Murat Köse 12 Ocak 2011 Paylaş 12 Ocak 2011 arkadaşlar bir hafta önce almış olduğum 2011 comfort 100PS benzinli aracımı çalıştırıyorum ve yaklaşık 5 sn içinde hararet ibresi aynen benzin göstergesi gibi fırlıyor ver hemen 90 a gelyor ama motor henüz daha soğukken nasıl oluyor anlamış değilim ve motor ısındığında da 90 dan yukarı çıkmıyor hep orda yani ben bir şey anlamdım acaba bu sorunla başka karşılaşan var mı..veya bir sorunmudur bu..yardımlarınız bekliyorum..şimdiden teşekkürler Yorum bağlantısı
Adem Cengiz 12 Ocak 2011 Paylaş 12 Ocak 2011 arkadaşlar bir hafta önce almış olduğum 2011 comfort 100PS benzinli aracımı çalıştırıyorum ve yaklaşık 5 sn içinde hararet ibresi aynen benzin göstergesi gibi fırlıyor ver hemen 90 a gelyor ama motor henüz daha soğukken nasıl oluyor anlamış değilim ve motor ısındığında da 90 dan yukarı çıkmıyor hep orda yani ben bir şey anlamdım acaba bu sorunla başka karşılaşan var mı..veya bir sorunmudur bu..yardımlarınız bekliyorum..şimdiden teşekkürler Yeni Focus'larda kalorifer devresi çok kısa sürede ısınıyor, ve gerçekten 90'nın heman az altında adeta çakılı kalıyor... İlk sabah çalıştırdığınızda 5 sn. içinde hararet ibresi yükseliyorsa bu mükemmel bir şey ki ben gün içindeki çalıştırmalardan bahsettiğinizi düşünüyorum. Benim aracım yeni iken, daha otoparktan çıkmadan 90'a geliyordu ve kalorifer ısıtıyordu, şimdi az gecikmeye başladı... Sabah kontrol edin, ilk çalıştırdığınızda 90'a geldiğinde kalorifer de sıcak üflüyorsa sorun yok... Yorum bağlantısı
İ.Göksel Yaman 12 Ocak 2011 Paylaş 12 Ocak 2011 oh ne güzel ya bizim hararet 90 dereceye çıkana kadar dakikalar geçiyor.ben olsam bundan hiç şikayet etmezdim hem motor için hem sizin için yararlı bir şey bu Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik 12 Ocak 2011 Paylaş 12 Ocak 2011 İlk çalıştırmada, 5sn de uçak olsa 90 dereceye ulaşmaz. Panelde ya da müşirde arıza var bence. Yorum bağlantısı
Murat Köse 12 Ocak 2011 Yazar Paylaş 12 Ocak 2011 Yeni Focus'larda kalorifer devresi çok kısa sürede ısınıyor, ve gerçekten 90'nın heman az altında adeta çakılı kalıyor...İlk sabah çalıştırdığınızda 5 sn. içinde hararet ibresi yükseliyorsa bu mükemmel bir şey ki ben gün içindeki çalıştırmalardan bahsettiğinizi düşünüyorum. Benim aracım yeni iken, daha otoparktan çıkmadan 90'a geliyordu ve kalorifer ısıtıyordu, şimdi az gecikmeye başladı... Sabah kontrol edin, ilk çalıştırdığınızda 90'a geldiğinde kalorifer de sıcak üflüyorsa sorun yok... adem bey açıkçası sabah hiç denemedim iş yerim yakın olduğu için evime arabayı öğleden sonra ancak kullanabiliyorum ama yarın sabah bakarım..kalorifer çabuk ısınıyor ama hemen değil yani ibre ile orantılı değil ibre 90 a yakın bir yere geliyor hemen ama orda kalıyor dediğiniz gibi..ancak 3 veya 4 km gidince kalorifer sıcak üflüyor. Yorum bağlantısı
İsmet Oruç 12 Ocak 2011 Paylaş 12 Ocak 2011 arkadaşlar bir hafta önce almış olduğum 2011 comfort 100PS benzinli aracımı çalıştırıyorum ve yaklaşık 5 sn içinde hararet ibresi aynen benzin göstergesi gibi fırlıyor ver hemen 90 a gelyor ama motor henüz daha soğukken nasıl oluyor anlamış değilim ve motor ısındığında da 90 dan yukarı çıkmıyor hep orda yani ben bir şey anlamdım acaba bu sorunla başka karşılaşan var mı..veya bir sorunmudur bu..yardımlarınız bekliyorum..şimdiden teşekkürler Termostat arızası yada motor soğutma sistemi hava yapmış olabilir. Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 12 Ocak 2011 Paylaş 12 Ocak 2011 arkadaşlar bir hafta önce almış olduğum 2011 comfort 100PS benzinli aracımı çalıştırıyorum ve yaklaşık 5 sn içinde hararet ibresi aynen benzin göstergesi gibi fırlıyor ver hemen 90 a gelyor ama motor henüz daha soğukken nasıl oluyor anlamış değilim ve motor ısındığında da 90 dan yukarı çıkmıyor hep orda yani ben bir şey anlamdım acaba bu sorunla başka karşılaşan var mı..veya bir sorunmudur bu..yardımlarınız bekliyorum..şimdiden teşekkürler Vakit kaybetmeden servise başvurun.. Normal bir durum değil.. Yorum bağlantısı
