İçeriğe Yönlendir

Aracım Hararet İbresi 5 Sn İçinde 90'a Geliyor Ve Hiç İnmiyor


Murat Köse

Recommended Posts

Misafir

sayfayı komple okudum, benim arabanın ibresi ortaya gelene kadar daha uzun mesafe gitmem gerekiyor, yada yogun trafikde bayadı bir beklemem gerekiyor, benim gözlemledigim, devir saati 800 yani normale geldiginde (çalışdıkdan sonra bir müddet rolanti devri yüksek oluyor) karerüfer sıcak üflüyor, ama hararet daha çok aşşagılarda görüyorum.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1. İbre 3-5 dak da yükseldi ama sıcak hava yerine ılık geliyorsa: Termostat kontrol

2. 5 saniyede ibre yukarı çıktı , gösterge-müşür kontrol

Derim.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Çağlar bey,

Bence,

1. maddede termostata iftira atıyorsunuz. :p Ne suçu olabilir ki?

1. İbre 3-5 dak da yükseldi ama sıcak hava yerine ılık geliyorsa: Termostat kontrol

2. 5 saniyede ibre yukarı çıktı , gösterge-müşür kontrol

Derim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

90 kusür derecelere gelmeden , usulca sızdırma yapan bir termostat varsa, ibre yükselir, ama radyatördeki soğuk su sisteme karıştığı için, içeriye uzun süre ılık hava üflenir, radyatör peteği tam olarak ısınamaz.

Yorum bağlantısı
Turkay Enez

Kaçıran termostat sadece ve sadece motorun ısınmasını geciktirir. Bırakın 3-5'i 20 dakikada belki ancak hararet 90 a çıkabilir. Hatta bu kış gününde hiç çıkamaz dersek abartmış olmayız... Diyelim ki 40-50 derecede termostat kaçırıyor olsun.. Hararet göstergesi arızalı değilse 90 nasıl gösterebilir ki o zaman...

90 kusür derecelere gelmeden , usulca sızdırma yapan bir termostat varsa, ibre yükselir, ama radyatördeki soğuk su sisteme karıştığı için, içeriye uzun süre ılık hava üflenir, radyatör peteği tam olarak ısınamaz.
Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

bu gün akşam kontrol edicem süre tutarak nekadar sürede ibrenin yükseldiğini ve sıcak havanın nekadar sürede geleceğini ölçeceğim.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Ussulca, kıyıdan köşeden kaçıraibliyor, tam açık kalmıyor, sonuç olarak ılık üfleme görülüyor, km yüksek motorlarda, tam su basamayan devirdaim den de şüpheleniilir, örnekteki oto 2009 ama...

Yorum bağlantısı
Murat Köse

arkadaşlar hepinize çok teşşekür ediyorum hepiniz tecrübelerinize dayanarak faydalı şeyler paylaşmışsınız.

bugün sabah erken çalıştırdım bir 8 dk sonra 90 a geldi demekki bir çoğunuzun dediği gibi 5 sn ben sadece motor sıcakken hep yani hani bir yerlere gidip geldikten sonra gördüğüm için olan bir durum.bunu da denedim bugün motor biraz sıcakken bu süre 5 sn gibi kısa bir süre oluyor.ama hala şunu anlamış değilim ibre nasıl 90 a geliyor ilk defa focus kullanıyorum önceki arabalarda 90 maksimum değerken bunda ibre 60-90-120 şeklinde acaba 90 normal değer mi bu araçta aslında 2011 comfort kullanan arkadaşlar da bir baksa durum daha iyi anlaşılır.yinede yarın servise gidecem sonucu sizinle paylaşırım bakalım ne çıkacak.

Yorum bağlantısı
Cihan Tiftik

90 normal değer. Hatta motor aynı,tahminim hala 88-112 arasıdır termostat da. :p

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
:) 1990dan beri aynı motor aynı teknik diyorsun :lol2:
Yorum bağlantısı
Adem Cengiz
Kaçıran termostat sadece ve sadece motorun ısınmasını geciktirir. Bırakın 3-5'i 20 dakikada belki ancak hararet 90 a çıkabilir. Hatta bu kış gününde hiç çıkamaz dersek abartmış olmayız... Diyelim ki 40-50 derecede termostat kaçırıyor olsun.. Hararet göstergesi arızalı değilse 90 nasıl gösterebilir ki o zaman...

Arabada hararet göstergesinin sensörü nerede?

Radyatörde değil...

Sensör motorun "küçük dolaşım devresinde".

Araba 90 gösterdiğinde radyatör buz gibi olabilir, radyatör zaten ısınmak için değil soğutmak için tasarlanmıştır, motorun ve kalorifer peteğinden meydana gelen "küçük dolaşım devresi" önemli, 90 dereceyi zorladığında normal şartlarda sağlam bir termostat bir miktar kaynar suyu radyatöre gönderir ve radyatörden soğutulmuş suyu motorun "küçük dolaşım devresi" ne geri alır...

