İçeriğe Yönlendir

Debriyaj Müşürü Ne Işe Yarar?


Nedim Öner

Recommended Posts

Nedim Öner

İnternetten tam olarak aradığım bilgiyi bulamadım. Cruise control ile alakalı olduğuna dair yazılar gördüm ama benim aracımda cruise control yok. :unknw:

2008 Fusion Lux versiyonunda debriyaj müşürü varmı, varsa görevi nedir?

Bilgisi olanlardan, bilgiyi paylaşarak çoğaltmalarını bekliyorum... :good1:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Vites değişimlerinde ecu depriyaj pedalının basıldığı bilgisini alıp motor güçünü düşürerek vites değişimlerinde debriyaj balatasına ve sisteme aşırı yük binmesini engelleyerek balatanın ve sistemin ömrünü uzatır. Debriyaja basılıyken Ecu aracın boşta olduğunu anlar ve gaza bassanızda motora tam güç vermez.(araba hareket halinde iken. Duruyorsa kalkışta problem olmaması için normal güçü verir)

Yani Ecu debriyaj pedalından, teker hız sensörlerinden, fren pedalından gelen tüm verileri değerlendirerek Elektronik yakıt sistemini kontrol eder. Bunlara motor suyu sıcaklığıda ve birçok veri daha dahil. Mesela arabamda gaza basılıyken aynı anda frene basarsam gazı otomatik kesiyor ve kadranda şanzıman uyarı ışığı yakıyor.

Bunun dışında CC aktifse basıldığında devreden çıkartır.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Vites değişimlerinde güç kesimi 1 saniye civarı bir süre. Mesela 3. vites 3000 devir sabit hız ile giderken debriyaja bastığınızda gaz pedalının konumunu değiştirmesenizde devirin 500 devir kadar aşağı düşmesi gerekir. 4. vitese takıp debriyajı bırakabildiğiniz en hızlı şekilde de bıraksanız sarsılma olmaması gerekir ve kavramayı hissetmessiniz. Debriyajı bıraktıktan sonra 1 saniye dolmadan gaz pedalı yine sabit olsa bile araba tatlı tatlı hızlanmaya başlar.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Olmaması daha seri bi sürüş sağlarken,50bin km'de debriyaj bitirmeye neden olan nadide parça. :lol2:

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
Olmaması daha seri bi sürüş sağlarken,50bin km'de debriyaj bitirmeye neden olan nadide parça. ;)

Ozaman balata için farklı bir kimyasal malzeme kullanılsın ve çabuk bitmesin ama oda çok fazla kanserojen olur. :lol2: Balata kokusu olarak duyduğumuz kokuyu solumamız zararlı.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)
Ozaman balata için farklı bir kimyasal malzeme kullanılsın ve çabuk bitmesin ama oda çok fazla kanserojen olur. :rolleyes: Balata kokusu olarak duyduğumuz kokuyu solumamız zararlı.

En asbestlisinden Luk balatayı 60bin km sert/karma şekilde kullanıp,2gün önce değiştirdim. :) Yenisinde asbest yok. 25-30bin diyorum. :p Arabanın ilk balatasının Valeo asbestli olduğunu,aracın da şuanda 160binde olduğunu düşünürsek,100bin km dayanan ilk balatayı kutluyorum. :)

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Balatayı km'den çok kullanım tarzı etkiliyor.

Az vites değiştirmeniz gerekiyorsa çok fazla yıpranmaz ve ısınmaz.

Çok vites değiştiriyorsanız ve araba yüklü olursa kavrama sırasında çok daha fazla ısınır.

Balatanın ısınması debek kavraması için daha fazla kuvvet gerek demek(sürtünme katsayısı değiştiğinden kayıyor ve kavramıyor), normale göre sıcak olmasından dolayı çok daha fazla aşınması demek.

Firen balatalarıda aynı şekilde. Isındıkca fren performansı düşer ve balata daha hızlı biter. Balata yüzeyden toz şeklinde eriyerek ısısını atar. Yani çok firen kullanmak ömrü kat kat kısaltıyor. Az kullanmak kat kat artırıyor. İşin içine ısı girmesi kötü :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Sizde debraj varda debraj müşiri koymuşlar :rolleyes: debrajsız arabada debraj müşiri bile olabilir. :) ford bu soketini gördüm arabada. :)

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)
Balatayı km'den çok kullanım tarzı etkiliyor.

Az vites değiştirmeniz gerekiyorsa çok fazla yıpranmaz ve ısınmaz.

Çok vites değiştiriyorsanız ve araba yüklü olursa kavrama sırasında çok daha fazla ısınır.

Balatanın ısınması debek kavraması için daha fazla kuvvet gerek demek(sürtünme katsayısı değiştiğinden kayıyor ve kavramıyor), normale göre sıcak olmasından dolayı çok daha fazla aşınması demek.

