İçeriğe Yönlendir

Farklı Lpg Sistemlerinin Bileşenleri - Karşılaştırmalı


Güven Ekşioğlu

Recommended Posts

Güven Ekşioğlu

Regülatörler,

Motor soğutma suyunu ve motora giden lpg yi alırlar ve sıcak su sayesinde lpg yi ısıtarak gas halde motora gitmesini sağlarlar. Önemli olan, motor devirdaimine engel olmadan suyu içeride çok dolaşması ve böylelikle lpg yi, ne kadar fazla ve hızlı geçerse geçsin gas hale çevirebilmesidir. Bu nedenle yapıldığı malzeme ve hacmi önemlidir.

Yüksek devirlerde lpg akışı çok hızlanacağından regülatörün performansı belirleyici olur. Bu sebeple ayarlarda lpg ye üst devir sınırı konur ve siz araç lpg de gidiyor sanırken, yani panelde yeşil ışık yanarken aslında benzin de gidiyorsunuzdur. Regülatör performanlı ise bu üst sınırı ya çok yukarda tutabilirsiniz ya da hiç kullanmazsınız. Bu durumu tüketicinin bilmesi ve anlaması hemen hemen imkansızdır.

Regülatörün motor suyunu doğru yerden ve çok uzun olmayan bir mesafeden alması gerekir. Araçların devirdaiminde olası sıkıntılar bazen regülatörün yerinin veya su alma noktasının sonradan değiştirilmesini, gerektirebilir

Ayrıca motor suyunun sıcaklığını okuyarak sisteme ne zaman benzinden lpg ye geçmesi gerektiğinin sinyalini verir.

Sırasıyla

ROMANO

EUROKA - ATIKER

INKAGAS BMD

HEPSİ YANYANA.

Enjektörler;

Enjektörler ECU dan aldığı sinyallere göre motora lpg enjekte eden parçalardır. Enjektörlerin motora lpg verme kapasitesi, aracın silindir başına düşen beygir gücüne uygun olmalıdır. Gereksiz büyük olursa fazla yakıt tüketimi, küçük olursa güç kaybı yaşanır.

Enjektörler zaman içerisinde ısı ve vibrasyondan deforme olmayacak kalitede malzemeden yapılmış olmalıdır. Enjektörlerin gelen sinyallere cevap verecek hızda çalışması gerekir. bunun sürekli olabilmesi için periyodik bakımlarda temizlenmeli ve kontrol edilmelidir. Enjektörlerin tıkanma ihtimalini yok etmek için periyodik bakımlarda filtrelerin değiştirilmesi gerekir.

Aracın lpg de konforunu düşürmemek için yüksek sesli olmamaları tercih edilir. Bazı markalar orjinallerinin taklitleri enjektörler kullanırken, bazıları kaliteli enjektör markalarını kullanırlar; yine bazıları da kendi kaliteli enjektörlerini imal eder.

Montaj yapılacak aracın şekil ve yer durumuna göre Rail (grup) yada tekli enjektörler kullanılır.

Özellikle rail enjektörlerin kaput içinde vibrasyon olan bir noktaya serbest olarak bırakılması ilave ses yaratabilir.

İNKAGAS enjektörler tek 2 ohm ile çalışan enjektörlerdir. Bu sebeple çok hızlı çalışabilirler. Ayrıca özel bir ses önleme sitemi olduğundan ilk bir kaç yüz km den sonra benzin enjektörlerinden sessiz çalışırlar. İnkagas rail enjektörlere filtre, gas basınç sensörü ve gas ısı sensörü entegre edilmiştir. Her biri kolayca ayrı ayrı değiştirilebilir. Gas kaçak ya da güç düşmesi durumunda hemen gazı keser ve ECU ya sinyal gönderir.

