Vural Sarı 15 Ocak 2011 Paylaş 15 Ocak 2011 Buradan çıkardığım sonuç.Ford mühendisleri bunu düşünememişler? Sorunu çözdüğünüze sevindim. Ama Ford bunu yapmadığına göre (2 adet T den kaçmazlar değilmi?) gerçek sorun ne acaba? Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Ocak 2011 Paylaş 15 Ocak 2011 Buradan çıkardığım sonuç.Ford mühendisleri bunu düşünememişler? Düşünmüşler de, geç düşünmüşler... Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 15 Ocak 2011 Paylaş 15 Ocak 2011 E o kit olmadan sağlam yürüyenlerde var Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Buradan çıkardığım sonuç.Ford mühendisleri bunu düşünememişler?Sorunu çözdüğünüze sevindim. Ama Ford bunu yapmadığına göre (2 adet T den kaçmazlar değilmi?) gerçek sorun ne acaba? Kesinlikle mevcut bir sorun var.Bu şekilde üstü kapatılmaya çalışılıyor yada kapatılıyor.Yoksa bunlara gerek duymadan dolaşan bir çok focus var. Yorum bağlantısı
Ali Toprak 16 Ocak 2011 Yazar Paylaş 16 Ocak 2011 Kalorüferden termostat kaoağına gelen hortumda (küçük ''T'' takılı olan da) numarasını hatırlamıyorum hortumun içinde valfe benzer bir malzeme var.bu su sğuk iken termostat kapağına suyu göndermiyor.(biz bunu hortumun içinden parçalayarak çıkardık).arızalı olmasından kaynaklanıyor.ve her araba için farklı çalışma karakteristiği var.hortumun servis fiyatı 135 tl civarı. Yorum bağlantısı
Vural Sarı 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Kalorüferden termostat kaoağına gelen hortumda (küçük ''T'' takılı olan da) numarasını hatırlamıyorum hortumun içinde valfe benzer bir malzeme var.bu su sğuk iken termostat kapağına suyu göndermiyor.(biz bunu hortumun içinden parçalayarak çıkardık).arızalı olmasından kaynaklanıyor.ve her araba için farklı çalışma karakteristiği var.hortumun servis fiyatı 135 tl civarı. Bana göre çözüm yukarıdaki cevapta. 135 TL.yi o hortuma rulo yapıp koymak gerekiyor.Daha kolayı 135 TL.verip hortumu değiştirmek. Yorum bağlantısı
Vural Sarı 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 Düşünmüşler de, geç düşünmüşler... Yedek parçacıları düşünmüş olabilirler mi? (135 TL.) Türk insanının sorunu kestirmeden çözebileceğini düşünememiş olabilirler. Yorum bağlantısı
Özay Uçar 16 Ocak 2011 Paylaş 16 Ocak 2011 sanırım bir yanlış anlama var... bu çözüm türk insanının kestirmeden çözmüş olduğu bir sorun değil vural bey... ford fabrikanın servislere yayınlamış olduğu bir teknik servis bülteninde çözüm bu şekilde anlatılıyordu.... Yorum bağlantısı
Ali Toprak 16 Ocak 2011 Yazar Paylaş 16 Ocak 2011 (düzenlendi) Buradaki asıl sorun mühendislerin bu tip arızaları çözdükten sonra müşterilere para ile satmaları.bu yapısl bir sorun ve imalat hatasından kaynaklanıyor.Servis sadece bu hortumu değiştirn faal olur diyemiyor.İllaki kiti öneriyor bu demekki yapısl bir sorun ve her aracın çalışma karakteristiği farklı. Hatırlarsanız toyota bu gibi bir sorun için yaklaşık 100.000 aracı geri çağırmıştı.Toyotaya bu sorun 5 milyar dolar gibi bir maliyete patlamıştı.Aynısını ford'unda yapması lazımdı.Belkide biz hakkımızı aramasını bilmiyoruz.Şimdi 74 derecelik termostat bulabilirmiyim piyasada bu lazım servis kitle beraber gönderiyor ayrı satmıyor. 16 Ocak 2011 tarihinde Ali Toprak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ali Toprak 17 Ocak 2011 Yazar Paylaş 17 Ocak 2011 (düzenlendi) Arızalı olan kalorüfer dönüş hattı hortum numarası: 98AB-18c266-JF blki yardımcı olabailir. 17 Ocak 2011 tarihinde Ali Toprak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Vural Sarı 17 Ocak 2011 Paylaş 17 Ocak 2011 (düzenlendi) Herhangi bir tasarım veya üretim hatası varsa,o tasarıma göre üretilen tüm araçların aynı sorunu göstermesi gerekir. Bazı araçlarda sorun yaratıp diğerlerinde sorun yaratmaması beklenmez. Örneğin benim aracımda hararet sorunu yok.(nazar değecek) Bu hararet sorununun aracın ilk yıllarında meydana gelmemesi,tasarım hatası olmadığını düşündürüyor. 17 Ocak 2011 tarihinde Vural Sar? tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 17 Ocak 2011 Paylaş 17 Ocak 2011 Herhangi bir tasarım veya üretim hatası varsa,o tasarıma göre üretilen tüm araçların aynı sorunu göstermesi gerekir.Bazı araçlarda sorun yaratıp diğerlerinde sorun yaratmaması beklenmez. Örneğin benim aracımda hararet sorunu yok.(nazar değecek) :nazar: :nazar: :nazar: Yorum bağlantısı
