Kemal Korkmaz 13 Şubat 2011 Paylaş 13 Şubat 2011 Çok güzel olmuş bende geçen hafta Bizim buraya yeni açılan Sonax Niğde de Boya koruma ve parlatm uygulaması yaptırdım Mtv kampanyasından aracım yeni gibi oldu ama aklıma hiç foto çekmek gelmedi . Sizinki kadar iddalı oldu arabayı tanıyamadım :lol: Yorum bağlantısı
Yavuz Gencay 13 Şubat 2011 Yazar Paylaş 13 Şubat 2011 bir sonax çalışması daha bu sefer aracımız focus araç sahibide forumumuzdan OKTAY SERVET aracın onceki hali .. http://img404.imageshack.us/img404/5747/ncekihali5.jpg http://img833.imageshack.us/img833/5710/ncekihali3.jpg sonraki hali... http://img152.imageshack.us/img152/1737/dsc00829i.jpg http://img13.imageshack.us/img13/766/dsc00827a.jpg http://img689.imageshack.us/img689/4900/dsc00820ru.jpg http://img824.imageshack.us/img824/3797/dsc00817z.jpg Yorum bağlantısı
Yavuz Gencay 14 Şubat 2011 Yazar Paylaş 14 Şubat 2011 (düzenlendi) bunlarda diğer fotolar kırmızı araç için yorum istiyorum 14 Şubat 2011 tarihinde Yavuz Gencay tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 15 Şubat 2011 Paylaş 15 Şubat 2011 Harika görünüyor, yoruma gerek yok Yorum bağlantısı
Misafir 15 Şubat 2011 Paylaş 15 Şubat 2011 (düzenlendi) Ellerinize sağlık.Gayet güzel işlemler olmuş Sonuç ortada.aslında bol ışıklı bir mekan bulup resimlemek daha güzel olurdu.En son fotoda kaputa düşen sanırım bulut gölgeleri olacakki çok güzel çıkmış. 15 Şubat 2011 tarihinde Oktay Toker tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yavuz Gencay 15 Şubat 2011 Yazar Paylaş 15 Şubat 2011 (düzenlendi) Harika görünüyor, yoruma gerek yok çok teşşekürler arac hergecen gun dahada parlıyo ılk aldıgımda bukadar parlak degıldı boyası .. Ellerinize sağlık.Gayet güzel işlemler olmuş Sonuç ortada.aslında bol ışıklı bir mekan bulup resimlemek daha güzel olurdu.En son fotoda kaputa düşen sanırım bulut gölgeleri olacakki çok güzel çıkmış. evet ışık olsaydı bıraz daha guzel olucaktı ama 4 aracı yıkayıp sonra ikisine cila atınca biraz aksam karanlıgına kaldık ama yazın inşallah daha guzel aydınlık fotolar ceker eklerım 15 Şubat 2011 tarihinde Yavuz Gencay tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
H.Yusuf Kantarcılar 16 Şubat 2011 Paylaş 16 Şubat 2011 hocam; senin yaptığın uygulkamayı görünce aşka geldik. şimdi sorular; 1 kutu ürün bir araç için mi kullanılıyor? arkadaşla iki araca yapmak istiyoruz, kaç kutu alalım? arkadaşımın ki 98 audi, benimki 2010 fiesta, aynı ürünü uygulasak olur mu? ve son soru; uygulama pedi mi almalı yoksa yıkama süngeri olur mu? şimdiden teşekkürler, Yorum bağlantısı
