Ali Toprak 8 Aralık 2010 Paylaş 8 Aralık 2010 Arabayı aldım Ankara'dan Bandırma'ya gelirken hafif yokuşlarda hararet ibresi sona dayandı.Hatta 1 gece Eskişehir'de kaldım hava var dediler hava aldılar ama Mezitlerde tekrar tavan yapmaya başladı.Bandırma'da servise götürdüm hiç bir sorun bulamadılar.Akünün bittiğini söylediler hatta gece farlar yanık iken fan devreye girdiğinde farlar kararıyor idi.Şimdi benim bu hararet sorunu 46 sayfada okuduğum problemmi yoksa akü fanları besleyemediği için mi?Çözümü varmı antifiriz - 30 derece hararet kiti diye bir şey varmış ama buradaki servisin haberi yok.Çözülebilir mi? :lol2: Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 9 Aralık 2010 Paylaş 9 Aralık 2010 Bence akü ile ilgisi yok.Şu yüzden yok diyorum...Araç çalışırken kullandığı elektriği dinamodan alır.Eğer ki dinamo yeteri kadar elektrik sağlayamıyorsa bu dediğiniz olay olabilir.Marşa bastıktan sonra aküyü söktüğümüzde araç yine çalışır Şarj dinamonuzda sorun olabilir. Yorum bağlantısı
Sadettin Çelik 9 Aralık 2010 Paylaş 9 Aralık 2010 İbrenin ortada dikilip kalması gerekir,bence hararet müşürünü, devirdaim pompası ve termostatı bir kontrol ettirin.Daha öncede çok konuşuldu, bu arabanın hararet nedir bilmemesi gerekir. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Aralık 2010 Paylaş 9 Aralık 2010 Özellikle yokuşta, yavaş yavaş ibre yukarı çıkıyorsa, %90 devirdaimdir, artık eskisi kadar güçlü suyu pompalayamıyordur, en son ne zaman değişti? Triger ne zaman değişti? Yorum bağlantısı
Ali Toprak 9 Aralık 2010 Yazar Paylaş 9 Aralık 2010 arç 120000 de 100000 de triger değiştiğini biliyorum ama devir daim değiştimi bilmiyorum.hararet 2-3 saniye içinde tavan yapıyor ve aynı hızla normale dönüyor. Yorum bağlantısı
Misafir 9 Aralık 2010 Paylaş 9 Aralık 2010 benimde başıma gelmişdi, devirdaim degişdi düzeldi, unarım sizinkide böyledir daha ciddi sorun yokdur, bu şekilde fazla kullanmayın, daha büyük sorun çıkarmasın sonra. Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Aralık 2010 Paylaş 9 Aralık 2010 Aracınız'da lpg varmı ? Var ise yakıt oranı düşük olabilir.Hararet; devirdaim pompa basıncı düşükse, radyatör tıkalı-hasarlı ise ,silindir kapak contası yanık ise veyahut fakir karışım var ise oluşur. Yorum bağlantısı
Serkan Toker 9 Aralık 2010 Paylaş 9 Aralık 2010 Aracınız'da lpg varmı ? Var ise yakıt oranı düşük olabilir.Hararet; devirdaim pompa basıncı düşükse, radyatör tıkalı-hasarlı ise ,silindir kapak contası yanık ise veyahut fakir karışım var ise oluşur. Veya hava vardır ki görünen bu kadar kolay inip çıkabiliyorsa hava vardır..İşi bilen bir usta için kolay bir işlemdir... Yorum bağlantısı
Servet Aydın 9 Aralık 2010 Paylaş 9 Aralık 2010 Ne kadar fikir verir bilemiyorum ama Hyundai aracımda egr valf dönüşünde emme tarafına girişte motor suyu ile hava hattının birleştiği yoğunlaştırıcı denilen bir zımbırtı vardı.Bu delinince egr açınca egzoz gazı motor su hattına girip bir anda harareti tavan yaptırıyordu.(egr emme girişini körlemiştim.Körlemesem emmeden içeri motor suyu girerdi ).O anda egzozdan beyaz dumanda çıkıyordu ama. Yorum bağlantısı
