Nafiz Çetin 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 herkese selamlar ilk önce bu konuya benzer bir konu bulamadığım için bu koyu açtım. 2001 Ford Focus Ghia 1.6 atiker sıralı gaz mevcut arabayı 1 sene önce aldım ve o kadar pişmanımki problemlerden arabayı kullanamadım. lütfen yardımcı olun. benim sorunum sabah motor ikaz lambası yandı ve motor teklemeye başladı 2000-3000 devire kadar tekleyerek çalışıyor 3000 den sonra rahat çalışıyor ardından kapı açık ışığı yanıyor sönüyor, hız ibresi kendi kendine yükseliyor, düşüyor sadece yükseliyor hız artmıyor. sizden ricam bana yardımcı olmanız neden kaynaklanır sanayiye gitmeden önce bilgim olursa daha sağlıklı yaptırabilirim. Yorum bağlantısı
Mustafa Öztemiz 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 herkese selamlarilk önce bu konuya benzer bir konu bulamadığım için bu koyu açtım. 2001 Ford Focus Ghia 1.6 atiker sıralı gaz mevcut arabayı 1 sene önce aldım ve o kadar pişmanımki problemlerden arabayı kullanamadım. lütfen yardımcı olun. benim sorunum sabah motor ikaz lambası yandı ve motor teklemeye başladı 2000-3000 devire kadar tekleyerek çalışıyor 3000 den sonra rahat çalışıyor ardından kapı açık ışığı yanıyor sönüyor, hız ibresi kendi kendine yükseliyor, düşüyor sadece yükseliyor hız artmıyor. sizden ricam bana yardımcı olmanız neden kaynaklanır sanayiye gitmeden önce bilgim olursa daha sağlıklı yaptırabilirim. Akünüz bitiyor olabilir mi? Sanırım böyle şeyler akü biterken ortaya çıkıyor. Yorum bağlantısı
Nafiz Çetin 8 Ocak 2011 Yazar Paylaş 8 Ocak 2011 Akünüz bitiyor olabilir mi? Sanırım böyle şeyler akü biterken ortaya çıkıyor. daha yeni aldım aküyü 72 volt luk 2 hafta falan oldu üstündeki ışıkta yeşil yanıyor Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 Temirden çekinmeyin, basit birşey de olabilir mesela bir buji.. Yorum bağlantısı
Nafiz Çetin 8 Ocak 2011 Yazar Paylaş 8 Ocak 2011 Temirden çekinmeyin, basit birşey de olabilir mesela bir buji.. Çağlar bey ben buradaki esnaflardan korkuyorum ( örnek bundan altı ay önce arabam hararet yaptı üzerine su ekledim devam ettim bir gün sonra devamlı hararet yapmaya başladı servise götürdüm contayı yakmışsın dediler sanayiden 3-4 ustaya götürdüm hepsi aynı arızayı söyledi ve 1500-2000 tl masraf çıkartılar şehir dışından bir misafirim gelmişti bide ben bakayım dedi ve antifiriz ekledi bu olay yazın oluyor ve bir daha sıkıntı çıkarmadı söylediği focuslarda 120 dereceden sonra fan açar biz devamlı suyu ekledik tabi oda hararet yaptı.) yani anlayacağınız burada biraz sıkıntımız var sizden yardım istememdeki nedende buydu. yoksa sanayide arkadaşlarımda var ama güveb vermiyorlar. SAYGILARIMLA Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 Güzel anlatmışsınız da, 6 ay önce bu şekilde bir olay geçti ise, şu anda muhtemelen conta yanık olabilir, yanık conta tüm bu teklemeleri yaptıran sebeplerdendir, ayrıca tamir edilmeme süresi uzadıkça, üst kapağı rektifiye şansınız da kalmamış bile olabilir, bu ihtimal de var. Yorum bağlantısı
