İçeriğe Yönlendir

Güneydoğu İnsanımızın Arabada Boya Takıntısı


Nedim Öner

Recommended Posts

Yavuz Gencay

bende değişen paçadansa düzeltilmiş parçadan yanayım cunku aracın orjınal fabrıkada ustunde gelen parcası oluyo bana camurluk değişti lafını duymaktansa camurlukta boya var lafını duymayı yeglerım parcanın değişmiş olması kazanın buyuklugunu gosterir demekki araca cok buyuk darbe aldı parca duzeltilemicek duruma geldiki yenisi takıldı. birde şunu unutmamak lazım sonuçta ikinci el kullanılmıs km yapmış araç alınıyor illaki ufak tefek seyler olucaktır araçta ...

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
İbrahim Akkaya-2
bende değişen paçadansa düzeltilmiş parçadan yanayım cunku aracın orjınal fabrıkada ustunde gelen parcası oluyo bana camurluk değişti lafını duymaktansa camurlukta boya var lafını duymayı yeglerım parcanın değişmiş olması kazanın buyuklugunu gosterir demekki araca cok buyuk darbe aldı parca duzeltilemicek duruma geldiki yenisi takıldı. birde şunu unutmamak lazım sonuçta ikinci el kullanılmıs km yapmış araç alınıyor illaki ufak tefek seyler olucaktır araçta ...

Dediğinize aynen ben de katılıyorum parçanın değişmiş olması hasarın veya kazanın büyüklüğünün göstergesidir. Eğer boyalıysa yada düzeltme varsa işte o zaman çizik, sürtme veya ufak tefek şeyler olduğu intibası uyanır.

Yorum bağlantısı
Oğuz Künyeli

Yeni moda vernik şimdi :)

"Boya yok usta 3-4 parça vernik var sadece" :D

Yorum bağlantısı
İbrahim Akkaya-2

Araba alım satım işiyle uğraşan ve genelde kazalı/hasarlı araçları alıp yaptırıp satan bir arkadaşım var. Onunla sohbetlerimizde neler duyuyor neler öğreniyorum piyasada yapılan.. Bunlardan bir taneside arabada boya olmasın diye adamlar gidip orjinal çıkma parça takıyorlar, sorana boya yok değişen yok full orjinal felan gazel okuyorlar, biraz fark edersende işte söküldü takıldı orjinalliği bozulmasın diye boyanmadı, değiştirilmedi felan diyolarmış.. Yani boyalı boyasız da artık fayda etmiyor..

Yeni moda vernik şimdi :)

"Boya yok usta 3-4 parça vernik var sadece" :D

Evet birde bu çıktı :) abi boya yok sadece bir kaç parçada vernik var.. Micronu koyuyosun alet 200ü geçiyor, soruyorum abi bu ne hani boya yoktu? Boya yok abi orda vernik var boyanmadı diyor.. :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya
(düzenlendi)

Arkadaşlar bende de bu şekilde bir takıntı var.Ama ileri boyutta değil. Benim vectrada tavan ve kaputta güneş yanığı vardı. Çamurluklarda küçük sıyrıklarda paslanmalar başlamıştı. Tampondaki siyah boyada çatlak vardı. Satışım çok kolay oldu. Şayet onlara toplasan en fazla 1000 tl harcanır ve araç kazalı konuma düşerdi ve araç en az 1500-2000 tl fiyat düşerdi.

Bende ki takıntı sebebi insanlara güven duygusunun azalması. Çünkü araçlarda ne oyunlar yapıldığını sizlerde biliyorsunuz. Araç orjinal olduğu halde neler görüyoruz neler. Özellikle galericiler çok fırıldak çeviriyor.

Şimdi bir örnek vereceğim.

Abim kaza yaptı sürtmeden dolayı arabada6-7 parça boya var. Fakat galerilerde dahil araçta yarım parça boya buluyorlar.Onuda usta bilerek yaptığını söyledi.Araç 65000 vectra c 2004 mükemmel temiz bir araç. Ama ben başkasında olsa almam bunu. Ama arac hala sıfır ayarında. Bu aracın sürmedenmi yoksa yan yatmadan mı farklı bir sebeptenmi yoksa gerçekten sürtmedenmi boyalı olduğuna emin olamam.Bu nedenle bu olaylara dikkat ediyorum. Ama artık tek parça boya falan bakmıyorum artık :)

Saygılarımla.

tarihinde Mehmet Kaya 2 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İbrahim Akkaya-2
aracın boya kalınlıgından anlıyorlar galiba ama benim merak ettiğim kaportadaki ilk boyayı temizleyip öyle boyamıyorlar mı?

ben de aracıma fiyat verdiklerine bu duruma şaşırmıştım.

km si düşük ve motorda sorun olmamasına ragmen boyada sorun var diye fiyat düşürdüler..

bana kalsa sıfırdan boyatırdım çünkü paliolarda boya solması oluyor zamanla.

satışta sorun olur diye boyatmadılar servistekiler.

