İçeriğe Yönlendir

Carbon Clean


Nuri Başer

Recommended Posts

Ahmet Taşkın

Size şöyle örnek vereyim. Termodinamikte her sistemin bir enerji çevrimi vardır. Diesel çevriminde ayrıntılı anlatmayacağım ama Egr varken atıyorum tam yanma başlamadan piston son anlara gelip yanma olduğu anda 800 dereceise egr iptali ile bu 850 derece oluyor. Daha fazla sıcaklıktan dolayı daha çok enerji hesaplar dahilinde çıkıyor. emmeyle alınan hava arasında sıcaklık farkı daha da artıyor çünkü egr yokken. O yüzden daha verimli.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Onu hesabı girişteki hava sıcaklığı ile çıkıştaki hava sıcaklığı arasındaki farkın düşük olması durumunda verim yüksektir diye yapılır. Egzos gazındaki CO ve CO2 miktarı sabit kaldığı takdirde.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

Temellere bakalım:

Egr: egzos gazına, bir miktar yanmış egzos gazı karıştırır, içerdeki kimyasal reaksiyon ile birkaç zararlı gazı azaltır, bunu tamamiyle bazı ülkelerdeki yasal emisyon miktarlarına ulaşmak için yaparlar, spor/kamyon fark etmez

Emme manifold yağlanması: karterden gelen yağ buharını, emme manifoldunun en başına verince, tüm geçtiği borularda bir miktar yağı duvara yapıştırır, bu kurum değildir, kurum yanma sonucu oluşan yanmamış nano yakıt partikülüdür. km ler içinde emme manifoldunun içi ciddi derecede tıkanır, yağ ile sıvanır, ciddi bir miktar var ise, buna spreyle müdahele ederseniz, kontrolsüz yanma başlar, kontağı bile kapasanız, piston kolunu kırana kadar motor kontrolsüz olarak devirlenir, yaşanmış örnekleri mevcuttur.

Eee napcez? Kaliteli motor yağı + çok uzun süre ısrarla düşük devirde kalmadan kullanma ile bu yağlanma bir miktar azaltılabilir, pratikte görünen, 150binli km lere gelmeden emme manifoldunu temizlemek.

Vesile ile, carbon clean, kendine özgü bir makine ile yapılır, muhtelif markalar da vardır ama temelde aynı şekilde yapılır, iyisi kötüsü olmaz. İyi / yetersiz sonuç veren kimyasal olabilir, bu işlem, subap yuvalarını / enjektörleri temizler.

Yorum bağlantısı
Süha Demirtaş

Temellere bakalım:

Egr: egzos gazına, bir miktar yanmış egzos gazı karıştırır, içerdeki kimyasal reaksiyon ile birkaç zararlı gazı azaltır, bunu tamamiyle bazı ülkelerdeki yasal emisyon miktarlarına ulaşmak için yaparlar, spor/kamyon fark etmez

Emme manifold yağlanması: karterden gelen yağ buharını, emme manifoldunun en başına verince, tüm geçtiği borularda bir miktar yağı duvara yapıştırır, bu kurum değildir, kurum yanma sonucu oluşan yanmamış nano yakıt partikülüdür. km ler içinde emme manifoldunun içi ciddi derecede tıkanır, yağ ile sıvanır, ciddi bir miktar var ise, buna spreyle müdahele ederseniz, kontrolsüz yanma başlar, kontağı bile kapasanız, piston kolunu kırana kadar motor kontrolsüz olarak devirlenir, yaşanmış örnekleri mevcuttur.

Eee napcez? Kaliteli motor yağı + çok uzun süre ısrarla düşük devirde kalmadan kullanma ile bu yağlanma bir miktar azaltılabilir, pratikte görünen, 150binli km lere gelmeden emme manifoldunu temizlemek.

Vesile ile, carbon clean, kendine özgü bir makine ile yapılır, muhtelif markalar da vardır ama temelde aynı şekilde yapılır, iyisi kötüsü olmaz. İyi / yetersiz sonuç veren kimyasal olabilir, bu işlem, subap yuvalarını / enjektörleri temizler.

ah o karter havalandırma borusu yokmu madara etti beni hatırlamak istemediğim bir gece :)

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

Onu hesabı girişteki hava sıcaklığı ile çıkıştaki hava sıcaklığı arasındaki farkın düşük olması durumunda verim yüksektir diye yapılır. Egzos gazındaki CO ve CO2 miktarı sabit kaldığı takdirde.

+1

ayrıca adyabatik yanma ısısı hikayesi var bu konu ile ilgili ancak anlatması ve anlaşılması çok uzun sürer.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

Tunç Bey hazır bulmuşeken atlayalım: Benzindeki yanma denklemini buraya yapıştırabilir misiniz varsa elinizde bir yerde?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Tunç Bey hazır bulmuşeken atlayalım: Benzindeki yanma denklemini buraya yapıştırabilir misiniz varsa elinizde bir yerde?

Ben de merak ediyorum

Yorum bağlantısı
Tunç Tunçdemir

Tunç Bey hazır bulmuşeken atlayalım: Benzindeki yanma denklemini buraya yapıştırabilir misiniz varsa elinizde bir yerde?

elimde hazır yok, ama internette 'petrol combustion formula ' diye arattırırsanız çıkar biryerlerde.Mühendislikte yüksek ısı= yüksek verim diye bir kaide yok. Stokiometri diye bir olay vardır. Baca gazı (egzos gazı) hesabından yanma verimine gider.

En basiti yanıcı bir gaz yanarken kırmızı alevle beraber üstünden siyah duman çıkaran mı daha yüksek enerji depolar yoksa tamamen mavi alev olup dumansız olanı mı .

Burda benim anlatmaya çalıştığım konuyu bazı arkadaşlar yanlış anlıyor. Egr çevre için kullanılmaktadır, ana görevi budur kabul, ancak diğer görevlerine baktığınızda adamların bunu sadece çevre için oraya koymadıklarını anlatmaya çalışıyorum.

aramızda halen üniversitede okuyan arkadaşlarımız veya öğretim görevlisi arkadaşlarımız vardır, onlarda konuyu araştırıp bize bilgi verebilirler.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Evet, daha detaylı açıklayacak ve çevre haricinde motorun daha verimli ekonomik çalıştığına ikna edecek bilgiler verecek arkadaşlar varsa ve yazarlarsa iyi olur, eğer düşüncemin aksine motora faydası varsa hemen açarım egr yi.

Yorum bağlantısı
Adem Üzüm

Selamlar,

Bende 2006 focus ghia 1,6 benzinli var. Biraz performansı azaldı gibi geldi, carbon clean yaptırırsam faydası olurmu ve enjektör temizliğini hangi aralıklarda yaptırmam gerekiyor?

Yardımcı olursanız sevinirim...

Yorum bağlantısı
Ünal Ercan

EGR Valfilini iptal ederseniz;

( Nitrojen oksitler (NOx) – özellikle nitrojen dioksit, yüksek sıcaklıkta yanma reaksiyonları sonucu açığa çıkar. Şehirlerin üzerinde ince kahverengi bir sis kubbesi veya rüzgar yönünde bir duman sütunu gibi görülebilir. Nitrojen dioksit, NO2 formülüne sahip kimyasal bir bileşiktir. Birçok nitrojen oksitten bir tanesidir. Bu kırmızımsı kahverengi, zehirli gazın keskin ve yakıcı karakteristik bir kokusu vardır. NO2 en önemli hava kirleticilerden birisidir. )

Ozon tabakasını delmek lafını duymuşsunuzdur işte bunu yaparsınız.

Küresel ısınma sayenizde hızlı ilerler

Bitkiler bu gazı aldığında anında ölür

Akciğer kanserine davetiye çıkartırsınız.

Torunlarınıza çocuklarınıza güzel bir gelecek(!) bırakırsınız!!!!

ne için?

yakıt tüketimini ve emisyonu arttırıp top speedi 10km/h arttırmak için.

Şimdi bu işin sosyal boyutuydu,

Teknik olarak silindir,turbo içindeki hava ne kadar soğuk olursa o kadar iyi , bu sıcaklığı düşürüyor. Yazın motorunuz hararet yapabilir iptalinde....

eksoz gazının içindeki yanmamış gazları geri çevirerek tam yanma için yanma odasına gönderir akışı denetler kontrol eder yönetir, bunu iptal ederseniz dengeyi düzeni bozarsınız.

Teknoloji olarak valf üretmek kolay değildir zor bilgi birikimi isteyen maliyetli bir iştir. O parçayı sizce arabaya boşuna mı koyuyorlar???

Şunu unutmayın dünyadaki en iyi teknoloji en iyi motor en iyi ..vs çevreyi en az kirletendir!