Sırasıyla;

ROMANO, (tekli enjektör)

EUROKA - ATIKER,

INKAGAS,

HEPSİ YANYANA

LPG Boruları;

Regülatör ile lpg yakıt tankı arasında lpg borusu kullanılır. LPG borusunun nerelerden geçemeyeceği yönetmelikte tanımlanmıştır ve ilk sızdırmazlık raporu alınırken ve tüvtürk muayenesinde kontrol edilir. Yanlış uygulama varsa bu kontrollerden geri döner.

Bakır boru elastik olmadığından aracın kaputundan en arkaya kadar her istenilen en güvenli yolu izlemesi mümkün olmayabilir. Ayrıca her ne kadar yalıtımlı olsa da, bu yalıtımın zarar görmesi halinde, oluşan bir elektrik kaçağını lpg tankına kadar iletmesi ihtimal dahilindedir. Özellikle birleşim noktaları vibrasyonlardan etkilenebilir. Ciddi darbelerde ezilme ve kırılma ihtimali vardır.

Avrupada termoplastik borular kullanılmaktadır. Termoplastik lpg borusu elastik olduğundan bir çok arzu edilen güzergehtan, fazla zorluk yaratmadan döşenebilir. Elektrik iletmez. Vibrasyon ve darbelere karşı son derece dayanıklıdır.

Termoplastik LPG borusu Türkiye'de sadece INKAGAS BMD markasında kullanılmaktadır.

Sırasıyla,

BAKIR BORU

TERMOPLASTİK BORU

BORULAR YANYANA

ECU;

ECU, LPG sisteminin beynidir. Tüm iletişimi yöneten eletronik devredir ve yönetimi yüklü olan yazılımı üzerinden yapar. Firmaların yazılımları prensipleri itibarı ile birbirlerine oldukça benzerler, birbirlerinden ilham almışlardır.

ECU bir elektronik devre olduğundan, araçtaki tüm devreler gibi dış etkenlerden korunmaları esastır. Araçta dış etkenlerden en az etkilenecek yere konması ve muhakkak sabitlenmesi gerekir. ECU da oluşan arızalar dış müdahale ile giderilemez ve giderilmeye çalışılması arzu edilmez.

Korunması esas olduğundan, her ne kadar korunaklı bir dış kutunun içinde de olsalar, yine de aracın şekli imkan verdiği taktirde aracın yolcu kabininin içine konması tercih edilebilir. Bu işlem ilave bir işçilik gerektirir. Kabin içine yerleştirilmiş ECU yu araçta arayıp bulamayan ustaya da rastladığımı ifade etmeliyim.

Sırasıyla,

ROMANO,

EUROKA,

ATIKER,

İNKAGAS BMD,

ECU LAR YANYANA.

Gas valfi;

LPG tankı ile regülatör arasındadır. ECU dan gelen komutlar doğrultusunda depodan regülatöre lpg akışını açar ya da kapatır.

Çok fazla birşey söylemeye gerek yok; her valf gibi işlevini tam olarak yerine getirecek, zamanla yorulmayacak malzeme ve işçilik kalitesi ile imal edilmiş olması gerekir. Üzerine entegre edilmiş filtre bulunur. Etkin çalışıp çalışmadığı bakımlarda kontrol edilmelidir.

INKAGAS BMD marka gas valfinin bobininin üzerinde etkin olup olmadığını gözle kontrolde anlamamıza imkan veren led ışık vardır.

Sırasıyla,

ROMANO VALF,

EUROKA - ATIKER VALF,

INKAGAS BMD VALF,

VALFLER YAN YANA.

Arkadaşlar,

Bu başlığı, başka bir başlıktaki konuşmalar bu şekilde ayrı bir başlık açmanın faydalı olacağı görüşü ile neticelendiği için açtım.

Ben profesyonel olarak LPG işindeyim. Burada karşılaştırdığım parçalar şu anda elimde oldukları için karşılaştırılmıştır. Başka markalar da elimde olsaydı, onları da karşılaştırırdım.