Boyama işi ustasına ve maliyetine göre değişiyor.. Kimi alttaki boyayı zımparalayıp güzel bir boya atıyor ve boya kalınlığını ölçen alet (micron) ile kontrol edildiğinde orjinal değerler gösteriyor.. Kimiyse boyancak yere macun sürüp boyuyoro zamanda yüzey bayağı bir kalınlaşıyor.. Vernik az kullanan çok kullanan...vs derken yani tamemen boyayan kişiye bağlı..

Aracın boyalı olması satışta elbet etkiliyor ama arkadaşlarında bahsettiği gibi yöreye göre değişiyor.. Bizim Ankara'da boyalı olması çok büyük problem boya var dediğin zaman alıcı kaçar, galerici fiyat kırar ama İstanbul'a araba almaya giden arkadaşım galericiye boya var mı diye sorunca az daha kovacaktı bizi diye bahsediyordu.. :)

Arkadaşlar bende de bu şekilde bir takıntı var.Ama ileri boyutta değil. Benim vectrada tavan ve kaputta güneş yanığı vardı. Çamurluklarda küçük sıyrıklarda paslanmalar başlamıştı. Tampondaki siyah boyada çatlak vardı. Satışım çok kolay oldu. Şayet onlara toplasan en fazla 1000 tl harcanır ve araç kazalı konuma düşerdi ve araç en az 1500-2000 tl fiyat düşerdi.

Bende ki takıntı sebebi insanlara güven duygusunun azalması. Çünkü araçlarda ne oyunlar yapıldığını sizlerde biliyorsunuz. Araç orjinal olduğu halde neler görüyoruz neler. Özellikle galericiler çok fırıldak çeviriyor.

Şimdi bir örnek vereceğim.

Abim kaza yaptı sürtmeden dolayı arabada6-7 parça boya var. Fakat galerilerde dahil araçta yarım parça boya buluyorlar.Onuda usta bilerek yaptığını söyledi.Araç 65000 vectra c 2004 mükemmel temiz bir araç. Ama ben başkasında olsa almam bunu. Ama arac hala sıfır ayarında. Bu aracın sürmedenmi yoksa yan yatmadan mı farklı bir sebeptenmi yoksa gerçekten sürtmedenmi boyalı olduğuna emin olamam.Bu nedenle bu olaylara dikkat ediyorum. Ama artık tek parça boya falan bakmıyorum artık :D

Saygılarımla.

Bence de bir kaç parça boya sorun olmamalı.. Ancak adam geliyor sadece iki parça boya var diyor soruyorum nerelerinde? kaput ve çamurluk... Gel de işkillenme gel de bu araçta kaza yok de...

(Bu arada istisnai durumlar olabilir ancak bir araçta ön tarafta 2,3 parçada boya değişme varsa bu hiçte iyiye alamet değildir gibi geliyor)

Yorum bağlantısı
Misafir
Boyama işi ustasına ve maliyetine göre değişiyor.. Kimi alttaki boyayı zımparalayıp güzel bir boya atıyor ve boya kalınlığını ölçen alet (micron) ile kontrol edildiğinde orjinal değerler gösteriyor.. Kimiyse boyancak yere macun sürüp boyuyoro zamanda yüzey bayağı bir kalınlaşıyor.. Vernik az kullanan çok kullanan...vs derken yani tamemen boyayan kişiye bağlı..

Aracın boyalı olması satışta elbet etkiliyor ama arkadaşlarında bahsettiği gibi yöreye göre değişiyor.. Bizim Ankara'da boyalı olması çok büyük problem boya var dediğin zaman alıcı kaçar, galerici fiyat kırar ama İstanbul'a araba almaya giden arkadaşım galericiye boya var mı diye sorunca az daha kovacaktı bizi diye bahsediyordu.. :rolleyes:

Bence de bir kaç parça boya sorun olmamalı.. Ancak adam geliyor sadece iki parça boya var diyor soruyorum nerelerinde? kaput ve çamurluk... Gel de işkillenme gel de bu araçta kaza yok de...

