Mehmet Ozyurek 17 Aralık 2010 Paylaş 17 Aralık 2010 Şimdi benim bu hararet sorunu 46 sayfada okuduğum problemmi Evet şimdi netleşti.. 46 sayfalık hikaye sizi de özetliyor... Yorum bağlantısı
Ali Toprak 18 Aralık 2010 Yazar Paylaş 18 Aralık 2010 Ford tetkili servisinden aracı aldım.yapılan işlemler devir daimpompası söküldü kont.edildi faal.termostat yenisi ile değiştirildi.sonuç kabus hararet direk 130 derece.eski termostat geri takıldı.Radytör den olabileceği söylendi değiştirip kontrol edilecek.Asıl sıkıntı aracın hatırı sayılı derecede yağ yaktığı anlaşıldı.Salı günü motor sökülüp sekmandanmı yoksa gömlekten mi? bakılacak.sökülünce motor içindeki su kanallarında tıkanma olup olmadığına bakılacak.eğer tıkanma yoksa %90 radyatör diyebileceğiz.Ama motor inme işi sanayide çok güvendiğim bir usta tarafından yapılcak.Benim anlamadığım radyatörün tıkalı olup olmadığını servisin anlayabilmesi için bir cihazın olmaması.Deneme yanılma yöntemi ile iş yapılıyor. :lol2: Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 18 Aralık 2010 Paylaş 18 Aralık 2010 Ford tetkili servisinden aracı aldım.yapılan işlemler devir daimpompası söküldü kont.edildi faal.termostat yenisi ile değiştirildi.sonuç kabus hararet direk 130 derece.eski termostat geri takıldı.Radytör den olabileceği söylendi değiştirip kontrol edilecek.Asıl sıkıntı aracın hatırı sayılı derecede yağ yaktığı anlaşıldı.Salı günü motor sökülüp sekmandanmı yoksa gömlekten mi? bakılacak.sökülünce motor içindeki su kanallarında tıkanma olup olmadığına bakılacak.eğer tıkanma yoksa %90 radyatör diyebileceğiz.Ama motor inme işi sanayide çok güvendiğim bir usta tarafından yapılcak.Benim anlamadığım radyatörün tıkalı olup olmadığını servisin anlayabilmesi için bir cihazın olmaması.Deneme yanılma yöntemi ile iş yapılıyor. Bu mesajınız, yukardaki mesajlarınızla ters düşüyor.. Radyatörü tıkalı aracın harareti, ani yükselip ani düşmez.. Yorum bağlantısı
İlker Durali 18 Aralık 2010 Paylaş 18 Aralık 2010 Arabayı aldım Ankara'dan Bandırma'ya gelirken hafif yokuşlarda hararet ibresi sona dayandı.Hatta 1 gece Eskişehir'de kaldım hava var dediler hava aldılar ama Mezitlerde tekrar tavan yapmaya başladı.Bandırma'da servise götürdüm hiç bir sorun bulamadılar.Akünün bittiğini söylediler hatta gece farlar yanık iken fan devreye girdiğinde farlar kararıyor idi.Şimdi benim bu hararet sorunu 46 sayfada okuduğum problemmi yoksa akü fanları besleyemediği için mi?Çözümü varmı antifiriz - 30 derece hararet kiti diye bir şey varmış ama buradaki servisin haberi yok.Çözülebilir mi? Aracın şarj kesmiş olmasın. havasını almışlar diye yazmışsın. peki araç niçin hava yapmış buna baktılar mı. conta yanık da olabilir. aracı bilgisayara soktuklarında ne hatası veriyo peki. değişik sebeplerden yapabilir. farklı antifirizler radyatörde tortu oluşturabiliyor. bunlara da dikkat et. pek önerilmez ama mecbur kalırsan yaptırana kadar termostatı sök Yorum bağlantısı
Ali Toprak 18 Aralık 2010 Yazar Paylaş 18 Aralık 2010 (düzenlendi) Aracın hava yapmış diyen usta eskişehirde tanımadığımız biri ne kadar forddan anlar bilemiyorum.Aracı bilgisayara bağladılar hiç bir arıza kodu yok.Servisteki ustanın dediğine göre radyatörden geçen sıcak suyun debisinin az olması bu kanıyada fan devreye girdiği zaman radyatörün arkasına üflenen havanın ısısının düşük olması ya radyatör tıkalı tam su geçmiyor yada motorda tıkanıklılk var rayatöre su gitmiyor. Mehmet beyin sorusu ise:Yüksek devirde iken yeterli su radyatörden geçtiği için soğutma işlemini gerçekleştiriyor.Ama devir düşmeye başlayınca yeterli su radyatörden geçmediği için hararet yavaş yavaş yükseliyor bunuda engellemek için termostata 2 tane delik delip termostattan geçen suyun debisini artırmaya dolayısıyla harareti düşürmeye çalışmışlar.Yeni termostat takıldığında yeterli su geçmediği için hararet biranda tavan yapmış.Bandırma ford servisteki ustanın dediği bu.Birde yeni termostat takıldığında yolda denenmemiş araç dururken kontrol edilmiş. 