Verimlilik için motorun sıcaklığının ideal hale gelmesi istenir, bu nedenle güncel araçlarda "küçük dolaşım devresi" küçük tasarlanıyor belki 1-2 litre su bu kısımda bulunuyor...

Termostat açık kaldığında işte bu ilk ısınma gecikiyor, hatta kışın hiç yeterli sıcaklığa ulaşamayabilir... Bkz. Öne karton yapıştıran araçlar...

Bu ara dizel araçlar motorlarının daha verimli olması nedeniyle benzinliye göre epey geç ısınır...

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Bu ara dizel araçlar motorlarının daha verimli olması nedeniyle benzinliye göre epey geç ısınır...

Motor blok yapısıda çok büyük etken. Dizel'de döküm blok, benzinlide alüminyum blok genelde tercih ediliyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu

bu akşam aracımı kontrol ettim 2-3 dakikada ibre ortayı buldu zaten ibre 60 dan başlıyor benim araçta kilimayı açtığım anda sıcak üfleme başladı bu durumun bir sorun mu hatamı olduğunu anlayamadım. ama eğer bu bütün araçlarada böyle ise kronik bir hatamıdır.

Yorum bağlantısı
Murat Köse
bu akşam aracımı kontrol ettim 2-3 dakikada ibre ortayı buldu zaten ibre 60 dan başlıyor benim araçta kilimayı açtığım anda sıcak üfleme başladı bu durumun bir sorun mu hatamı olduğunu anlayamadım. ama eğer bu bütün araçlarada böyle ise kronik bir hatamıdır.

mehmet bey ben bugün servise gidecektim ama gitmeden önce kullanım klavuzunu okudum (nedense önce akılma gelmedi bu) ve klavuzda motorun normal ısısının 90 olacağı ibrenin ortada kalacağını yazıyor o halde bu bir sorun değilmiş demekki....

Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu
mehmet bey ben bugün servise gidecektim ama gitmeden önce kullanım klavuzunu okudum (nedense önce akılma gelmedi bu) ve klavuzda motorun normal ısısının 90 olacağı ibrenin ortada kalacağını yazıyor o halde bu bir sorun değilmiş demekki....

90 derece zaten normal benim burada bir sıkıntım yok diğer arkadaşların dediği gibi ibrenin bu kadar kısa bir sürede 90 dereceyi göstermesi biraz saçma geliyor. yani motor iki dakikada 90 derceye çıkıyor. valla nediyeyim ford kendine bizi tekrar hayran bırakıyor. ve en güzel tarafı klima hemen sıcak üflüyor mükemmel

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Klima nasıl sıncak üflüyor acaba? Sıcaklığı motordan almıyor mu, ev kliması gibi ısıtabiliyor mu? :nazar:

Yorum bağlantısı
İsmail Akyol
Klima nasıl sıncak üflüyor acaba? Sıcaklığı motordan almıyor mu, ev kliması gibi ısıtabiliyor mu? :nazar:

Araç klimalarının heat pump özelliği yoktur. Sadece soğutma yapar. Buna gerek de yoktur zaten motor ısısı bayağı bir yetiyor :nazar:

Yorum bağlantısı
Murat Köse
90 derece zaten normal benim burada bir sıkıntım yok diğer arkadaşların dediği gibi ibrenin bu kadar kısa bir sürede 90 dereceyi göstermesi biraz saçma geliyor. yani motor iki dakikada 90 derceye çıkıyor. valla nediyeyim ford kendine bizi tekrar hayran bırakıyor. ve en güzel tarafı klima hemen sıcak üflüyor mükemmel

bencede ford bu işi biliyor arkadaşlar bile şaşırıyor hemen nasıl ısınıyor bu kadar diye kliması mükemmel....

Yorum bağlantısı
  • 2 yıl sonra...
Sedat Ünsal

ilk ford marka aracım.(2011 focus 2,5 1,6 collection-benzinli)

bu sabah hararet göstergesinin bir anda 60 dereceden 10 saniye gibi bir sürede 90 dereceye ulaştığını farkettim.

bu kadar çabuk ısınması mümkün değil. motor biraz soğusun diye bekledim. tekrar marşa bastım ve hararet yine 90 da sabit.

aklıma takıldı. ciddi bir problem midir? hiç bu durumla karşılaşan oldu mu?

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

ilk ford marka aracım.(2011 focus 2,5 1,6 collection-benzinli)

bu sabah hararet göstergesinin bir anda 60 dereceden 10 saniye gibi bir sürede 90 dereceye ulaştığını farkettim.

bu kadar çabuk ısınması mümkün değil. motor biraz soğusun diye bekledim. tekrar marşa bastım ve hararet yine 90 da sabit.

aklıma takıldı. ciddi bir problem midir? hiç bu durumla karşılaşan oldu mu?

