İçeriğe Yönlendir

Kaygan Zeminde C-max


Metin Mustafa Oral

Recommended Posts

Metin Mustafa Oral
(düzenlendi)

Merhaba ;

Bende yeni aranıza katılanlardanım ama çok memnun bir c-max ghia kullanıcısıyım her gün bir başka özelliğini öğrenip şaşırıyorum. Aracım 2006 model c-max diesel ghia.

Dün başıma gelen olayı sormak istiyorum, Düzce Akçakoca arasında Kabalak adında ünlü bir rampa var bu rampada kar yağışının hızlanması nedeni ile bazı kabak lastikli ve zincirsiz ayrıca da bilinçsiz sürücüler yolu tıkadılar, bir süre (1 saat) bekledikten sonra çok güzel bir biçimde kalkışımı yaptım hatta gidemeyenlerden dolayı birkaç kez durup kalkmak zorunda kaldım.

Zirveye doğru yaklaştıkça karın artması ve soğuma nedeni ile kayganlık arttı mecburen sağ sol yaparak tırmanma durumuna geçtim bu arada farkettim ki gösterge taplosunda el freni lambası el freni çekili gibi yanmış ve ona benzer sarı lamba yanmış ayrıca kilometre ibresi sıfırda ve dıgıtal göstergede eğer yanlış hatırlamıyorsam "fren p sistemi devrede" diye bir yazı çıktı.

Bu durumda 3-5 km gittim uyarı gitmedi debriyaja basıp el freni butununu aşağı bastım yine gitmedi devam ettim ve biraz daha gidince kullanımda bir ses veya rahatsızlık yok olmasına rağmen araca zarar verir düşüncesiyle durdum ve aracı stop edip çalıştırdım o anda uyarıla kayboldu ve normal haline döndü.

Böyle bir tecrübe yaşayan veya konuyla ilgili bilgisi olan varsa lütfen haberleşelim.

Hepinize kazasız belasız yolculuklar diliyorum.

tarihinde Mustafa Oral tarafından düzenlendi
Gereksiz yere fontlar? de?i?tirmeyin l
Yorum bağlantısı
Turkay Enez

İlginç bir durum.

Acaba çekiş kontrol sistemimi var araçta? Torku düşüren, patiye düşen lastiklere fren uygulayan... Bununla ilgili bir ikaz olabilir belki...

Yorum bağlantısı
O.Yücel Çetin
Merhaba ;

Bende yeni aranıza katılanlardanım ama çok memnun bir c-max ghia kullanıcısıyım her gün bir başka özelliğini öğrenip şaşırıyorum. Aracım 2006 model c-max diesel ghia.

Dün başıma gelen olayı sormak istiyorum, Düzce Akçakoca arasında Kabalak adında ünlü bir rampa var bu rampada kar yağışının hızlanması nedeni ile bazı kabak lastikli ve zincirsiz ayrıca da bilinçsiz sürücüler yolu tıkadılar, bir süre (1 saat) bekledikten sonra çok güzel bir biçimde kalkışımı yaptım hatta gidemeyenlerden dolayı birkaç kez durup kalkmak zorunda kaldım.

Zirveye doğru yaklaştıkça karın artması ve soğuma nedeni ile kayganlık arttı mecburen sağ sol yaparak tırmanma durumuna geçtim bu arada farkettim ki gösterge taplosunda el freni lambası el freni çekili gibi yanmış ve ona benzer sarı lamba yanmış ayrıca kilometre ibresi sıfırda ve dıgıtal göstergede eğer yanlış hatırlamıyorsam "fren p sistemi devrede" diye bir yazı çıktı.

Bu durumda 3-5 km gittim uyarı gitmedi debriyaja basıp el freni butununu aşağı bastım yine gitmedi devam ettim ve biraz daha gidince kullanımda bir ses veya rahatsızlık yok olmasına rağmen araca zarar verir düşüncesiyle durdum ve aracı stop edip çalıştırdım o anda uyarıla kayboldu ve normal haline döndü.

Böyle bir tecrübe yaşayan veya konuyla ilgili bilgisi olan varsa lütfen haberleşelim.

Hepinize kazasız belasız yolculuklar diliyorum.

zannedersem o sarı lamba patinaj esnasında anti patinaj sistemi devreye girmeye çalışırken oluyor.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Sanırım bol patinaj vs. ssitemin kafası karışmış, uyarı da yok olmuş, uygun kışlık lastik alın, rahat edin.