Ali Toprak 9 Aralık 2010 Yazar Paylaş 9 Aralık 2010 Araçta lpg yok.Silindir kapak contasına bakıldı problem göremediler ama devirdaim pompasından şüpeleniyorum.Hava olayıda eskişehirde 1 gece kaldım sabah havasını aldılar ama 60 km sonra yine başladı. Yorum bağlantısı
Mehmet Acar 9 Aralık 2010 Paylaş 9 Aralık 2010 Araçta lpg yok.Silindir kapak contasına bakıldı problem göremediler ama devirdaim pompasından şüpeleniyorum.Hava olayıda eskişehirde 1 gece kaldım sabah havasını aldılar ama 60 km sonra yine başladı. Basit olandan başlamanızda fayda var. Örneğin antifirizi inceltmeyi deneyin. Daha sonra müşiri değiştirebilirsiniz, termostat kontrolü yapılabilir. (En kolayı bu, termostattan radyatöre giden boruyu kontrol edin, aşırı sıcak değilse sorun ondadır). Ben en pahalısından başladım, ama en ucuz olanlar sorunu çözdü. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 9 Aralık 2010 Paylaş 9 Aralık 2010 Silindir kapak contasına nasıl baktılar Yorum bağlantısı
Özay Uçar 10 Aralık 2010 Paylaş 10 Aralık 2010 anifiriz yoğunluğunuzu ölçtürün. bendeki gibi -40-45 lerde bir rakam çıkarsa -25-30 lara düşürüp bu dertten kurtulun... denenmiştir, yalancı hararete kesin çözümdür.. Yorum bağlantısı
Ali Toprak 11 Aralık 2010 Yazar Paylaş 11 Aralık 2010 Silindir kapak contasında sıkıntı olsa yağ yakar dediler.İlginç olan şehir içinde olmaması.uzun yolda yapması .Antifiriz ölçüldü -30 derece çıktı.Ama dvir daim pompasını değiştirecem.Problem olmasa bile kafam rahat olur.Termostatın açtığınıda biliyorum çünki alt boru en az üstteki kadar sıcak.İnşallah çözecez.Birde servis tamponun altında hava yön bakalitinin kırık olduğunu ve bunun havayı radyatöre yönlendiremediğini söyledi. Yorum bağlantısı
Özay Uçar 11 Aralık 2010 Paylaş 11 Aralık 2010 bence antifiriz yoğunluğunu düşürmeyi deneyin.. -15-20 lere falan düşürün ve test edin.. uzun yolda olması sanal hararete işaret ediyor... aynı sorunla 6 ay uğraştığım ben.... Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Aralık 2010 Paylaş 11 Aralık 2010 Silindir kapak contasında sıkıntı olsa yağ yakar dediler.İlginç olan şehir içinde olmaması.uzun yolda yapması .Antifiriz ölçüldü -30 derece çıktı.Ama dvir daim pompasını değiştirecem.Problem olmasa bile kafam rahat olur.Termostatın açtığınıda biliyorum çünki alt boru en az üstteki kadar sıcak.İnşallah çözecez.Birde servis tamponun altında hava yön bakalitinin kırık olduğunu ve bunun havayı radyatöre yönlendiremediğini söyledi. Bunu söyleyen yere, adres sormaya bile uğramayın, motoru sökelim, contasız geri toplayalım, yağ yakarsa, ustaya yeni motor hediye edeceğim Motor parçalamak, müşterinin cebine el sokmak bu kadar da kolay olmamalı Yağ yakmaz, hararet yapar, conta kontrolü,kompresyon testi ile yapılır, motor suyunda yağ karışıyor mu bakılır vs........ Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 11 Aralık 2010 Paylaş 11 Aralık 2010 Bunu biz bile öğrendik , forumdan Yorum bağlantısı