 

Bu konu daha önce biryerde daha geçmişti. Çağlar abi açıklamıştı.Mondeoda da kısa sürede 90 dereceyi görüyorum .90 da sabit dursa bile ısı 110 derecelere ulaşıyor. Fan 106 derecede açıyor.

Eklemeyi unuttum. Ford motorları çok çabuk soğumuyor.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Deniz

ilk ford marka aracım.(2011 focus 2,5 1,6 collection-benzinli)

bu sabah hararet göstergesinin bir anda 60 dereceden 10 saniye gibi bir sürede 90 dereceye ulaştığını farkettim.

bu kadar çabuk ısınması mümkün değil. motor biraz soğusun diye bekledim. tekrar marşa bastım ve hararet yine 90 da sabit.

aklıma takıldı. ciddi bir problem midir? hiç bu durumla karşılaşan oldu mu?

Bende ilk aldığımda çok şaşırmıştım. Aslında gösterge hatalı. Çünkü gizli menüden motor sıcaklığını açıyorum 40 derce gösterirken hararet göstergesi 70-80 aralığında oluyor. Fordun bu motoru çok çabuk ısınıyor ve bu iyi bir avantaj çünkü aşınmaların en önemlisi motor soğukken olur

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

ilk ford marka aracım.(2011 focus 2,5 1,6 collection-benzinli)

bu sabah hararet göstergesinin bir anda 60 dereceden 10 saniye gibi bir sürede 90 dereceye ulaştığını farkettim.

bu kadar çabuk ısınması mümkün değil. motor biraz soğusun diye bekledim. tekrar marşa bastım ve hararet yine 90 da sabit.

aklıma takıldı. ciddi bir problem midir? hiç bu durumla karşılaşan oldu mu?

Konuyu buldum. Daha önce konuşulmuştu. Bir inceleyin. Araçlar aynı sorun benzer.

Saygılarımla.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sedat Ünsal

bu fordlar doğuştanmı arızalı. sonuç olarak servise gitmeye gerek var mıdır?  yoksa pazartesi sabah 9 da nazer otomotivin kapsına yapışacam.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Sorun yok bu focuslar böyle gauge menuden takip ederseniz dijital olarak çeliştiğini göreceksiniz aracı çalıştırdıkdan sonra 2 3 dk da mevsime göre uzayabilir yada kısalabilir 90 a sabitlenir mühendislik hatası bence.Kimi zaman gaugede 100 i geçtiği zaman analog gösterge hiç kıpırdamıyor aynı şekilde düşük olduğunda da tam anlamıyla mühendislik hatası.

Ben o şekilde düşünmüyorum. 90-110 arasında sürekli ibre oynasa insanın psikolojisi bozulur. :)

Bu tüm araçlarda böyle. Opel vectrada da 90 da durur. Birinci kademe fan 95 derecede ikinci fan 105 derecede açar ama ibre sürekli 90 da kalır.

Mutlaka bilerek yapılan bir işlemdir.

Yorum bağlantısı
Mehmet Kaya

Laynonlarda böyle değil abi :) Çok hassas ölçüm var :)  mesala kışın okula gidinceye kadar ibre yerinden kımıldamıyor veya çok sıkıştırınca 90 ı biraz deviriyor Tüm peugeotlarda böyle.Opelin omegada çok tırsardım 100ü de geçerdi bazen.Hadi 90 dan sonrası araç tarafından bir şekilde sabit tutuluyor abi ama soğukken direk 90 a gelmesi mantıksız.

Sedat bey meraklanmayın kontağı açmadan set tuşuna basılı tutun kontağı açın test menu yazacak ordan set e basarak engine tempi bulacaksınız ordan takip edin stop edene kadar ekranda yazacak bu da güzel bir ayrıntı kabul etmek lazım.

Aslında Mehmet abinin dediği gibi adamlar stabiliteye önem vermiş ama insan yadırgıyor işte :biggrin:

Burada termostadın açılma sıcaklığı önemli. Termostad 80 derecede açılıyorsa motor suyu 80 dereceye kadar motorun içinde kalıyorsa ısınması normaldir.

Peki 90 dereceye gelir gelmez hemen motor suyu tahliye kutusunun kapağını açıp suyun sıcaklığını kotrol edelim :) Gerçek 90 mı diye :)

1- Ben o ibrenin sürekli oynadığını düşünemiyorum :)

2-O ibre ortada durunca 90 olduğunu sanmıyorum. Çünkü mondeoda seyir halinde hiç 90 da olduğunu görmedim. 104-110 arasında geziyor sıcaklık. ortanın 90 olduğunu düşünmüyorum. Her araçta ortada duruyor. Ancak opel 94 derecede fan açarken mondeo 106 da açıyor ikiside farklı sıcaklıklarda ancak ikiside ortada.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...