Ali Toprak 17 Ocak 2011 Yazar Paylaş 17 Ocak 2011 Tasarım hatası yoksa Ford mühendisleri neden bu sistemi geliştirdiler? Şu parçayı değiştirin sorun kalmaz diyebilirlerdi. Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 18 Ocak 2011 Paylaş 18 Ocak 2011 E o kit olmadan sağlam yürüyenlerde var Simdi senin aracin suyunu tamamen bosaltsak. Sonra tekrar suyunu koyup araci calistirsak arac hava yaparmi yapmazmi? 2.0 lar yapmiyor hava almaya bile gerek kalmiyor. 1 saat icinde tum baloncuklar genlesme kabinda kayboluyor. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 18 Ocak 2011 Paylaş 18 Ocak 2011 Soğutma sıvısını lpg taktıktan sonra değişmiştim. hava yapıp yapmadığıın anlamak için 30 dk felan araç çalıştırıldı. fanlar düzgün çalışıyor mu diye kontol edildi. Sıvıyı niye değiştim, lpg takarken hava yaptırdılar sanırım ve eksilen sıvıya soğuk su koydu usta lpgyi işlemek için muayeneye giderken aracın deli gibi fan açtığını ve hararetin yükseldiğini gördüm. sonraki gün dağ yoluna çıkıyorduk yine fan deli gibi çalışmaya başladı. bende ertesi gün gittim sıvısını değiştim. Bir daha hararettin ortayı geçtiğini görmedim. Sıvıyı sanayi usulü değil direk soğutma sıvısı diye geçen karışımla değişti. Ama bizim araçta o kitin uygulanmadığını biliyorum yani o kit olmadan da sorun olmayan araçlar var Yorum bağlantısı
Vural Sarı 18 Ocak 2011 Paylaş 18 Ocak 2011 Tasarım hatası yoksa Ford mühendisleri neden bu sistemi geliştirdiler? Şu parçayı değiştirin sorun kalmaz diyebilirlerdi. Vakit bulduğumda inceliyeceğim. Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak 18 Ocak 2011 Paylaş 18 Ocak 2011 Soğutma sıvısını lpg taktıktan sonra değişmiştim. hava yapıp yapmadığıın anlamak için 30 dk felan araç çalıştırıldı. fanlar düzgün çalışıyor mu diye kontol edildi.Sıvıyı niye değiştim, lpg takarken hava yaptırdılar sanırım ve eksilen sıvıya soğuk su koydu usta lpgyi işlemek için muayeneye giderken aracın deli gibi fan açtığını ve hararetin yükseldiğini gördüm. sonraki gün dağ yoluna çıkıyorduk yine fan deli gibi çalışmaya başladı. bende ertesi gün gittim sıvısını değiştim. Bir daha hararettin ortayı geçtiğini görmedim. Sıvıyı sanayi usulü değil direk soğutma sıvısı diye geçen karışımla değişti. Ama bizim araçta o kitin uygulanmadığını biliyorum yani o kit olmadan da sorun olmayan araçlar var O zaman bu arizayi yapanla yapmayan motorlar farkli uretim. Belirli bir seride bozukluk var. Bence motor bloklari sorunlari dokum hatasi olabilir. Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 19 Ocak 2011 Paylaş 19 Ocak 2011 bence sorun tasarımdan çok,motorun araca eğik bağlanış birçimiyle alakalı diye düşüyorum...... Yorum bağlantısı
Ali Toprak 19 Ocak 2011 Yazar Paylaş 19 Ocak 2011 (düzenlendi) Vural bey inceleme sonuçlarını paylaşırsanız sevinirim.Motor tipi ile alakalı olan bir şey varmıdır diye merak ediyorum.dikkatimi çeken bir konu 1999-2000 model motorlarlarda bu problem daha çok yaşanıyor. 19 Ocak 2011 tarihinde Ali Toprak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 19 Ocak 2011 Paylaş 19 Ocak 2011 bence sorun tasarımdan çok,motorun araca eğik bağlanış birçimiyle alakalı diye düşüyorum...... Havasını almada o sorun olabiliyor ama havası alnmış motorda bir kroniklik yok. Yıldan dolayı olacağını pek düşünmüyorum. 2000 ağustos trafik çıkışlı bizimki. Şu olabilir belirli bir seride kullanılan parçalar sorunludur. komple sistemi değişmektense ara çözüm bulmuştur ford. O kit servis uygulaması. ama geri çağırma yo kdiye biliyorum. sadece servise bu konuda başvuranlara uygulama yapılıyor. Yorum bağlantısı
Ali Toprak 19 Ocak 2011 Yazar Paylaş 19 Ocak 2011 Havasını almada o sorun olabiliyor ama havası alnmış motorda bir kroniklik yok.Yıldan dolayı olacağını pek düşünmüyorum. 2000 ağustos trafik çıkışlı bizimki. Şu olabilir belirli bir seride kullanılan parçalar sorunludur. komple sistemi değişmektense ara çözüm bulmuştur ford. O kit servis uygulaması. ama geri çağırma yo kdiye biliyorum. sadece servise bu konuda başvuranlara uygulama yapılıyor. O zaman problemli parçayı değiştirme zahmetine bile katlanmamışlar.Ya da arızanın üstünü örtmeye çalışmışlar. Yorum bağlantısı
Murat Akaloğlu 19 Ocak 2011 Paylaş 19 Ocak 2011 Havasını almada o sorun olabiliyor ama havası alnmış motorda bir kroniklik yok.Yıldan dolayı olacağını pek düşünmüyorum. 2000 ağustos trafik çıkışlı bizimki. Şu olabilir belirli bir seride kullanılan parçalar sorunludur. komple sistemi değişmektense ara çözüm bulmuştur ford. O kit servis uygulaması. ama geri çağırma yo kdiye biliyorum. sadece servise bu konuda başvuranlara uygulama yapılıyor. sendeki motor, zetec se mi, s mi benimkisi 2001 çıkışlı zetec s Yorum bağlantısı
Recommended Posts