Firen balatalarıda aynı şekilde. Isındıkca fren performansı düşer ve balata daha hızlı biter. Balata yüzeyden toz şeklinde eriyerek ısısını atar. Yani çok firen kullanmak ömrü kat kat kısaltıyor. Az kullanmak kat kat artırıyor. İşin içine ısı girmesi kötü :)

Benim arabanın fren balatası,baskı balatası çabuk biter. :) Ama baskının çabuk bitmesinin nedeni %99 şehir içinde araç kullanmam,dur kalk trafikte,yüklü ve yokuşa sıkça denk gelmemdir. . :rolleyes:

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Acar
(düzenlendi)

Pekii, debriyajsız vites değiştirmenin bir etkisi olur mu araca? Şu aralar ona taktım, 2-3-4 için debriyaja basmadan vites değiştirmeye çalışıyorum da. :rolleyes:

tarihinde Mehmet Acar tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Pekii, debriyajsız vites değiştirmenin bir etkisi olur mu araca? Şu aralar ona taktım, 2-3-4 için debriyaja basmadan vites değiştirmeye çalışıyorum da. :)

Lazım olduğunda yapabilecek kadar öğrenin ve bırakın... Daha fazla zorlarsanız illaki bir yerlere zarar verirsiniz..

Yorum bağlantısı
Nedim Öner

Daha önce şu konuyu açmıştım...

Debriyaj müşürü ile ne alakası var, oraya gelelim... :rolleyes:

Vites değişimlerinde ecu depriyaj pedalının basıldığı bilgisini alıp motor güçünü düşürerek vites değişimlerinde debriyaj balatasına ve sisteme aşırı yük binmesini engelleyerek balatanın ve sistemin ömrünü uzatır. Debriyaja basılıyken Ecu aracın boşta olduğunu anlar ve gaza bassanızda motora tam güç vermez.(araba hareket halinde iken. Duruyorsa kalkışta problem olmaması için normal güçü verir)

Yani Ecu debriyaj pedalından, teker hız sensörlerinden, fren pedalından gelen tüm verileri değerlendirerek Elektronik yakıt sistemini kontrol eder. Bunlara motor suyu sıcaklığıda ve birçok veri daha dahil. Mesela arabamda gaza basılıyken aynı anda frene basarsam gazı otomatik kesiyor ve kadranda şanzıman uyarı ışığı yakıyor.

Bunun dışında CC aktifse basıldığında devreden çıkartır.

Bu motorun tıkırtılı çalışması konusunda, ustalığının daha iyi olduğuna inandığım bir oto tamircisine konuyu sordum. Dedim ki; niye vites boştayken ve dururken gaz verildiğinde bu tıkırtılı çalışmayı yapmıyor da, arabayı vitese takıp kalkarken (Belli bir devire kadar), motor sanki yağsızmış gibi çalışıyor.

Cevap şu: Debriyaja basıldığında, debriyaj müşürü devreye giriyor ve arabayı kaldırmak için daha fazla motora güç verdiğinden/gerektiğinden, bu motorların yapısı gereği tıkırtılı çalışmasına neden oluyor. :rolleyes:

Eh, bana mantıklı geldi. Bilmem siz ne dersiniz? :unknw:

Yorum bağlantısı
  • 1 yıl sonra...
Guest Murat Aygün

merhabalar aracımı bilgisayara bağlatınca debriyaj müşğrğnün arızalı olduğu ortaya çıktı

hiç bir işlem yapmadım

arızalı debriyaj müşürünün ne gibi zararları olabilir ... yakıt tüketimine etkisi olabilir mi

teşekkürler

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
İlker Unar

Arkadaşlar bende de debriyaj müşürü arızası gözüküyo parçayı değiştiriyimmi ne dersiniz parça fiyatı 18 tl 

Yorum bağlantısı
Zekeriya Kahraman

Depreaj müşürü olurmu yahu vites geçişlerinde sıkıntı yoksa sök at türlü türlü icat cıkarıyorlar hep para tuzağı

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Alper Keskin

Yukarıda gayet iyi açıklanmış. Silkeleme problemi üzerine deneme amaçlı çıkartılmış halde aracı bir ay kadar kullandım.Pek bir farklılık olmasa da avans ayarı değiştiği için (sensör deaktif olduğu için sistem debriyaja hiç basılmıyor şeklinde yorumluyor) kavrama anında aracın daha seri olduğunu fakat daha fazla sarsmaya sebep olduğu için şoförü acemi gibi gösterdiğini söyleyebilirim.Tabi bu durum debriyajın yeni haline alışma süreci kadar uzun sürüyor sadece. Ayrıca vites değişiminde avans miktarı ayarlanmadığından olsa gerek yakıt tüketiminde bir miktar artış gözlemledim. Sürüş konforuna yönelik bir parça olduğunu söyleyebilirim...

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...