Abdülkerim Demir 11 Aralık 2010 Paylaş 11 Aralık 2010 İbrenin ortada dikilip kalması gerekir,bence hararet müşürünü, devirdaim pompası ve termostatı bir kontrol ettirin.Daha öncede çok konuşuldu, bu arabanın hararet nedir bilmemesi gerekir. bana görede termostat Yorum bağlantısı
Ali Toprak 11 Aralık 2010 Yazar Paylaş 11 Aralık 2010 (düzenlendi) Aracı alalı 13 gün oldu expertiz raporunda performans için şunlar yazıyor :ölçülen max motor gücü 71,5 hp (4180 rpm) ,hesaplanan motor gücü 77,6 hp (4180rpm), Aktarma organlarındaki güç kaybı 19 hp ,Ölçülen max tork:145,8 Nm (1920 rpm) gibi sonuçlar ortaya çıktı iyi olup olmadığını bilemiyorum servis dahil bir kaç ustaya gösterdim yorum yapmadılar.Bu sonuçlara göre motorda sıkıntı varmı? baskı balata değişirse iyi olur demişlerdi.Teşekkür ederim. 11 Aralık 2010 tarihinde Ali Toprak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Aralık 2010 Paylaş 11 Aralık 2010 Motor gücü verileri normal. Ancak tek başına bir veri değildir. Yorum bağlantısı
Ali Toprak 11 Aralık 2010 Yazar Paylaş 11 Aralık 2010 Nasıl yani?braz daha açabilirmisiniz.Aracın performansı açısından soruyorum Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 11 Aralık 2010 Paylaş 11 Aralık 2010 Motorun gücü olması gerektiği kadar, yani 97 Ps çıkmış (katalog verisi 100Ps) Yorum bağlantısı
Ali Toprak 17 Aralık 2010 Yazar Paylaş 17 Aralık 2010 Merhaba. Bugün ford servisine gittim.hava yön bakaliti değiştirildi.Devir daim pompası söküldü kontrol edildi.Termostat söküldü kontrol edildi.termostatta 2 tane delik bulundu,değiştirildi.radyatör söküldü basınçlı sıcak su ile yıkandı(gözenekler tıkalı ise açılsın diye).Yarın araç toplanacak.kontrol edilecek inşallah problem ortadan kalkmış olacak.sonucu merakla bekliyorum.netice alınca forumda paylaşırım. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 17 Aralık 2010 Paylaş 17 Aralık 2010 Termostattaki delik, bu sorunun eski olduğunu, eski sahibinin bu sorun için epey çaba harcadığını ama hiç ehil bir ustaya denk gelemediğini gösteriyor.. Hararet göstergesi ani çıkıp ani düşüyorsa, hava problemidir, Hararet göstergesi yavaş çıkıyor yavaş iniyorsa, ciddi bir hararet sorunu vardır.. Normalde yolda pek fan çalışmaz, fan çalışıyorsa hararet sorununuz var olabilir.. Servis. Herhangi bir tespitte bulundumu.. ? Yorum bağlantısı
Ali Toprak 17 Aralık 2010 Yazar Paylaş 17 Aralık 2010 (düzenlendi) Servisin tespiti yok.Hararet sorununa neden olan parçaları kontrol edilecek sıkıntılı olan varsa değiştirilecek.Eğer olmaz ise daha başka çözüm yoluna gidilecek dendi.Ayrıca hararet bir anda yükselip bir anda azalıyor.Servisteki usta bir çok kere böyle arıza ile karşılaştığını ama çözdüğünü söyledi.Fan açması ise araç durduğu yerde kontrol edildi.soğutma sistemini devreye sokmak için. İlginize çok teşekkür ederim. 17 Aralık 2010 tarihinde Ali Toprak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts