İçeriğe Yönlendir

Carbon Clean


Nuri Başer

Recommended Posts

Vural Sarı
(düzenlendi)

Yaptırmadığınız bir işlemin iyi yada kötü sonucu olacağını nerden bilebilirsiniz .Yaptırmayınca zaten bir kazancınız olmayacak.Yaptırdıktan sonra sorun çıkmazsa kazançlısınız.Sorun çıkarsa, Çağlar Bey'in dediği gibi var olan sorundur zaten paraya kıyıp yaptırcaksınız demektir.

O yüzden bu işi bilenler,yağsız ve yağlı silindir basıncını ölçtürün diyor.Yağzıs ölçümde düşük çıkan silindir basınç değerleri,yağlı olçümde artış göstermemiş ise subaplarda sorun vardır,artış gösterirse silindir veya segmanlarda sorun vardır.Subaplardaki sorun;

a) Kurumdan kaynaklanan subap kafalarının yuvaya tam oturmaması

b) Subapların deforme olması (subap kafalarının erimesi)

Yukarıdaki sorunlarda a) için ya fiziki temizlik (silindir kapağınn sökülüp subapların çıkarılarak temizliği),veya kimyasal temizlik gerekir.

b) için yine silindir kapağının sökülüp subapların değişimi gerekir.

Tercih sizin, yaklaşık 90-100 TL.ye karbon temizliği denemesi yada 500-600 TL.ye subapların değişimi.

Aracım 127.000 Km. Geçen ay yaptırdım memnunum.Karbon temizliği sonrası özellikle benzindeki performansını beğendim.

LPG ayarı yaptırmaya vakit olmadı gidemedim.

tarihinde Vural Sar? tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Aytan

Bu arada benim şu an aracıma yapmayı düşündüğüm aksiyon faaliyetleri sırasıyla,

1- Aracımın normal vede yağlı kompresyon değerlerinin ölçülmesi

2- Carbon Clean yapılması,

3- Sonra tekrar kompresyon değerlerinin ölçülüp yorumlanması,

4- Buji kabloları ve ateşleme bobininin yine motorcraft marka olarak yenilenmesi,

5- Aracın Ecu'suna format atılarak STFT ve LTFT değerlerinin sıfırlanması,

6- Bu süre içinde Brc LPG servisine giderek aracıma tekrar LPG ayarı yaptırmak ve hatta mümkünse dinamik şartlar altında yolda yaptırmak.

Bu aksiyonlar içerisinde bana uygun fiyatlar sunarak yardımcı olabilecek, hatta 1ve 5 nolu uygulamalar arasını bir arada bulundurabilecek bir servis önerebilirseniz çok minnettar kalıcam.

Şimdiden ilginiz için teşekkür ederim forum okurları. Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Bu arada benim şu an aracıma yapmayı düşündüğüm aksiyon faaliyetleri sırasıyla,

1- Aracımın normal vede yağlı kompresyon değerlerinin ölçülmesi

2- Carbon Clean yapılması,

3- Sonra tekrar kompresyon değerlerinin ölçülüp yorumlanması,

4- Buji kabloları ve ateşleme bobininin yine motorcraft marka olarak yenilenmesi,

5- Aracın Ecu'suna format atılarak STFT ve LTFT değerlerinin sıfırlanması,

6- Bu süre içinde Brc LPG servisine giderek aracıma tekrar LPG ayarı yaptırmak ve hatta mümkünse dinamik şartlar altında yolda yaptırmak.

Bu aksiyonlar içerisinde bana uygun fiyatlar sunarak yardımcı olabilecek, hatta 1ve 5 nolu uygulamalar arasını bir arada bulundurabilecek bir servis önerebilirseniz çok minnettar kalıcam.

Şimdiden ilginiz için teşekkür ederim forum okurları. Saygılarımla.