Yavuz Gencay 16 Şubat 2011 Yazar Paylaş 16 Şubat 2011 (düzenlendi) hocam; senin yaptığın uygulkamayı görünce aşka geldik. şimdi sorular; 1 kutu ürün bir araç için mi kullanılıyor? arkadaşla iki araca yapmak istiyoruz, kaç kutu alalım? arkadaşımın ki 98 audi, benimki 2010 fiesta, aynı ürünü uygulasak olur mu? ve son soru; uygulama pedi mi almalı yoksa yıkama süngeri olur mu? şimdiden teşekkürler, ben bir kutu ile yanılmıyosam 250ml olması lazım 5 araç çıkarttım araca degıl uygulayacagınız pede dokerek yaparsanız daha tasarruflu olur sunger ile olmaz fotolarda gozuken yesıl ped gibi birşey ıle olursa daha verımlı olur yada kuması onun gibi olan bir bez araçlarınızın boya durum ne bılmıyorum uygulayacagınız cıla aracın boya durumuna gore secılırse daha guzel olur ama tahmınımce 2010 fistanın boya durumu ıyıdır eger araclara uzun suredır cıla yapılmadıysa cizikler ve matlaşma varsa : http://www.hepsiburada.com/Liste/sonax-xtr...26001#Gorseller once bu urunu uygulayın aracın ustundeki pürüzlülükleri kiri çizikleri alsın ( bu urunu senede en fazla 2 kez uygulayın ) sonrada bu ürünü uygulayın bu ürününde parlatıcı ve koruyucu özelliği var bu urunu digerine nazaran daha sık uygulayabılırsınız cunku bunda aşındırma özelliği yok http://www.hepsiburada.com/Liste/sonax-xtr...26001#Gorseller 1 şişe 2 araca rahat yetıcektır ama biz işi riske bırakmayalım dersenız 500 ml lik şişesini alabilrsiniz birde uygulamayı yaparken bolgesel olarak calısırsanız daha kolay olur mesela once on kaput sonra camurluk sonra kapı bu sekilde gidilirse daha rahat bitirsiniz 2 adet uygulama pediniz olursa daha ıyı olur bırı cilahı ugulamak ıcın dıgerı uygulama yapılan yerı ıcın ... birde işin püf noktası cilahı uygulamada değil cilalanmış kısmı düzgün lekesiz silmekte 16 Şubat 2011 tarihinde Yavuz Gencay tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Ümit Atmaca 20 Mart 2011 Paylaş 20 Mart 2011 araba gerçekten çok güzel görünüyor..öncelikle güle güle kullanın, nazar değmesin. ayrıca bende aracım için böyle bir uygulama istiyorum ama birazcık soruşturdum arabanın boyası için zararlı olduğunu söylediler açıkcası bende bu durumdan rahatsız oldum ve vazgeçtim..şimdide bu fiestayı görünce hevelendim..ne diyorsunuz arkadaşlar bir zararı olur mu bu uygulamanın boyaya..? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 20 Mart 2011 Paylaş 20 Mart 2011 (düzenlendi) Zararı yok, aksine faydası var. Birde aman rasgele yerlere boya koruma vs yaptırmayın. Komşum yeni aldığı opeli servise boya koruma için verdi. 300 TL civarıda bir para verdi. Kontrol ettim ve benim gözümde sprey hızlı cila sıkıp 300 TL almışlar. Tırnakla kontrol ettiğinizde nekadar bastırırsanız bastırın verniğin çizilmemesi gerek. O opelde derin gözle görülür çizik oluşuyor. Benim arabada tırnağımı daha fazla bastırmama rağmen sert ve kaygan tabakada kılcal çizik dahi oluşamıyor. Yavuzla birçok cila denedik, hatta bazı cilaları devamlı fırçaya giren şirket arabasına denedim ve uzun vadede sonuçu gördüm. Bizim için hem parlaklık, hemde koruma önemliyli. Unutmayın, normal cilalama yaptığınızda zadece parlatma yaparsınız ve 1-2 yıkamada gider. Aşındırıcı özelliği olmayan zararsız iki ürün tavsiye ediyorum. Bize lazım olan ürün 1 numaralı brillant wax. Net parlaklık sağlar. Bu ürünlerin 3'ünüde açıklayayım. 