Mehmet Göktürk 25 Kasım 2010 Paylaş 25 Kasım 2010 (düzenlendi) Sevgili Arkadaşlar, Araçlarımızın tüketim değerleri malumunuz şehiriçi ve şehirdışı olarak belirleniyor. Bu belirleme işlemi dinanometre üzerinde belirli bir sürüş stili referansı ile yapılıyor. Bu referans sabit hızla 90 km ile yapılmıyor. Paris ve Roma şehirlerindeki şehiriçi ve şehirdışı ortamlara göre düzenlenmiş. Detaylı bilgi şurada mevcut. http://www.dieselnet.com/standards/cycles/ece_eudc.html Şimdi burada ECE (şehiriçi) ve EUDC (şehirdışı) grafikleri var. Linkteki sitede ayrıca amerikan, japon ve ağır vasıta için bilgiler de mevcuttur. Araçlar 2000 yılından itibaren şehiriçi testte soğuk motorla başlatılır. Şehiriçi testin arkasından şehir dışı test yapılır. Şehiriçi test grafiği şöyledir: ECE 15 cycle denir: Şehirdışı ise şöyledir: Görüldüğü gibi 120 ye kadar çıkılıyor. Bu ölçümler 20-30 derece hava sıcaklığında klima kapalı ve araçlar az yüklü iken (tek kişi) yapılır. Dikkatli kullanımda bu değerlerin altına inmek mümkün olması ile birlikte gerek klima gerekse sabır nedenleri ile bu değerlerin üstüne çıkılmaktadır. Ayrıca İstanbul için IStanbul cycle tanımlanmıştır. Biraz daha sert bir sürüş dinamiği mevcut olup yaklaşık 1 litre daha yüksek tüketim değerleri ve emisyon değerleri ortaya çıkmaktadır. Bulursam onu da koyacağım. Konferansta verildi ama CD sini bulamıyorum. Bir diğer konu da grafiklerin her ikisinde de (şehirdışında başta ve sonda) durmalar var. Bu nedenle start stop sistemli araçların yakıt sarfiyatı düşük çıkıyor. 25 Kasım 2010 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Tamer Topaç 25 Kasım 2010 Paylaş 25 Kasım 2010 Çok güzel oldu bu grafikli bilgi. Teşekkürler Mehmet Bey. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 25 Kasım 2010 Paylaş 25 Kasım 2010 ş.dışı için yarı zamanlı sabit yarı zamanlı değişken diye bir tabir vardı sanki. bu grafik benim kafamdakinden faklı. Demek böyle imiş. Peki ortalama 90 kmph nin manası ne ? niye 80 değil de 90 ? bunu da şu yüzden soruyorum. misal bizim arabanın teknik verisinde torkun %80 i 1750 dd gibi bir değerde alınıyor. sabit hızla bu devirde araç 75-80 km gibi bir hız yapıyor. benim mantığıma göre minimum tüketim bu devirde olmaz mı yol şartları uygunken. 90 ın sebebi evrensel hız sınırlaması felan mı? çünkü bir çok ülkede şehir dışı hız sınırı 90 (otobanlar hariç) Yorum bağlantısı
Guest G 25 Kasım 2010 Paylaş 25 Kasım 2010 Bu test çok saçma neden ise son testte şehir dışı ortalamasında ilk 0-70 km ye 40 sn de çıkıyor herhalde hepsinde araç rolantide hızlanıyor. Yorum bağlantısı
Uğraş Özyurt 26 Kasım 2010 Paylaş 26 Kasım 2010 İstanbul gibi büyük şehirlerin farklı olması gerekli zaten. Şehir içi tüketim ... kadardır diyor hep verilerde ama İstanbul ile sinop şehir içi trafiği bir değilki yani,Ben geçen gün hemde öğlen vakti Yenikapı'dan Yeşilköy'e çoğunlukla 1 ve 2. vitesle 1 saati geçen bir sürede gidebildim... Şu an için fabrika değerinin 0,8 litre üstündeyim daha az yakmasını beklimiyeceğiz demekki. Yorum bağlantısı
Recommended Posts