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

Geçmiş olsun,

şimdiye kadar böyle bir olayla karşılaşmadım. Çağların dediği gibi kafası karışmıştır, stop edincede kendine gelmiştir.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Üstadlarım bi sıkıntıda benden gelsin size; Malumunuz Honda crv araç kullanıyorum. Dün aracımla karla kaplı bir yolda ilerlemekteyim.Kar kalınlığı takribi olarak 20 cm civarında.Tatlı bi rampaya geldik ve seyir devam etmekte.Aracın ön tekerler patinaja geçince göstergede 4x4 moduna geçtiğini gösteren uyarı ışığı yandı.Tamamdır sıkıntı yok rahatca gideceğim düşünsesindeydimki aracım yolda zönk diye kaldı. Aracın camını açıp tekerlere bakıyorum ön sol ile arka sol tekerler dönüyor,hanıma sende diğer takerlere bak dedim oda camı açtı burdakiler dönmüyor dedi !! Bir iki denemeden sonra araç haretke etti ama tekerler kafasına göre bazen arka sağ ile ön sol,bazen dördü bi garip şekilde döne döne yolu tamamladık. Bundan önceki aracımda (Chrysler Grand Voyager AWD ) böyle birşey olmuyordu.Önler kayarsa başlıyordu dört tekerde dönmeye. Ne iştir ?

Yorum bağlantısı
Ali Yaşar

Sarı lamba (kar şeklinde ise) hava 4 derecenin altına düştüğünde buzlamaya karşı uyarı olarak çıkıyor.

Yorum bağlantısı
Cemil Çınar
Sarı lamba (kar şeklinde ise) hava 4 derecenin altına düştüğünde buzlamaya karşı uyarı olarak çıkıyor.

+1

O lamba kırmızı yanarsa da 0 derece olduğu anlamına gelir.

Bence de kafası karışmış, mutlaka kar lastiği alın...

Yorum bağlantısı
Oğuz Altınada
İlginç bir durum.

Acaba çekiş kontrol sistemimi var araçta? Torku düşüren, patiye düşen lastiklere fren uygulayan... Bununla ilgili bir ikaz olabilir belki...

Çekiş kontrol sistemi fren yapmaz, sadece motorun yüksek devirlere çıkmasını engeller..

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar
Merhaba ;

Bende yeni aranıza katılanlardanım ama çok memnun bir c-max ghia kullanıcısıyım her gün bir başka özelliğini öğrenip şaşırıyorum. Aracım 2006 model c-max diesel ghia.

Dün başıma gelen olayı sormak istiyorum, Düzce Akçakoca arasında Kabalak adında ünlü bir rampa var bu rampada kar yağışının hızlanması nedeni ile bazı kabak lastikli ve zincirsiz ayrıca da bilinçsiz sürücüler yolu tıkadılar, bir süre (1 saat) bekledikten sonra çok güzel bir biçimde kalkışımı yaptım hatta gidemeyenlerden dolayı birkaç kez durup kalkmak zorunda kaldım.

Zirveye doğru yaklaştıkça karın artması ve soğuma nedeni ile kayganlık arttı mecburen sağ sol yaparak tırmanma durumuna geçtim bu arada farkettim ki gösterge taplosunda el freni lambası el freni çekili gibi yanmış ve ona benzer sarı lamba yanmış ayrıca kilometre ibresi sıfırda ve dıgıtal göstergede eğer yanlış hatırlamıyorsam "fren p sistemi devrede" diye bir yazı çıktı.

Bu durumda 3-5 km gittim uyarı gitmedi debriyaja basıp el freni butununu aşağı bastım yine gitmedi devam ettim ve biraz daha gidince kullanımda bir ses veya rahatsızlık yok olmasına rağmen araca zarar verir düşüncesiyle durdum ve aracı stop edip çalıştırdım o anda uyarıla kayboldu ve normal haline döndü.

Böyle bir tecrübe yaşayan veya konuyla ilgili bilgisi olan varsa lütfen haberleşelim.

Hepinize kazasız belasız yolculuklar diliyorum.