1 numaralı olan nano parlatıcı bir ürün. Aşındırma özelliği yok. Nano olduğu için mikro boşlukları bile doldurarak mükemmel parlaklık sağlar. Yeni arabalara ve boya-vernik durumu iyi olan arabalara uygulayabilirsiniz. 2 numaralı ürün boya durumu biraz daha körü olan, aşırı kılcal çiziklerden dolayı mat duran arabalar için ideal. Aynı zamanda temizleyicidir. 3 numaralı ürün için ciddi derecede mat olan çok eski ve yıpranmış yüzeyler içindir. ( arabanızın durumuna göre 3ünden birini secebilirsiniz) 1 numaralı ürünü uyguladıktan sonra bu parlaklığı uzun süre korumak içi iyi bir koruyucu olan protective wax gerekir. Bu aynı zamanda parlaklığı destekler. Ürün üzerinde abrasive yazan aşındırıcıdır, onu almayın. Benim çok sevdiğim bir ürün. Uygulaması kolay ve tozu kiri yok. Arabaya ince bir tabaka şeklinde sürdükten sonra 30 dakkika kadar bekleyip 1 mikrofiber bez ile bastırmadan tortuyu alınız. Tortuyu aldıktan sonra 2. mikrofiber bez ile parlatınız. Oluşan koruyucu film tabakasının tam olarak zırhlaşması için 1 hafta arabayı yıkamayınız. Uyguladığınızda parmağınızla bir yere bastırıp sürttüğünüzde film tabakasının sıyrıldığını farkedebilirsiniz. O film tabakası 1 hafta sonra çizlmez bir tabaka olarak yüzeye yapışıyor ve ilk yıkamada mükemmel parlaklığı görüyorsunuz. 20 Mart 2011 tarihinde Ayhan ?ent tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Fatih Bayram 20 Mart 2011 Paylaş 20 Mart 2011 Önce koruma mı, yoksa önce cila sonra koruma mı? Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 20 Mart 2011 Paylaş 20 Mart 2011 Önce koruma mı,yoksa önce cila sonra koruma mı? Önce cila, yani parlatma. Sonrada bu parlaklığı uzun süre saklamak için koruma. Tabi bunların en öncesinde iyi bir yıkama şart. İşede araba tozlanmadan, kurulama işleminden sonra başlamak iyidir. Kurulamanın iyi yapılması gerek, cila atarken sağından solundan su damlaları akması iyi olmuyor. İkisi aynı anda yorar diyorsanız önce sonax nano brillant yapıp 1-2 hafta sonra diğer yıkamanın ardındanda arexons protective uygulayabilirsiniz. Yorum bağlantısı
Osman Kurt 20 Mart 2011 Paylaş 20 Mart 2011 Araç çok güzel olmuş, elinize sağlık. Ama ben bunu zor uygularım. zahmetli bir iş. Yapanları tebrik ediyorum. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 20 Mart 2011 Paylaş 20 Mart 2011 Aslında bir defa yaptığınızda kolay olduğunu göreceksiniz ama zor diyorsanız sizin için en uygunu hızlı cila. Sprey şeklinde ve yıkama sonrası kurularken sıkıp siliyorsunuz ve extra hiçbir işlem gerekmiyor. Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Mart 2011 Paylaş 27 Mart 2011 Yavuz'dan bir sanat eseri daha. Beyaz olmasına rağmen çok iyi parlaklık elde edilmiş. Yavuz Gencay arkadaşımızın ellerine sağlık. Sıfır alınmış BMW 5 20 D'e yapılmış başarılı bir sonax uygulaması ve resimler. SONAX no:1 Brillant wax uygulanmış hali ve ardından silinmiş hali. Yorum bağlantısı
Semih İzgi 27 Mart 2011 Paylaş 27 Mart 2011 Ayhan bu sonax ürünleri için; farlara temas ettirmeden uygulayın gibi bir ibare görmüştüm. Doğruluk payı varmı? Protective wax ne derece önemli? Zaten sonax nano serisinin boya koruma özelliği yokmu? Aydınlatırsan sevinirim Yorum bağlantısı