Murat Köse 12 Ocak 2011 Yazar Paylaş 12 Ocak 2011 İlk çalıştırmada, 5sn de uçak olsa 90 dereceye ulaşmaz. Panelde ya da müşirde arıza var bence. aracım henüz bir haftalık ve aldığım gün ben farkına vardım bunun..ibre 90 a geliyor ama motor hemen ısınıp kalorifer sıcak üflemiyor 3-4 km gidince sıcak üflüyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 12 Ocak 2011 Paylaş 12 Ocak 2011 benim aracımda hemen çok çabuk ısınıyor. ilk başlarda bende sizin gibi sorun olduğunu düşünüyordum ama kaloriferinde hemen ısınması özellikle ön cam buharının hemen kuruması çok hoşuma gidiyor. bunun bir arıza olabieceğini düşünmüyorum. Yorum bağlantısı
Murat Köse 12 Ocak 2011 Yazar Paylaş 12 Ocak 2011 benim aracımda hemen çok çabuk ısınıyor. ilk başlarda bende sizin gibi sorun olduğunu düşünüyordum ama kaloriferinde hemen ısınması özellikle ön cam buharının hemen kuruması çok hoşuma gidiyor. bunun bir arıza olabieceğini düşünmüyorum. mehmet bey ibre de hemen 90 a dayanıyormuydu sizde de... hani motor evet çabuk ısınıyor bundan şikayetçi değilim ama ibrenin anında 90 gelmesi hemde motor sogukken normal gelmedi bana.. Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 12 Ocak 2011 Paylaş 12 Ocak 2011 mehmet bey ibre de hemen 90 a dayanıyormuydu sizde de... hani motor evet çabuk ısınıyor bundan şikayetçi değilim ama ibrenin anında 90 gelmesi hemde motor sogukken normal gelmedi bana.. tam hatırlamıyorum ama aracı çalıştırıp evin önünden çıkmam yaklaşık 1-2 dk. çıkar çıkmaz araç hemen ısınıyor. ibrede ortaya hemen geliyor Yorum bağlantısı
Alaattin Zeki 12 Ocak 2011 Paylaş 12 Ocak 2011 Eğer araçta termostad yoksa yani çıkartılmışsa 5 saniye değil belki ama bir kaç dakika içinde ibre dediğiniz noktalara gelebilir. bunun dışındaki tüm durumlar bence normal değildir. eğer ibre 5 saniyede 90 a ulaşıyorsa eminimki kaloriferi açtığınızda göreceksiniz kaloriferiniz buz gibi üfleyecektir. buda racınızın aslında hala ısınmadığını ya ibrenizde yada hararet müşürünüzde bir sorun olduğunu gösterir. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 13 Ocak 2011 Paylaş 13 Ocak 2011 Araç yeni bir araç. Termostat çıkarılması gibi bir durum sözkonusu olamaz. Kaldı ki, termostatı çıkarılan motor erken değil çok geç ısınır... Arkadaşın aracına gelecek olursak, kesinlikle elektriksel bir arıza var. Ben "sıcaklıksensörü" arızalı diyorum... 5 sn değil, 2-3 dakikada bile soğutma sıvısının ısısının 90 dereceye çıkması mümkün değil... Eğer araçta termostad yoksa yani çıkartılmışsa 5 saniye değil belki ama bir kaç dakika içinde ibre dediğiniz noktalara gelebilir. bunun dışındaki tüm durumlar bence normal değildir. eğer ibre 5 saniyede 90 a ulaşıyorsa eminimki kaloriferi açtığınızda göreceksiniz kaloriferiniz buz gibi üfleyecektir. buda racınızın aslında hala ısınmadığını ya ibrenizde yada hararet müşürünüzde bir sorun olduğunu gösterir. 1 Yorum bağlantısı
Okay Çetinkaya 13 Ocak 2011 Paylaş 13 Ocak 2011 bencede bir sorun var yani hemen o değerlere ulaşması garip geldi benim araçta 5-10 dk belli bir mesafe gittikten sonra yavaş yavaş ortaya doğru geliyor Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Ocak 2011 Paylaş 13 Ocak 2011 5 saniyede koca blok ısınacak,radyatör ısınacak, 10-15 litre su ısınacak...İmkan dahilinde değil.İstikamet servis bence. Yorum bağlantısı