Nafiz Çetin 8 Ocak 2011 Yazar Paylaş 8 Ocak 2011 Güzel anlatmışsınız da, 6 ay önce bu şekilde bir olay geçti ise, şu anda muhtemelen conta yanık olabilir, yanık conta tüm bu teklemeleri yaptıran sebeplerdendir, ayrıca tamir edilmeme süresi uzadıkça, üst kapağı rektifiye şansınız da kalmamış bile olabilir, bu ihtimal de var. zaten götüreceğim arabayı şu an parka çektim çalıştırmıyorum. ama sizden ön bilgi alıp ondan sonra gitmek istedim en azından ne tür bir arıza ile karşı karşıyayım onu bilmek istedim. Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 1-benim sorunum sabah motor ikaz lambası yandı ve motor teklemeye başladı 2000-3000 devire kadar tekleyerek çalışıyor 3000 den sonra rahat çalışıyor 2-ardından kapı açık ışığı yanıyor sönüyor, 3-hız ibresi kendi kendine yükseliyor, düşüyor sadece yükseliyor hız artmıyor. 1- %90 buji kablonuz bozuk 2- Aracınızın şarjı normal mi, ölçtürün. birbiriyle alakasız sorunlar olabilir. önce tekleme sorunun çözmek lazım. 3- 1. sorun çözüldükten sonra durum düzelmez ise hız sensörü değiştirilmeli. Yorum bağlantısı
Nafiz Çetin 8 Ocak 2011 Yazar Paylaş 8 Ocak 2011 1- %90 buji kablonuz bozuk2- Aracınızın şarjı normal mi, ölçtürün. birbiriyle alakasız sorunlar olabilir. önce tekleme sorunun çözmek lazım. 3- 1. sorun çözüldükten sonra durum düzelmez ise hız sensörü değiştirilmeli. Çok teşekkürler yardımlarınız için ilk yapacağım bi elektrikciğe gitmek. İyi günler Yorum bağlantısı
Kadir Bora 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 herkese selamlarilk önce bu konuya benzer bir konu bulamadığım için bu koyu açtım. 2001 Ford Focus Ghia 1.6 atiker sıralı gaz mevcut arabayı 1 sene önce aldım ve o kadar pişmanımki problemlerden arabayı kullanamadım. lütfen yardımcı olun. benim sorunum sabah motor ikaz lambası yandı ve motor teklemeye başladı 2000-3000 devire kadar tekleyerek çalışıyor 3000 den sonra rahat çalışıyor ardından kapı açık ışığı yanıyor sönüyor, hız ibresi kendi kendine yükseliyor, düşüyor sadece yükseliyor hız artmıyor. sizden ricam bana yardımcı olmanız neden kaynaklanır sanayiye gitmeden önce bilgim olursa daha sağlıklı yaptırabilirim. Bence ilk çözüm olarak hız sensöründen başlanmalı. Sanırm focuslarda kronik. Benim başımada gelmişdi. Araç özellikle 2 devir civarında tekleme yapıosa bu hız sensörü hatasından kaylanan bir problem olduğunu düşünüyorum. gaga menüsünden hata kodlarına bir bakın derim. 123 ve 41 numaralı hata kodu forumdaki arkadasların söylediğine göre hız sensörü hatası. Hız sensörü arızalı ise araç tekleme yapar. Yorum bağlantısı
Mustafa Öztemiz 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 Bence ilk çözüm olarak hız sensöründen başlanmalı. Sanırm focuslarda kronik. Benim başımada gelmişdi. Araç özellikle 2 devir civarında tekleme yapıosa bu hız sensörü hatasından kaylanan bir problem olduğunu düşünüyorum.gaga menüsünden hata kodlarına bir bakın derim. 123 ve 41 numaralı hata kodu forumdaki arkadasların söylediğine göre hız sensörü hatası. Hız sensörü arızalı ise araç tekleme yapar. Siz söyleyince farkına vardım benim arabamda 2000 devir civarı çok küçük bir tekleme yapıyor acaba bende mi baktırsam ? Yorum bağlantısı
Kadir Bora 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 Siz söyleyince farkına vardım benim arabamda 2000 devir civarı çok küçük bir tekleme yapıyor acaba bende mi baktırsam ? Hız sensörü arazalı olduğunda ufak deil araç epey bi tekliyor içindekileri sallayacak kadar küçük viteslerde daha cok fark ettiriyor. Km saatinizde anormallik varsa baktırılabilir. Yorum bağlantısı
Mustafa Öztemiz 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 Hız sensörü arazalı olduğunda ufak deil araç epey bi tekliyor içindekileri sallayacak kadar küçük viteslerde daha cok fark ettiriyor.Km saatinizde anormallik varsa baktırılabilir. Az önce arıza kodlarına baktım birşey görünmüyor. Benimki 2000 devir civarı 0,5 saniye tekleyip geri düzeliyor. Yorum bağlantısı