1,2,3 maddeleri bosch servisinde yaptırabiliyorsunuz ben carbon cleanı izmit sanayide yaptırmıştım ama kompresyon fealn bilmiyordum daha sonra bosch serviste yaptırmaya gittim kompresyon testini ama 30 lira diyince vazgeçtim. başka bir ustada ölçtürmüştüm. ama ölçü aletinde birimler değişiyor o yüzden sağlıklı birimi çözemedim :)

4-bunu servisten yada parçacıdan almanız lazım. nettede orjinal olup uygun oaln parçalar var araştırın.

5- bunun için bilgisayara bağlanmak gerekiyor ama kolay yoldan aküyü kuutp başlarını söküp 15 dk felan bekleyincede değerler sıfırlanıyor

6- yetkili bir brc bayine gidp yolda kalibrasyon yapamyı istediğinizi söyleyin ama üsteki işlemlerin tümünü yaptırdıysanız kalibrasyon öncesi 100-200 km beniznle sürüp benzin değerlerinin oturmasını beklemek iyi olabilir. hata mümkünse benzin deposunu fulleyip 100 km şehir içinde 100 kmde şehir dışında yakıt değelerini depo fulleyerek ölçmek iyi olur ( tabi benizn fiyatlarında bu uygulama boş yere giden 80 lira diye yorumlanabilir :)

bu arada kompresyon ölçümünü bu tip bir aletle yaparsanız daha sağlıklı olur. sanaideki çoğu ustada yok ben canlısını göremedim belki bosch servsinde vardır 30 lira istediğine göre :)

Hatta bakım öncesi ve onrası dynoya çıkıp kazanılan beygirleride görmek güzel olurdu (tabi kaybedilen varsa :))

http://www.bosep.com/index.asp?id=33&i...z%FD&Kat=1#

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Bir zaman, bakım önce-sonrası dyno testi yapıp müşteriye verirdik, şimdi o cihaz yağ içinde hurda..

Yorum bağlantısı
Emre Aytan
(düzenlendi)

Ozaman ben hiç kaşınmayayım mustafa,

paşa paşa gideyim 50 tl'ye berner markalı enjektör temizleyici ile 1.5 saatlik işlemi yaptırayım.

Sanki kompresyon düşük yüksek olsa masraf yaptırabilecek durumdayım da, kendime durduk yere masraflı aksiyon arıyorum...

Sonrada 80 tl'ye bobini, 140 tl'ye de buji kablolarını değiştireyim.

Bu kadarı bile yeterli olur sanırım.

*** Bu akü kablosunu sökünce ecu kendini kesin olarak sıfırlıyor mu? Yakıt trimleri fabrika ayarlarına dönüyor mu?

tarihinde Emre Aytan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Sanayi mantığı, "arıza yoksa kurcalamadır" :)

Aynı kaşıntıları bende geçirdim (tabi bobin kendi patlamaıştı :) )

önce carbon cleana merak saldım ama öncesinde her eşy aracı dynoya sokmamla başladı :D araç 88 ps çıkmıştı (ki düzgün ölçemdeiler daha sonra araştırnca anladım) 88 ps çıkınca hemen orada bosch servisinde ölçtürdüğüm için dynoyu carbon clean yapalım dedim. yaptık. gerçekten ivmelenme arttı o zman araç 104 bin de felandı diye aklımda kalmış. daha sonra tam ne zaman hatırlamıyorum ama bobin patladı. sanayiye değişmeyte gittim 100 lira vermiştim orjinal bobine. o zaman dedim sutaya bu cc iyi midir dediği aracı kurcalama idi :s Sonra forumda kompresyon test furyası başladı bari bende baktırayım ne çıkacak dedim. araba ozman 135 bin bakımına mı ne girmişti. 135 binde hegosunu ve buj kablolarını orjinalleriyle değiştim.ve bingo ilk 3 silinidr 16küsür felan vururken son silindir 12 vuruyordu.yağlı testte son silinidrde 16 küsüre çıkıyordu segman kırık olabilir denildi. içime kurt düştü napsak napsak diye sonra izmitte filitre fealn değişmeye gittiğimde tekrar ölçtüler tüm silinidirler 12 küsür civarı dolanıyorud ama birimde biraz karmaşa vardı ps mi kg/cm2 çünkü 16-17 ps ile 12 kg/cm2 birbirene yakın :)ordaki usta sıfır arabada zaten 13 felan çıkar sorun yok dedi. istersen bir motor temizliği yapalım dedi biraz yükselir değerler felan. (wnly marka bişi vardı onun dükkanında yine makinaya bağlanıp yapılıyor) ben şimdilik kalsın dedim. sonra motor yaptırma ile ilgili bakındım nette felan. en son dediğim nerde tırak orda bırak :) ama arabanın tüketimi olsun performansı olsun sıkıntıya düşürecek hiç bir sorunu yok. yeri geliyor otobanda 195 e çıkıyor ( ki katalog değeri 177) eri geliyor uzun yolda 7 litre lpg yakıyor ( katalog değeri 6 mıydı 6.5 mu ne)