Atığın(emisyonun) ne kadar az ise verimin o kadar yüksek olur.

İptal ettireceğinize temizletmeyi deneyin temiz yakıt kullanın aracınıza iyi bakın mümkünse euro5 motorlu araba satın alın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Taban

merhaba

90000 de fiesta aldım alımadan önce enjeksiyon pulları falan değiştiğini söylediler pek anlamıyorum motordan ama temzilik için würth yada carbon clean gerekirmi

Yorum bağlantısı
Tamer Taban

90000 bakımı yaptırdım ford servisinde onlarda gerek yoktu carbon cleane zaten biz arabayı cihaza bağlıyoruz gerek olsa orada çıkardı dediler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

90000 bakımı yaptırdım ford servisinde onlarda gerek yoktu carbon cleane zaten biz arabayı cihaza bağlıyoruz gerek olsa orada çıkardı dediler.

:rofl: bunu hangi servis söyledi, bir çaylarını içmek isterimi sonra da gidip manav açsınlar, müşteriye de yazık olmasın

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Çağlar Bayur

test sonuçları da vardı, würth markasının, servise sorun göstersinler.

aracım 33000 binde ford servisinde carbon clean yaptırmayı düşünüyorum fakat markası würth makina yeni gelmiş tavsiye edrmisiniz.?

yalnız kavramlar karışmış gibi, şuna benzemiş: Mercedes bayisine gidip, Bmw 3.20 alacağım demek gibi olmuş.

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Sercan Eskin

Bende yaptırmak istiyorm carbon clean ama fazla bir bilgim yok..

Yetkili servistemi yapılması gerekiyor ve fiyatı ne aralıklardadır.. Birde araç 100.000 km'de..

Son olarak da aracın son hızında bariz düşüş var CC sonrası eski performans geri gelirmi??

Yorum bağlantısı
Ruhan Sorgun

14000 km' deki aracıma carbon clean yapmaya gerek var mı? 25 TL' ye bir tane würth alıp depoya atacağım o kadar, daha önce çok yaptım. cihaz aynı solüsyonu 1 saatte veriyor sisteme. depoya atınca ise aynı iş depo bitince olmuş oluyor. servis müdürü arkadaşım böyle dedi. ben bu yöntemle önceki araçlarımda faydasını gördüm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Yılmaz Konya

Foruma yeni katıldım ama carbon clan ile ilgili küçük bir anımı anlatayım: Konya'da Ford servislerine gidip 2007 model 180.000 km deki focus ghai aracıma carbon clean yaptırmak istediğimi söyledim ustaya. adam 1 dk kadar yüzüme bön böb baktıktan sonra arkasına dönüp "Himmet ağaaa karban kilin neyaaa ! bizde varmı yapıyykmi ? " dedi. dedim neyse kalsın ben gideyim :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

14000 km' deki aracıma carbon clean yapmaya gerek var mı? 25 TL' ye bir tane würth alıp depoya atacağım o kadar, daha önce çok yaptım. cihaz aynı solüsyonu 1 saatte veriyor sisteme. depoya atınca ise aynı iş depo bitince olmuş oluyor. servis müdürü arkadaşım böyle dedi. ben bu yöntemle önceki araçlarımda faydasını gördüm.

Bunu hiç bir kilometrede yapmayın...

Carbon clean zamanı gelirse, bağlatın cihaza orjinal carbon clean sistemi ile 1 saatde temizlik yapılsın..

Çağlar Bayur derki.. Yakıta bişey katmayın..

Yorum bağlantısı
Hasan Yılmaz Konya

150.000 km yi geçmiş dizel araçta cc deneyen arkadaşlar varmı acaba? kullanımda farklılık iyi ve/veya kötü snoçlar nedir. ben aracı 160.000 de aldım eskiden cc yapıldımı bilmiyorum ?

Yorum bağlantısı
Hasan Yılmaz Konya

peki manifoldu söktürmekte gereklimi yoksa makinaya sokmak yeterli olurmu yüksek km.li araçalr için.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Dizelden pek anlamam ama manifolt sökmeye gerek olduğunu düşünmüyorum..

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

peki manifoldu söktürmekte gereklimi yoksa makinaya sokmak yeterli olurmu yüksek km.li araçalr için.

manifold temizliği farklı, Mustafa Liman temizletmişti, çok memnundu.

Çok yakındır bende yaptırıcağım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...