Bu başlığın amacı, farklı markaların bileşenlerinin yan yana görülmesi durumunu oluşturarak, tüketicilerin tüm markaları karşılaştıracak bir referans veriye sahip olmalarını sağlamaktır. Herhangi bir ürünü kötülemek amacı asla güdülmemiştir.

Euroka ve atiker markalarının aynı resimlerde geçmesinin sebebi, bu bileşenlerin her iki markada da aynı olmasıdır.

Bu başlığı açmamın sebebi de, başlığa bakanın akıcı bir şekilde tüm karşılaştırmaları ard arda görmesini sağlamaktır.

Umarım bir çok kişi fayda sağlar.

Yorum bağlantısı
Güven Ekşioğlu

Daha detaylı bilgi almak isteyeler, bu başlık üzerinden, ya da

http://www.akislpg.com/Contact/?LanguageID=1

adresindeki iletişim formu üzerinden irtibat kurabilirler.

Tekrar ifade edeyim, bu başlık, reklam ve satış amaçlı değildir; tamamen iletişim ve paylaşım amaçlıdır.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Enjeksiyonun raile bağlı olup olmaması ne farkediyor. Bir de atikerin kullandığı enjeksiyona tam enjeksiyon demiyorlar neden?

Yorum bağlantısı
Misafir

güven bey güzel çalışma olmuş.bende hazırlıyordum yarım kaldı uğraşamadım.daha detaylıydı ama bunlar ana parçalar.teşekkür paylaşım için.bende bitiri,nce buradan devam ederim.konu açmayada gerek kalmaz.

Yorum bağlantısı
Erkut Uysal

şu lpg ye bir ben alışamadım zannedersem canlı bomba gözü ile bakıyorum ben öyle araçlara...

Yorum bağlantısı
Guest Adem Bar??

Güzel paylaşım olmuş eline sağlık fiat olarakta bi karşılaştırma yapabilirseniz çok güzel olacak. teşekürler.

Yorum bağlantısı
Misafir
şu lpg ye bir ben alışamadım zannedersem canlı bomba gözü ile bakıyorum ben öyle araçlara...

neden?? :unsure2:

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
şu lpg ye bir ben alışamadım zannedersem canlı bomba gözü ile bakıyorum ben öyle araçlara...

Aman uzak dur patlar :) Cin mısır gibi sıcağı görünce patlıyorlar :unsure2: :lol2:

Yorum bağlantısı
Güven Ekşioğlu
Çok faydalı bilgiler. Teşekkürler. Regülatörlerin en verimli radyatör alt noktası hizasında çalıştığını duymuştum devirdaim açısından. Buna sizde dikkat ediyormusunuz?

Bir çok etken var. Ne kadar çok rüzgara maruz kalırsa, o kadar soğur ve verimi düşer.

Aracın içinde uygun yer olması da her araç için belirleyici bir kriter.

Diğer önemli kriterde aracın devirdaim performansı. Bazen devirdaim, ancak motor hararetini önleyebilecek kadar düşük performansta çalışabiliyor ve soruna neden oluyor.

Bunların hepsine göre karar vermek gerekiyor.

atiker de motor suyunu regulatöre taşıyan bağlantı parçası plastikdir.italyanlarda bu parça metal alaşım(çinkomuydu hatırlamıyorum) mış.basit bir fark olarak görülse de bu fark beni bozdağa çıkarken yolda bırakmıştı.bu parça bağlantı yerinden kırılıp motor suyunu boşalttırmıştı.insanını gözü her zaman hararet ibresinde olmuyor.araç içine klima havalandırmasından,motordan buharlaşan su girmesydi belki de contayı yakacaktım.

Bana en çok ''Atiker yarar mı'' diye soruluyor. Atiker ya da başka bir marka farketmez. parçaların kalitesini görüp karşılaştırmak lazım. Bazısı plastikten parçalar yapıyor, bazısı da krom. Fiyatları da farklı tabii. Şahin de araba, mercedes de. İkisi de yara ama ne beklediğine bağlı.

güven bey güzel çalışma olmuş.bende hazırlıyordum yarım kaldı uğraşamadım.daha detaylıydı ama bunlar ana parçalar.teşekkür paylaşım için.bende bitiri,nce buradan devam ederim.konu açmayada gerek kalmaz.