her şey doynoda 88 ps dediler diye başladı yoksa benim derdim yoktu :D ki o ölçümde şanzıman oranını ayarlayamadıkları için araç 6000dd ye kadar çıkmadı. yani max güç devrine gelemedi. hadi o zaman düzgün ölçseler 92 ps çıksaydı. peşine yaptığım yaptığım bir sürü parça değişim bakım vs katınca 95ps çıksa araç e 10 yaşında 155 bindeki bir araba için heralde kabul edilebilir bir değer olur.

Dengim bir araba iledeneyemedim bir türlü fikir vermek açısınıdan. ama otobanda bazen sinirlenip saçmaladığım oluyordu. 100ps olduğunu bildiğim arabalar denk geldiğinde çokta kötü sonuçlar almadım :p

ha birde tüketim değerleri ne oldu derseniz. bobin patlamadan evvel tüketim bir ara zirve yaptı ama 13 litre mi ne oldu.şehir içinde. patlamadan az evvelde ankaraya gidip gelmiştim süratli şekilde ordada aşırı bir tüketim olmuştu. haftasına zaten patladı gitti gidiş o gidiş :p

Yorum bağlantısı
  • 3 ay sonra...
Erkan Uygur

Arkadaşlar aracım 2000 model 92.500 km de ben 2. sahibiyim geçmişini çok iyi bilmiyorum ama aldığım abi iyi bakmış sanırım.Aracın yakıt tüketiminden şüphelendiğim için karbon clean yaparsam bir düzelme olurmu diye sormak istedim size yaptırmadan önce.

Ben 50 tl benzinle 80km de ışık yandığını görüyorum ve ışık yandıktan sonra 115-120 km ancak çıkıyor.Ancak şirketteki arkadaşta 2000 ghia var oda 50 tl benzin ile 110 kmde ışık yandığını söyledi.Sizce veriler doğrumudur veya ne yapmam lazım yönlendirirseniz sevnirim.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Arkadaşlar aracım 2000 model 92.500 km de ben 2. sahibiyim geçmişini çok iyi bilmiyorum ama aldığım abi iyi bakmış sanırım.Aracın yakıt tüketiminden şüphelendiğim için karbon clean yaparsam bir düzelme olurmu diye sormak istedim size yaptırmadan önce.

Ben 50 tl benzinle 80km de ışık yandığını görüyorum ve ışık yandıktan sonra 115-120 km ancak çıkıyor.Ancak şirketteki arkadaşta 2000 ghia var oda 50 tl benzin ile 110 kmde ışık yandığını söyledi.Sizce veriler doğrumudur veya ne yapmam lazım yönlendirirseniz sevnirim.

Işıkla veya başka şeylerle ölçüm sağlıklı olmaz.. En güzel ölçüm modeli depoyu tam doldurup 200-300 km yaptıktan sonra tekrar doldurularak hesap yapmaktır..

:lol2:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Arkadaşların da belirttiği gibi düzgün şekilde ölçüm yapın ve carbon clean ihtiyacı var mı yok mu daha sonra konuşalım...CC çekişi,performansı artırır ama aynı zamanda bunlara bağlı olarak tüketimi de bir miktar artırır.Sizin performanstan yana bir sıkıntınız yoksa bence yaptırmanıza da gerek yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkan Uygur

Uzun yolda full depo ile 600-650 km ancak gidebiliyorum.Bu değer tabiki 100-130 max değerle alınan sakin bir yolculuk değeri tabiki.

