İçeriğe Yönlendir

Neden Araçlarda çelik Kafes Yok?


Nedim Öner

Recommended Posts

Nedim Öner

Düşünüyorum da; üretilen araçlara istenilse çelik yada benzeri bir sağlam madde ile koruma kafesi yapılabilir. Çelik yan barlar var demeyin, onlar yeterli değil...

Hatta gayet güzel bir dizayn ile döşeme ve kaporta altına gizlenerek estetik de bozulmaz. :)

Neden bizi kağıt misali kaportanın içine koyarak, kaza anında sıkışarak ölmemizi sağlıyorlar? :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Araçların belli bir deformasyon payı olması şarttır,hiç esnemeyen bir araç düşünün roll cage denen çelik barlarla donatılmış, milim dahi esnemez, bu araçla bir başka araca yada yayaya çarptığınızda neler olabilir acaba? Yeni araçların kabinleri güvenlidir,geri kalan kısımları kaza anında kontrollü deforme olabilmesi için özellikle tasarlanır.

Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Dışına yapılsın demiyoruz da içine yapılabilir.

Yorum bağlantısı
Nedim Öner

Ben bunu kastediyorum. Esnesin bakalım nereye kadar esneyecek... :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Trafikteki milyar tane araba da aynı olması lazım. :rolleyes:

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
(düzenlendi)

Yarışlarda araçlar kafa kafaya pek seyahat etmez. Biz ise yollarda karşı karşıya yarışıyoruz. Daha çok takla atmaya duyarlı olan bu özellikler çarpışmada zaten işe yaramaz. Ayrıca başınıza kask takmanız lazım.

En iyisi ralli yapar gibi araç kullanmamak diyeceğim ama rallide pek tehlike olduğunu düşünmüyorum. Araçlar birbirine düşmanlık genelde etmiyor, kamyon yok, yola fırlayan çocuk yok, arabaya acımak yok, karşıdan gelen yok. Yol bozuk zaten aşırı hızlı (250 üzeri) gidemiyorsun vs.

Kaliteli araçların B sütunu sağlam yapılıyor. Bu nedenle takla atarsa çökmez.

Bir de birçok yarış aracının aslında dışı uyduruk paneldir. Aracı borudan yaparlar üstünü onun bunun malzemesi ila kaplarlar. Bu durumda cage denilen şey aslında arabanın kendisi oluyor.

tarihinde Mehmet G tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Yiğitcan Coşar

Olsun :) Bir yerden başlamak lazım :rolleyes:

Kaliteli araçların B sütunu sağlam yapılıyor. Bu nedenle takla atarsa çökmez.

:good1:

Mercedes ve Volvo'nun takla testleri var. Arabalar 5-6 takla atıyor tavanında ezikler oluşuyor ama göçme yok :unknw:

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik
(düzenlendi)

Yapalım? :good1:

Bir de birçok yarış aracının aslında dışı uyduruk paneldir. Aracı borudan yaparlar üstünü onun bunun malzemesi ila kaplarlar. Bu durumda cage denilen şey aslında arabanın kendisi oluyor.

Rallide değildir belki ama evet Draglarda,drift turnuvalarında,le mans gibi uzun soluklu yarışlarda,WTCC gibi yarışlarda böyledir. Ama rallide Carbonfiber kullanımı bile çok kısıtlıdır,araçlar %80 den fazla olacak şekilde günlük kullandığımız araçlar gibi sactır. :)

tarihinde Cihan Tiftik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Şu son paragraf olmasa süper olacakmış. Yarış için hazırlanan araçların minimum 20.000 adet standart üretiminin olması gerekmektedir. Yani bayıla bayıla baktığımız Focus RS insanlar yolda yarışsın diye değil, Focus WRC etaplarda yarışabilsin diye yapılmıştır. Dolayısıyla kimse uyduruk panel kullanamaz. Kullanırsa yarışamaz.

Üstadım ralli araçları evet bildiğin araçlar. Ben diğer pist yarışlarını vs bahsettim. Birçok yarış aracı dedim zaten öyle. ABD deyken bir adam vardı tanıdık her hafta arabasını yeniden yapardı. Pist yarışçısıydı. Akrambamın dükkanında çalışırdı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Depremden sonra yatak odalarına çelik kafes yapanlar vardı. Nasıl uyur insan o kafesi gördükçe?

Yorum bağlantısı
Nedim Öner
(düzenlendi)

Muhabbet ralliye kaydı... :)

Ben zaten ralli araçları gibi olsun demedim ki... Yolcu kabinini oluşturan iskeletin içi boş(Kapı çerçevesi, direkleri, tavan şasesi gibi). Görünmeyecek şekilde koruma barları yapılabilir. Çarpma ve devrilme anında biraz mukavemet gösterse bile, bence yolcu kabinini korur... :)

tarihinde Nedim tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

O araçlarda 6 nokta emniyet kemeri de var, asıl güvenliği sağlayan o. Bazı süper spor araçlarda var.

Yorum bağlantısı
Melih Uyar

gerçekten doğru özellikle tavanda hiç mukavemet yok ortaya ince bir sac çekmişler elinizle bile bükebiliyorsunuz artık daha sağlam birşey yapmaları gerekiyor

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
:good1: Ecel geldikten sonra ordada ölür.. :rolleyes:

Japonların eceli niye geç geliyor onlar Şinto dininde diye mi?

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

Yav ben şunu anlamadım; Trafikte araba kullanmaktan korkuluyorsa,şu anki orta sınıf sıfır km bir aracın fiyatının (40bin lira kabul edelim) 20 de 1 ine cage işini profesyonel anlamda halletmek mümkün. Ama iş cage ile bitmyecek,cage varsa;

1-Uygun koltuk gerekli

2-O koltuğa takılacak uygun emniyet kemeri gerekli

3-En kısa mesafede bile kask takmak gerekli,zira kaza değil ani fren yapıp veya ani yön değiştirmede kafayı cage'e vurup beyin kanamasından mefta olma riski,cage olmayan arabada kazadan ölme riskinden daha yüksek.

4-Araca inip binebilmek için olabildiğince esnek olmalı.

5-Arka koltuk olmamalı.

6-Arka kapı olmamalı,varsa da kullanılamayacağından kapalı kalacak.

Tüm bunları aştım,şu anki araçların zaten direklerinin içinde güçlendirme barları mevcut. Bundan fazlasını yapmak demek yukarıda saydıklarım ve bunun gibi onlarca şey daha yapmak demek. Kusura bakmayın da,aracınızın hızını,yola göre 70-110 km/h arasında tutarak ve azami dikkat sarf ederek cage'in sağlayacağı faydalara gerek bile bırakmamak,markalardan günlük trafikte kullanılacak sıradan bir araç için milyonlarca dolar yatırım yapmasını beklemekten daha gerçekçi ve faydalı.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...