18 Aralık 2010 tarihinde Ali Toprak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Özay Uçar 18 Aralık 2010 Paylaş 18 Aralık 2010 Mehmet beyin sorusu ise:Yüksek devirde iken yeterli su radyatörden geçtiği için soğutma işlemini gerçekleştiriyor.Ama devir düşmeye başlayınca yeterli su radyatörden geçmediği için hararet yavaş yavaş yükseliyor bunuda engellemek için termostata 2 tane delik delip termostattan geçen suyun debisini artırmaya dolayısıyla harareti düşürmeye çalışmışlar.Yeni termostat takıldığında yeterli su geçmediği için hararet biranda tavan yapmış.Bandırma ford servisteki ustanın dediği bu.Birde yeni termostat takıldığında yolda denenmemiş araç dururken kontrol edilmiş. usta bence saçmalamış.. ne demek yeni termostattan yeterli su geçmiyor... bu mesajınıza göre termostatı normal olan ve termostatı delik olmayan tüm araçların hararet yapması gerekiyor..?????? Yorum bağlantısı
Ali Toprak 19 Aralık 2010 Yazar Paylaş 19 Aralık 2010 (düzenlendi) Ustanın dedğine göre:ya motorun içindeki su kanalları tıkalı ya da radyatör tıkalı motorun soğumasına yetecek miktarda su sistemde dolaşmıyor.Ama hangisinin olduğunu bilmiyoruz.Noarmal şartlar altında araçın soğutma sistemindeki su yeterli ancak,benimki gibi problemli araçlarda sıkıntı yaratıyor 19 Aralık 2010 tarihinde Ali Toprak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Toprak 22 Aralık 2010 Yazar Paylaş 22 Aralık 2010 (düzenlendi) Merhaba bu gün motor üst kapak söküldü.2. silindirde ovalleşme 2. pistonda küçülme tespit edildi.Motor komple rektefe olacak.2100 tl işçilik dahil fiyat çıkardılar.400 tl rektefeci,650 tl motor ustası.Geri kalan parça fiyatı. Triger seti,devir daim pompası,baskı balata dahil (hatırladığım kadarı ile 4 adet piston,sekman takımı, üst kapak contası takım halinde,sibop lastikleri, kol yatakları).Aracın motoru sıfır olacak dediler. 1. sorum : Fiyat normal mi? 2. sorum :Aracın harareti ile bu işlemin bir alakası var mı? Yinede her ihtimale karşı radyatörde değişecek.Valeo marka 170 tl. teşekkür ederim 22 Aralık 2010 tarihinde Ali Toprak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Aralık 2010 Paylaş 22 Aralık 2010 Rektifiye-yeni parçalar- yeni radyatör, zaten sorun her nerede ise düzelecek. Rakam bence normal. Yorum bağlantısı
Ali Toprak 22 Aralık 2010 Yazar Paylaş 22 Aralık 2010 120.000 deki bir arabanın motorundaki bu sorun neden kaynaklanabilir? Motordaki bu deformasyon yağsız kalmasından kaynaklanan aşırı hararet olabilir mi? Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Aralık 2010 Paylaş 22 Aralık 2010 Silindirde ovalleşme ölçülmüş, bir şekilde piston aşındırmış, eksik yanma da yük binmiş olabilir, yağsız olsa vs. yataklarda sorun çıkardı diye düşünürüm. Yorum bağlantısı
Ali Toprak 22 Aralık 2010 Yazar Paylaş 22 Aralık 2010 Kol yataklarında çzilmeler mevcut.Neyse araç alırken nelere dikkat etmek gerekiyor daha iyi anladım.100-150verip servise kontrol ettirmak en iyisi. Yorum bağlantısı
Misafir 22 Aralık 2010 Paylaş 22 Aralık 2010 120.000 deki bir arabanın motorundaki bu sorun neden kaynaklanabilir? Motordaki bu deformasyon yağsız kalmasından kaynaklanan aşırı hararet olabilir mi? Geçmiş olsun. Aracın km'si orjinal mi? Bence bunu sorgulamak lazım. Termostatta yapılan işlemleri de gözönüne aldığınızda aracın önceki sahibi, masrafa girmemek için aracını bir şekilde idare eder duruma getirip, km'sini de düşürüp satmış olabilir. Saygılarımla. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 22 Aralık 2010 Paylaş 22 Aralık 2010 Açıkçası bu sorun, hiçbir ekspertizde çıkmazdı (şu anda herkesin yaptığı standart ekspertizde) Yorum bağlantısı
Ali Toprak 22 Aralık 2010 Yazar Paylaş 22 Aralık 2010 Aracın km'si normal ama araç bu hale nasıl geldi? Neden 2. piston diğerlerinde neden sorun yok. O zaman araç almak şans işi diyeceğiz.Ama araç ''0'' motorlu olacak.tabi bende ''0'' ı buldum Yorum bağlantısı