Seddar Zorbey 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 aynı tekleme bende de vardı.. daha dün km sensörü, bujiler buji kablosu değiştirdim... 2000 devirden sonra yaptığı tekleme kesilmedi... hatta şimdi de rölantideyken devir dalgalanıyor inip çikiyor.. buji kablosunu duduc takmıştım ondan şüphelendim onuda değiştirdim bugün motocraft yaptım gene yok... araçta hata kdu yok... arıza ışığı yanmadı... bakım yaptık sorun birken iki oldu... Yorum bağlantısı
Nafiz Çetin 8 Ocak 2011 Yazar Paylaş 8 Ocak 2011 Hangi ildesiniz. ? Eskişehir deyim Mehmet bey Yorum bağlantısı
Engin Karadayan 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 Ben hego sensörü arızalı diyorum.Benim araçta düşük viteste ve devirde sarsılma yapıyordu.Sonra arıza ışığı yaktı.Hego değiştirilince şimdi herşey normal Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 8 Ocak 2011 Paylaş 8 Ocak 2011 aynı tekleme bende de vardı.. daha dün km sensörü, bujiler buji kablosu değiştirdim... 2000 devirden sonra yaptığı tekleme kesilmedi... hatta şimdi de rölantideyken devir dalgalanıyor inip çikiyor.. buji kablosunu duduc takmıştım ondan şüphelendim onuda değiştirdim bugün motocraft yaptım gene yok... araçta hata kdu yok... arıza ışığı yanmadı... bakım yaptık sorun birken iki oldu... Krank sensörü'ne baktırınız.. Yorum bağlantısı
Seddar Zorbey 9 Ocak 2011 Paylaş 9 Ocak 2011 krank sensörü hakkında hiçbir bilgim yok yetkin bey, kendim kontrol edebileceğim bir parçamıdır? değişim gerekirse tahmini fiyatı nedir? Yorum bağlantısı
Seddar Zorbey 9 Ocak 2011 Paylaş 9 Ocak 2011 ayrıca bugün aracımda tekleme oldukça arttı... özellikle kasislerden geçişte hissettim. kasisi geçtikten araç devrini hızını alana kadar sarsıntı yapacak kadar tekledi.. Yorum bağlantısı
Özay Uçar 9 Ocak 2011 Paylaş 9 Ocak 2011 (düzenlendi) buji, buji kablosu, yakıt pompası, yakıt filtresi ve krank pozisyon sensörü aklıma gelen ilk ihtimaller.... hatta benzin pompası ve krank pozisyon sensörü beni yolda bırakmıştı.... krank sersörü eğer sökmeyi başarabilirseniz sizin kontrol edebileceğiniz bir parçadır... ucunda aşınma olup olmadığı kontrol edilmelidir. 9 Ocak 2011 tarihinde Misafir tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 9 Ocak 2011 Paylaş 9 Ocak 2011 krank sensörü hakkında hiçbir bilgim yok yetkin bey, kendim kontrol edebileceğim bir parçamıdır? değişim gerekirse tahmini fiyatı nedir? Krank sensörü 25 TL civarında bir parça yeri ise yaklaşık olarak MARŞ MOTORU'nun altındadır.Arabanın ön tarafını kaldırıp müdahale ederek sökmek mümkün Krank sensörünü 8 numara Lokma anahtar ile sökebilirsiniz Zaten iki kablolu bir soketi vardır yanlışlıkla geri vites müşür'ünüde sökebilirsiniz bunada dikkat ediniz :dil: Eli anahtar tutan herkes sökemeyebilir bilginize. Yorum bağlantısı
Seddar Zorbey 9 Ocak 2011 Paylaş 9 Ocak 2011 ilginize teşekkür ederim Yetkin bey... peki buji kablolarının bobine bağlandığı yerde kabloların bağlantı sırası önemli mi? yani herhengi bir kablo herhengi bir sokete takılsa sorun olur mu? Yorum bağlantısı
Yetkin Akın 9 Ocak 2011 Paylaş 9 Ocak 2011 ilginize teşekkür ederim Yetkin bey... peki buji kablolarının bobine bağlandığı yerde kabloların bağlantı sırası önemli mi? yani herhengi bir kablo herhengi bir sokete takılsa sorun olur mu? Evet buji kablosu ateşleme sırası vardır ve önemlidir ateşleme sırasını karıştırırsanız durum vahim.Eğerki böyle bir durumdan şüpheniz varsa hemen başka bir Focus bulup karşılaştırma yapınız. Yorum bağlantısı
Recommended Posts