Ayhan Şentürk 27 Mart 2011 Paylaş 27 Mart 2011 Ayhan bu sonax ürünleri için; farlara temas ettirmeden uygulayın gibi bir ibare görmüştüm. Doğruluk payı varmı? Protective wax ne derece önemli? Zaten sonax nano serisinin boya koruma özelliği yokmu? Aydınlatırsan sevinirim Far camı, plastik ve lastik aksamlara değmemesi iyi olur. Değerse ne olur tam net bilmiyorum, bazı cilalarda zararsızdır diye yazıyor. Bu konuda Yavuz'da bir yorum yapar. Genelde cilalar parlatmaya yöneliktir ve koruma özelliği azdır. Yaptığınızda çok iyi sonuçlar verir fakat bu parlaklık kısa süre sonra kaybolur. Protective wax koruyucu demektir. Yapılan cilanın üzerinde sert bir tabaka oluşturarak hem kılcal çiziklerin oluşmasını ve boyanın kalay çizilmesini engeller, hemde cilanın uzun ömürlü olmasını sağlar. Cilayı uyguladıktan sonra yüzey buğulu bir tabaka aldıktan sonra silmek gerekir. Çok fazla beklesede silme okadar çok zorlaşmaz. Fakat koruyucu yani protective wax kullandığınızda daha bir sert tabaka oluşturduğu için uyguladıktan sonra çok fazla beklemeden silmeniz gerekir. Aksi halde yüzeyde sertleşerek silmeyi çok zorlaştırır. Sadece cila parlatma demektir. Üzerine koruyucu sürdüğünüzde korumaya almış olursunuz. Asıl boya korumada odur. Bazı yerlerde boya koruma yapıyoruz deyip yüksek maliyetlere sadece arabaya makine ile cila attıklarını gördüm. 2-3 yıkama sonra yüzeyde koruma etkisi kalmıyor. Bunu bir serviste gördüm.. Okadar maliyet yerine kendiniz 20 TL'ye sprey hızlı cila ve bir koruyucu wax alıp yıkama sonrası hızlı cilayı iyice yedirip ardından koruyucu waxı sürün. Nekadar acemi olsanızda emin olun 10/1 fiyatına çok daha etkili bir uygulama yapmış olursunuz. Boya korumanın 4 ciddi aşamasını yazayım. 1-yıkama(kaliteli bir şampuan ile yıkayın) 2-temizleme(yüzeyde recine kir vs varsa temizleyici ince pasta ile bunları giderin) 3-parlatma(aşındırıcı etkisi olmayan cilalama ve parlatma işlemi yapın) 4-koruma( koruyucu wax ile son aşamayı tamalayın) Yorum bağlantısı
Caner Güneş 28 Mart 2011 Paylaş 28 Mart 2011 Far camı, plastik ve lastik aksamlara değmemesi iyi olur. Değerse ne olur tam net bilmiyorum, bazı cilalarda zararsızdır diye yazıyor. Bu konuda Yavuz'da bir yorum yapar.Genelde cilalar parlatmaya yöneliktir ve koruma özelliği azdır. Yaptığınızda çok iyi sonuçlar verir fakat bu parlaklık kısa süre sonra kaybolur. Protective wax koruyucu demektir. Yapılan cilanın üzerinde sert bir tabaka oluşturarak hem kılcal çiziklerin oluşmasını ve boyanın kalay çizilmesini engeller, hemde cilanın uzun ömürlü olmasını sağlar. Cilayı uyguladıktan sonra yüzey buğulu bir tabaka aldıktan sonra silmek gerekir. Çok fazla beklesede silme okadar çok zorlaşmaz. Fakat koruyucu yani protective wax kullandığınızda daha bir sert tabaka oluşturduğu için uyguladıktan sonra çok fazla beklemeden silmeniz gerekir. Aksi halde yüzeyde sertleşerek silmeyi çok zorlaştırır. Sadece cila parlatma demektir. Üzerine koruyucu sürdüğünüzde korumaya almış olursunuz. Asıl boya korumada odur. Bazı yerlerde boya koruma yapıyoruz deyip yüksek maliyetlere sadece arabaya makine ile cila attıklarını gördüm. 