Ben bana gelen sorulara istinaden bir anlamda cevap niteliğinde düşündüm. Bu nedenle ana bileşenleri koydum sadece. Ama diğer küçük bileşenler de o kadar önemli ki. Burada kalitesi ile kendini gösteren ürünlerin diğer parçaları da, klipslerine kadar diğerlerinden çok daha kaliteli.

Güzel paylaşım olmuş eline sağlık fiat olarakta bi karşılaştırma yapabilirseniz çok güzel olacak. teşekürler.

Fiyat yazarsam satış amaçlı gibi duracak diye düşündüm.

Sorulduğuna göre bilgilendireyim;

Atiker ve Euroka hemen hemen aynı ürün. 990 tl (900 tl ye takılıyor)

Romano 1600 tl. (1500 tl ye takılıyor)

İNKAGAS 1400 tl (1300 tl ye takılıyor)

Bunlar 10 taksit fiyatlar. İNKAGAS piyasada yeni olduğu için kalitesine göre oldukça ekonomik fiyatta.

Yorum bağlantısı
Yusuf Kara-2
(düzenlendi)

Güven Bey, inkagas kafama yattı. Ancak bulunduğum şehirdeki (Adıyaman) ustayı pek önermediler. Atiker ve Brc takan bir usta var. O da atiker takalım dedi. Doğrusu kafam karışık. Arabam 2011 model ford focus comfort hb 100 bg lik olanlardan. Daha 200 km de şehir içi gerçekten çok yakıyor. Bir an önce lpg ye geçmem lazım.

Ne dersiniz, Atiker başımı ağrıtır mı? Ya da bulunduğum şehire yakın iyi bir inkagas bayisi usta önerebilir misiniz? Bu arada hyundai servisleri inkagas takıyorlar mı?

Selamlar...

tarihinde Yusuf Kara-2 tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
H.Yusuf Kantarcılar
Güven Bey, inkagas kafama yattı. Ancak bulunduğum şehirdeki (Adıyaman) ustayı pek önermediler. Atiker ve Brc takan bir usta var. O da atiker takalım dedi. Doğrusu kafam karışık. Arabam 2011 model ford focus comfort hb 100 bg lik olanlardan. Daha 200 km de şehir içi gerçekten çok yakıyor. Bir an önce lpg ye geçmem lazım.

Ne dersiniz, Atiker başımı ağrıtır mı? Ya da bulunduğum şehire yakın iyi bir inkagas bayisi usta önerebilir misiniz? Bu arada hyundai servisleri inkagas takıyorlar mı?

Selamlar...

güven bey, yukarıdaki soru ile bağlantılı olarak bende bir soru sorayım. gerçi daha önce konuşuldu ama bir profesyonel olarak size sormak istedim. 2010 model fiesta kullanıyorum, lpg dönüşümünü ciddi ciddi düşündüm, brc düşünürken ankara-başer yetkili servisten teleflex i önerdiler, brc yi sorunca 2005 sonrası araçlara ........ sensörlerinde verdiği arızalar, arıza ışının yanması, vb gibi nedenlerden önermediklerini söylediler. teleflex i kullananlar özellikle mehmet abi (özyürek) montajının iyi yapılması kaydıyla herhangi bir arıza vermeyeceğini, servise sadece filtre değiştirmek için uğrayacağımı söyledi. ayrıca montajı farklı bir noktaya yaptıklarından motor üzerinde herhangi bir görüntü kirliliği de yok. velhasıl aklıma yatmıştı ancak aralarında 600-700 lira gibi bir fiyat farkı var. siz ne dersiniz? ne önerirsiniz? teşekkürler şimdiden..