Benim kaza yaptığım yer :seytan:

Arada kafası karıştığı oluyor elektronik makina sonuçta kontak kapatılıp açılınca düzeldiyse bir sorun yoktur. Benim fiestada da göstergeler kapanmıştı bir kaç km sonra kendiliğinden düzeldi :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Serkan Toker
Üstadlarım bi sıkıntıda benden gelsin size; Malumunuz Honda crv araç kullanıyorum. Dün aracımla karla kaplı bir yolda ilerlemekteyim.Kar kalınlığı takribi olarak 20 cm civarında.Tatlı bi rampaya geldik ve seyir devam etmekte.Aracın ön tekerler patinaja geçince göstergede 4x4 moduna geçtiğini gösteren uyarı ışığı yandı.Tamamdır sıkıntı yok rahatca gideceğim düşünsesindeydimki aracım yolda zönk diye kaldı. Aracın camını açıp tekerlere bakıyorum ön sol ile arka sol tekerler dönüyor,hanıma sende diğer takerlere bak dedim oda camı açtı burdakiler dönmüyor dedi !! Bir iki denemeden sonra araç haretke etti ama tekerler kafasına göre bazen arka sağ ile ön sol,bazen dördü bi garip şekilde döne döne yolu tamamladık. Bundan önceki aracımda (Chrysler Grand Voyager AWD ) böyle birşey olmuyordu.Önler kayarsa başlıyordu dört tekerde dönmeye. Ne iştir ?

Diferansiyel kilitleyememiş.. :)

Yorum bağlantısı
Metin Mustafa Oral

Sizlere katılmak isterim ama ben yinede bir sistem olduğunu ve devreye girdiğini sanıyorum çünkü seyir halinde km neden sıfırda durdu ve devir saati çalışıyordu ayrıca EPB (el freni) neden devre dışı kaldı, bunları aracın el kitabından araştırıp bulmayı düşünüyorum bulursam sizinle paylaşacağım.

Yorum bağlantısı
Barış Güler

Şöyle bir teorim var ama, araba karda hareket halindeyken arka tekerin önüne kar toplanıp tekerin dönmesini engellemiş olabilir(yerde kar olduğu için araç kaygan zeminde teker dönmese bile gider).Araçta arka teker dönmediği için fren yapmış gibi algılamış olabilir el freni lambasıda bundan yanmıştır.ama kilometrenin 0 olmasına uygun bir teorim yok. :)

Yorum bağlantısı
Metin Mustafa Oral
Şöyle bir teorim var ama, araba karda hareket halindeyken arka tekerin önüne kar toplanıp tekerin dönmesini engellemiş olabilir(yerde kar olduğu için araç kaygan zeminde teker dönmese bile gider).Araçta arka teker dönmediği için fren yapmış gibi algılamış olabilir el freni lambasıda bundan yanmıştır.ama kilometrenin 0 olmasına uygun bir teorim yok. :)

Ben bunu düşünüp biraz ilerledikten sonra karın olduğu yerde arka tekerin dönüp dönmediğini kotrol ettim fakat gidiş durumunda hiçbir anormallik yoktu ayrıca EPB devre dışı kalmıştı tamamen.

En sonunda motoru stop edip çalıştırdım göstergeler ve EPB normale döndü.

Yorum bağlantısı
Metin Mustafa Oral
İlginç bir durum.

Acaba çekiş kontrol sistemimi var araçta? Torku düşüren, patiye düşen lastiklere fren uygulayan... Bununla ilgili bir ikaz olabilir belki...

El kitabından da araştırdım ama bir sonuç alamadım ve sizin söylediklerinize katılıyorum, yani başka bişey olacağını sanmam.

Yorum bağlantısı
Hüseyin Dönmez

kitapçığı iyi araştırın birde kış lastiği araştırın nezaman lazım olur bilinmez.honda ya gelince.yanlış kanı şu ki 4*4 ler her şartta yürür bence uygun lastik olmadığı için sıkıntı olmuş.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Elektronik el freni araç hareket halinde iken devreye girmez hiç bir şekilde. Bence de kafası karışmış. :p

Yorum bağlantısı
Metin Mustafa Oral

Ekrandaki o iletinin ve göstergelerin resmini çekmek o durumda hiç aklıma gelmedi ama bir daha olursa kesin foto & video ne varsa çekerim ve size gösteririm kesin.

Yorum bağlantısı
Lokman Ceritlioğlu

Mustafa bey harika bir bilgi teşekkürler, inanın 4 km hızın üstünde iken bişi olursa nasıl durduracam diye arada kafam karışırdı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...