Adem Cengiz 13 Ocak 2011 Paylaş 13 Ocak 2011 5 saniyede koca blok ısınacak,radyatör ısınacak, 10-15 litre su ısınacak...İmkan dahilinde değil.İstikamet servis bence. Araba radyatöründe 10-15 litre su yok ki, ayrıca radyatör suyu ilk önce ısınması gerekli olan kısım değil, iki ayrı dolaşım devresi var, 1-Motor-Kalorifer Peteği Dolaşımı, ki bu devredeki su miktarı çok çok az, ve dolayısıyla hemen ısınıyor. Bu ısındıktan sonra, termostat açılır (88 derece vb.) ve ısınan suyu asıl radyatöre gönderek sıcaklığı sabit tutmaya çalışır, bu da yetmedi, fan kademe kademe devreye girer... Yorum bağlantısı
Servet Aydın 13 Ocak 2011 Paylaş 13 Ocak 2011 (düzenlendi) Yurarıdakı yazım sırasına dikkat ederseniz ( blok,radyatör + su ) 1.8 litre standart bir motor için tüm sisteme 12 litre civarında su koyuyorumda.(3 lt'si antifreze) 13 Ocak 2011 tarihinde Servet Ayd?n tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Turkay Enez 13 Ocak 2011 Paylaş 13 Ocak 2011 Adem Bey, Su miktarı konusunda haklısınız. Soğutma suyunun tamamı 7-8 lt civarındadır... Ancak, suyun ısınması konusunda çok iyimsersiniz. Motorun ideal çalışma sıcaklığına (90 derece) ulaşması için 5 sn imkansızdır... Hararet göstergesinde 90 dereceyi görmek demek, termostatın tam açılmış ve radyatördeki suyun da dolaşıma katılmış olması demektir. Bunun 4-5 dakikadan önce olması mümkün değildir... Araba radyatöründe 10-15 litre su yok ki, ayrıca radyatör suyu ilk önce ısınması gerekli olan kısım değil, iki ayrı dolaşım devresi var, 1-Motor-Kalorifer Peteği Dolaşımı, ki bu devredeki su miktarı çok çok az, ve dolayısıyla hemen ısınıyor.Bu ısındıktan sonra, termostat açılır (88 derece vb.) ve ısınan suyu asıl radyatöre gönderek sıcaklığı sabit tutmaya çalışır, bu da yetmedi, fan kademe kademe devreye girer... Yorum bağlantısı
Ersen Tapan 13 Ocak 2011 Paylaş 13 Ocak 2011 Motorun 5 sn de ısındığını düşünenler ; Gauge menüden kontrol edip gerçekleri görebilir.. Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi 13 Ocak 2011 Paylaş 13 Ocak 2011 Valla göstergeyi çok gözlemlemedim ama ben motor soğukken dipte görüyorum 300m sonra hararet kıpırdanıyor. 1 km geçmeden ortada dikiliyor. araç hararet yapıp göstergede 90 gözükmüyorsa bence sorun yoktur 5 sn biraz abartı olmasın hani 1-2 dk felan bu arada motoru suyunu komple dğişmiştim. 4-5 litre bir sıvı alıyor. Yorum bağlantısı
Burak Ağcayazı 13 Ocak 2011 Paylaş 13 Ocak 2011 anormal bir durum o kadar kısa bir süre içinde hiç araç 90 dereceye bu hava kosullarında yükselemez , büyük ihtimal göstergenin sıcaklık sensorü küçük bir ihtimalde olsa sistemde hava olması ancak bence pek mantıklı değil sistemde havada olsa hatta sistemde hiç su olmasa bile 5 saniye içinde 90 dereceyi bulmaz , servise göstermenizde fayda var normal bir durum değil hatta gerçek sıcaklığıda göstermeyebilir ve kotü sonuçlara yol açabilir Yorum bağlantısı
İsmail Akyol 13 Ocak 2011 Paylaş 13 Ocak 2011 Benim arabayı da garajdan çıkardıktan sonra 5k gidiyorum hararet ibresi ortaya geliyor. Kaloriferi açıyorum fakat o anda sıcak üflemiyor. Bu bir sorun mudur? Eğer sorunsa garantisi bitmeden ben de servisin yolunu tutayım. Yorum bağlantısı
Turkay Enez 13 Ocak 2011 Paylaş 13 Ocak 2011 Hararet göstergesi ortada+kalorifer sıcak üflemiyorsa: 1. Kalorifer düğmesi soğuk konumdaysa sorun yok, 2. Kalorifer düğmesi sıcak konumdaysa sorun var: Kalorifer musluğu arızalıdır... Benim arabayı da garajdan çıkardıktan sonra 5k gidiyorum hararet ibresi ortaya geliyor. Kaloriferi açıyorum fakat o anda sıcak üflemiyor.Bu bir sorun mudur? Eğer sorunsa garantisi bitmeden ben de servisin yolunu tutayım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts