Kaan Bayraktar 19 Aralık 2010 Paylaş 19 Aralık 2010 1992 model, 2.0 dohc motor sierra kullanıyorum. lpg taktırmayı düşünüyorum. fakat dohc motor olduğu için takılamaz diyenler var. bu konuda fikri olan var mı? Yorum bağlantısı
Erkan Kıyak 19 Aralık 2010 Paylaş 19 Aralık 2010 (düzenlendi) doch motor, Double Over Head Cam yani üstten çift eksantrikli motor diye biliyorum ve sadece motorunuz doch motor olduğu için takılmaz denilmesi doğru değil bence, aracınızın motorunun lpg takılmasını engelleyecek başka bir özelliği varsa bilemem.. 19 Aralık 2010 tarihinde Erkan K?yak tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Serhat Kaptan 19 Aralık 2010 Paylaş 19 Aralık 2010 günümüzde artık tsi ve fsi motorolara bile takılıyor. hyundai nin motorlarıda dohc motor ve yılardır lpg takılıyor. Yorum bağlantısı
Eyüp Döngel 19 Aralık 2010 Paylaş 19 Aralık 2010 (düzenlendi) 1992 model, 2.0 dohc motor sierra kullanıyorum. lpg taktırmayı düşünüyorum. fakat dohc motor olduğu için takılamaz diyenler var. bu konuda fikri olan var mı? Fiat marea lardada doch motor var hundai lerdede var ikisinede takılıyor. 19 Aralık 2010 tarihinde Ey tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yusuf Esin 19 Aralık 2010 Paylaş 19 Aralık 2010 Simdi 16 valf olan butun motorlar DOHC zaten. Bu durumun LPG ye engel teskil edecegini sanmiyorum. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Aralık 2010 Paylaş 19 Aralık 2010 Takılır. O konu ile ilgisi yok. Tüm arabalar DOHC zaten. Tüp takılamayan araç pek yok gibi. Ancak kompleks egsoz sistemi yahut doğrudan enjeksiyon durumlarında sıkıntı yaşanır. Yorum bağlantısı
Kaan Bayraktar 19 Aralık 2010 Yazar Paylaş 19 Aralık 2010 Takılır. O konu ile ilgisi yok. Tüm arabalar DOHC zaten. Tüp takılamayan araç pek yok gibi. Ancak kompleks egsoz sistemi yahut doğrudan enjeksiyon durumlarında sıkıntı yaşanır. hocam şu mesajı biraz açıklar mısın? ne gibi sıkıntı yaşanır? bu sıkıntıları aşmanın bir yolu yok mudur? Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 19 Aralık 2010 Paylaş 19 Aralık 2010 (düzenlendi) hocam şu mesajı biraz açıklar mısın? ne gibi sıkıntı yaşanır? bu sıkıntıları aşmanın bir yolu yok mudur? Egsoz sistemlerinde bazı araçlarda çift sensör çift egsoz gibi durumlar var forumdan duyduğum kadarı ile. Bu da mevcut LPG kitlerinin araca takılması ve araç ile ilgili çok LPG tecrübesi olmaması (az bulunan araçlardan ise) nedeniyle olası problemler ilk kez sizde yaşanıyor. Genellikle ECU şaşırıyor, yakıt ne kadar piüskürtüleceği tam hesaplanamıyor vesaire. Hatta yüksek devirde piston eritmesi meselesi malum TI-VCT motorda gözlendi. Doğrudan enjeksiyonda ise yakıtın soğutma ve yağlama serinletme özelliği sağlanamıyor. Enjektörler ve silndir içi zarar görebiliyor. Bu nedenle doğrudan enjeksiyonlarda hafiften benzin birlikte enjekte ediliyor. Yeni bazı sistemler soğutma etkisini de LPG yi sıvı olarak silindire püskürterek çözüyorlar ama bu işi net çözen henüz yaygın kullanılmıyor çünkü firma TEMSA nın alt firması. Sıkıntı olarak yaşayabileceğiniz fakir karışım nedeni ile silindir sıcaklığının yükselmesi nedeniyle valflerinizin hafiften hasar görmesi ya da piston kafasının bazı yerlerinin eskimesi olabilir. Yine çok ısınma olursa (lokal ısınmalar) sekman yüzeylerinde ufaktan erimeler parçalanmalar olabilir. Detaylı olarak bu sekman aşınma meselesini okumuştum ama şimdi bu saatte hatırlayamıyorum. Bilen