Dediklerinize kısmen katılıyorum karbon clean için fiyat bilen arkadaşlar varmı eğer yaptırmayı düşünürsek kazık yemeyelim bari :lol2:

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
(düzenlendi)

Ankara da şu anda 70-80 tl ye yapan yerler var...Orjinal motorvac ürünleri kullanılıyor.Buna dikkat edin.Carbon clean benzeri işlem yapan bir çok yer var...İstanbul da Çağlar abi(bayur) size mutlaka yer önerisinde bulunacaktır...

tarihinde Ayhan Onaran tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

bosch servislerinde 80-90 tl alıyorlar. ama yakıt tüketiminiz pek düşmez onu söyleyeyim. kurum temizliğidir sonuçta ha benzin enjeksiyonlarınız sorunludur belki o fayda eder ama tüketimden çok performans sağlar. silindir içi kurum enkejsiyon tıkanıklığı vs giderilir.

Yorum bağlantısı
Erkan Uygur
Ankara da şu anda 70-80 tl ye yapan yerler var...Orjinal motorvac ürünleri kullanılıyor.Buna dikkat edin.Carbon clean benzeri işlem yapan bir çok yer var...İstanbul da Çağlar abi(bayur) size mutlaka yer önerisinde bulunacaktır...

Mesala sizin aracınızda benimki ile aynı model siz bir depo ile kaç km gidiyorsunuz uzun yolda meraktan soruyorum!! :p

Yorum bağlantısı
Mesala sizin aracınızda benimki ile aynı model siz bir depo ile kaç km gidiyorsunuz uzun yolda meraktan soruyorum!! :p

Ayhan abinin aracı LPG'li.

Yorum bağlantısı
Erkan Uygur
bosch servislerinde 80-90 tl alıyorlar. ama yakıt tüketiminiz pek düşmez onu söyleyeyim. kurum temizliğidir sonuçta ha benzin enjeksiyonlarınız sorunludur belki o fayda eder ama tüketimden çok performans sağlar. silindir içi kurum enkejsiyon tıkanıklığı vs giderilir.

Ama sonuçta kurumların temizlenmesi demek yakıtın verimli yakılması anlamına gelmezmi?

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

ben 2 kere yaptırdım bariz tüketim düşmedi yani öyle 1 litre felan düşmesini beklemeyin demek istedim :p

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Peki performans arttı mı?

bariz yani

yoksa var yok arası mı?

ilk 105 binde yapmıştım. çok fark vardı. araç otomatik olduğu için vites geçiş devri geçiş zamanı vs ondan daha rahat anlaşılıyor. öyleki eskiden hızlanmak isteyince vites düşen araba vites düşmeden de yeterli hızlanmayı sağlıyordu. :D son bakımda 160 binde bir daha yaptırdım yine vites değişim zamanı ve kararlılık var. ama son bakımda komple bakıma girdim. filitre vs. ilk yaptıdığımda sadece carbon clean yapmıştık. ilk yaptırdığımda ciddi fark vardı 2. ilki kadar fark olmadı.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran
Peki performans arttı mı?

bariz yani

yoksa var yok arası mı?

Başlarda mutlak fark oluyor ancak kullandıkça alışılıyor ve fark hissi kayboluyor.Ben böyle algılamıştım.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Başlarda mutlak fark oluyor ancak kullandıkça alışılıyor ve fark hissi kayboluyor.Ben böyle algılamıştım.

aynısını yazdım sildim :D hevesini kırmayayım diye zaten insan alışıyor eskisi gibi geliyor :D ama ilk 1-2bin km eskisine göre cidden büyük fark hissediliyor bakım zamaın yaklaştıkça mecbur araç çekişi düşüyor. :D

yine motorun durumuda önmli zaten temiz olan motora yapılırsa pek fark hissetmeyebilinir. bizim araba şehir içinde benzin canavar ıolduığu için kurum oluşumu daha fazla. en güzeli temizlik öncesi kompresyon ölçmek. zaten değerler düşükse temizlik sonrası fark hissedilir kurumlanma kaynaklı olunca.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

186 binde arabada çok kurum varsa tek seferde sökmez diyor üstatlar :D aralıklı 1-2 kere yapmak gerekir :D

ama dizelde çekinende var yüksek kmde.