Erhan Doruk 23 Aralık 2010 Paylaş 23 Aralık 2010 bayandan, doktordan, subaydan terimleri zaten bu yüzden çıkmamış mıdır aracın motoru fazla ellenmediğini düşündürüyor. Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 23 Aralık 2010 Paylaş 23 Aralık 2010 (düzenlendi) Merhaba bu gün motor üst kapak söküldü.2. silindirde ovalleşme 2. pistonda küçülme tespit edildi.Motor komple rektefe olacak.2100 tl işçilik dahil fiyat çıkardılar.400 tl rektefeci,650 tl motor ustası.Geri kalan parça fiyatı. Triger seti,devir daim pompası,baskı balata dahil (hatırladığım kadarı ile 4 adet piston,sekman takımı, üst kapak contası takım halinde,sibop lastikleri, kol yatakları).Aracın motoru sıfır olacak dediler. 1. sorum : Fiyat normal mi? 2. sorum :Aracın harareti ile bu işlemin bir alakası var mı? Yinede her ihtimale karşı radyatörde değişecek.Valeo marka 170 tl. teşekkür ederim 3000+ TL gibi bir rakama sıfır motor alınabiliyorken neden rektifiye? tıklayınız. 23 Aralık 2010 tarihinde Yetkin Ak?n tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 23 Aralık 2010 Paylaş 23 Aralık 2010 3000+ TL gibi bir rakama sıfır motor alınabiliyorken neden rektifiye? tıklayınız. Bende merak ediyorum anahtar teslim sorunsuz bir motor değişimi ne kadara mal oluyor? Bu sadece motor. işcilik işletme vs. ayrıca bu motora manifoltlar ve enjeksiyon-kayışlar vs dahil mi? Yorum bağlantısı
Servet Aydın 23 Aralık 2010 Paylaş 23 Aralık 2010 kangoo 4500 tl istiyor sıfır motora.Enjektör yok.Çıkan enjektörü takarsan motora garanti vermiyor.4500 tl motor,2200 tl enjektör :6700 tl . Ver 10.000 tl fark yeni araba al Yorum bağlantısı
Ali Toprak 24 Aralık 2010 Yazar Paylaş 24 Aralık 2010 Bu gün gerekli olan parçaları sipriş ettim.Piston (+0,50 göetze piston+sekman, Ana yatak,kol yatak,Motor takım conta,ön arka eksantirik keçe)bu parçalar motor revizyonu için gerkli olan parçalar.Motor inince Triger set,devir pompası,debriyaj set,debriyaj bilyası,termostat,4 EA buji de değişiyor.Şimdi motor revizyonu için gerekli olan malzemeler yaklaşık 500 tl gibi bir rakam tutuyor.işçilik 1000 tl,toplam 1500 tl.''0'' motor aldığımız zaman yine Triger set,devir pompası,debriyaj set,debriyaj bilyası,termostat,4 EA buji alınacak+işçilik.''0'' motor bize 4000-4500 tl gibi bir paraya mal olacak.Tabi yeni motora eski motorda çokan malzemeler olursa. (+0,50 göetze piston +sekman, Ana yatak,kol yatak,Motor takım conta,ön arka eksantirik keçe Triger set,devir pompası,debriyaj set,debriyaj bilyası,termostat,4 EA buji) toplam 1000 tl fiyat normal mi? Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 24 Aralık 2010 Paylaş 24 Aralık 2010 araca segman atıyorlar yani şuanda öyle mi yein motor alınca işcilik +parça dışında işletmesi ile ilgili sorun vardı diye biliyorum. ilerde olursa 2.0 motor koyduracam ben bari motor değiştiğine değer 30 yeni at alırız hangara Yorum bağlantısı
Ali Toprak 24 Aralık 2010 Yazar Paylaş 24 Aralık 2010 Öyle ama inşallah böyle bir şeyle karşılaşmazsınız.Ben yaşadım ordan biliyorum biraz sıkıntılı oluyor Yorum bağlantısı
Mehmet Arslantaş 25 Aralık 2010 Paylaş 25 Aralık 2010 sizin sorun çözüldümü? yoksa hala tamir aşamasındamı bilgilendiriseniz sevinirim benim sorunumda hemen hemen aynı.kimse çözemedi gitti. Yorum bağlantısı
Ali Toprak 26 Aralık 2010 Yazar Paylaş 26 Aralık 2010 (düzenlendi) Öncelikle geçmiş olsun.Yarın araba toplanacak.İnşallah düzelir.Hararet sorununda düzeleceğini zannediyorum. 26 Aralık 2010 tarihinde Ali Toprak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Toprak 28 Aralık 2010 Yazar Paylaş 28 Aralık 2010 (düzenlendi) Motor toplandı marş basıldı hararet yine aynı. Neden böyle anlamıyorum.Her şey değişti ama sonuç yok.Motor dahi ''0'' landı.ne yapabilirim?lütfen yardımmm 28 Aralık 2010 tarihinde Ali Toprak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Recommended Posts