(Bu arada istisnai durumlar olabilir ancak bir araçta ön tarafta 2,3 parçada boya değişme varsa bu hiçte iyiye alamet değildir gibi geliyor)

Bizim arabada kaput+iki çamurluk değişmiş.değişme nedenide bizden önceki sahibini dövmek isteyen öğrencilere karşı adamın kendini arabaya kilitlemesi sonucu çocukların arabaya saldırması.bu gibi şeyler olabiliyor o nedenle her araca ön yargılı yaklaçmamak lazım.

tabi bunun terside mümkün.kuzenim için baktığımız bir scenic vardı.tek parça boyalı dedi arabada tavan hariç heryer boyalıydı.belki ciddi bir neden olmayabilir ama satıcının bizi kandırmaya çalışması bizi araçtan soğuttu ve vazgeçtik.dürüstlük çok önemli.

Yorum bağlantısı
İbrahim Akkaya-2
Bizim arabada kaput+iki çamurluk değişmiş.değişme nedenide bizden önceki sahibini dövmek isteyen öğrencilere karşı adamın kendini arabaya kilitlemesi sonucu çocukların arabaya saldırması.bu gibi şeyler olabiliyor o nedenle her araca ön yargılı yaklaçmamak lazım.

tabi bunun terside mümkün.kuzenim için baktığımız bir scenic vardı.tek parça boyalı dedi arabada tavan hariç heryer boyalıydı.belki ciddi bir neden olmayabilir ama satıcının bizi kandırmaya çalışması bizi araçtan soğuttu ve vazgeçtik.dürüstlük çok önemli.

Dediğim gibi istisnai durumlar olabilir ancak öndeki 2, 3 parçada boya veya değişme var dendiğinde durup iki defa düşünmeli. Böyle durumlarda işin erbabı olan kişilere götürüp şaseler iyice inceletilmeli ve bu arada gördüğüm kadarıly aracın değerinde en çok düşmeye sebep olan parça kaput ve tavan bu yüzden olur olmadık şeyde boyatılmamalı değiştirilmemeli..

Yorum bağlantısı
Misafir

o konuda haklısınız.ama düşünince yine de bizim denk geldigimiz gibi dürüst satıcılarda var.kendini bilmez yalan dolan ile araç satanlar yüzünden onlarda zor duruma düşüyor.

Yorum bağlantısı
İbrahim Akkaya-2
o konuda haklısınız.ama düşünince yine de bizim denk geldigimiz gibi dürüst satıcılarda var.kendini bilmez yalan dolan ile araç satanlar yüzünden onlarda zor duruma düşüyor.

Zaten şuan 2.el piyasasında kimseye güven kalmamış durumda 2.el araç satıyorum dediğinizde potansiyel dolandırıcı olarak görülüyosunuz. kimsenin kimseye güveni itimatı kalmamış. Hani haksızlar mı bu düşüncelerinde tabiki değiller çünkü öyle olaylar yaşanıyor öyle olaylar duyuyoruzki yok artık dedirtiyor ve sonunda herkes birbirine kötü gözle bakıyor.. Öyle çok yalan dolan dalavere varki insan 2.el araç almaktan vazgeçiyor..

Not: yakın bir geçmişte araç aldığım için görüp, duyduğum olaylardan dolayı emin konuşabiliyorum :unsure2:

Yorum bağlantısı
Fatih Keskin

80 yaşında teyze balık almaya gitmiş balıkçı teyzeye balıklar canlı canlı teyze demiş teyze de bende canlıyım ama taze değilim demiş boyası soluk orjinal araba misali.

Yorum bağlantısı
Şehit Mustafa Yaman
Orijinal diye ala bele olmuş boyası,verniği kavlamış arabaya bineceğime yüzeysel hasar alıp (Çamurluk,Kaput v.b)boyanmış arabaya binmeyi yeğlerim.

Ayrıyetten birde Kilometre hastalığıdır almış başını gidiyor.