2-3 yıkama sonra yüzeyde koruma etkisi kalmıyor. Bunu bir serviste gördüm.. Okadar maliyet yerine kendiniz 20 TL'ye sprey hızlı cila ve bir koruyucu wax alıp yıkama sonrası hızlı cilayı iyice yedirip ardından koruyucu waxı sürün. Nekadar acemi olsanızda emin olun 10/1 fiyatına çok daha etkili bir uygulama yapmış olursunuz. Boya korumanın 4 ciddi aşamasını yazayım. 1-yıkama(kaliteli bir şampuan ile yıkayın) 2-temizleme(yüzeyde recine kir vs varsa temizleyici ince pasta ile bunları giderin) 3-parlatma(aşındırıcı etkisi olmayan cilalama ve parlatma işlemi yapın) 4-koruma( koruyucu wax ile son aşamayı tamalayın) ayhan bey bilgiler için çok teşekkürler. bende aracıma yapmak istiyorum uygulama. araçta fırça çizikleri falan fazla ışıkta daireler şeklinde belli oluyor. bu 2 3 ve 4. aşamadaki ürünlerin, bana uygun olanın marka modelini yada linkini verebilirmisiniz. + hızlı cilayı da. ve hızlı cila nasıl uygulanıyor anlatabilirmisiniz. Yorum bağlantısı
Caner Güneş 28 Mart 2011 Paylaş 28 Mart 2011 ayhan bey bilgiler için çok teşekkürler. bende aracıma yapmak istiyorum uygulama. araçta fırça çizikleri falan fazla ışıkta daireler şeklinde belli oluyor. bu 2 3 ve 4. aşamadaki ürünlerin, bana uygun olanın marka modelini yada linkini verebilirmisiniz. + hızlı cilayı da. ve hızlı cila nasıl uygulanıyor anlatabilirmisiniz. resimler ve video konuya baktığımda çıkmıyordu. sorularımın cevaplarını almış oldum şimdi. Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu 28 Mart 2011 Paylaş 28 Mart 2011 Ayhan, bu Sonax cilaların alt kısmındaki kapağı çıkarınca uafak bir tüp çıkıyormuş, o ne işe yarar biliyormusun acaba? Yorum bağlantısı
Yavuz Gencay 28 Mart 2011 Yazar Paylaş 28 Mart 2011 Ayhan bu sonax ürünleri için; farlara temas ettirmeden uygulayın gibi bir ibare görmüştüm. Doğruluk payı varmı? Protective wax ne derece önemli? Zaten sonax nano serisinin boya koruma özelliği yokmu? Aydınlatırsan sevinirim bizim kullandıgımız sonax extreme nano brıllant wax 1 de boyle bır durum gecerli degil çünkü aşındırıcı ozelli olmayan bir urun fara degerse sadece leke yapar ıslak bez ıle sıldıgınızde gecer ama diger asındırıcı ozelligi olan özellikle pasta cila dıye adlandırılan ve polisajj makinası ile uygulanan urunlerde fara deydıgınde makınanında etkisinden dolayı sıkıntı olusturabılır... genelde cilaların uzerinde pilastik aksamlara surmyeın gıbı bır yazı vardır bunun sebebi cila kurudugu zaman o gıri plastik yerlerde kalıntılar olusuyo ve en az 2 yıkamada gidiyo o kötü görüntü önlemek için o tarz dikkat uyarıları mevcut urun uzerınde ... ben sürerken cok geldı fara plasktk yerlere hıc bır sıkıntı olmadı sadece leke olustu sonradan ıslak bez ıle sıldıgımde geçti .. Yorum bağlantısı
Recommended Posts