İçeriğe Yönlendir

Tekleme, çiğ Yakıt Kokusu, Rolanti Sorunu


Ceyhun Kulus

Recommended Posts

Ceyhun Kulus
(düzenlendi)

Merhaba arkadaşlar,

Aracı geçen hafta aldım 1996 model Escort 16 V zetec çok noktadan enjeksiyonlu motora sahip.Araca normal lpg kiti uygulanmış, benzinde aşırı tekleme var, 1500-2000 devir civarında motorda titreme ve boğulma oluyor.Yolda giderkende o boğulma noktasında benzin biter gibi araç silkeleniyor,bazende stop ediyor.Hafif rampayı bile çıkamıyorum.Buji ve buji kabloları değişti.Ustam lpg emulator fişlerini çekip benzinde birkaç gün kullanmamı önerdi.Enjeksiyonda pislik olabileceğini birkaç gün içinde kurum varsa açılabileceğini söyledi.Emulator fişlerini çekince rolanti sorunum düzeldi, benzinde çekiş arttı, ama o boğulma tekleme olayı sürdü.Bende sürekli stop etmesinden kurtulmak için tekrar lpg emulator fişlerini taktırmak zorunda kaldım.Şuan lpgde kullanıyorum benzine göre tekleme yok denecek kadar az.Fakat rolanti sorunum var.Ayrıca aracı lpgde kullanmama rağmen depodaki benzinde bitmiş.lpg de çalışırkende benzin alıyor motor sanırım.Lpg ustasınada söylemiştim eksozdan benzin kokusuda geliyor diye "sana öyle geliyor" deyip geçiştirdi.Sormak istediğim sorulardan biri bu araçta normal lpg kiti randuman sağlarmı? Sağlarsa emulator fişleri takılınca neden rolanti sapıtıyor?Kendi çabalarımla maf sensörü , rolanti sensörü ve boğaz kelebeğini alkol ile temizledim.Karter havalandırma hortumunun subapı yoktu onu taktırdım.Bunların dışında işlem yapılmadı.Neleri kontrol ettirmeliyim.Tavsiyeleriniz için şimdiden teşekkürler.

tarihinde Ceyhun Kulus tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. Kompresyon ölçümü yaptırın, motor içi hakkında bir bilgi edinilsin

2. Daha önce üst kapak revize edilmiş olabilir, sıkıştırma sorunu olabilir.

1 hafta önce motora bakan usta bu konularda uyarı yapmadı mı?

Yorum bağlantısı
Ceyhun Kulus

Kompresyon testi yaptırdım sonuç iyi çıktı.Ateşlemede içinde iyi dendi.Ancak birden fazla ustaya gittim.Hepsi farklı şeyler söyledi.O yüzden benimde kafam karıştı.Kimi subap yakmış dedi, kimi beyinde sorun var dedi, kimi buji ve buji kablosu, kimi bobin.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Kompresyon testi yaptırdım sonuç iyi çıktı.

Bu teşhis kabul gören bir teşhis değildir..

Ayrı ayrı silindirlerin değerlerini bilmek gerekir...

Her ustanın yorumu farklıdır ama her ustanın yorumu doğru değildir..

Yorum bağlantısı
Ömer Mıcık

Sizinkine benzer bir sorun yaşıyorum sadece sabit bir devirde(2500-3000) giderken ara ara çok sık yapmıyor sanki yakıtta pislik varmış gibi araç tekliyor sonra normale dönüyor genelde 4. veya 5. vitesde yapıyor düşük devirlerde sıkıntı yok çok üstüne düşmedim sizce ne kaynaklıdır.

Yorum bağlantısı
Ceyhun Kulus
(düzenlendi)

Bende tam tersi düşük devir düşük viteste yapıyor.Zor hissedilecek gibi olsa bende umursamazdım ancak benzinde kullanılmayacak kadar kotu.Sanırım bu sorun bir çok sebepten kaynaklanıyor.Forumlarda araştırdığım kadarıyla maf sansörü, rolanti sensörü, buji ve kabloları, bobin, grank pozisyon sensörü gibi parçalarla alakalı gibi.Enjeksiyon sisteminde pislikte olabilir sizin aracınızın.Ama ustalarımız benim aracıma net teşhis koyamadılar.Bugun atesleme bobinide denendi sonuç aynı.

tarihinde Ceyhun Kulus tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Nevzat Öztürk

benim araçta da tekleme vardı.hatta gazda gitmiyordu.rölanti sorunu vardı.bir çok şey yaptırdım.çözüm bulamamıştım neredeyse arabayı satacaktım.

son olarak buji kabloları değişti.sonuç süpeer..