anlatsın. Bu fakir karışım meselesi tüm lpg li araçlar için geçerlidir. Zengin karışım yaparsanız bu sefer de egzoz sıcaklıkları çok yükselir. Bu durumda katalitik konvertör erken ölür. 30 bin km oldu hala problem yok diyenler için geçerli değil tabi bu. 100bini geçmesi lazım lpg ile katalitiğin etkisini farketmek için. O da egzoz sıcaklığı yüksek ise. Sıcaklığı düşürmek ve yakıt harcamasını daha da iyileştirmek için hafiften su buharı da içeri verilebilir. Bu, su yakan oto denilen şeydir. Fakir karışımdan oluşan yüksek sıcaklık ve detonasyonu su buharı ile engellersek daha verimli bir motor ortaya çıkar. Ne var ki korozyon ve emisyon problemleri bunu olası genel kullanımdan alıkoyar. 19 Aralık 2010 tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Yiğit 19 Aralık 2010 Paylaş 19 Aralık 2010 bizim sanayimiz uçağa bile takar lpg yi.siz paradan haber verin.geçen gün yamaha fazer a lpg uygulaması yapmış biri.dediğim gibi siz yeter ki isteyin. Yorum bağlantısı
Kaan Bayraktar 20 Aralık 2010 Yazar Paylaş 20 Aralık 2010 (düzenlendi) Mehmet Göktürk hocama saygı ve sevgilerimle... çok teşekkür ederim. çok aydınlatıcı bir mesajdı. vermiş olduğunuz bilgileri ustaların %80'inin bile bilmediğini düşünüyorum. belirtmiş olduğunuz sorunlar lpg'li bütün motorlarla mı ilgili, yoksa dohc motorlara mahsus sorunlar mı? bu tür sorunlarla %100 karşılaşacaksam, lpg taktırmanın bir anlamı kalmıyor. astarı yüzünden pahalı hale bile gelebilir. yakıttan sağladığım tasarrufu iki sene sonra motor masrafı olarak çıkarmanın bir alemi yok 20 Aralık 2010 tarihinde Kaan Bayraktar tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mustafa Demirci 20 Aralık 2010 Paylaş 20 Aralık 2010 Takılabilir bir sorun olmaz. ayhan beye katılıyorum takılabilir sadece 2.0 sierra nın motorlarında rolanti problemi vardır eğer sizinkindede varsa ilk önce onu kontrol ettirin Yorum bağlantısı
Kaan Bayraktar 20 Aralık 2010 Yazar Paylaş 20 Aralık 2010 ayhan beye katılıyorum takılabilir sadece 2.0 sierra nın motorlarında rolanti problemi vardır eğer sizinkindede varsa ilk önce onu kontrol ettirin rolanti problemi derken neyi kastettiniz anlayamadım. biraz açıklar mısınız? bir ara, araç kırmızı ışıkta duracağı anda rolanti düşüyor ve motor stop ediyordu. gaz kelebeğini temizletince sorun ortadan kalktı. normal rolanti devri 750. bazen uzun yolda, duraklama anında rolanti yüksek oluyor (1250 civarı). sizin kastettiğiniz rolanti problemi nedir? Yorum bağlantısı
Mustafa Demirci 20 Aralık 2010 Paylaş 20 Aralık 2010 rolanti problemi derken neyi kastettiniz anlayamadım. biraz açıklar mısınız? bir ara, araç kırmızı ışıkta duracağı anda rolanti düşüyor ve motor stop ediyordu. gaz kelebeğini temizletince sorun ortadan kalktı. normal rolanti devri 750. bazen uzun yolda, duraklama anında rolanti yüksek oluyor (1250 civarı). sizin kastettiğiniz rolanti problemi nedir? rolantinin düşmesi yada yükselmesi yada stop etmesi gibi problemden bahsettim sonra gazda daha çok problem yaşanıyor Yorum bağlantısı
Kaan Bayraktar 20 Aralık 2010 Yazar Paylaş 20 Aralık 2010 rolantinin düşmesi yada yükselmesi yada stop etmesi gibi problemden bahsettim sonra gazda daha çok problem yaşanıyo motorun elden geçmesi gerekiyor zaten. motoru yaptırdıktan sonra lpg taktırmayı düşünüyorum. başta da dediğim gibi dohc motora lpg takılmaz diye duymuştum. onu araştırıyorum Yorum bağlantısı
Recommended Posts