Yorum bağlantısı
Güven Ekşioğlu
güven bey, yukarıdaki soru ile bağlantılı olarak bende bir soru sorayım. gerçi daha önce konuşuldu ama bir profesyonel olarak size sormak istedim. 2010 model fiesta kullanıyorum, lpg dönüşümünü ciddi ciddi düşündüm, brc düşünürken ankara-başer yetkili servisten teleflex i önerdiler, brc yi sorunca 2005 sonrası araçlara ........ sensörlerinde verdiği arızalar, arıza ışının yanması, vb gibi nedenlerden önermediklerini söylediler. teleflex i kullananlar özellikle mehmet abi (özyürek) montajının iyi yapılması kaydıyla herhangi bir arıza vermeyeceğini, servise sadece filtre değiştirmek için uğrayacağımı söyledi. ayrıca montajı farklı bir noktaya yaptıklarından motor üzerinde herhangi bir görüntü kirliliği de yok. velhasıl aklıma yatmıştı ancak aralarında 600-700 lira gibi bir fiyat farkı var. siz ne dersiniz? ne önerirsiniz? teşekkürler şimdiden..

10 gün kadar önce 2011 fiestaya INKAGAS montajı yaptık. Tamamen 0 km araçtı. Günde şehir içinde en az 150-200 km yapan bir araç olmasına rağmen henüz son ayar viçin bile gelmedi. Eğer bir sorun olsaydı, geri dönüş olurdu eminim.

Motor arıza ışığının yanmasu çoğunlukla oksijen sensörünün aldığı verilerle ilgili oluyor. Farklı bir yakıt yakıldığı için,çok hassas çalışan sensörlerde bu ışığı söndürmek çok güç olabiliyor. (hatta bazen sönmüyor doğrusu)

Bu ışığın yanma ihtimalini azaltmak için çok seri LPG veren enjektörlere sahip bir sistem kullanmak ve çok doğru ayar yapmak gerekir.

teleflex kötü marka değil. Enjektörlerinin detaylarıunı çıkaramadım şu anda. Ancak tüm enjektörler 3 ohm ile çalışıyor ve aralarındaki tek fark imalat kalitesi oluyor. Bu durumda iyi markayı seçmek doğru oluyor. INKAGAS enjektörleri 2 ohm ile çalışan tek enjektör şu anda Türkiye'de. Bu nedenle çok seri çalışıyorlar.

Yorum bağlantısı
H.Yusuf Kantarcılar
10 gün kadar önce 2011 fiestaya INKAGAS montajı yaptık. Tamamen 0 km araçtı. Günde şehir içinde en az 150-200 km yapan bir araç olmasına rağmen henüz son ayar viçin bile gelmedi. Eğer bir sorun olsaydı, geri dönüş olurdu eminim.

Motor arıza ışığının yanmasu çoğunlukla oksijen sensörünün aldığı verilerle ilgili oluyor. Farklı bir yakıt yakıldığı için,çok hassas çalışan sensörlerde bu ışığı söndürmek çok güç olabiliyor. (hatta bazen sönmüyor doğrusu)

Bu ışığın yanma ihtimalini azaltmak için çok seri LPG veren enjektörlere sahip bir sistem kullanmak ve çok doğru ayar yapmak gerekir.

teleflex kötü marka değil. Enjektörlerinin detaylarıunı çıkaramadım şu anda. Ancak tüm enjektörler 3 ohm ile çalışıyor ve aralarındaki tek fark imalat kalitesi oluyor. Bu durumda iyi markayı seçmek doğru oluyor. INKAGAS enjektörleri 2 ohm ile çalışan tek enjektör şu anda Türkiye'de. Bu nedenle çok seri çalışıyorlar.

güven bey öncelikle cevabınız için teşekkürler. dönüşümü yaptırmayı düşündüğüm yer hem ford yetkili servisi hemde bana çok yakın, yani ufak bir sıkıntı dahi olsa gidişim 5 ila 8 dakika aralığında. tercih sebebim bu. bahsettiğim yerde atiker-brc-prins ve telefleks takıyorlar. brc için 1600, telefleks ve prins için 2200 lira fiyat verdiler. yani arada epey fark var. bu da önemli bir fark. performans-arıza vb gibi durumlarda herhangi bir fark oluşmaz derseniz ciddi ciddi brc düşünmeye başlayacağım. ne dersiniz? brc önerir misiniz?