Yorum bağlantısı
Ceyhun Kulus

Fikri olan ustam yokmu.Gözümüzden kaçan birşeymi var.Ecu yu resetlemem fayda edermi.

Yorum bağlantısı
Ceyhun Kulus

Ayrıca şöyle bir konu kafama takıldı.Az önce nette gezinirken escort kullanım klavuzuna denk geldim.Akü yanında ana sigorta kutusu olduğunu ve a,b,c,d,e,f diye sigortalar olduğunu göstermiş resimle.Benim araçta yanılmıyorsam 3 veya 4 sigorta eksikti.O sigortaların teklemeye etkisi varmıdır.Kontrol panelindede bazı uyarı ışıklarım yanmıyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sigorta kutuları-gösterge panelleri-kullanma kılavuzlar, en dolu model için tasarlanır, boş sigorta-röle-ampul olması normaldir. Bence öncelikle kompresyonu ölçtürün, elinizde bir veri olsun, gözü kapalı parçaları değişmeyin.

Yorum bağlantısı
Ceyhun Kulus

Yarın kompresyon ölçümü yaptırıp değerleri size bildiririm.Kontrol panelinde yanmayan ışıkların en başında yağ lambası var.Yanan lambalarda gördüğüm kadarıya zayıf yanıyor.Aracın tesisatındada epey uğraşılmış ben almadan önce.Şase eksiği falan varsa sistemin düzensiz çalışacağını düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Otonuzu görmedim, ama yazdığınız kadarı ile, samimiyetle: Müşterisi çıkarsa, zararına da olsa satmayı düşünün derim. Normal şartlar altında arıza aramak başkadır, X müdaheleler sonrası ortaya çıkan arızayı bulmak çok başkadır. Bazen, otoya verilen para kadar harcasanız da yetmez...

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Benim de yanmıyor(du). Yağ müşürü yerinden oynamış nasıl olduysa. Takınca yanmaya başladı. :p

Yorum bağlantısı
Ceyhun Kulus

Haklısınız Çağlar bey.Bu araçta biraz yanıldım alırken.Tek bir uyarı lambası yanmasa o yolda arıza arar yada aratırdım.Bence birden fazla kontrol panel ışığı yanmıyor.Buda elektrik tesisatındaki sorun-ları gösteriyorki tekleme ve benzeri sorunlarda bundan kaynaklı olabilir.Yetersiz elektrik beslemesi, düzensiz veya eksik veri akışı (yolu) olumsuz sonuçlara sebep olabilir.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Benim de yanmıyor(du). Yağ müşürü yerinden oynamış nasıl olduysa. Takınca yanmaya başladı. :p

Komple söktün, hala nasıl olmuşsa diyor... Escort sağlamdır.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)
Komple söktün, hala nasıl olmuşsa diyor... Escort sağlamdır.

Yo valla motoruna daha elleşmedim. :p Ama yakındır. :p 157bin oldu. Kompresyon testinde sabit 16-15-15-14 gibi değerler veriyor. :)

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

16 mı :p , yeni bir cihaz bul baktır, fabrika çıkışı 14 tü yanılmıyorsam? Benzin pompası sigortasını çıkartıp ölçüyorsun değil mi?

Yorum bağlantısı
Ceyhun Kulus

Kitapçıkta ateşleme bobini 16 nolu sigortada yazıyor.Sigorta paneline henuz bakmadım ancak akünün yanındaki ana sigortalarda eksik görmüştüm.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
16 mı :angry: , yeni bir cihaz bul baktır, fabrika çıkışı 14 tü yanılmıyorsam? Benzin pompası sigortasını çıkartıp ölçüyorsun değil mi?

Elleşmedik dedikse,gıdıklamadık da demedik. :seytan:

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

TFK kardeşlerin namı izmitte bile sürüyor :seytan: naptınız gariban zetece de 16 vurdu söylemiyorusn. iş tek silinidirm hariç bizimkinde de 16 ölçen var :angry:

Yorum bağlantısı
  • 4 yıl sonra...
Selim Kılınç

enjektör, enjektör kütüğü ve kütük üzerindeki yakıt kesici ventil bi konntrol ettirin.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...