İçeriğe Yönlendir

Fiestamda Yüksek Motor Sesi Sorunu


Burak Gülcan

Recommended Posts

Burak Gülcan

2004 fiestam var dizel.

1.si motorum rölantıdeyken yanı calıstırdıgımda cok yuksek pancar motoru gıbı ses gelıyor. debrıyaja basınca seste kesılme olmakta. bu konu ıle ılgılı cok kısıye sordum ve herkezden ayrı bır ses cıktı. sızce sorun nedır karsılasan oluyormu bu tıp durumla?

ayrıca performansımda sorun yok aracımın. fakat 4. vıteste 90 100 110 yapınca motordan uuulama sesi geliyor inceden.

kımısı debrıyaj baskı balata bılye degısmesı gerekıyor dedı.

2.side arabam saga sola donerken bazen ve bılassa bu tumseklerden gecerken lok lok dıe tabır edebılecegım ses gelmekte. ve aracımı rot balanscıya baktırdıgımda akıs koruklerı yırtılmıs on ve arkada 1 tane sızce bu onemlı bı sorunmu? ve ses sebebı bu olabılırmı?

şimdiden tesekkurler arkadaslar.. yardımlarınızı beklıyorum..

Yorum bağlantısı
Yaşar Demirci

1. sesin baskı balata dan geldigini sanmıyorum. şanzımanın içerisinden geliyordur. problem oluşturmaz.

2. aks körükleri yırtıksa içerisine toz ve toprak girerek aks kafasını bozar. dogal olarakta bozuk aks ses yapar.

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk

Önden ilk havanın girdiği hortum hava filitresi kutusunun arkasına gelip kutuya giriyor. O girişi kontrol edin. Hortum ordan çıkmışsa daha sesli ve daha bass'lı yani motor daha kaba çalışır.

Yorum bağlantısı
Salim İmamoğlu

Motor aşırı ses dediğiniz mesela uğultu şeklinde ama siz debriyaja basınca ses gidiyor öyle mi?Böyleyse prizdirek bilyasıdır.Şanzıman dağılacak.

Yorum bağlantısı
Burak Gülcan

gar gar gar gar seklınde pancar motoru gıbı rolantıdeyken. ama calısınca bı sıkıntı olmuor bırde rolantıdeyken debrıyaja basınca ses kesılıyor. bılye de oldugunu dusunulerek baskı balata bılye degısecegı denıor. şanzıman dagılacak derken bunumu kastedıyorsunuz acaba:?

motordan anlamadıgım ıcın motor ozurlusuyum kısaca:( bırsey anlayamadım... k bakmaın daha anlatıcı bı yorum alırsam mınnettar olurum..

Yorum bağlantısı
Erdoğan Temur
Önden ilk havanın girdiği hortum hava filitresi kutusunun arkasına gelip kutuya giriyor. O girişi kontrol edin. Hortum ordan çıkmışsa daha sesli ve daha bass'lı yani motor daha kaba çalışır.

Ayhan bey dediğiniz gibi problem hava hortumunda olabilir. Ben o hortumu hafta bir kere kesin yerine takıyorum yoksa motor tır tırr ses çıkarıyor. Nasıl tasarımsa anlamadım o hortumların bağlatısında birbirini tutacak bişey yok içine takıp orada bırakıyorsun yine çıkıyor.

Müsait bir zamanda onları çıkmamak üzere silikonlayacam.

Yorum bağlantısı
Burak Gülcan
Ayhan bey dediğiniz gibi problem hava hortumunda olabilir. Ben o hortumu hafta bir kere kesin yerine takıyorum yoksa motor tır tırr ses çıkarıyor. Nasıl tasarımsa anlamadım o hortumların bağlatısında birbirini tutacak bişey yok içine takıp orada bırakıyorsun yine çıkıyor.

Müsait bir zamanda onları çıkmamak üzere silikonlayacam.

o ıslemın nasıl yapıldıgını ltfn ayrıntılı yazarak anlatırmısın..?

Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk
(düzenlendi)
Ayhan bey dediğiniz gibi problem hava hortumunda olabilir. Ben o hortumu hafta bir kere kesin yerine takıyorum yoksa motor tır tırr ses çıkarıyor. Nasıl tasarımsa anlamadım o hortumların bağlatısında birbirini tutacak bişey yok içine takıp orada bırakıyorsun yine çıkıyor.

Müsait bir zamanda onları çıkmamak üzere silikonlayacam.

Arkadaşlar arabanız çok yakıyor, çekmiyor ve çok gürültülü çalışıyorsa bir ihtimal hava filitresi kazanına gelen, kazanın arkasındaki girişi kontrol edin. Önden gelen hava emiş hortumu oradan çıkmış olabilir. Çıktığında motor kalın sesli ve gürültülü çalışıyor, çekmiyor ve tüketim aşırı artabilir. Motordaki sıcak havayı çekiyor ve performans düşüyor.

Yakın zaman önce hava filitresi kazanını sökmüştüm takarken maf sensörünün altında sarı vidanın altında kazana gelen borunun oturacağı bir yatak var. O yatağa oturmassa saat yönünde 5-10 derece dönmüş oluyor ve kazandan borunun çıkmasına neden oluyor. Taksanız bile bir süre sonra kesinlikle çıkıp gürültülü çalışmaya, çekiş düşüklüğüne sebep oluyor. Önce yerine oturtup, biraz kastırıp sarı vidayı takacaksınız. O şekilde boru kendini devamlı kazanın girişine doğru bastırıyor.

Resimde yuvarlak içindeki kısa cizgi şeklinde olacak, eğer yuvarlak içindeki kısa çizgi uzun çizginin yerine gelirse yanlış takılmış oluyor ama o şekilde kolay takıldığı için öyle takılıyor. Sonradan üstte yazdığım sebeplere neden oluyor.

