDCI o torku yuksek devirlerde koruyabiliyormus gibi.

"Biraz daha okuman lazim" demek bence haddinizi asar. Su an ODTU makina 4. sinif ogrencisiyim, gecen sene 4 ayim Stuttgart Mercedes'te dizel emisyon modellemesi uzerine calisarak, 5 ayim UT Austin'de otomotiv labinda yatip kalkarak gecti. Profil bilgilerinin meslek kismina CV'mizi dokmemiz, ak sakalli fotograflarimizi profil fotosu yapmamiz gerek herhalde bazi insanlara bir seyleri anlatabilmek icin.

Neyse siz devam edin 68 bg'lik Fiesta'yla Ferrari tokatlamaya.

Baska bir konuda "bu forumda fanatiklik yapiliyor" diyen Onur bakir, Ali Elover ve Can Umut Baykan Beylerden de zamaninda kendilerini anlamadigim icin burada ozur diliyorum :vampir:

Yorum bağlantısı
Rıfat Çakar
:vampir: Benim 0 km. alıp 72000 km' dir kullandığım benzinli arabam mı çok hızlı, 5000 km' de alıp, 60000 km. boyunca kullandığım dizel mi çok yavaştı? Ara hızlanmalar, yüklü rampayı anlıyorum da, buna anlam veremiyorum.

Hzılı veya yavaş mukayesesi yapmadım. Kalkışta , yokuşta , yüklü iken , ara hızlanmalarda dizel aynı motor hacmindeki benzinliden iyidir.

Benzinin litresine 4 lira verecem , gelecek bi dizel rampada benle alay edecek. O iş bana gelmez. ST , Rs vs. tarzı araçları bu tartışmaya dahil etmiyorum zaten onların yeri ayrı , onları kullanmanın zevki ayrı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...