Acaba düşük km olarak alınmış kaç aracın km si doğru?

ben kmlere hiç inanmıyorum. niye diye soracak olursanız. ben daha önceki arabamı 235000 deyken sattım. arabayı salı günü sattım pazar günü pazara gittim. arabam pazarda ve kmsi 135000e indirilmiştii o yüzden hiç inanmıyorum. ama bana faydası sıfır araba aldım ikinci el araba almaktan vazgeçtim sırf bu yüzden

Yorum bağlantısı
İbrahim Akkaya-2
ben kmlere hiç inanmıyorum. niye diye soracak olursanız. ben daha önceki arabamı 235000 deyken sattım. arabayı salı günü sattım pazar günü pazara gittim. arabam pazarda ve kmsi 135000e indirilmiştii o yüzden hiç inanmıyorum. ama bana faydası sıfır araba aldım ikinci el araba almaktan vazgeçtim sırf bu yüzden

Benim duyduklarıma göre 2. el araçlar içinde km'si ile oynanmamış araç bulmak samanlıkta iğne aramaklar eşdeğer gibi bir şey olmuş.. Diğer taraftan 2. el araç almak isteyen insanlarımızın genelinde de şöyle bir sorun var; 10-15 yaşında araç almak istiyor ama km'si 100binden yukarı olmasın istiyor e haliyle bu müşteri portfoyü için km düşürme gelenek gibi birşey oluyor..

Araç üreticileri 150bin-200bin km ömrü ile motor üretmiyorlar ki yılda 15bin-20bin km kullanıma göre aracın çok kullanılıp kullanılmadığı hesaplanmalı ve mesela 10yaş için 150bin km sorun olmamalı bence..

Yorum bağlantısı
Çağdaş Şahin
(düzenlendi)

Benim için kaput ve tavan boyalı olmasın gerisi problem değil ön aksam şasi normalse tabii

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Benim için kaput vw tavan boyalı olmasın geris problem değil ön aksam şasi normalse tabii

Tavanı anladım da, kaput neden olmuyor, çoğu aracını seven insan, gelen taşların izlerinden dolayı bu kısımları boyatıyor, mesela ben, taş izlerini rötüşlerim, çok fazla olunca gözümede batarsa hemen boyatacağım, şimdi sana satmaya kalksam ne dersin bana, boya sebebini ve servis kaydınıda göstersem inanmayacakmısın yani.

Yorum bağlantısı
Çağdaş Şahin
(düzenlendi)

benim prensiblerim boyle bugüne kadarda araba alırken bu konulara cok dıkkat ederim

Km düşürmede tamamen vicdani bir olaydır Km sii düşürülmüş bir arabayı eğer serviste km kaydı yoksa çözmeniz imkansız

tarihinde Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İbrahim Akkaya-2

İkinci el piyasasında en kilit bölge tavan ve kaput.. Bu bölgelerde herhangi bir problem olduğunda satmak ve satın almak zorlaşıyor.. Aracın değerini en çok düşüren bu iki bölge..

Dediğiniz gibi taş izlerinden dolayı veya benzeri ufak şeylerden dolayı göz estetiğini bozduğundan binici adam boyatır güzelce biner ama satacağı zaman karşı tarafa bayağı bir dil dökmek zorunda kalacaktır..

Yorum bağlantısı
Nedim Öner

Aslında konuyu açış nedenim; abartılı takıntılardı ama, konu yayıldı gidiyor... :)

Ey arabasını boyatmaya korkan insanım! Satarken, hafif birşeyden boyattım diye inandıramayacağınızı düşünüyorsanız, delillendireceksiniz. Aynen benim yaptığım gibi...

Arabamı aldığımda, geri yanaşırken ağaca değmeden dolayı, bagaj kapağında iki yerde hafif çukur vardı. Her seferinde gözüme batıp duracağına, boyatıverdim mis gibi oldu. Önceki halini ve boyanırken ki halini cep telefonundan fotoğraflayıverdim, satarken "Al kardeşim, araba bundan boyandı" diye gösteririm, beğenirse alır... :)

Madem söze itimat kalmadı, delillendireceksiniz... :)

Yorum bağlantısı
Mert Can Üzger

2005 model aracımın tavan dahil muhtelif yerlerinde ezik ve çizik mevcut. Komple boyatacağım. Alan alsın, almayan tezgahımı kapatmasın yeter :)

Yorum bağlantısı
İbrahim Akkaya-2

Türkiye şartlarında her türlü aracın bir alıcısı muhakkak vardır, neresi boyanırsa boyansın elbet satılır ancak dediğim gibi satarken karşı tarafa çok fazla dil dökmek gerekecek, Nedim Bey'in yaptığı gibi yaparsanız sizin yararınıza olacaktır boyatmadan önce ve boyatırken çekeceğiniz görüntüler satarken size oldukça kolaylık sağlayacaktır..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...