Arabalarınızda hava kazanının arkasında borunun çıkıp çıkmadığını kontrol edin. Çıkmıs ise borunun doğru takılıp takılmadığına bakın. Çok ciddi fark ediyor.

30102010107.jpg

Eminim bunu bilmeyen birçok kişi kolay takılıyor diye yanlış takmış olabilir ve sonra arkadan boru çıkmış olabilir. Bende takarken öyle taktım çünkü vidanın deliği direk tam yerine geliyor. Gelememesi gerek, hafif kasacakki boru kendini kazanın girişine bastırsın. Aksi halde boruyu taktığınızda gerilip kendini çıkmaya zorluyor. O an çıkmaz ama 1-2 marş stoptan sonra kesin çıkar...

Resimde kısa kırmızı çizgi olarak işaretlediğim tırnağa dikkat edin.. Resimdeki gibi içte kalacak.

tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Burak Gülcan
Resimde kısa kırmızı çizgi olarak işaretlediğim tırnağa dikkat edin.. Resimdeki gibi içte kalacak.

cok guzel anlatmıssın saolasında kaputu acınca ne tarafta bu?

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın
(düzenlendi)

ya bu lok lok sesi benide deli ediyor forumda arkadaşlar z rotu olabilir demişlerdi zrotlarını değiştirdim (viraj denge çubuğu) ve değişen hiç birşey olmadı tekrar söktak yapmamak için yenileri bıraktım üstünde araya kırk lira sıkışmış

ön ve arka tekerlerden geliyor bende de hiç vaktim olmadığı için uğraşamıyorum ilk fırsatta farklı bir servise göstericem amartisör takozlarımı acaba diye

acaba aks böyle ses yaparmı? aksta sorun varsa dönerken kasılır gibi olur tak tak yapıyordu başıma eski aracımda gelmişti birde araç dur kalk yaparken ses yapıyor

cok guzel anlatmıssın saolasında kaputu acınca ne tarafta bu?

havafiltresi kutusunun sağ altına bakın aküyle arası gibi mazot filtresinin orası

tarihinde Mehmetali Bilir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Serkan Toker
ya bu lok lok sesi benide deli ediyor forumda arkadaşlar z rotu olabilir demişlerdi zrotlarını değiştirdim (viraj denge çubuğu) ve değişen hiç birşey olmadı tekrar söktak yapmamak için yenileri bıraktım üstünde araya kırk lira sıkışmış

ön ve arka tekerlerden geliyor bende de hiç vaktim olmadığı için uğraşamıyorum ilk fırsatta farklı bir servise göstericem amartisör takozlarımı acaba diye

acaba aks böyle ses yaparmı? aksta sorun varsa dönerken kasılır gibi olur tak tak yapıyordu başıma eski aracımda gelmişti birde araç dur kalk yaparken ses yapıyor

havafiltresi kutusunun sağ altına bakın aküyle arası gibi mazot filtresinin orası

Lok lok sesi arka tekerlek bilyalarından gelir M.Ali, liftte belli eder kendisini..Oralara bakılmadı mı ?

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

serkan abi şöyleki izmir duglesin eski çalışan bikaç usta 6. sanayide biyere geçmişlerdi bu sefer de onlara gittim

zrotları değiştirdikten sonra olmayınca tekrar lifte aldılar baktılar biriki yeri kurcaladılar sanırsam akslardan falan çekiştirdiler direksiyon kutusunda sorun var dedi biri (zor bişeyi söyleyerek yırtmak mı oluyor acaba?) ama bana inandırıcı gelmedi diyende zaten inanmadı buna bence yani sanayi esnafında kimse bilmiyorum demiyor hasta ediyorlar beni

arka tekere bakmadılar adamlar dugles çıkışlı ama bence bu konudan anlamıyorlar yani aslında başta bilerek ses etmedim yapamayacaklarını hissedince z rotu yaparmı dedim öyle değiştirmeye karar verdiler onlarda

çok aşırı sıkışıklık içindeyim o yüzden gidemiyorum sanayiye buara

Yorum bağlantısı
Burak Gülcan

benım on akıs ve arka akıs lar yırtılmıs kendım gordum bunlar ses yapan bolum olabılırmı? ana neden?

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Kıvanç Demirel

Ayhan Bey eklediğim resimde benim arabamın motoru var, bana aşağıda belirttiğiniz yerin tam olarak nerde olduğunu söylemeniz mümkün mü? Açıklamışsınız ben anlayamadım, motor bilgim de çok vasattır. Fakat değindiğiniz bu konu çok önemli gibi geldi bana. Cevap verebilirseniz çok sevinirim.

30102010107.jpg

Resimde kısa kırmızı çizgi olarak işaretlediğim tırnağa dikkat edin.. Resimdeki gibi içte kalacak.

Yorum bağlantısı
Ahmet Taşkın

şu nokta nokta çizdiğim hortumun devamında göstediğim yere bakın post328461295231919.jpg

bu arada aracınız kaç binde genelde turbonun ordaki keçe yanıyor da ben de de erimiş hal de de

Yorum bağlantısı
Kıvanç Demirel
şu nokta nokta çizdiğim hortumun devamında göstediğim yere bakın post328461295231919.jpg

bu arada aracınız kaç binde genelde turbonun ordaki keçe yanıyor da ben de de erimiş hal de de

Anladım yardımınız için çok teşekkür ederim.

Arabam 105bin kilometrede.

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Cihan Yaşar

motorum  sıkırtılı callısmaya başladı sebebı nedır?pervane surter gibi ses var

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...