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Evet bir kaç kez gerekebilir bence de,

Servis yaptırma dert alırsın başına, çekiş ve performans kaybı ile yakıt artışı olur diyor,

Çağlar abi yaptır, farkı görürsün diyor, ne edeceğimi şaşırdım, ameliyat masasından dönen hasta gibi iki kez farklı günlerde servisin içine bu iş için girip geri çıktım :D

servis haklı olabilir. sebebi periyodik olark ayapılmayıp öyle yüksek kmde yapılırsa temizlik sonrası motorun aşınıpda kurum kaplanmış yerleri de temizleniyor. bu da üstü kurum örtülü sorunları gün ışığına çıkarabiliyor. serviste cc sonrası arıza çıkarsa pek yanaşmak istemiyor sonuçta serviste bozuldu oluyor araba :)

motorda aşınma yoksa temizlik iyidir :)

Çağlar abi yaptır diyorsa yaptırılabilir :D

Servisler hep yaptırmamaktan yana :D

motorun içi süpriz yumurta :D kurumun altından pırıl prıl silindirde çıkabilir çatlak patlak silindirde :p mesuliyet almak istemiyorlar :D

Yorum bağlantısı
Arkadaşlar aracım 2000 model 92.500 km de ben 2. sahibiyim geçmişini çok iyi bilmiyorum ama aldığım abi iyi bakmış sanırım.Aracın yakıt tüketiminden şüphelendiğim için karbon clean yaparsam bir düzelme olurmu diye sormak istedim size yaptırmadan önce.

Ben 50 tl benzinle 80km de ışık yandığını görüyorum ve ışık yandıktan sonra 115-120 km ancak çıkıyor.Ancak şirketteki arkadaşta 2000 ghia var oda 50 tl benzin ile 110 kmde ışık yandığını söyledi.Sizce veriler doğrumudur veya ne yapmam lazım yönlendirirseniz sevnirim.

Mustafa Bey'in dediği gibi, yakıt tüketimini düşürmek için yapılacak işlem cc değil. Hava filtresinden başlayıp, bujiye kadar giden mekanik parçaların kontrolü ile fazla tüketimin nedeni belirlense daha doğru olur.

50tl'lik benzin yaklaşık 11lt'dir. Eğer aracınızda hiç benzin yoksa ve 11lt benzin alıyorsanız, ortalama şehir içi sürüşte 30-40km sonra ışık yanar. Bu durumda deponuzda yaklaşık 7-8lt benzin kalır. 80km'de ışık yandıktan sonra yaparsınız. 110-120km menzil olur. Sakin veya agresif kullanımda +-%10-15 olabilir. Size benim bu konuda asıl uyarım, deponuzu çeyreğin altına düşürmemek yönünde olacaktır. Bu seviyenin altında uzun süre kullanmdai benzin pompanız yeterince benzinle ıslanamadığından bir süre sonra bozulur. Boş yere 300.-TL'den olmayın.

Saygılarımla.

Yorum bağlantısı
Ayhan Onaran

Benzin pompası için formül şu ;

Yaz aylarında yarım depo benzin,kış aylarında çeyrek depo benzin mutlaka olmalı.3 yıldır LPG li araç kullanıyorum şeytan kulağına kurşun nazar değmesin bir sorun yaşamadım.Ama dediğim şekilde dikkat ederim hep...

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servisler hep yaptırmamaktan yana :)

Yanlış teşhis ve yanlış uygulama sonucu sıkıntı yaşayan vardır ama diş macunu kullanmak bile daha risklidir CC ye nazaran :)

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...