Yorum bağlantısı
Güven Ekşioğlu
güven bey öncelikle cevabınız için teşekkürler. dönüşümü yaptırmayı düşündüğüm yer hem ford yetkili servisi hemde bana çok yakın, yani ufak bir sıkıntı dahi olsa gidişim 5 ila 8 dakika aralığında. tercih sebebim bu. bahsettiğim yerde atiker-brc-prins ve telefleks takıyorlar. brc için 1600, telefleks ve prins için 2200 lira fiyat verdiler. yani arada epey fark var. bu da önemli bir fark. performans-arıza vb gibi durumlarda herhangi bir fark oluşmaz derseniz ciddi ciddi brc düşünmeye başlayacağım. ne dersiniz? brc önerir misiniz?

Teleflex i pek tanımıyorum. Genelde iyidir deniyor.

Prins iyidir.

Fiyatına göre düşününce BRC.

Kalitesine göre düşününce Prins

Ben (kendi şartlarım doğrultusunda bu durumda) BRC derim. 600 tl dert değil, en iyisi olsun derseniz Prins.

Gerçi ben kendi markamı takarım kesinlikle :)

Yorum bağlantısı
H.Yusuf Kantarcılar
Teleflex i pek tanımıyorum. Genelde iyidir deniyor.

Prins iyidir.

Fiyatına göre düşününce BRC.

Kalitesine göre düşününce Prins

Ben (kendi şartlarım doğrultusunda bu durumda) BRC derim. 600 tl dert değil, en iyisi olsun derseniz Prins.

Gerçi ben kendi markamı takarım kesinlikle :)

güven bey istanbulda yaşasaydım, görüşmek, dönüşümü size yaptırmak isterdim. sizin marka galiba inkagas.

sorun şu ki araç henüz 1 yaşında ve garantisi sürüyor, telefleks ve prinste servis garantiyi bozmuyor. ama brc için net konuşma şansım olmamıştı. serviste bulunan markalar bunlar olduğu için seçimi bunlar arasında yapmalıyım. bir başka ford yetkili servisi tur oto sadece brc takıyor, onlarla telefonda görüşmüştüm ve garantinin anında bittiğini söylemişlerdi. muhtemelen başerde brc ye garanti vermeyecek..... hayırlısıyla taktırsaydım da bu sıkıntıdan kurtulsaydım...

Yorum bağlantısı
Güven Ekşioğlu
güven bey istanbulda yaşasaydım, görüşmek, dönüşümü size yaptırmak isterdim. sizin marka galiba inkagas.

sorun şu ki araç henüz 1 yaşında ve garantisi sürüyor, telefleks ve prinste servis garantiyi bozmuyor. ama brc için net konuşma şansım olmamıştı. serviste bulunan markalar bunlar olduğu için seçimi bunlar arasında yapmalıyım. bir başka ford yetkili servisi tur oto sadece brc takıyor, onlarla telefonda görüşmüştüm ve garantinin anında bittiğini söylemişlerdi. muhtemelen başerde brc ye garanti vermeyecek..... hayırlısıyla taktırsaydım da bu sıkıntıdan kurtulsaydım...

BRC de garanti bitiyorsa, ve bunu istemiyorsanız, bence prins.

Ben de olmayan bir marka olduğu için daha rahat fikrimi söyleyebiliyorum :)

Yorum bağlantısı
H.Yusuf Kantarcılar
BRC de garanti bitiyorsa, ve bunu istemiyorsanız, bence prins.

Ben de olmayan bir marka olduğu için daha rahat fikrimi söyleyebiliyorum :)

çok çok teşekkür ederim bilgiler için

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...